~ Niittyjen Lilja ~

~~ ♥

Tie kulkee yli kukkuloiden
läpi liljojen niityn
hiljaisiin laaksoihin
kivikkojen kätköihin
lohkareitten lomaan

Se tie itkee joskus
iltojaan yksin
vain pilvet peittonaan
hyräillen hiljaa

Se tie nauraa myös joskus
lintujen laulua
hauvojen haukkua
pientä heinäsirkkaakin

Sen tien vieressä on viitta
viitassa lukee ~ Filadelfia ~
sinne on vielä ainakin sata mailia

Niin...
Se ei ole täällä

Ei täällä niittyjen keskellä
ei täällä jossa minä sinun rakkaasi
ei täällä missä

~ minä odotan sinua ~

~~ ♥

http://www.youtube.com/watch?v=EfpNQfH7zqg&feature=related

12

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkal. korpimaan

      Ja ikävä
      ne aina
      seuranamme
      ovat.

      kauniita kielikuvia
      käytät
      runossasi.
      Kiitos runostasi.

      • = Veljellistä rakkautta, työtovereiden välistä rakkautta,kaveruutta, yhteishenkeä, solidaarisuutta, tiimihenkeä, tms...

        Joh 13:34,35
        " Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut,
        että tekin rakastaisitte toisianne, siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen RAKKAUS (="filadelfia)."

        Tätä on KRISTILLISYYS lyhytkäisyydessään ja tätä täällä Rakkausrunot sivuillakin kuten muuallakin kuuluisi pitää yllä mutta joskus tuntuu siltä kuin "sinne olisi vielä ainakin sata mailia"...
        Ja tästä tämä pieni runoni "ironia"...

        Mutta joskus on vain niin, niinkuin Eino vainaakin joskus ammoin jo tuumasi:

        Laulu onnesta
        "Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
        kell aarre on, se aarteen peittäköön,
        ja olkoon onnellinen onnestaan
        ja rikas riemustansa yksin vaan.


        Ei onni kärsi katseit' ihmisten.
        Kell' onni on, se käyköön korpehen
        ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
        ja hiljaa iloitkohon onnestaan. "

        Mutta kiitos sinulle "matkal. korpimaan" kivasta palautteestasi ja oikein
        raikkaita syksyilmoja elämääsi ! :))
        ja suonethan anteeksi, että tässä vastauksessani myös vähän selitin runoani joita nyt
        aina ei pitäisi kovin selitellä...

        Terkuin (*J*)


      • matkal. korpimaan
        Kopittelija007 kirjoitti:

        = Veljellistä rakkautta, työtovereiden välistä rakkautta,kaveruutta, yhteishenkeä, solidaarisuutta, tiimihenkeä, tms...

        Joh 13:34,35
        " Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut,
        että tekin rakastaisitte toisianne, siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen RAKKAUS (="filadelfia)."

        Tätä on KRISTILLISYYS lyhytkäisyydessään ja tätä täällä Rakkausrunot sivuillakin kuten muuallakin kuuluisi pitää yllä mutta joskus tuntuu siltä kuin "sinne olisi vielä ainakin sata mailia"...
        Ja tästä tämä pieni runoni "ironia"...

        Mutta joskus on vain niin, niinkuin Eino vainaakin joskus ammoin jo tuumasi:

        Laulu onnesta
        "Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
        kell aarre on, se aarteen peittäköön,
        ja olkoon onnellinen onnestaan
        ja rikas riemustansa yksin vaan.


        Ei onni kärsi katseit' ihmisten.
        Kell' onni on, se käyköön korpehen
        ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
        ja hiljaa iloitkohon onnestaan. "

        Mutta kiitos sinulle "matkal. korpimaan" kivasta palautteestasi ja oikein
        raikkaita syksyilmoja elämääsi ! :))
        ja suonethan anteeksi, että tässä vastauksessani myös vähän selitin runoani joita nyt
        aina ei pitäisi kovin selitellä...

        Terkuin (*J*)

        Anteeksi pyytelyä..
        Mutta tuo sanankohta oli opetuslapsille..
        Hyvää syksyä sulle myös .


      • matkal. korpimaan kirjoitti:

        Anteeksi pyytelyä..
        Mutta tuo sanankohta oli opetuslapsille..
        Hyvää syksyä sulle myös .

        Vrt:
        "Antiokiassa alettiin ensimmäiseksi käyttää opetuslapsista nimitystä kristitty." (Apt.11:26)

        Edellä mainitut sanankohdat on siis kaikille meille Kristityille ! :))


    • eräs lukija

      Erittäin kaunis runo, en pysty nyt muuta sanomaan .. niin kaunis.

      • Kiitoksella otan vastaan viestisi ja olen imarreltu jos runoni todella
        sointui mieleesi ja ajatuksiisi... :))

        Ja näillä ajatuksilla kauniita ruskapäiviä elämääsi... :))

        Terkuin (*J*)


    • 3. ninen

      Kolme ensimmäistä säkeistöä kauniita.
      otakoppi hyvä:D

      • ...

        "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi"

        Kiitos, teit jälleen päivästäni valoisemman :)


      • Kannustavasta palautteesta ! :)

        Kivvwaa sinnenniii...

        Terkuin (*J*)


      • ... kirjoitti:

        "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi"

        Kiitos, teit jälleen päivästäni valoisemman :)

        jos olet löytänyt runoistani jotain... :))

        Valoisia päiviä elämääsi ! :))

        Terkuin (*J*)


    • Armiliini

      sanaton olen..niin kaunista..kaunista :)

      • " ai että missä paljon sanoja, siinä tyhmä äänessä "... :D

        Noh, onhan tänne tullut aika paljon kirjoiteltua... mutta kaikki
        tietysti vain asiaa... :D

        Ruskapäiviä sinnennii toivottelen... :))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe