VAROITUS Keniaan matkaajat,

-safarille-

Maailmaakiertäneenä naisena olisihan tämä pitänyt arvata ja tietää....


jouduin todella huijatuksi....

sain kutsun paikalliselta safarifirmalta sähköpostiini -tervetuloa safariin!,

Nairobissa paikallisessa pienessä safarifirmassa, ylihinnoittelivat 8-10 päivän safarin pilviin ja lupasivat vaikka mitä,

kun tajusin paikan päällä mihin soppaan olin joutunut, itse safarille en edes sitten lähtenyt, vaan järjestin itseni pois Keniasta.

Ja nyt yritän saada safarirahoja takaisin......se onkin jo toinen juttu!


Onko kellään hyviä kokemuksia paikallisista safarijärjestäjistä? Paikallisia safareita valvoo KATO, ja safarit on luokiteltu eri luokkiin A - E.

Hyvät safarimatkaajat, kun safarimatkaa suunnittelette, suosikaa nyt- vaan ja ainoastaan- suomalaisia firmoja!

JA Tuhlatkaa matkasäästönne johonkin muuhun maahan kuin Keniaan!

12

4705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simba Experience

      Kävipä ikävä tuuri. Sanoisin että Afrikka ei välttämättä ole se paikka jossa kannatta omatoimimatkoja järjestää.
      Me kumminkin pystymme auttamaan siinä että asiakas saa itse suunnitella matkansa, meillä on rekisteröity yritys sekä Keniassa että Suomessa. Meidät saa siis varmasti vastuuseen tekemisistämme, uskallamme mennä takuuseen Keniasta, sekä omista matkoistamme www.simbaexperience.com

      • safarille- kyllä

        Keniaan voi mennä kunhan katsoo kuka järjestää ja mitä. Me olemme menossa ja meidän matkamme järjestää Suomalainen matkailualan ammattilainen yhteistyössä Kenian vastaavan kanssa. Tansaniassa olen käynyt
        useasti vastaavalla tavalla ja aina matkat on onnistunut. Tietenkin molemmat ottavat omansa välistä mutta
        maksan mielelläni siitä että järjestelyt pelaavat, turvallisuudesta ja siitä että pääsemme helpolla ja parhaisiin paikkoihin ja näemme paljon ja nautimme safarista.
        Netistä poimituista tai mainoksen lähettäneistä firmoista ei aina tiedä mitä saa vastineeksi sen sijaan tuttu luotettava matkanjärjestäjä tietää hyvät yhteistyökumppanit myös kaukaisemmissa maissa. Kannattaa valita sellainen matkanjärjestäjä jolla on useampia matkoja eri maihin, hyvät nettisivustot ja luotettava maine.


      • Help,Helppa

        Hei
        Suomalainen yritys Keniassa:) Voisitko hieman avata missä päin toimitte siellä? Missä hintaluokassa safarit ovat teillä tammikuu- maaliskuun välillä (6-9vrk)
        (tahtoo nähdä kaiken) Järjestättekö kenties myös merelle kalastus reissuja? (minkä hintaisia 2-3vrk)

        Olisiko antaa hyviä neuvoja ja jos saan hyvää palvelua nyt...vuoden vaihteessa näemme:) Tarkempi osoite ja matkareitti on sitten hyvä antaa,ainakin löytää perille!

        Etsin myös 1-2kk pysyvää/edullista asumusta sinne Keniaan,jos sieltä pääsee noille retkille/safareille ynm.. hyvin


    • ei safarille...

      Huh, huh! olen yrittänyt saada safarirahoja takas, Africa eco safaris firmalta.Ei tietoakaan rahoista. Eivät edes vastaa sähköpostiviesteihin.
      olen ollut yhteydessä myös kenian poliisin, KATO järjestöön, Eivät hekään edes viitsi vastata yhteydenottoihin. Todella ala-arvoista palvelua ja se on huonoa matkailutoiminnalle.
      Tein kotimaan poliisille ilmoituksen , käsittelevät asian petoksena. Luulempa että mitään e i ole enää tehtävissä, rahat meni jo! Tollanen firma saisi saada kunnon sanktion. Eihän Keniassa mitään saa....
      Toivon vain että rahat olisivat menneet vaikka köyhien lasten koulunkäyntiin, mutta pahoin aavistan jotain muuta!

      Ja Arvaa Harmittaako.....

      Varoitus: Keniaan matkaajat, olkaa nyt varovaisia, älkää ostako paikallisilta mitään safarimatkoja....ovat 100% huijareita !!!!

      • Pro-matkatoimisto

        Niinpä niin. Netti on täynnä kaiken maailman huijareita ja vanha totuus; ei ole tyhmä se joka pyytää vaan se joka antaa, pitää niin kovin usein paikkansa. Suomessa on kymmenittäin matkatoimistoja, joissa ammattilaiset tekevät luotettavia, turvallisia varauksia asiakkailleen oikein mielellään. Hinta-laatu-suhde on aivan varmasti hyvä, kun alan ammattilainen käyttää paikallista, luotettavaa kumppania.

        Kenia on kohteena mahtava, mieleenpainuva, elämyksellinen ja kaunis. Sieltä löytyy myös tunnollisia ja rehellisiä yrittäjiä pilvin pimein ja he tekevät mieluiten yhteistyötä alan ammattilaisten kanssa täällä Suomessa. Siinä se jutun juoni onkin.

        Kaikissa Kenian, ja miksei muidenkin kaukohteiden varauksissa itse käytän AINA matkatoimistoa, sillä oma aikani on arvokkaampaa kuin netissä surfailu enkä halua ottaa riskejä arvokkaiden lomapäivieni kanssa.


      • Tympii

        Hei,

        lopeta jo please äläkä mustamaalaa Keniaa. Katso peiliin, ja mieti mitä olet itse tehnyt.Ymmärrät varmaan,että Kenia elää turismista.Safareilla on loistopalvelut & vartiijat joka paikassa.Miksi lähdit pois Keniasta ko. hässäkän jälkeen??
        Ei kuulu minulle, mutta joka tapauksessa lopeta jo ja matkusta seuraavan kerran seuramatkalla minne haluatkin.


      • Help,Helppa

        Menetitkö paljonkin rahaa? Ihan mielenkiinnosta kysyn,koska olen menossa sinne ekaa kertaa. Afrikassa olen ollut muualla kyllä mutta ihan toisella puolella.


    • 24

      minäkin olen käynyt keniassa, myös masai maran unohtumattomalla safarilla.

      hei, lukekaa kirja tai katsokaa elokuva: valkoinen masai

      se on tosikertomus sveitsiläisestä, joka meni lomalle keniaan ja.....

    • vilenko

      Kannattaa varata matka turvallisen matkanjärjestäjän kautta. Olympuksella taitaa olla suomalaiset oppaat kuten myös pienellä kiptours:lla. Löytyykö muita vaihtoehtoja?

    • Safarimamma

      Olympian lisäksi ainakin Aventura, Mandala Travel ja Kon-tiki Tours järjestävät
      Keniaan safareita. Kaikki luotettavia kotimaisia matkatoimistoja ja järjestelyt toimivat. Aurinkomatkat ja Lomamatkat järjestävät myös mutta niiden ryhmäkoko on suuri joka on miinusta matkalla. Kaikilla on myös Suomalainen opas mukana.

    • OsOk

      No jos vähän näkee vaivaa niin kyllä netistä löytyy myös varmasti luotettaviakin kenialaisia safarin järjestäjiä. Esim. Tripadvisorista voi hakea muiden matkustajien palautetta ja niiden perusteella tehdä omia johtopäätöksiä.

    • Kenyan cowgirl

      Olen asunut Keniassa useita vuosia & käynyt lukuisilla safareilla. Olen pahoillani siitä mitä sinulle tapahtui, samalla myös erittäin hämmästynyt. Kenia on hieno maa ja safaripuistot upeita, mikä mahtoi mennä pieleen sinulla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      100
      3060
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3026
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1931
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1434
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1226
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      869
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      795
    9. Mistä kaupungeista tai kunnista olette ?

      Mistä ? ?
      Ikävä
      46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe