Onko kellään romanilapsen sijoituksesta kokemuksia?
Onko heidän suvun kanssa esim. erilaista toima yhdessä kuin ns.valkoisten kanssa?
Romani
7
968
Vastaukset
- olla
Niin on että Romanit hoitaa lapsensa ja vanhuksensa pää-asiassa itse,omassa suku piirissään.Vuosia hoitajana vuode-osastoilla ollessani en ole ikinä nähnyt Romani vanhusta potilaana,siis tarkoitan nyt vanhusta joka ei selviä enää yksin.Enpä ole myöskään sijoitusperheenä ollessamme kuullut koskaan että joku heikäläisistä olisi ollut hoidon tarpeessa.On varmasti mahdoton yhtälö pitää romani lasta ilman että koko suku olisi jatkuvasti pihamaalla:) Ihan ystävällisessä mielessä.Ovat heimo jotka eivät jätä väkeänsä pulaan.
- Sijaisäiti (alkuperäinen)
Romanilapsi sijoituslapsena ja kyllä lapsen kanssa meni hyvin, vilkas oli, mutta yleisesti.
Eikä suku häirinnyt. - Miina Muori
Olen jostain kuullut, että romani lapsia olisi väestöön nähden enemmän sijoitettuna kuin valkolaisten lapsia.
Tiedän kolme mustalais lasta jotka ovat sijoitettuna ja kuulemani mukaan he ovat todella vilkkaita ja levottomia.
Suvun kanssa on mennyt hyvin, vaikkakin joskus on kuulemma tupannut olemaan mustapukuista kansaa talo ja piha täynnä vierailujen aikana.
- sijotettu..
juu tota kyl vähä hymyilytti ku noit lueskelin :) mun biologiset on romaneja ja sijotettu oon. mä en oo pitäny mun biologisii porukoihi yhteyt ku en mä aattele et on mun vanhempii ym. eli ne ei oo kyl häirinny ku ne on itekki sanonu et mä sit ite joskus otan yhteyttä jos siltä tuntuu.. kyselkää vaan kaikki jos haluutte tietää jtn vastailen kyl.. :)
- tuittu
Meilä on romanilapsi sijoitettuna, ollut jo 6 vuotta, vaihtelevalla menestyksellä. Suku antaa olla ihan rauhassa, mutta lapsella on PALJON ongelmia, kehitysviivästymää, rauhattomuutta, sos.taitojen puutetta, valehtelua, oikean ja väärän sekoittamista ymym. Luulin, että täysromaneja ei paljon sijoituksessa olisi! Puoliromaneja kylläkin..Jos joku ko. lasen sijaisperhe viittisi antaa yhteystitojaan, ni lisin onnellinen vertaistuesta, lapsemme myös.
- Anonyymi
20v vanhaa kirjoittelua, eli olisi kiva kuulla, miten menee nyt ja saada myös uusia kokemuksia mukaan tähän keskusteluun.
- Anonyymi
Suku tulee valvomaan sinun puuhiasi , eivät he sinua muuhun tarvitse .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422836Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens292409Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362408Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau192193Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421762Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241295Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31187- 741089
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671007