Onko

aplet

Onko aple tarkoitettu meille vähän yksikertaisille ja tumpeloille ihmisryhmille?

31

667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Macci PC:t on tarkoitettu sellaisille jotka haluavat ostaa Steve Jobsin johtaman yrityksen kivoja leluja kalliilla hinnalla. Koska yksinkertaistet ihmiset ei välttämättä ymmärrä sitä, että Steve Jobs haluaa myös särkeä ne lelut säännöllisesti, että Steve Jobs saisi enemmän rahaa kun lelut pitää uusiksi, joten kyllä voisi sanoa, että ne on tarkoitettu yksinkertaisten ihmisten exploittaamiseen.

      • 1stMacFinn

        Jopa oli M-Karilta tavallistakin katkerampi purkaus, saitko bannit tietokone.fi keskusteluista vai kuka kusi sun muroihin aamulla?


      • 1stMacFinn kirjoitti:

        Jopa oli M-Karilta tavallistakin katkerampi purkaus, saitko bannit tietokone.fi keskusteluista vai kuka kusi sun muroihin aamulla?

        En minä ole katkera. En ole omista rahoistani käyttänyt penniäkään Applen tuotteisiin. Minä olen ympäristötietoinen ja haluan pitkäikäisiä tuotteita.

        Itseasiassa, minä olen tyytyväinen siitä, että te Applen asiakkaat jotka ostavat iPadin tai iPhonen surffailua varten edesautatte sitä, että webbipalveluja ei pilata tarpeettomasti Flashilla. Minä en viitsisi kärvistellä ilman Flashia mutta jos jotkut jaksaa niin hyvä juttu! En kyllä odota Flashin häviävän vielä ainakaan pariin vuoteen kun korvaavia tekniikoita ei oikein ole webin videotoistoon mutta arvostan sitä, että se Flash saasta pysyisi minimissä.

        Sen sijaan olen pettynyt hieman siihen, että Apple käänsi selkänsä Javatekniikalle Mac OS X:ssä. Enää ei ole Mac OS X jatkossa hyvä ratkaisu esim. tietojenkäsittelyn opiskelijalle tai selainpelien pelaajalle (kun Flashkin lähti) ja yrityskäytön voi unohtaa lähes täysin. Etenkin siksi olen pettynyt, kun Javasta oli 10v tauon jälkeen taas tulossa hyvää vauhtia standarditekniikka (ja on edelleen) ja Apple sitten pyrkii estämään tämän.

        Ymmärrän Flashista eroon pääsemisen halut kun se on aika kökkö ja standardit olisi kivempia, mutta Javasta eroon pyrkiminen viittaa siihen, että Apple haluaa alustojensa olla entistä tiukemmin kontrolloituja, sulkeutuneita ja yhteensopimattomia ja kelvottomampia ns. oikeille sovelluksille.

        Javasta eroon pyrkiminen saattaa tehdä sen, että Mac OS X:ltä alkaa ns. vakavasti otettavat ohjelmistot hävitä kun kehittäjät ei usko Appleen ja Mac OS X:lle aletaan tekemään lähinnä jotain pierusovelluksia. Adoben ja Microsoftinkin yhteistyöstä jo puhutaan, ja Adobe sentäs on Applen "paras kaveri" vakavasti otettavissa ohjelmistoissa.


      • CAD-käyttäjä
        M-Kar kirjoitti:

        En minä ole katkera. En ole omista rahoistani käyttänyt penniäkään Applen tuotteisiin. Minä olen ympäristötietoinen ja haluan pitkäikäisiä tuotteita.

        Itseasiassa, minä olen tyytyväinen siitä, että te Applen asiakkaat jotka ostavat iPadin tai iPhonen surffailua varten edesautatte sitä, että webbipalveluja ei pilata tarpeettomasti Flashilla. Minä en viitsisi kärvistellä ilman Flashia mutta jos jotkut jaksaa niin hyvä juttu! En kyllä odota Flashin häviävän vielä ainakaan pariin vuoteen kun korvaavia tekniikoita ei oikein ole webin videotoistoon mutta arvostan sitä, että se Flash saasta pysyisi minimissä.

        Sen sijaan olen pettynyt hieman siihen, että Apple käänsi selkänsä Javatekniikalle Mac OS X:ssä. Enää ei ole Mac OS X jatkossa hyvä ratkaisu esim. tietojenkäsittelyn opiskelijalle tai selainpelien pelaajalle (kun Flashkin lähti) ja yrityskäytön voi unohtaa lähes täysin. Etenkin siksi olen pettynyt, kun Javasta oli 10v tauon jälkeen taas tulossa hyvää vauhtia standarditekniikka (ja on edelleen) ja Apple sitten pyrkii estämään tämän.

        Ymmärrän Flashista eroon pääsemisen halut kun se on aika kökkö ja standardit olisi kivempia, mutta Javasta eroon pyrkiminen viittaa siihen, että Apple haluaa alustojensa olla entistä tiukemmin kontrolloituja, sulkeutuneita ja yhteensopimattomia ja kelvottomampia ns. oikeille sovelluksille.

        Javasta eroon pyrkiminen saattaa tehdä sen, että Mac OS X:ltä alkaa ns. vakavasti otettavat ohjelmistot hävitä kun kehittäjät ei usko Appleen ja Mac OS X:lle aletaan tekemään lähinnä jotain pierusovelluksia. Adoben ja Microsoftinkin yhteistyöstä jo puhutaan, ja Adobe sentäs on Applen "paras kaveri" vakavasti otettavissa ohjelmistoissa.

        Ja tuli juuri tänä syksynä Macintoshiin. ArchiCAD ja VectorWorks ovat alunperin Mac-ohjelmia ja hyvin vakavasti otettavia, kuten myös Microsoft Office ja FileMaker Pro.

        Koomista, että linuxisti ottaa asian puheeksi: Linuxiinhan ei nimittäin ole mitään vakavasti otettavia ammattikäyttäjien ohjelmia.

        Ja kyllä se Java tulee jatkossakin toimimaan Macintoshissa: levittelet valheita.


      • CAD-käyttäjä kirjoitti:

        Ja tuli juuri tänä syksynä Macintoshiin. ArchiCAD ja VectorWorks ovat alunperin Mac-ohjelmia ja hyvin vakavasti otettavia, kuten myös Microsoft Office ja FileMaker Pro.

        Koomista, että linuxisti ottaa asian puheeksi: Linuxiinhan ei nimittäin ole mitään vakavasti otettavia ammattikäyttäjien ohjelmia.

        Ja kyllä se Java tulee jatkossakin toimimaan Macintoshissa: levittelet valheita.

        CAD ohjelmat sopivat lyhytikäisiin Mac OS X:n kun niitä uusitaan muutenkin muutaman vuoden välein. Puhut paskaa, sillä linuxeihin on valtavasti ammattikäyttöön ohjelmia. Teen kaikki työt Ubuntulla ja itseasiassa ammattiohjelmistot ovat siinä valmiina.

        Mainittakoon vaikka esimerkiksi Eclipse, GCC, PHP, Java, MySQL, SVN, Git, CVS, Ant, PHPUnit, JUnit, POV-Ray, Blender, GIMP yms.

        Mac OS X:stä kyllä poistuu Java koska Apple ihan selvästi on niin ilmoittanut! Nyt siitä tulee yhtä alkeellinen ja surkea kuin Windowsista, että käyttäjän pitäisi itse metsästää ja säätää jotain lisäohjelmia.


      • 1stMacFinn
        M-Kar kirjoitti:

        CAD ohjelmat sopivat lyhytikäisiin Mac OS X:n kun niitä uusitaan muutenkin muutaman vuoden välein. Puhut paskaa, sillä linuxeihin on valtavasti ammattikäyttöön ohjelmia. Teen kaikki työt Ubuntulla ja itseasiassa ammattiohjelmistot ovat siinä valmiina.

        Mainittakoon vaikka esimerkiksi Eclipse, GCC, PHP, Java, MySQL, SVN, Git, CVS, Ant, PHPUnit, JUnit, POV-Ray, Blender, GIMP yms.

        Mac OS X:stä kyllä poistuu Java koska Apple ihan selvästi on niin ilmoittanut! Nyt siitä tulee yhtä alkeellinen ja surkea kuin Windowsista, että käyttäjän pitäisi itse metsästää ja säätää jotain lisäohjelmia.

        Miksi jatkuvasti levität täällä puppua? En käsitä, ei se Ubuntu siitä parane, että valehtelet täällä Mac OS X:stä ja Windowsista.

        Java ei katoa mihinkään, sitä vaan ei toimiteta esiasennettuna. Ei Photoshoppiakaan tule esiasennettuna.

        Muuten, usko tai älä, Javan merkitys kuluttajan koneeseen asennettuna tulee jatkossa vähenemään koko ajan.


      • 1stMacFinn kirjoitti:

        Miksi jatkuvasti levität täällä puppua? En käsitä, ei se Ubuntu siitä parane, että valehtelet täällä Mac OS X:stä ja Windowsista.

        Java ei katoa mihinkään, sitä vaan ei toimiteta esiasennettuna. Ei Photoshoppiakaan tule esiasennettuna.

        Muuten, usko tai älä, Javan merkitys kuluttajan koneeseen asennettuna tulee jatkossa vähenemään koko ajan.

        "Java ei katoa mihinkään, sitä vaan ei toimiteta esiasennettuna."

        Eikä päivitetä. Apple poistaa sen Mac OS X:stä joten päivitykset ei tule keskitetyksi ja käyttäjän pitää itse metsästää Javaa. Yhtä surkea siis tulee kuin Windowsista.

        "Ei Photoshoppiakaan tule esiasennettuna."

        No ei se ole ikinä ollutkaan Mac OS X:ssä, eikä sitä siihen saa lisensoitua mitenkään.

        "Muuten, usko tai älä, Javan merkitys kuluttajan koneeseen asennettuna tulee jatkossa vähenemään koko ajan."

        Mitä nyt se on taas ottanut askeleita standardiksi tulemiseksi, ja se on paras tavukoodi tekniikka, että sama ohjelma toimii sitten vaikka arkkitehtuuria vaihdetaan. Ja toimii myös eri merkkisissä käyttöjärjestelmissä. Apple sitten tekee Mac OS X:stä huonomman koska Apple ei halua, että Mac OS X:lle voi tehdo ohjelmaa joka toimisi vaikka 15v.

        Ja kovasti painotat kuluttajan koneita.. No kyllähän minä sen tiedän, että Mac OS X ei sovi yrityskäyttöön ja sopii kokoajan huonommin työkäyttöönkin kun pitäisi jotain Javaa olla säätämässä, että ohjelmat toimii.


      • CAD-käyttäjä
        M-Kar kirjoitti:

        CAD ohjelmat sopivat lyhytikäisiin Mac OS X:n kun niitä uusitaan muutenkin muutaman vuoden välein. Puhut paskaa, sillä linuxeihin on valtavasti ammattikäyttöön ohjelmia. Teen kaikki työt Ubuntulla ja itseasiassa ammattiohjelmistot ovat siinä valmiina.

        Mainittakoon vaikka esimerkiksi Eclipse, GCC, PHP, Java, MySQL, SVN, Git, CVS, Ant, PHPUnit, JUnit, POV-Ray, Blender, GIMP yms.

        Mac OS X:stä kyllä poistuu Java koska Apple ihan selvästi on niin ilmoittanut! Nyt siitä tulee yhtä alkeellinen ja surkea kuin Windowsista, että käyttäjän pitäisi itse metsästää ja säätää jotain lisäohjelmia.

        Ohjelmointityökalut eivät ole ammattiohjelmia missään järkevässä merkityksessä. Tiedät hyvin, että tarkoitin ohjelmia, joilla ammattilaiset tekevät sitä työtä, jolla ohjelmointi maksetaan. Tai ehkä et tiedäkään, anteeksi: ethän ole vielä tehnyt mitään työtä, josta maksetaan.

        Ammattilaiset eivät käytä Linuxia työssään eivätkä edes kuluttajat kotonaan, jos vain saavat valita.

        CAD-ohjelmiin tulee tyypillisesti päivitys per vuosi ja mainitsemani ohjelmat ovat ajalta ennen syntymääsi eli 1980-luvulta.


      • CAD-käyttäjä kirjoitti:

        Ohjelmointityökalut eivät ole ammattiohjelmia missään järkevässä merkityksessä. Tiedät hyvin, että tarkoitin ohjelmia, joilla ammattilaiset tekevät sitä työtä, jolla ohjelmointi maksetaan. Tai ehkä et tiedäkään, anteeksi: ethän ole vielä tehnyt mitään työtä, josta maksetaan.

        Ammattilaiset eivät käytä Linuxia työssään eivätkä edes kuluttajat kotonaan, jos vain saavat valita.

        CAD-ohjelmiin tulee tyypillisesti päivitys per vuosi ja mainitsemani ohjelmat ovat ajalta ennen syntymääsi eli 1980-luvulta.

        "Tiedät hyvin, että tarkoitin ohjelmia, joilla ammattilaiset tekevät sitä työtä, jolla ohjelmointi maksetaan."

        Ja ohjelmoijat tekevät työtä jolla maksetaan esim. myynnin palkkaa. Kyllä ne ohjelmoijat ovat siellä firmoissa tekemässä tulosta siinä missä muutkin ammattilaiset. Ohjelmoijat tekevät myös työkaluja muille, kuin myös toisille ohjelmoijille ja ohjelmointityökalut ovat ammattilaisten ohjelmia.

        "Tai ehkä et tiedäkään, anteeksi: ethän ole vielä tehnyt mitään työtä, josta maksetaan."

        8h päivässä arkisin.

        "Ammattilaiset eivät käytä Linuxia työssään eivätkä edes kuluttajat kotonaan, jos vain saavat valita. "

        Toistaiseksi kun kuluttajat saavat valita, valitsevat yleensä Ubuntun Windows 7:n sijasta kun heitän vaihtoehdot vanhentuvien Windows Vistojen tilalle. Applea ei edes harkita koska pitäisi ostaa uusi, kallis tietokone.

        "CAD-ohjelmiin tulee tyypillisesti päivitys per vuosi ja mainitsemani ohjelmat ovat ajalta ennen syntymääsi eli 1980-luvulta."

        Minä olen syntynyt melkein 1970-luvulla.


      • 1stMacFinn
        M-Kar kirjoitti:

        "Java ei katoa mihinkään, sitä vaan ei toimiteta esiasennettuna."

        Eikä päivitetä. Apple poistaa sen Mac OS X:stä joten päivitykset ei tule keskitetyksi ja käyttäjän pitää itse metsästää Javaa. Yhtä surkea siis tulee kuin Windowsista.

        "Ei Photoshoppiakaan tule esiasennettuna."

        No ei se ole ikinä ollutkaan Mac OS X:ssä, eikä sitä siihen saa lisensoitua mitenkään.

        "Muuten, usko tai älä, Javan merkitys kuluttajan koneeseen asennettuna tulee jatkossa vähenemään koko ajan."

        Mitä nyt se on taas ottanut askeleita standardiksi tulemiseksi, ja se on paras tavukoodi tekniikka, että sama ohjelma toimii sitten vaikka arkkitehtuuria vaihdetaan. Ja toimii myös eri merkkisissä käyttöjärjestelmissä. Apple sitten tekee Mac OS X:stä huonomman koska Apple ei halua, että Mac OS X:lle voi tehdo ohjelmaa joka toimisi vaikka 15v.

        Ja kovasti painotat kuluttajan koneita.. No kyllähän minä sen tiedän, että Mac OS X ei sovi yrityskäyttöön ja sopii kokoajan huonommin työkäyttöönkin kun pitäisi jotain Javaa olla säätämässä, että ohjelmat toimii.

        Javasta vielä sen verran, että jatkossahan Javan päivitykset tulevat keskitetysti samasta paikasta, Oraclelta. Ei enää Sun/Oraclen versiota ja Applen versiota. Suurin osa käyttäjistä ei sitä tarvitse.

        Vai ei saa lisensioitua Photaria. Mitenkähän skannerivalmistajat saavat mutta Apple ei saisi, jos haluaisi? Että sä jaksat puhua puppua.

        Mikähän sun tekemäsi ohjelma pysyy kasassa edes kolme vuotta, saati 15. Tietotekniikka muuttuu 15 vuodessa niin paljon, ettei kukaan käytä mitään 15 vuotta vanhaa softaa. Ei jos voi valita. Heh, kolme vuotta sitten iPhonea ei ollut olemassa, vuosi sitten ei iPadia. Ja Fortune 500 firmat ottaa niitä kilvan käyttöön... siinä sulla 15 vuottas...

        Ja ne samat Fortune 500 firmat on täysin eri mieltä sun kanssas tuosta työkäytöstä. Sähän kyllä olet siihen tottunut ja olet varma, että kaikki muut ovat väärässä...

        Avaa silmäs, voisit joskus nähdä missä maailma oikeasti menee. Kukaan muu ei kanna murhetta tästä Java-jutusta kuin sinä. Miksiköhän? Koetas joskus miettiä. Ja mieti samalla, miksei ketään oikeasti kiinnosta sekään, ettei Mac OS X:ssä jatkossa tule Flash asennusta, se pitää hakea ajan tasaisena Adobelta. Miksi M-Kar on ainoa huutavan ääni korvessa?

        Tässä Flash juttua sulle, jos osaat englantia:
        http://macdailynews.com/index.php/weblog/comments/27213/


      • 1stMacFinn kirjoitti:

        Javasta vielä sen verran, että jatkossahan Javan päivitykset tulevat keskitetysti samasta paikasta, Oraclelta. Ei enää Sun/Oraclen versiota ja Applen versiota. Suurin osa käyttäjistä ei sitä tarvitse.

        Vai ei saa lisensioitua Photaria. Mitenkähän skannerivalmistajat saavat mutta Apple ei saisi, jos haluaisi? Että sä jaksat puhua puppua.

        Mikähän sun tekemäsi ohjelma pysyy kasassa edes kolme vuotta, saati 15. Tietotekniikka muuttuu 15 vuodessa niin paljon, ettei kukaan käytä mitään 15 vuotta vanhaa softaa. Ei jos voi valita. Heh, kolme vuotta sitten iPhonea ei ollut olemassa, vuosi sitten ei iPadia. Ja Fortune 500 firmat ottaa niitä kilvan käyttöön... siinä sulla 15 vuottas...

        Ja ne samat Fortune 500 firmat on täysin eri mieltä sun kanssas tuosta työkäytöstä. Sähän kyllä olet siihen tottunut ja olet varma, että kaikki muut ovat väärässä...

        Avaa silmäs, voisit joskus nähdä missä maailma oikeasti menee. Kukaan muu ei kanna murhetta tästä Java-jutusta kuin sinä. Miksiköhän? Koetas joskus miettiä. Ja mieti samalla, miksei ketään oikeasti kiinnosta sekään, ettei Mac OS X:ssä jatkossa tule Flash asennusta, se pitää hakea ajan tasaisena Adobelta. Miksi M-Kar on ainoa huutavan ääni korvessa?

        Tässä Flash juttua sulle, jos osaat englantia:
        http://macdailynews.com/index.php/weblog/comments/27213/

        "Javasta vielä sen verran, että jatkossahan Javan päivitykset tulevat keskitetysti samasta paikasta, Oraclelta."

        Ei ne silloin tule keskitetysti samasta paikasta eikä päivittäminen tapahdu omenavalikosta. Kaikki Mac OS X:n komponentit päivittyy (tai kuuluisi päivittyä) Applen kautta samasta paikasta eikä ympäri maailmaa. Tosin Apple kyllä ei osaa päivittää edes omia ohjelmiaan keskitetysti aina vaan joihinkin haetaan päivityksiä lataamalla installeri Applelta ja käsipelillä asentamalla. Melkein kuin Windowsissa 90-luvulla.

        "Ei enää Sun/Oraclen versiota ja Applen versiota."

        Sama versiohan se on lisensoituna (se vanhempi ja suljettu) jonka Apple on sovittanut omaan järjestelmäänsä.

        "Vai ei saa lisensioitua Photaria. Mitenkähän skannerivalmistajat saavat mutta Apple ei saisi, jos haluaisi?"

        Koska Adobe tuskin suostuu tähän. Skannerivalmistajien en ole vielä ikinä nähnyt lisensoineen Photshoppia. Olisi aika kallis skanneri kun Photoshop maksaa 1000€.


      • M-Kar kirjoitti:

        "Javasta vielä sen verran, että jatkossahan Javan päivitykset tulevat keskitetysti samasta paikasta, Oraclelta."

        Ei ne silloin tule keskitetysti samasta paikasta eikä päivittäminen tapahdu omenavalikosta. Kaikki Mac OS X:n komponentit päivittyy (tai kuuluisi päivittyä) Applen kautta samasta paikasta eikä ympäri maailmaa. Tosin Apple kyllä ei osaa päivittää edes omia ohjelmiaan keskitetysti aina vaan joihinkin haetaan päivityksiä lataamalla installeri Applelta ja käsipelillä asentamalla. Melkein kuin Windowsissa 90-luvulla.

        "Ei enää Sun/Oraclen versiota ja Applen versiota."

        Sama versiohan se on lisensoituna (se vanhempi ja suljettu) jonka Apple on sovittanut omaan järjestelmäänsä.

        "Vai ei saa lisensioitua Photaria. Mitenkähän skannerivalmistajat saavat mutta Apple ei saisi, jos haluaisi?"

        Koska Adobe tuskin suostuu tähän. Skannerivalmistajien en ole vielä ikinä nähnyt lisensoineen Photshoppia. Olisi aika kallis skanneri kun Photoshop maksaa 1000€.

        >Skannerivalmistajien en ole vielä ikinä nähnyt lisensoineen Photshoppia. Olisi aika kallis skanneri kun Photoshop maksaa 1000€.

        Nyt on 2000-luku ja Photoshopista myös halpa kuluttajaversio Photoshop Elements. On ollut jo monta monituista vuotta.


      • CAD-käyttäjä kirjoitti:

        Ohjelmointityökalut eivät ole ammattiohjelmia missään järkevässä merkityksessä. Tiedät hyvin, että tarkoitin ohjelmia, joilla ammattilaiset tekevät sitä työtä, jolla ohjelmointi maksetaan. Tai ehkä et tiedäkään, anteeksi: ethän ole vielä tehnyt mitään työtä, josta maksetaan.

        Ammattilaiset eivät käytä Linuxia työssään eivätkä edes kuluttajat kotonaan, jos vain saavat valita.

        CAD-ohjelmiin tulee tyypillisesti päivitys per vuosi ja mainitsemani ohjelmat ovat ajalta ennen syntymääsi eli 1980-luvulta.

        asiat kuule etene...

        >Ammattilaiset eivät käytä Linuxia työssään eivätkä edes kuluttajat kotonaan, jos vain saavat valita.

        Ammattilaisista en osaa sanoa, mutta jos Windowsin kanssa hermonsa riekaleiksi tappelevalle tavikselle järjestetään tilaisuus tutustua kunnolla vaikka Ubuntuun ja päättää, kumpaa hän haluaa jatkossa käyttää, valinta ei ole ollenkaan harvoin se Ubuntu. Ongelma on lähinnä se tilaisuuden järjestäminen, sillä täysin uuden käyttiksen asentaminen ja käyttöönotto omin avuin pelottaa yli 90 prosenttia tietokoneitten käyttäjistä niin paljon että siihen ei ryhdytä.


    • 1stMacFinn

      Macit on tarkoitettu niille ihmisille, jotka uskaltavat katsoa eteenpäin eivätkä tyydy katsomaan taakse. Niille, joille ei riitä se miten asiat olivat ja jotka uskaltavat valita uusia ratkaisuja. Hyvä esimerkki on vaikka USB-liitäntä, se oli ollut olemassa jo pitkään, mutta USB-lisälaitteita oli vähän. Ja sitten Apple sijoitti USB:n iMacciin, nyt USB-laitteita on kaikkialla. Samoin Apple aloitti wlan-kortin sijoittamisen läppäreihinsä ja kaksi vuotta sen jälkeen Dell julisti keksineensä mullistavan jutun, wlan-kortin läppäreihinsä...

      Macit on tarkoitettu myös niille, jotka haluavat keskittyä tekemään sillä koneella töitä tai harrastamaan. Ei niille, joiden tärkein himo on viritellä ja säätää konetta. Siksi Mac sopii myös niille, joita tekniikka sinänsä ei kiinnosta, vain se kiinnostaa mitä niillä saa aikaan.

      • hohhooijaa

        Eli apple myy vanhat ideat uudestaan, kuin olisi itse keksinyt jotain?

        Nytkin video-puhelut ovat olleet jo vuosia jokaisen kiinalaisenkin kännykän vakio-ominaisuus, mutta kun Jobsi päättää lisätä sen toimintoon sikakalliiseen iPhoneen, niin se on jotain uskomatonta ja lauma idiootteja juokse ostamaan iPhonen kun sillä voi soittaa videopuhelut, mutta nekin vai wlan-verkossa. Hohhoijaa, mutta kohta tulee iPhone 5, missä videopuhelut toimivat myös 3G verkossa, niin kuin 39€ samsungissa, ja lauma idiootteja juoksee taas ostamaan uusi iPhone 999€ hintaan kytkynä.

        Apple = vanhat ideat uudelleenkierrettävä rahastusyritys, jonka tuotteiden hinnassa yli 60% on ilmaa.


      • Apple on nyt poistanut markkinoiden parhaan web audio/video -tekniikan ja tärkeän web pelialustan (kun standardit on vielä kesken) uusista tietokonemalleista. Apple poistaa myös markkinoiden parhaan tavukoodialustan seuraavasta Mac OS X:stä joka tekee töiden tekemistä ikävää. Onpas kiva kun joutuu säätämään että saa vaikka jonkun Eclipsen tai UML työkalun toimimaan!

        Apple myös tulee monissa tekniikoissa jäljessä muita yrityksiä. Esim. virtuaalityöpöydät, softakauppa yms. Applen käyttöliittymä on myös jumiutunut pahasti kehityksessä ja alkaa olla aika kömpelö kun Apple ei uskalla uudistaa sitä. Ne Applen asiakkaat kun eivät uskalla katsoa eteenpäin vaan roikkuvat samassa vanhassa käyttöliittymässä.

        Näyttäisi siltä, että Applen tietokoneiden kulta-aika (läppärit ja iMac lähinnä) hankkia kone, oli joskus vuosina 2003-2006 tietyillä konemalleilla.


      • 1stMacFinn
        M-Kar kirjoitti:

        Apple on nyt poistanut markkinoiden parhaan web audio/video -tekniikan ja tärkeän web pelialustan (kun standardit on vielä kesken) uusista tietokonemalleista. Apple poistaa myös markkinoiden parhaan tavukoodialustan seuraavasta Mac OS X:stä joka tekee töiden tekemistä ikävää. Onpas kiva kun joutuu säätämään että saa vaikka jonkun Eclipsen tai UML työkalun toimimaan!

        Apple myös tulee monissa tekniikoissa jäljessä muita yrityksiä. Esim. virtuaalityöpöydät, softakauppa yms. Applen käyttöliittymä on myös jumiutunut pahasti kehityksessä ja alkaa olla aika kömpelö kun Apple ei uskalla uudistaa sitä. Ne Applen asiakkaat kun eivät uskalla katsoa eteenpäin vaan roikkuvat samassa vanhassa käyttöliittymässä.

        Näyttäisi siltä, että Applen tietokoneiden kulta-aika (läppärit ja iMac lähinnä) hankkia kone, oli joskus vuosina 2003-2006 tietyillä konemalleilla.

        Vai että jäljessä. Tulitko M-Kar katsoneeksi viime viikon Back to the Mac-tilaisuutta. Siinähän Apple esitteli ensi kesänä julkaistavaa käyttistä, jossa juuri nuo virtuaalityöpöydät ym pannaan kokonaan uusiksi.

        Ja tuo Java. Eikös avoimen koodin pitäisi omien puheidensa mukaan paikata tilanne, kun tärkeä osa vapautuu? No, ei se mitään, kyllä Oracle sen hoitaa.

        Vai on Adobe Applen paras kaveri. Et kyllä tiedä näemmä yhtään mitään siitäkään. Adoben ja Applen välit ovat olleet kireät jo vuosia. Adobe lopetti yht'äkkiä esim. Premieren Mac-version ja siksi Apple teki Final Cutin, monet Adoben softista on julkaistu ensin Windowsille ja sitten esim. vuoden kuluttua Mac-versioina jne.

        Eikä mainitsemasi MS ja Adobe tee softaa Javalla, kumpikaan.

        Muuten, kansainvälisen lehdistön reaktioista uusiin MacBook Aireihin voisi päätellä, että ovat eri mieltä tuosta Applen koneiden kulta-ajasta.
        http://macdailynews.com/index.php/weblog/comments/27201/


      • 1stMacFinn kirjoitti:

        Vai että jäljessä. Tulitko M-Kar katsoneeksi viime viikon Back to the Mac-tilaisuutta. Siinähän Apple esitteli ensi kesänä julkaistavaa käyttistä, jossa juuri nuo virtuaalityöpöydät ym pannaan kokonaan uusiksi.

        Ja tuo Java. Eikös avoimen koodin pitäisi omien puheidensa mukaan paikata tilanne, kun tärkeä osa vapautuu? No, ei se mitään, kyllä Oracle sen hoitaa.

        Vai on Adobe Applen paras kaveri. Et kyllä tiedä näemmä yhtään mitään siitäkään. Adoben ja Applen välit ovat olleet kireät jo vuosia. Adobe lopetti yht'äkkiä esim. Premieren Mac-version ja siksi Apple teki Final Cutin, monet Adoben softista on julkaistu ensin Windowsille ja sitten esim. vuoden kuluttua Mac-versioina jne.

        Eikä mainitsemasi MS ja Adobe tee softaa Javalla, kumpikaan.

        Muuten, kansainvälisen lehdistön reaktioista uusiin MacBook Aireihin voisi päätellä, että ovat eri mieltä tuosta Applen koneiden kulta-ajasta.
        http://macdailynews.com/index.php/weblog/comments/27201/

        "No, ei se mitään, kyllä Oracle sen hoitaa."

        Eli Mac OS X:stä tulee tältä osin yhtä surkea kuin Windows.

        "Adoben ja Applen välit ovat olleet kireät jo vuosia."

        Tiedän. Applen tietokoneet kelpaavat työkäyttöön lähinnä Adoben ohjelmistojen ja Javatuen kautta. Ilman niitä Applen koneet ovat kärjistettynä pierusovellusten myyntiä softakaupasta ja nettiselailua.

        "Eikä mainitsemasi MS ja Adobe tee softaa Javalla, kumpikaan."

        Ei, mutta molemmat neuvottelevat yhteistyöstä keskenään ja kun Apple yrittää pakottamaan kaikki niiden omia epästandardeja tekniikoita ja muuttelee alustaa, ei ns. vakavasti otettavien ohjelmistojen kehittäjiä Apple jaksa välttämättä kiinnostaa.

        Tämä nyt on vähän sama, kuin että miksi Playstationille ei ole Photoshopia. Apple siirtyy kokoajan enemmän samaan linjaan käyttöjärjestelmiensä kanssa.


      • 1stMacFinn kirjoitti:

        Vai että jäljessä. Tulitko M-Kar katsoneeksi viime viikon Back to the Mac-tilaisuutta. Siinähän Apple esitteli ensi kesänä julkaistavaa käyttistä, jossa juuri nuo virtuaalityöpöydät ym pannaan kokonaan uusiksi.

        Ja tuo Java. Eikös avoimen koodin pitäisi omien puheidensa mukaan paikata tilanne, kun tärkeä osa vapautuu? No, ei se mitään, kyllä Oracle sen hoitaa.

        Vai on Adobe Applen paras kaveri. Et kyllä tiedä näemmä yhtään mitään siitäkään. Adoben ja Applen välit ovat olleet kireät jo vuosia. Adobe lopetti yht'äkkiä esim. Premieren Mac-version ja siksi Apple teki Final Cutin, monet Adoben softista on julkaistu ensin Windowsille ja sitten esim. vuoden kuluttua Mac-versioina jne.

        Eikä mainitsemasi MS ja Adobe tee softaa Javalla, kumpikaan.

        Muuten, kansainvälisen lehdistön reaktioista uusiin MacBook Aireihin voisi päätellä, että ovat eri mieltä tuosta Applen koneiden kulta-ajasta.
        http://macdailynews.com/index.php/weblog/comments/27201/

        En nähyt virtuaalityöpöydissä mitään mullistavaa uutta mitä ei olisi jo keksitty ja käytössä ja Apple toi törkeän kalliin miniläppärin.


      • Mac pro
        M-Kar kirjoitti:

        En nähyt virtuaalityöpöydissä mitään mullistavaa uutta mitä ei olisi jo keksitty ja käytössä ja Apple toi törkeän kalliin miniläppärin.

        Köyhän ongelma oli sit puucc ym.


      • Mac pro kirjoitti:

        Köyhän ongelma oli sit puucc ym.

        Parempia saa halvemmalla.


      • 1stMacFinn kirjoitti:

        Vai että jäljessä. Tulitko M-Kar katsoneeksi viime viikon Back to the Mac-tilaisuutta. Siinähän Apple esitteli ensi kesänä julkaistavaa käyttistä, jossa juuri nuo virtuaalityöpöydät ym pannaan kokonaan uusiksi.

        Ja tuo Java. Eikös avoimen koodin pitäisi omien puheidensa mukaan paikata tilanne, kun tärkeä osa vapautuu? No, ei se mitään, kyllä Oracle sen hoitaa.

        Vai on Adobe Applen paras kaveri. Et kyllä tiedä näemmä yhtään mitään siitäkään. Adoben ja Applen välit ovat olleet kireät jo vuosia. Adobe lopetti yht'äkkiä esim. Premieren Mac-version ja siksi Apple teki Final Cutin, monet Adoben softista on julkaistu ensin Windowsille ja sitten esim. vuoden kuluttua Mac-versioina jne.

        Eikä mainitsemasi MS ja Adobe tee softaa Javalla, kumpikaan.

        Muuten, kansainvälisen lehdistön reaktioista uusiin MacBook Aireihin voisi päätellä, että ovat eri mieltä tuosta Applen koneiden kulta-ajasta.
        http://macdailynews.com/index.php/weblog/comments/27201/

        >Adobe lopetti yht'äkkiä esim. Premieren Mac-version ja siksi Apple teki Final Cutin

        No tämän muistat väärin päin. Final Cut ilmestyi vuosia ennen kuin Premiere lopetettiin, ja se lopetettiin Macille kai lähinnä siksi että Final Cutin viereen ei enää jäänyt markkinarakoa etenkin kun Mac-softamarkkinat muutenkin oli silloin jotain 25 % nykyisestä. Nythän Premiere taas käy ja kukkuu myös Macissa.


      • M-Kar kirjoitti:

        "No, ei se mitään, kyllä Oracle sen hoitaa."

        Eli Mac OS X:stä tulee tältä osin yhtä surkea kuin Windows.

        "Adoben ja Applen välit ovat olleet kireät jo vuosia."

        Tiedän. Applen tietokoneet kelpaavat työkäyttöön lähinnä Adoben ohjelmistojen ja Javatuen kautta. Ilman niitä Applen koneet ovat kärjistettynä pierusovellusten myyntiä softakaupasta ja nettiselailua.

        "Eikä mainitsemasi MS ja Adobe tee softaa Javalla, kumpikaan."

        Ei, mutta molemmat neuvottelevat yhteistyöstä keskenään ja kun Apple yrittää pakottamaan kaikki niiden omia epästandardeja tekniikoita ja muuttelee alustaa, ei ns. vakavasti otettavien ohjelmistojen kehittäjiä Apple jaksa välttämättä kiinnostaa.

        Tämä nyt on vähän sama, kuin että miksi Playstationille ei ole Photoshopia. Apple siirtyy kokoajan enemmän samaan linjaan käyttöjärjestelmiensä kanssa.

        >Eli Mac OS X:stä tulee tältä osin yhtä surkea kuin Windows.

        Eipä tuo Javan päivitys tunnu olevan lähimainkaan suurin ongelma Windows-käyttäjille, jos on ongelma lainkaan muuten kuin harvoissa tapauksissa. Macissa tietysti se on isompi juttu kun ongelmia on muuten vähemmän. Ei kai kukaan asioita ymmärtävä kuitenkaan tosissaan usko, että Java-päivitysten tulo Oraclelta Applen sijaan olisi jokin kauhea juttu Mac-maailmassa. Jos haluaa kaiken tulevan pakettienhallinnan kautta, sitten sen voi olla, mutta eihän ne ihmiset muutenkaan käytä Macia joten who cares.

        >Applen tietokoneet kelpaavat työkäyttöön lähinnä Adoben ohjelmistojen ja Javatuen kautta. Ilman niitä Applen koneet ovat kärjistettynä pierusovellusten myyntiä softakaupasta ja nettiselailua.

        Ja mikä olikaan se softakauppa, josta noita pierusovelluksia, kärjistettynä tai ilman, saa?
        Kerro myös, minkä takia Maceja nyt sitten pitäisi käyttää ilman Javaa kun siitä koko ajan jauhat? Eipä näy Mikkiksen Java-tuen puute millään tavalla haitanneen Windowsin menestystä yrityksissä. Vai haittaako?


      • M-Kar kirjoitti:

        En nähyt virtuaalityöpöydissä mitään mullistavaa uutta mitä ei olisi jo keksitty ja käytössä ja Apple toi törkeän kalliin miniläppärin.

        ja arvostelujen mukaan ilmeisesti myös törkeän hyvän. Tulet huomaamaan, että maailmassa tosiaan on muutama miljoona ihmistä, jotka haluaa ja tarvitsee sen törkeän hyvän, joka lisäksi näyttääkin siltä mitä se on.


      • M-Kar kirjoitti:

        Apple on nyt poistanut markkinoiden parhaan web audio/video -tekniikan ja tärkeän web pelialustan (kun standardit on vielä kesken) uusista tietokonemalleista. Apple poistaa myös markkinoiden parhaan tavukoodialustan seuraavasta Mac OS X:stä joka tekee töiden tekemistä ikävää. Onpas kiva kun joutuu säätämään että saa vaikka jonkun Eclipsen tai UML työkalun toimimaan!

        Apple myös tulee monissa tekniikoissa jäljessä muita yrityksiä. Esim. virtuaalityöpöydät, softakauppa yms. Applen käyttöliittymä on myös jumiutunut pahasti kehityksessä ja alkaa olla aika kömpelö kun Apple ei uskalla uudistaa sitä. Ne Applen asiakkaat kun eivät uskalla katsoa eteenpäin vaan roikkuvat samassa vanhassa käyttöliittymässä.

        Näyttäisi siltä, että Applen tietokoneiden kulta-aika (läppärit ja iMac lähinnä) hankkia kone, oli joskus vuosina 2003-2006 tietyillä konemalleilla.

        >Näyttäisi siltä, että Applen tietokoneiden kulta-aika (läppärit ja iMac lähinnä) hankkia kone, oli joskus vuosina 2003-2006 tietyillä konemalleilla.

        No tuskin oli, kun Macit oli Win-merkkeihin verrattuina suhteellisesti sekä hitaampia että kalliimpia kuin tuon ajan jälkeen. Vuoden 2003 Jaguar-käyttiskin oli hitaampi kuin Xp. Softantarjonta oli tuolloin paljon heikompaa kuin nyt. Lisäksi sinäkin olet paljon kitissyt PPC-konekannan kohtalosta Intel-siirtymän jälkeen, joten en tajua mistä kulta-ajasta voisi olla kysymys. Nyt se kulta-aika on, jos tuohon verrataan...


    • Mäkkihöperö

      Apple on vuodesta 1984 valmistanut Macintosh-tyyppisiä tietokoneita "for the rest of us" eli meille muille, joiden mielestä tietokoneen pitäisi olla mukava ja helppo käyttää tarvitsematta insinöörin pätevyyttä—vaikka ei siitä haittaakaan ole.

    • Nature75

      Ehkei nyt sentään, mutta jokaisellahan meillä on omat mielipiteemme. Itse ainakin rakastuin OS X:iin ja Mac miniin niin paljon, että en edes harkitsekaan siirtyväni muualle. Näin hyvin laiskana luonnonoikkuna rakastan hiljaisuutta ja vaivattomuutta yli kaiken. Näin ollen Mac mini tarjoaa juuri sopivasti nämä molemmat ominaisuudet kotikäyttöön ;)

      • pelkkää säästöä

        kalliimpi kuin pc koneetkaan, pitää vain osata tehdä vertailu oikein ja huomioida siinä kaikki asiat. Jos olet hankkimassa yhtä tehokasta ja toimivaa kannettavaa tietokonetta kuin uusin MacBook Pro niin minkähintainen onkaan vastaava pc läppäri joka olisi samalla tasolla? Kyllä siitäkin yli tonnin joudut pulittamaan. Pitää huomata sekin seikka että pc läppärin tehoja internetkäytössä merkittävästi hidastaa virustorjunta ohjelma joka on pakko olla.
        PC läppärissä voit saada samaanhintaan isomman näytön, mutta mutta tarvitsetko sitä? jos tarkoitus on ottaa mukaan reppuun läppäri jossa on 15" näyttö tai mukaan läppäri jossa on 13" näyttö niin eiköhän se pienempi ole mukavampi kanniskella.
        Mitä saat sitten siitä 3v vanhasta tonnin pc läppäristä kun alat myymään? Mitä saisit siitä 13" mac läppäristä?
        Ne on asoita jotka tulee eittämättä vastaan kun kalustoa uusitaan. Itselläni on 3v vanha mac läppäri eikä vielä mitään syytä alkaa vaihtelemaan uuteen. Se toimii hyvin ja on yhtä nopea kuin silloin uutenakin. Miten sinun PC läppärisi laita on?


      • äpäläskäpäläs
        pelkkää säästöä kirjoitti:

        kalliimpi kuin pc koneetkaan, pitää vain osata tehdä vertailu oikein ja huomioida siinä kaikki asiat. Jos olet hankkimassa yhtä tehokasta ja toimivaa kannettavaa tietokonetta kuin uusin MacBook Pro niin minkähintainen onkaan vastaava pc läppäri joka olisi samalla tasolla? Kyllä siitäkin yli tonnin joudut pulittamaan. Pitää huomata sekin seikka että pc läppärin tehoja internetkäytössä merkittävästi hidastaa virustorjunta ohjelma joka on pakko olla.
        PC läppärissä voit saada samaanhintaan isomman näytön, mutta mutta tarvitsetko sitä? jos tarkoitus on ottaa mukaan reppuun läppäri jossa on 15" näyttö tai mukaan läppäri jossa on 13" näyttö niin eiköhän se pienempi ole mukavampi kanniskella.
        Mitä saat sitten siitä 3v vanhasta tonnin pc läppäristä kun alat myymään? Mitä saisit siitä 13" mac läppäristä?
        Ne on asoita jotka tulee eittämättä vastaan kun kalustoa uusitaan. Itselläni on 3v vanha mac läppäri eikä vielä mitään syytä alkaa vaihtelemaan uuteen. Se toimii hyvin ja on yhtä nopea kuin silloin uutenakin. Miten sinun PC läppärisi laita on?

        Itse olen siirtynyt Applen tietokoneisiin ja iPhonekin löytyy sen jälkeen kun ensimmäisen iMacin hommasin työpaikalle. Mun piti "opetella" kaikki tästä Applen käyttiksestä koska uudella yhteistyökumppanilla sattui olemaan pelkkiä Applen koneita ja meidän pomo keksi tarjota myös heille teknistä tukea vaikka kukaan firmassamme ei ollut Applen koneita käyttänyt.
        Sen verran ihastuin tähän Applen käyttikseen että en ole Windowsia tai Linuxia tarvinnut enää työpöytäkäytössä sen jälkeen. Kotona on yksi Windows PC edelleen pelaamista varten mutta jos kotona pitää töitä tehdä tai satunaista nettisirffailua yms niin teen sen yleensä vaimon iMacilla.

        Mac on vain yksi valinta muiden joukossa.
        Se että Mac koneet ovat kalliita, on vähän niin ja näin. Jos saat halvalla esim. yhtä hyvän 27" LED näytön PC koneeseen kuin mitän uusissa iMac malleissa on niin hyvä.

        Voisin taas ottaa autot tähän vertailuun. Miksi ostaa kallista Audia tai mersua kun voit ajaa halvalla Fiatilla tai Toyotalla. Kiakin on halpa ja kulkee eteen ja taakse kuten Audi.

        M-Kar tuntuu vihaavan Applea, lienekkö Apple vienyt mieheltä jotain?
        M-Kar voisi myös selittää miten Applen tuotteet vaikuttavat hänen elämäänsä niin paljon että niitä pitää vihata? En itsekkään vihaa Windowsia vaikka sen kanssa saa tapella töissä jatkuvasti. Ylläpidettävänä pari sataa työasemaa ja tusina windows palvelinta.
        Oma työkone on Mac, ei ongelmia. Lisäksi meillä on muutamia Linux työasemia joita ylläpito rakastaa koska ne ovat niitä koneita joissa ei ole ollut mitään ongelmia asennuksen jälkeen, käyttäjät sen sijaan valittavat kun se on erilainen kuin Windows, siis ainoa syy sille miksi se on niin huono!


    • jeps.

      Macit on tarkoitettu sen verran viisaille, jotka tienavat edes sen verran omaa rahaa että on vara ostsa Applen Mac tietokone. Piste.

    • anti-M-Kar

      Ei voi kuin ihmetellä tuota M-Karin katkeruutta Applea vastaan, toisaalta kyllähän se kertoo miehen rahatilanteesta kun käytössä on kertomansa mukaan Asuksen vanha miniläppäri jota joutuu alikellottamaan ettei kusahda käsiin. M-Karia harmittaa niin vietävästi etteivät ihmiset pidä Ubuntusta yhtä paljon kuin hän ja hän ei myöskään ymmärrä että on olemassa ihmisiä jotka maksavat jotta homma toimii erittäin hyvin vaikka vain sen lyhyen aikaa sitten kuin että otettaisiin ilmaiskäyttis jota saa jatkuvasti säätää ja jossa joidenkin asioiden toimivuus on tuuripeliä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe