vieroitus ei onnistu sitten millään

mitä tehdä.

1,5v tyttöä yritetän eroon. olen raskaana ja tuon syöttäminen risoo yöllä kun yrittää 20 kertaakin ja enää ei tahdo mitään tulla. ei ole kokeiltu vielä että nukkus isän kanssa2-3 yötä. tyttyö on hirvean kovaäänien ja kerrna yritin yölä olla vaan antamatta niin tunnin huusi yhtäsoittoa.pelkäsin että talon muut asukkaat herää jo.

10

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miiuu

      Noinhan se menee, ei se lopu ilman huutoa. Meillä poika (silloin 8kk) ensimmäisenä yönä ilman maitoa huusi kolme tuntia, vuorotellen istuttiin miehen kanssa lapsen sängyn vieressä silittämässä. Joka yö huudon määrä väheni, ja viikon päästä ei enää edes yrittänyt päästä syömään. Päiväimetyksiä vielä kyllä jatkettiin melkein puoli vuotta. Kyllä kannattaa lopettaa ennenkuin vauva syntyy.

    • maumou

      Meillä lopetettiin muutama yö sitten 1v:n syöttö. Joitakin yrityksiä ollaan tehty jo aiemmin, mutta juuri tuo tunnin huuto sai antamaan periksi. Nyt olin kuitenkin jotenkin valmis ja hyvin meni. Pieni alkoi itkemään klo 1.30 yöllä ja otimme keskelle sänkyyn. Siinä kiemurteli ja kituutti ja ajoittain huusikin reilu kaksi tuntia, sitten nukkui aamuun asti. Meillä ei ole toiminut mikään sänkyyn rauhoittelu tai syliin ottaminen, pieni on vain raivostunut. Vieressä on helppo silitellä kun voi itsekin makoilla. Seuraavana yönä heräsi tuntia myöhemmin ja otettiin viereen, ei itkenyt enää juurikaan. Kahtena seuraavanakin yönä heräämisaika on kunakin siirtynyt tunnin eteenpäin. Viereen on otettu nukkumaan. Välillä on pyytänyt maitoa, mutta enään en anna koska aika hyvältä tämä kehitys näyttää :)

    • djwfw+0

      ja tutti lentää pimeen huoneen nurkkaan. melko itsepäinen tapaus. no täss nyt mene 2-3yötä taas valvoessa ilm.

    • keinot kohta loppu

      tyttöhuutanu 3h. on hiljaa välillä pari min. on tosi sisukas. tuskin 2-3pvriittää. kun komentaa että nyt nukutaan suuttuu siitäkin jokaisesta puheesta mitä hänelle sanoo alkaa huutamaan.

      • r5tss

        Ole onnellinen, että teillä on oikein tempperamenttinen kaveri, joka tietää mitä tahtoo :) Hän varmasti pärjää elämässä!

        Mitä jos huoneessa olisi yövalo? Tai mitä jos hänelle laittaisi soittorasian soimaan, unohtuisiko kuuntelemaan sitä? Mitä jos otat nokkamukiin/tuttipulloon vettä ja tarjoat aina vain sitä?

        Koita pysyä itse rauhallisena, vaikka vit***aa kuinka. Muksut vaistoaa sen vanhemman hermostuneisuuden ja se vaikuttaa huutoonkin. Jos hermostuu siitä, että puhutte, käy vain laittamassa toinen maate, tutti suuhun ja lähe hiljaa pois.

        Toivottavasti pian helpottaa!


      • aloittaja,
        r5tss kirjoitti:

        Ole onnellinen, että teillä on oikein tempperamenttinen kaveri, joka tietää mitä tahtoo :) Hän varmasti pärjää elämässä!

        Mitä jos huoneessa olisi yövalo? Tai mitä jos hänelle laittaisi soittorasian soimaan, unohtuisiko kuuntelemaan sitä? Mitä jos otat nokkamukiin/tuttipulloon vettä ja tarjoat aina vain sitä?

        Koita pysyä itse rauhallisena, vaikka vit***aa kuinka. Muksut vaistoaa sen vanhemman hermostuneisuuden ja se vaikuttaa huutoonkin. Jos hermostuu siitä, että puhutte, käy vain laittamassa toinen maate, tutti suuhun ja lähe hiljaa pois.

        Toivottavasti pian helpottaa!

        kiuukutellaan.istutaan huutamaan.... pelkäämpä että tyttömme huuutaa viikon eikä 2 yötä...


      • kestääkestää
        aloittaja, kirjoitti:

        kiuukutellaan.istutaan huutamaan.... pelkäämpä että tyttömme huuutaa viikon eikä 2 yötä...

        tähän asti hyvin nyt valvottu keittiössä 30min eikä periksi anna kumpikaan...


      • huolehtiva äiti
        kestääkestää kirjoitti:

        tähän asti hyvin nyt valvottu keittiössä 30min eikä periksi anna kumpikaan...

        Hei oikeesti,,,,,mitä hyötyä on lopettaa imetys tai maidon antaminen pienelle lapselle? Miksi hänet pitää vierottaa maidosta? Onko joku sääntö ettei yli vuoden ikäinen saa juoda maitoa pullosta esim.yöllä jos hän herää ja sitä haluaa? Sekö on järkevää huudattaa pientä lasta vaikka 3h putkeen? Lapsi on pieni vain hetken ja hän tarvii turvaa kauan. Jos hän saa sitä vaikka tilkasa maitoa/imetyksestä niin hänelle se suotakoon. Itselläni on neljä lasta ja ketään ei ole koskaan huudatettu kun on rinnasta vieroitettu. Itse en kykenisi koskaan antaa lapsen huutaa tuntiakaan. On kyse lapsen tarpeesta ja siihen on vastattava.


      • sajdlkj
        huolehtiva äiti kirjoitti:

        Hei oikeesti,,,,,mitä hyötyä on lopettaa imetys tai maidon antaminen pienelle lapselle? Miksi hänet pitää vierottaa maidosta? Onko joku sääntö ettei yli vuoden ikäinen saa juoda maitoa pullosta esim.yöllä jos hän herää ja sitä haluaa? Sekö on järkevää huudattaa pientä lasta vaikka 3h putkeen? Lapsi on pieni vain hetken ja hän tarvii turvaa kauan. Jos hän saa sitä vaikka tilkasa maitoa/imetyksestä niin hänelle se suotakoon. Itselläni on neljä lasta ja ketään ei ole koskaan huudatettu kun on rinnasta vieroitettu. Itse en kykenisi koskaan antaa lapsen huutaa tuntiakaan. On kyse lapsen tarpeesta ja siihen on vastattava.

        Mä oon taas hiukkasen eri mieltä. Kyllä 1,5v.lapsen tulisi pärjätä ilman yötissiä. Yöt on nukkumista eikä syömistä varten. Mä ymmärrän, että alle vuosikas lapsi syö yöllä. Meillä helpottu elämä heti, kun reilu vuoden ikäinen tyttö lopetti yötissittelyn (äidin toimesta). Tyttö rupes nukkuu tosi hyvin ja ruoka maistu päivällä hyvin. Ja myös äiti sai nukkua yöt :) ja mielenterveys säilyi...


    • koksdifs

      Raa'allehan se tuntuu, mutta viikko meilläkin meni ja oli yhtä huutoa. Se on vaan pakko kestää jos aikoo lopettaa :/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe