Hei!
Olen Laurean sosionomi opiskelija.
Etsin keskustelupalstalta tutkimusaiheeseeni liittyviä keskusteluketjuja, mutten löytänyt aivan etsimääni.
Siispä aloitan tähän uuden. Toivottavasti mahdollisimman monilla nuorilla olisi kerrottavana kokemuksia ja ajatuksia aiheeseen.
Eli kysyisin:
Oletko kokenut fyysistä uhkaa vuoden aikana?
Onko Sinulta varastettu tai yritetty varastaa käyttämällä väkivaltaa tai uhkaamalla sillä?
Onko uhattu vahingoittaa tai kimppuusi käyty?
Kaikenlaiset ajatukset ovat tervetulleita.
Jos jaksa kirjoittaa pidemmän kertomuksen missä tilanteissa olet fyysistä uhkaa kokenut, niin tarinoista on paljon apua opintotehtävässäni.
minitutkimus nuorten kokemasta väkivallasta tai sen uhkasta
1
482
Vastaukset
- mitaan-sulta-pois
Voin kertoa omista kokemuksistani.
Vakavaa fyysistä uhkaa olen kokenut vain kerran. Tämä sattui viime kesänä kun kävelin yöllä kotiin (noin neljän aikaan), kun takaani tuli mies juosten ja otti minusta kiinni kiskoen minua pimeään puistoon päin. Pahinta tilanteessa oli avuttomuuden ja voimattomuuden tunne. Olen itse hyvin hyvin pienikokoinen, enkä vain pysty pärjämään edes normaalikokoista miestä vastaan. Tietysti yritin vastustella ja huutaa, mutta kun tämän kokoisen rimpuilua ei kukaan mies tunne missään eikä äänikään ole kova. Tässä tapauksessa kävi silti hyvin, sillä alussa tapahtumahetkellä ympäristössä ei ollut ainuttakaan ihmistä mutta yhtäkkiä paikalle ilmestyi ihmisiä ja mies päästi minut itse irti, olisi kai ollut liikaa todistajia. Olen oikeasti kiitollinen (ja ihmeissäni), että selvisin vahingoittumana kotiin. Jostain syystä en ollut juonut illan aikana yhtään vaikka kaverini olivat juoneet. Alkoholi olisi tehnyt minusta vielä heikomman uhrin. (en kuitenkaan koskaan ole ollut sitä tyyppiä, joka juo överikännejä, ainoastaan muutaman siiderin tms)
Ja no, sain opetukseni. Pelkään liikkua yksin tai edes naispuolisen kaverin kanssa ulkona. Jostain syystä olen aina vetänyt puoleeni epämääräisiä miehiä, mutta koskaan aiemmin ei kukaan kuitenkaan ole ihan noin fyysisesti käynyt päälle. Ja näin lisäyksenä olen siis 19 vuotias tyttö. Ja se, että tyttö kävelee yöllä yksin ulkona ei ole kellekään miehelle lupa koskea ilman lupaa. Nykyisin paras vaihtoehto on hankkia miespuolinen saattaja kotiin mikäli joutuu kulkemaan tietyillä alueilla.
Viestissäsi jäi lievästi häiritsemään "toivottavasti mahdollisimman monilla nuorilla olisi kerrottavana kokemuksia". Et kai ihan sitä tarkoita?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926526Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151247Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962