vaihdevuodet ja haluttomuus... onko siihen lääkettä?

apuja...

haluaisin vihdoinkin vastauksen... saako siihen apuja mistään? haittaa avioelämää.

13

3498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekstissä

      ihan viimeisenä sanotaan näin:

      "Vaikka hormoneita tai lääkkeitä ei yleensä määrätä naisen seksuaalisen halukkuuden hoitoon, voidaan testosteronitasoja palauttaa lääkehoidolla takaisin normaaliksi."

    • Liisukka48

      Hei. Estrogeeni voi vähän auttaa, mutta pieni annos testosteronia tai DHEA:ta, gyne määrää niitä, jos on valveutunut. Tamperelainen Maija Kajan ainakin tietää näistä hyvin. Lue hänen uusin kirjansa Sukellus kuumaan aaltoon. Itsekin olen huomannut nyt 48-vuotiaana, että haluja ei vaan kerta kaikkiaan ole. Ihan sama koko seksi. Yksi ratkaisu olisi tietysti vaihtaa miestä, silloin ainakin pari vuotta seksikin kiinnostaa, oli vaihtarit tai ei. Mutta ehkä olisi helpompaa kokeilla noita em. hormoneita!

    • maare 58v

      joo mä oon ollut ikäni sellai kerta viikkoon kun työ ja lapset . mut ny eläkkeellä ja 58v. niin söin liwial nimisii hormoonikorvaus lääkkeitä monta vuotta mut sitten menin tk: LÄÄKÄRILLE ja vaihdettiin progynova 1mg ni nyt kyllä haluun että mies vaan vikisee vaik 4v nuorempi mua. kokeilemaare 58v

      • Puna silmä kani

        Se on vaan parisuhteessa ongelma se ei tapahdu puolisoille yhtäaikaa . Toisella on samanlaiset kuin ennenkin ja toista osapuolta ei huvitä pätkääkään . Seuraa mökötystä ,riitaa uhkailua jne.Ja monelkkin ero. Itse koin tämän itse 14 vuotta sitten entistä vaimoa ei enää tuohu huvittanut .Otin uuden ja elämä tällä alueella alkoi uudelleen 5 kertaa päivässä joskus enemmänkin ja uudelle ei meinannut tämäkään riittää. Sitten joskus kun oltiin oltu noin 10 vuotta yhdesssä alkoi kumppanin puolelta hiipua. Nyt homma ei kiinosta häntäkään ikää alkaa olla jo 57 vuotta uutta suhdetta en enää halua . Eletään näin ja itselläkin alkaa pikkuisen halut katoamaaan . Tää oli vähän maistissa kirjoitettu mutta joka sana on totta.


      • 34
        Puna silmä kani kirjoitti:

        Se on vaan parisuhteessa ongelma se ei tapahdu puolisoille yhtäaikaa . Toisella on samanlaiset kuin ennenkin ja toista osapuolta ei huvitä pätkääkään . Seuraa mökötystä ,riitaa uhkailua jne.Ja monelkkin ero. Itse koin tämän itse 14 vuotta sitten entistä vaimoa ei enää tuohu huvittanut .Otin uuden ja elämä tällä alueella alkoi uudelleen 5 kertaa päivässä joskus enemmänkin ja uudelle ei meinannut tämäkään riittää. Sitten joskus kun oltiin oltu noin 10 vuotta yhdesssä alkoi kumppanin puolelta hiipua. Nyt homma ei kiinosta häntäkään ikää alkaa olla jo 57 vuotta uutta suhdetta en enää halua . Eletään näin ja itselläkin alkaa pikkuisen halut katoamaaan . Tää oli vähän maistissa kirjoitettu mutta joka sana on totta.

        että näiltä palstoilta löytyy mieskin. Asia varmaan kiinnostaa ihan henkiläkohtaisista syistäkin. Monet miehet eivät ymmärrä, että naisen haluttomuus saattaa hyvinkin johtua hormonaalisista seikoista, eikä ollenkaan aviopuolisosta. Kyllä tämä asia taitaa tulla monelle meistä naisista myös yllätyksenä. Odotellaan kuukautisten loppumista ja tilalle saadaankin vaihdevuosioireet ja haluttomuus. Ennen näistä asioista ei kerta kaikkiaan puhuttu. Puhuttiin vain "viidenkympin villityksestä" kun miehet lähtivät etsimään halukkaampaa seuraa kodin ulkopuolelta. Onneksi nyt ollaan avoimempia ja ymmärretään, että hormonaaliset seikat aiheuttavat kaikenlaista kremppaa, johon ei voi itse juurikaan vaikuttaa. Hyvää jatkoa teille yhteiselle tielle.


      • tosi juttu

        olen käyttänyt tuota prugunova 1 mg ainakin kymmen vuotta, olen 66 vuotias.
        Mieskään ei vikise, on 3v vanhempi.


    • Tuplaäiti

      Niiden ei kuitenkaan tarvitse estäänaisia elämästä täyttä elämää.
      Luonnollinen ratkaisu vaihdevuosiin
      Soijaproteiinia ja kuituja sisältävä jauhesekoite
      Mansikanmakuinen
      70-80 prosenttia naisista kärsii vaihdevuosien aiheuttamista oireista.
      Luku vastaa 25-28 miljoonaa eurooppalaista naista, joista 14 miljoonaa epätoivoisesti
      etsii ratkaisua ongelmiinsa.
      Nutri5® on ainutlaatuinen yhdistelmä bio-aktiivista,
      GMO-vapaata korkealaatuista soijaproteiinia, soijakuitua ja soija-alkion jauhetta.
      Kukin annospussi tarjoaa 50 mg soija isoflavoneja.
      • Auttaa naisia elämään kuumien aaltojen, hikoilun, levottomuuden ja ärtyneisyyden
      oireiden kanssa.
      • Auttaa normaalia luuston vahvuuden ylläpitoa vaihdevuodet ohittaneilla naisilla.
      • Auttaa kontrolloimaan veren kolestrolia ja edistämään tervettä sydämen toimintaa.
      Nutri5®: Luonnollinen ratkaisu vaihdevuosiin

      Näistä kerron mielelläni lisää ota rohkeasti yhteyttä.
      Katri Anttila

      [email protected]

      • se siitä

        ulkomaalainen tv-dokumentti kertoi, että soija ei auta yhtään mitään vaihdevuosissa, kokeilin joskus ja ainoastaan ummetus loppu.


      • Sanompa vaan
        se siitä kirjoitti:

        ulkomaalainen tv-dokumentti kertoi, että soija ei auta yhtään mitään vaihdevuosissa, kokeilin joskus ja ainoastaan ummetus loppu.

        Vaikka ei vaihdevuosivaiivoista ole kysymys niin vasta oli Akuutti-ohjelmassa CLA-tableteista lääkärin kommentti, ettei kannata käyttää kun niistä ei ole mitään hyötyä ja ovat kalliitakin. Tämä pätee varmaankin useisiin muihinkin luontaistuotteisiin.


      • minäkin..
        Sanompa vaan kirjoitti:

        Vaikka ei vaihdevuosivaiivoista ole kysymys niin vasta oli Akuutti-ohjelmassa CLA-tableteista lääkärin kommentti, ettei kannata käyttää kun niistä ei ole mitään hyötyä ja ovat kalliitakin. Tämä pätee varmaankin useisiin muihinkin luontaistuotteisiin.

        Taitais olla lääkärin etiikan vastaista kehua jotain luontaisjuttua..


    • Anonyymi

      Mulla auttoi ainakin gynen kirjoittama lääke dhea 25mg per päivä. Ei sivuvaikutuksia, mutta halu ja orgasmikyky palautuivat vvuosia edeltäneelle tasolla eli olen siltä osin oma itseni. Joitakin auttaa prasteronipaikallishoito Intrarosa (reseptilääke). Sitä ehkä kannattaa myös kokeilla, käytetään paikallisestrogeenin (esim Vagifem yms) sijaan.

      Härkäpapu lisää dopamiinin tuotantoa aivoissa ja siten ehkä haluakin, jos joku tahtoo kokeilla sitäkin.

    • Anonyymi

      Jossain dopingsivulla luki, että Dhea on luokiteltu suomen rikoslaissa dopingaineeksi, on synteettinen anabolinen steroidi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe