Totuus mainosten jaosta

Paskajakelut Oy

3

1204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Exmainostenjakaja

      Todella loistavaa juttu, joka vielä kaiken lisäksi pitää paikkansa! Itse olen kestänyt mainostenjakoa peräti 5vuotta! ja jokainen kerta vitutti lähtä jakamaan, mutta rahan eteen oli tuolloin tehtävä paskoja hommia. Valituksista tai huudoista joista sain kuulla kun tein virheen niin niistä tuli harvinaisen hyvä fiilis (;

    • ghjklöänm

      Varmasti riippuu aika paljon firmasta kuinka asiat hoituu. Itselläni on vähän yli neljänsadan talouden kerrostaloalue jaettavana kaksi kertaa viikossa. Mainokset tulee aina ajallaan, keskiviikon paikallislehdet tiistaina aamupäivällä ja illalla, viikonlopun jaettavat perjantaina joten mainokset voi lajitella jo jakoa edeltävänä päivänä. Heti työsopimuksen allekirjoitettuani sain polkupyörään jakolaukut. Ensimmäisten hajottua sain jopa uudet tilalle kun vain tekstiviestin laitoin. Valituksiakaan en ole saanut kun kerran ja sekin sen takia että paikallislehtiä puuttui toistakymmentä nippua joten jakamatta jäi. Puoli vuotta on tätä työtä kuitenkin jo tullut tehtyä.
      Lajitteluun menee mainosten määrästä riippuen 45 min -3h, koko alueen jakamiseen kahdesta neljään ja puoleen tuntia jos on todella paljon jaettavaa. Yksi homman paskimpia puolia on ihmiset, joiden mielestä mainostenjakajaan on suhtauduttava kuin rappuun lämmittelemään pyrkivään spugeen. Piirissäni on muutama uusi kerrostalo, joissa on ovipuhelimet ja ne ovat jakajan kannalta kaikista paskamaisimpia värkkejä. Ensimmäisiä kertoja jakaessa ei tiennyt kuka päästää jakajan rappuun ja kuka ei joten ei auttanut kuin soittaa kaikkien ovikelloa. No sitten kun sieltä vastataan, sanon millä asialla olen ja oletan asukkaan avaavan mutta ei. Osa jopa tekee niin että jättää puhelimen omasta päästään auki jolloin kenenkään ovikelloa ei pysty soittamaan. Kaiken lisäksi kenelläkään näistä asukkaista ei ole minkäänlaista mainos- tai ilmaisjakelukieltoa. Nykyään kyllä tietää ne asukkaat jotka avaavat oven heti kamerasta tutun naaman nähdessään. Osa jopa tulee rappuun odottamaan lehtiä ja vaihtaakseen samalla muutaman sanan. Tuo piristää muuten tylsää työtä kummasti.
      Noita "vain se ja se lehti tai se mainos"-luukkuja ei onneksi ole tullut vastaan. Kerran yksi asukas tuli rappuun kyselemään miksei ole saanut paikallislehtiä. Sanoin että jos on ei mainoksia-kyltti, ei jaeta mitään, ei myöskään ilmaistakeluita enkä kyllä rupea myöskään yhden asukkaan tähden purkamaan nippuja rapussa. Tästä päästiin onneksi sopuun ja asukas suostui ottamaan myös mainokset kerran viikossa. Kai meikäläiselle on sitte vaan sattunut hyvä alue kun ei mitään isompaa häiriötä ole :D.
      Irtisanouduin viikko sitten joulun suurien mainosmäärien ja huonojen kelien takia. Vielä kaksi jakoa olis jäljellä. Loppujen lopuksi työ on ihan ok jos vaan saa hyvän alueen ja firman. Palkatkin olen saanut aina ajoissa ja vaikuttaisi olevan suhteessa paljon parempi kuin ketjun aloittajan palkka. Liksa tosin on todella surkea suhteessa työn raskauteen, tosin eihän maahanmuuttajille ja opiskelijoille tarvitse paljon mitään maksaakaan...
      Keväällä ehkä voisin jatkaakin jakamista jos en muuta hommaa löydä :).

      • Janne78. Kadun laki.

        Totuus on se, että heikot ja laiskat munattomat pojat ja tytöt ei jaksa tehdä sitä duunia koska he ovat tottuneet lellimiseen. Itkupillejä laiskoja paskoja jotka saa ajokortin heti 18v kun muut ajelee vielä fillareilla ja kävelee, niin nämä äidin pikku mammanpojat ja tytöt ajelee autolla puuhun. Liikennetilaistoissa näkee että tuossa iässä ollaan liian pieniä ajamaan autolla.
        Sitten kesätyö pitäisi olla joku superhyvä mistä saa superhyvän palkan. Muuten nämä lelliperseet eivät tee muuta kun valittaa ettei ole lomalla mitään tekemistä. säälittävää!

        terveisin entinen mainosjakelija minäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe