Kumpi laittaa ensin: seinät vai lattia? Vai onko sillä edes merkitystä?
Seinät vai lattia ensin?
3
9147
Vastaukset
- ökj pöoj öjnpöijh9ui
Kysymys oli kyllä kummallinen, ei jerrottu, mistä on edes kyse.
Mutta noin periaatteessa, asuinhuoneissa ensin seinät, sitten katto, lopuksi lattia. Syy se, lattia voi kärsiä seiniä ja kattoa laitettaessa. Eli ensin maali kattoon, sitten seiniin, sitten vasta parketti.
Märkätiloissa lattian pitää olla seinälaattojen alla. Vesi ei valu rakoon, vaan silikonillakin raosta eristetylle lattialle. JA jos kylppäri matoilla, seinämaton taas pitää olla lattiamaton seinälle nostetun osan päällä, että vesi siis valuu lattiamatolle, ei saumsta seinärakenteisiin.
Hanki timpuri.- TIM*
**Mutta noin periaatteessa, asuinhuoneissa ensin seinät, sitten katto, lopuksi lattia. Syy se, lattia voi kärsiä seiniä ja kattoa laitettaessa. Eli ensin maali kattoon, sitten seiniin, sitten vasta parketti. **
Nimenomaan tekisin jälkimmäisessä järjestyksessä: katto - seinät - lattia
1. Kattoo kun tekee, ei tarvitse varoa seinien tai lattian tuhriutumista tai raappiintumista
2. Seinät seuraavaksi. Ei tarvitse varoa kuin ainoastaan katon tuhriutumista tai raappiintumista
3. Sitten lattia. Käytännössä ei tarvitse varoa kuin seinien raappiintumista
4. Lopuksi sitten listat paikoilleen ja loppusiivous - lökn jnhk öpkjnm ök
TIM* kirjoitti:
**Mutta noin periaatteessa, asuinhuoneissa ensin seinät, sitten katto, lopuksi lattia. Syy se, lattia voi kärsiä seiniä ja kattoa laitettaessa. Eli ensin maali kattoon, sitten seiniin, sitten vasta parketti. **
Nimenomaan tekisin jälkimmäisessä järjestyksessä: katto - seinät - lattia
1. Kattoo kun tekee, ei tarvitse varoa seinien tai lattian tuhriutumista tai raappiintumista
2. Seinät seuraavaksi. Ei tarvitse varoa kuin ainoastaan katon tuhriutumista tai raappiintumista
3. Sitten lattia. Käytännössä ei tarvitse varoa kuin seinien raappiintumista
4. Lopuksi sitten listat paikoilleen ja loppusiivousMutta niinkuin remonttia yleensä, siitä koitin selittää. Elikkäs ensin kaikki rakenteelliset jutu, just seinät jne. Ja lopuksi kun on maalaus, sitten maalataan ylhääältä alaspäin, eli siis todellakin ekana katto, sitten seinät, lopuksi tehdään lattia.
On tossakin poikkeuksia. Jos tekee hirrestä, seinäthän ne ensin tehdään aina....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740