Tahdon lihavaksi!!

Tyhjä säkki

Olen koko ikäni ollut pyöreä ja vanhemmuuttani paino alkoi hipoa jo 110 kiloa (olen 166 pitkä). Kaksi vuotta sitten otettiin itseä niskasta kii ja laihdutin 32 kiloa.

Mutta nyt. Ihoni ei vetäytynytkään niinkuin odotin ja olen yhtä ihosoäkkiä koko nainen!
Laihduttuani miehet jotka ovat kiinnostuneet normaalikokoisista naisista, alkoi osoittaan mielenkiintoa ja itsetunto oli huipussaan... Mutta kun suhteet etenivät siihen vaiheeseen että pitäisi olla alasti, miehet ovat poikkeuksetta sen jälkeen lempanneet!!

Säkkiä löytyy sekä takaa että edestä, käsivarret on ihan kauheat! Etupuolen lerpake on niin iso ettei edes tuheroa näy!! Painoa on kuitenkin vielä sen verran että jenkkakahvakin vielä löytyy, ei edistä asiaa. Siihen vielä ynnätään raskausarvet, muut venymisen merkit, tyhjänä roikkuvat kännykkäkotelot joissa joskus oli rinnat, sekä selluliitti, a vot kun on nättiä... T_T

Itsetuntoni on IHAN pohjalukemissa ja olen masentunut!! En uskalla aloittaa uutta suhdetta uuden lemppamisen pelossa! Tuntuu etten kelpaa kenellekkään... Itsetuntoni oli korkeampi jopa painaessani 106 kg!!

Siksi olenkin miettinyt, pitäisikö vaihtaa takaisin hamppariaterioihin, suklaaseen ja sipsiin, niin saisi säkit täytettä ja itsetuntokin olisi edes jossain lukemissa!

Lihavana ollessa miehet sentään näkivät jo vaatteet päällä mitä tuleman pitää, nyt YLLÄRIPYLLÄRI, onkin vastassa alaston patalappu!!

101

8443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+16

      Laihdutitko sä pelkästään sen takia että saisit enemmän miehiä? Normaalisti kun se terveys olis vielä tärkeempi asia. Olisit jumpannut ja mennyt kuntosalille niin olisit pysyny vähän kiinteempänä. Ja jos nahkapusseista on terveydelle haittaa niin sitten plastiikkakirurgin puheille.

      • Tyhjä säkki

        Luulin että tein asiani selväksi, laihdutin koska kyllästyin olemaan lihava! Olin suhteessa vielä silloin kun päätös syntyi.
        Ja kirurgiinhan ei tietty ole varaa, kun noita leikattavia paikkojakin olisi aika lailla. Luuletko etten olisi jo käynyt siellä...


      • höpsistä, höps...

        niin tietenkin seksuaalinen viehättävyys, menestys työelämässä jne.. on sata kertaa tärkeämpiä kuin terveys. Terveys nyt ei välttämättä reistaile pätkääkään vielä 110-kiloisena.

        Itse olin 44-vuotiaana 90-kiloinen ja ei mitään terveysongelmia, verenpaine, kolesteroli ideaalit. Nivelet kestivät hyvin lenkkeilyn. Koskaan en edes sairastanut flunssaa. Mitä ongelmia parikymppisellä olisi?

        Kyllä ne ovat sosiaaliset syyt, jotka ajavat laihduttamaan. Näin kävi minullekin ja nyt olen 68-kiloinen, edelleenkin siinä on liikaa, koska muistelen aikoja 55-kiloisena. Mutta olen sillä tavalla normaalikokoinen, että ei haittaa enää sosiaalista puolta.

        Kun laihdutin, tein sen kyllä hyvin nopeasti. Lenkkeilin ja jumppasin vain niin maan perkeleesti, että minulla ei juurikaan jäänyt nahka roikkumaan. Ihme ja kumma, vaikka ikää oli. Enhän minä nyt miltään bikinimallilta näytä, mutta ei huomaa, että olisin "entinen lihava".

        Tuhero näkyy hyvin :)


      • n
        Tyhjä säkki kirjoitti:

        Luulin että tein asiani selväksi, laihdutin koska kyllästyin olemaan lihava! Olin suhteessa vielä silloin kun päätös syntyi.
        Ja kirurgiinhan ei tietty ole varaa, kun noita leikattavia paikkojakin olisi aika lailla. Luuletko etten olisi jo käynyt siellä...

        Koetappa päästä julkiselle puolelle ainakin se"vatsalappu" leikkauttamaan sillä perusteella, että nivustyrä tulee helposti. Kavereilla leikkasivat pari vuotta sitten ja tyytyväinen on ollut.


      • rutut suoriks
        Tyhjä säkki kirjoitti:

        Luulin että tein asiani selväksi, laihdutin koska kyllästyin olemaan lihava! Olin suhteessa vielä silloin kun päätös syntyi.
        Ja kirurgiinhan ei tietty ole varaa, kun noita leikattavia paikkojakin olisi aika lailla. Luuletko etten olisi jo käynyt siellä...

        Kyllä liian suuria rintojakin leikataan kunnallisella puolella. Mene vain rohkeasti lääkäriin kertomaan.
        Onhan tuossa mielenterveysriski. Älä ainakaan ala lihomaan talkasin. Sisareni painaa 160 kg noin. en kehoita syömään takaisin!


      • Tuheronihailia
        höpsistä, höps... kirjoitti:

        niin tietenkin seksuaalinen viehättävyys, menestys työelämässä jne.. on sata kertaa tärkeämpiä kuin terveys. Terveys nyt ei välttämättä reistaile pätkääkään vielä 110-kiloisena.

        Itse olin 44-vuotiaana 90-kiloinen ja ei mitään terveysongelmia, verenpaine, kolesteroli ideaalit. Nivelet kestivät hyvin lenkkeilyn. Koskaan en edes sairastanut flunssaa. Mitä ongelmia parikymppisellä olisi?

        Kyllä ne ovat sosiaaliset syyt, jotka ajavat laihduttamaan. Näin kävi minullekin ja nyt olen 68-kiloinen, edelleenkin siinä on liikaa, koska muistelen aikoja 55-kiloisena. Mutta olen sillä tavalla normaalikokoinen, että ei haittaa enää sosiaalista puolta.

        Kun laihdutin, tein sen kyllä hyvin nopeasti. Lenkkeilin ja jumppasin vain niin maan perkeleesti, että minulla ei juurikaan jäänyt nahka roikkumaan. Ihme ja kumma, vaikka ikää oli. Enhän minä nyt miltään bikinimallilta näytä, mutta ei huomaa, että olisin "entinen lihava".

        Tuhero näkyy hyvin :)

        Sen tuherosi:)


      • Tyhjä säkki kirjoitti:

        Luulin että tein asiani selväksi, laihdutin koska kyllästyin olemaan lihava! Olin suhteessa vielä silloin kun päätös syntyi.
        Ja kirurgiinhan ei tietty ole varaa, kun noita leikattavia paikkojakin olisi aika lailla. Luuletko etten olisi jo käynyt siellä...

        ole se mitä olet ja kerro heti että ennen olit lihava ja laihdutit. ne nahat ei myöhemmin palaudu niinku nuorella. ja sekin että noi lääkärit uhoo aina laihdutusta, ei ne näekkään muuta. ja sitten se nahka roikku eikä se palaudu, niinku nuorena, vanhana se roikkuu muutenkii. mutta se on..jos mies rakastaa oikeasti ei se mittaa sun riippunahkojas ja jos olet pirteempi nyt vähän laihempana niin hyvä niin, nahkojen palautuminen kestää vuosia, mutta jotain kuitenkin palautuu.


      • Rakastele niin laihd
        Tuheronihailia kirjoitti:

        Sen tuherosi:)

        Vaikka laihduttaa niin ei se tuhero pienene eikä suurene. Ei miehet katso muutakuin sitä tuheroa.


      • tunneli alppa
        Tyhjä säkki kirjoitti:

        Luulin että tein asiani selväksi, laihdutin koska kyllästyin olemaan lihava! Olin suhteessa vielä silloin kun päätös syntyi.
        Ja kirurgiinhan ei tietty ole varaa, kun noita leikattavia paikkojakin olisi aika lailla. Luuletko etten olisi jo käynyt siellä...

        "Luulin että tein asiani selväksi, laihdutin koska kyllästyin olemaan lihava! Olin suhteessa vielä silloin kun päätös syntyi.
        Ja kirurgiinhan ei tietty ole varaa, kun noita leikattavia paikkojakin olisi aika lailla. Luuletko etten olisi jo käynyt siellä... "

        Ei se ole mitää asian selväksi tekemistä, jos sanoo, että on kyllästynyt johonkin. Siis kyllästyit siihen, että portaissa piti puuskuttaa vai siihen, että lihavana sinua katsottiin kieroon.

        Ja mistäs täällä lukijat tietävät sun kirurgillakäymisistäsi, jos et ole niistä kertonut. Sinun sanojasi mukaellen: luuletko että olemme ajatustenlukijoita.


      • ncvdjf
        kulkija kirjoitti:

        ole se mitä olet ja kerro heti että ennen olit lihava ja laihdutit. ne nahat ei myöhemmin palaudu niinku nuorella. ja sekin että noi lääkärit uhoo aina laihdutusta, ei ne näekkään muuta. ja sitten se nahka roikku eikä se palaudu, niinku nuorena, vanhana se roikkuu muutenkii. mutta se on..jos mies rakastaa oikeasti ei se mittaa sun riippunahkojas ja jos olet pirteempi nyt vähän laihempana niin hyvä niin, nahkojen palautuminen kestää vuosia, mutta jotain kuitenkin palautuu.

        ekaks kannattaa tarkistaa et onko hereillä ja sit että onko kaikki inkkarit kanootissa,,,,


      • lehtimetsän keskellä

        Vaan kiedo nahkas ympärilles ja sytytä tulitikku. Niin kas,sinullahan on tässä oiva pistekota,etkä näin ollen tunne kylmääkään.


      • tuttu juttu
        rutut suoriks kirjoitti:

        Kyllä liian suuria rintojakin leikataan kunnallisella puolella. Mene vain rohkeasti lääkäriin kertomaan.
        Onhan tuossa mielenterveysriski. Älä ainakaan ala lihomaan talkasin. Sisareni painaa 160 kg noin. en kehoita syömään takaisin!

        Jos Kela lähtee maksamaan tai kuka lie valtion laitos rintojen pienennyksen
        ei se johdu ihmisen huonosta itsetunnosta tai mielenterveydedestä
        vaan puhtaasti fyysisestä terveydestä.
        Eli kyse on lähinnä aina painavista rinnosita johtuvista jatkuvista selkäkivuista


    • ennemmin hoikka

      No kuules!

      Laihduta loppukin ylimääräinen, ja sitten menet itkemään kunnalliselle lääkärille noita norsunnahkojasi. Moni on saanut avun sitä kautta. Olet vain vakuuttava, ja uliset sen saman kuin täälläkin. Noi lerputhan ovat myös muuten terveydellinen ongelma, kun hauduttavat, tulee haavaumia, sieni-infektioita yms... Jos se valitus ei auta, niin sitten vaan säästämään! Jos olet vakitöissä, saat lainaa operaatiota varten.

      Tai sitten lihotat takaisin. Näkyykö se tuhero sitten paremmin?

    • painoin hetkessä 150

      Toimi itsellä. Söin joka ilta fazerin sinisen suklaalevyn, join 1,5 litran kokispullon liitelin sitä normaalia heavy kokista, ja irtokarkkeja. Nyt on mukava olla kun ei lähde tuulen mukana lentoon, jalat ovat tukevasti maassa. Vähän huolestuttaa kun kuolen niin kuka jaksaa enää kantaa arkkuni hautaan. Vaikka eipä kai sekään minun murheeni ole.

    • tulluri

      Onnittelut hienon saavutuksen johdosta!
      Jokainen laihduttanut tietää minkä työn takana pudotetut kilot on.
      Sillä ei liene mitään merkitystä miksi itsekukin laihduttaa, syitä on varmaan yhtä monta kuin laihduttajaakin. Itsekin jo 50 vanhana laihdutan ainoastaan ulkonäköseikkojen takia, kun terveydessä ei ole mitään vikaa minkä vuoksi pitäisi painoa pudottaa. Uskon, että liian iso nahka on ruma ja hankala ja jopa terveysriski (hautumat ym) ja kun asia sinua vielä suunnattomasti masentaa, niin hakeudu lääkäriin ja vaadi päästä leikkaukseen, painota sitä miten suuri ja kerrassaan kestämätön taakka sinun psyykelle tämä asia on. Toivotaan, että saisit avun kun olet jo itse suurimman työn tehnyt! Tsemppiä!

    • yks pullee

      Ei kai sitä nyt kukaan laihdu vain saadakseen miehiä herranjumala. Toinen on saanut paljon painoa pois (onnittelut) ja kohdannut uuden ongelman. Hyvä mieli ja ehkä parempi itsetunto, terveempi tunne itsestä jne. tullut kilojen karistessa, ja nyt onkin mieli maassa, se kun ei ole itsestä kiinni että löysää ihoa jää. Varsinkaan aina hoikkia olleet ihmiset ei voi tietää miltä se tuntuu. Olkaa hiljaa ilkiöt ja onnitellaan aloittajaa suuresta saavutuksestaan!
      Sori vaan etten osaa nyt mitään keinoa keksiä tuon ylimääräisen nahkan kanssa, ehkä julkisen terveydenhuollon piiristä jotain apua löytyy kuitenkin?

      • ei kandee luovuttaa

        Älä nyt Helvata rupea syömään taas suruusi!! Sille kunnalliselle lääkärille vaan reippaasti aikaa varaamaan! Kyllä apua täytyy saada, olethan jo tehnyt itse yksin noin valtavan duunin!! Jos niihin pahimpiin saat leikkausapua, olishan se jo paljon...Sitten pikkuhiljaa sitä liikuntaa, kävelyä, kävelyä paljon kävelyä luonnossa, saa ihmeitä aikaan mielelle...


      • GBP

        Ekanakin.... onnittelut pudotuksesta :) Älä edes ajattele lihottavasi itseäsi takasin. se lerppu nimittäin jää kun on kerta tullut. Nauti uudesta hoikemmasta olemuksestasi ja koska sulle kerta on haittaa nahkoista niin hommaa aika psykan lääkärille ja käy kertomassa siellä tämä sama tarina... psyykkiset syyt ovat yhtä suuressa painoarvossa kun fyysisetkin syyt päästä leikkaukseen kunnalliselle puolen. Tiedän mistä puhun, olen itse menossa vatsalaukun ohitukseen ja olen kyllä ottanut selvän näistä asioista.
        Ja sinä järjen jättiläinen joka käskit mennä salille.... pistä ne pikku kätösesi ristiin ja kiitä jos olet saanut niin elastisen ihan synnyinlahjaksesi ettei tule raskausarpia. Olet nimittäin harvinaisuus, repeilleeseen ihoon ei kuule jumpat auta.


      • Kultimuskin

        Moi,itse painoin 1.6.2010 188kg ,mutta sitten aloin tietoisesti nostamaan massaa ja nyt painan 217 kg..
        Tässä mikä ihaninta naisia riittää ,mutta ennen tätä naisia ei riittänyt...Olen 33v mies..

        Tästä olen kiitollinen kun naiset ihan ihailee minua ja painoani..En tiedä ,mutta sukupuoli elämäni
        on kokenut ihanan muutoksen kun naisia kuitenkin riittää ja sanovat ,että JUKKA KYLLÄ JAKSAT
        PITKÄÄN ,MILLOIN TAAS TAVATAAN..


    • meaho

      Jos sinulla on rahaa,ota yhteyttä plastiikkakirurgiin,he osaavat poistaa löystyneen ihon,ja tulos on hyvä.Olet itseksesi laihduttanut,voit saada leikkauksen julkisen terveydenhuollon piiristä.Ota rohkeasti yhteyttä vaikka ensin terv.keskuslääkäriin,joka voi tehdä lähetteen plastiikakirurgian pkl:lle.Älä anna periksi.

    • Jåå-å

      Eiköhän se ole tärkeintä että itsestä tuntuu hyvältä vaikka henki menis, enkä vitsaile tässä.

      • ggh

        jep taisi olla kyseessä pelkästään ruokavaliolla laihduttaminen? itse olen mies ja pudotin 65 kg kovalla päivittäisellä liikunnalla eikä roiku mikään mikä ei olisi roikkunut ennenkin. Kannattaa ehkä kysyä neuvoa terveyden huollon puolelta ei varmaan ole järkeä lihottaa uudestaan itseään ja aloittaa kaikkea uudelleen liikunnan kanssa en tiiä mutta tsemppiä sinulle ja muista ajatella terveyden kannalta asiaa, ei kaikki miehet ajattele naisessa pelkästään vartaloa


      • Tunneli Alppa
        ggh kirjoitti:

        jep taisi olla kyseessä pelkästään ruokavaliolla laihduttaminen? itse olen mies ja pudotin 65 kg kovalla päivittäisellä liikunnalla eikä roiku mikään mikä ei olisi roikkunut ennenkin. Kannattaa ehkä kysyä neuvoa terveyden huollon puolelta ei varmaan ole järkeä lihottaa uudestaan itseään ja aloittaa kaikkea uudelleen liikunnan kanssa en tiiä mutta tsemppiä sinulle ja muista ajatella terveyden kannalta asiaa, ei kaikki miehet ajattele naisessa pelkästään vartaloa

        VOisitko kertoa miten liikunta voi vaikuttaa siihe, ettei nahka jää roikkumaan. Siinähän on kyse ihon uusiutumisvauhdista ei siitä että iho kimmoutuisi samalla kun sä treenaat.


    • Kanelikierre

      Minäkin olen laohduttanut viimeisen 1 1/2 vuoden aikana yli 30 kiloa. Mikään ei roiku, sillä treenasin 6 kertaa viikossa niin kuntosalilla, uima-altaassa kuin jumppatunneillakin. Mutta ei se laihduttaminen sen onnellisemmaksi tehnyt. Terveemmäksi kylläkin. Ennen pakenin huonoa miesmenestystäni kilojeni taakse. Sisäinen kauneuteni kun ei näy läskieni takaa Nyt on vain hieman naisellista pyöreyttä ja kontaktia kyllä syntyy, miehet jopa kehuvat kuumaksi pakkaukseksi...mutta se ei johda mihinkään. Nyt pitääkin katsoa peiliin toisella tavalla: Olenko niin paska ihmisenä, että en kelpaa kenellekkään? Olen hyvin koulutettu, hyvässä asemassa, sosiaalinen, verbaalinen ja jopa kohtuullisen älykäs. Parien treffien jälkeen miehen mielenkiinto hiipuu... Enemmän tämä käy itsetunnolle kuin ylikilot, sillä en voi löytää tilanteeseeni suoranaista syytä, jonka taakse piiloutua. Kilojani en kuitenkaan kaipaa enkä niitä takaisin halua. Nautin hyvästä kunnostani ja monista muista asioista, joita en ylikiloisena pystynyt tekemään. mm. normaalikokoisista, trendikkäistä vaatteista. Mutta ei se laihtuminen mitään taivasta avaa vaikka lihavana niin luulikin.

      • kuntoileva

        eli hyvin koulutettu, fiksu, hyvännäköinen nainen, mutta parin kerran jälkeen kaverista ei kuulu mitään tai sitten itse en jaksa olla kiinnostunut. Myös olen jossain vaiheessa laihduttanut 15 kg, mutta eivät jääneet nahkat roikkumaan; olen tosi kova kuntoilemaan. Joskus olen miettinyt, onko raskausarvilla asian kanssa tekemistä, mutta en jaksa tähän uskoa. Eihän miehetkään ole niin kummoisen näköisiä alasti, ainakaan tällä iällä ja toimistotöissä. Ehkä syynä on vaan se, että oikeaa kaveria ei ole sattunut kohdalle.


      • Tell me

        Täällä on toinen, tismalleen kaltaisesi nainen. Oma olo on mukava: peilikuva ei ahdista, liikkuminen maittaa, kauniita vaatteita riittää ja kehuja kaunistumisesta piisaa..
        Katseita, huomiota ja kaikenlaista "vipinää" kyllä riittää, mutta mitään valmista ja kunnollista ei sitten kuitenkaan.. Elin reilut 30 vuotta siinä luulossa, että onni kiertää liikojen kilojeni takia, mutta eipä se sitä sitten tainnutkaan olla. Äimistys oli melkoinen kun kilojen karistua (naisellista pyöreyttä on toki edelleen) ja ulkonäön kohennuttua sitä prinssiä ei edelleenkään reitille ole osunut. Vaikka laillasi olen ihan fiksu ja täyspäinen, mukavana ja hauskana pidetty nainen, jolla on elämä mallillaan, koulutusta riittämiin, hyvä työ, laaja ystäväpiiri, mukavat harrastukset ja vilkas sosiaalinen elämä.. En oikein enää ymmärrä mistä kiikastaa. Osaisiko joku mies valaista??


    • Onnea elämään

      Se vaatii vaan pirusti aikaa ja kärsivällisyyttä.

    • 17+8

      Laihduttaminen ilman liikunnan lisäystä jättää noita säkkejä jäljelle. Mutta ei oo ainoa selitys. Mulla paino välillä on laskenut sairastelujen takia kymmenisen kiloa suht lyhyessä ajassa eikä iho silloin ole roikkunut missään, rasva vain sulanut tietyistä paikoista. Uskon, että jos laihduttaisin missimittoihin (BMI alle 20), säkkejä ei tulisi. Siinä voi olla jotain perinnöllistä mukana, miten kroppa suhtautuu. Olen siis yli nelikymppinen, eli naistenlehtien kauhujuttujen mukaan mulla pitäisi ihan kaikki jo roikkua, kuivua ja rypistyä muutenkin.

    • liikkumaan

      Ihan varmasti alkaa löysä nahka roikkumaan jos et harrasta mitään liikuntaa. Hommaa käsipainot ja askelmittari jolla seuraat liikunnan määrää. Älä missään nimessä enään sorru sokeripitoisiin ja kaikkein epätervellisimpiin ranskalaisiin ym. hampurilaisiin. Jätä kaikki rasvattomat tuotteet pois ja harrasta liikuntaa joka päivä. Patalaput tulee jos laihduttaa syömättä mutta ei liiku ollenkaan. Löysä nahka alkaa roikkumaan jos ei liikunnalla kiinteytä itseään. Jos juoksemisesta ei pidä niin tee pitkiä sauvakävely lenkkejä, sillä saa yläkroppaankin liikettä. Ne kahden- kolmen kilon käsipainot telkkaa katsellessa saa alleille kyytiä käsivarsissa. Iho ei todellakaan vetäydy jos laihduttaa ilman liikuntaa. Lisää se jokapäiväinen liikunta laihduttamisen tueksi niin johan alkaa tuloksia syntyä. Liikunta auttaa myös saamaan itsetuntoa ja ihan ilmaista on luonnossa liikkuminen ettei siihen edes rahaa tarvita vaan ainoastaan hyvät varusteet jotta voi mennä pihalle säässä kuin säässä. Minä liikuin viime talvenakin joka helvetin päivä vaikka oli minkämoiset pakkaset. Olen ylipainoon taipuvainen enkä masennu jos alleja jostain roikkuu niin vittu roikkukoon mutta vähähenee ne pikku hiljaa jos vaan jaksaa joka päivä hoitaa itseään. Jotkut laihat eivät syö mitään ja pysyy laihana mutta se ulkonäkö on kuin kaksikymmentä vuotta vanhemman enkä sitä pidä minään ihailtavana jos täytyy plastiikka kirurgilla ryppyjään poistatuttaa.

      • laiduttaja 83

        Laihduttamisessa pitää olla pitkäjännitteisyyttä. Nopeassa painonpudotuksessa iho ei pysy perässä. Sopiva painon pudotus viikossa on 0,50 kg, eli kuukaudessa noin 2 kg.


      • laiduttaja 83 kirjoitti:

        Laihduttamisessa pitää olla pitkäjännitteisyyttä. Nopeassa painonpudotuksessa iho ei pysy perässä. Sopiva painon pudotus viikossa on 0,50 kg, eli kuukaudessa noin 2 kg.

        jos iho on sellane ettei palaudu ei se palaudu vaikka kuinka töitä tekis, aika sen parantaa ja sopiva liikunta. ei kaikilla ole sitä vaivaa että iho roikkuu, toisilla roikkuu yhden lapsen jälkeen vaikka mitä tekis toisilla ei vaikka olis neljä lasta synnytettynä. näin se on ja turhaan sitä on liikunnanpuutteesta laihduttaja syyttää.


      • oikein....
        laiduttaja 83 kirjoitti:

        Laihduttamisessa pitää olla pitkäjännitteisyyttä. Nopeassa painonpudotuksessa iho ei pysy perässä. Sopiva painon pudotus viikossa on 0,50 kg, eli kuukaudessa noin 2 kg.

        Painoa ei kannata pudottaa nopeasti vaan hitaasti. Nopea painon pudotus keski- iässä ilman liikuntaa saa kyllä aika ruman näköisiä tuloksia. Lihavan pitää liikkua koko ajan ettei se nahka jää roikkumaan jos laihduttaa. Monta tuntia päivässä ja välttää istumista jotta koko ajan kuluttaa energiaa. Nykyään ei paljoa näe muita kun jotka välttelee parhaansa mukaan liikkumista ja iho on huono vaikkei ylipainoa oliskkaan mutta syö väärin tai ei syö ollenkaan ja toiset taas syö enemmän mitä laki määrää eikä liiku ollenkaan. Iho on todellakin hyvä mittari ja siitä näkee heti kuinka hyvin tai huonosti sisäkalut voivat. Joku laihakin joka ei liiku riittävästi niin näkee sen heti naamasta. Olen nähnyt ylikuntoilevilla pergamentti ihoa kun eivät syö rasvaa ollenkaan vaan ovat anorektisen laihoja. Ei ole ihan normalia jos keki- ikäinen on ihan tikku laiha ja se muuten vanhentaa ajos ei ole yhtään rasvaa kehossa. Finnit naamassa tietää heti sen ettei elimistössä ola kaikki kohdallaan. Kaikki vitun herpekset ym. ongelmat tahtovat sanoa sen ettei ihminen osaa huolehtia itsestään. Ihmisen kroppa kyllä ilmoittaa heti jos se voi huonosti. Sen näkee naamasta mitä syö juo ja liikkuuko tarpeeksi. Pergamentti iho keski- ikäisenä kertoo ravinteiden imeytymis häiriöstä ja finnit siitä että saa elimistö saa jotain myrkkyä liikaa.

        Ihan luurankomainen olemus on sairaalloista ja yli urheileminen. Mielestäni on epänormaalia jos keski- ikäinen näyttää tulitikulta niin ettei ole lihaksia muuta kuin luut ja nahka pällä. Ei varmasti sellainen syö mitään jolla ei ole mitään kunnon lihaksia luidensa päällä muuta kuin nahka. Luuranko varmasti jaksaa juosta mutta onko mitään järkeä jos ei ole ole lihaksia?


      • pikkunen roikkunahka
        kulkija kirjoitti:

        jos iho on sellane ettei palaudu ei se palaudu vaikka kuinka töitä tekis, aika sen parantaa ja sopiva liikunta. ei kaikilla ole sitä vaivaa että iho roikkuu, toisilla roikkuu yhden lapsen jälkeen vaikka mitä tekis toisilla ei vaikka olis neljä lasta synnytettynä. näin se on ja turhaan sitä on liikunnanpuutteesta laihduttaja syyttää.

        Olen 162 cm ja 52kg erittäin pieniluinen 54vuotias nainen.
        Hoitaja ammatiltani.

        Painoin 3-4v sitten 92-94 kg,olin onneton silloin painostani,mutta en alkanut millekkään kuurille,sillä paino ei sitten tuosta kuitenkaan noussut.

        En tiedä mitä n.3-4v.sitten tapahtui,mutta painoni alkoi itsestään laskemaan todella nopeasti,enkä voinut vaikuttaa asiaan mitenkään.Paino vain tippui.
        Jokainen 200-500kg/vrk tippunut paino,ei tullut takaisin.Punnitsin itseni miltei joka aamu.Kilpirauhas ym.arvot ok?
        Ainoa asia joka sattoi oli se,että esikoiseni sairastui Ms-tautiin (hänen diagnoosinsa purettiin kyllä 3v.jälkeen ja lääkitys lopetettiin),ja otin sen tosi raskaasti.Ehkä suru ja stressi teki sen,että paino vain laski.
        En kerinnyt urheilemaan,muutakuin hoitamaan 2:den kodin asioita ja loput ajat nukuin.Jopa 14/h yössä.
        Ja paino vain laski.Ja pieninä määrinä laskee edelleen.

        Ihmiset alkoivat puhumaan ja kauhistelemaan painoni laskemista.Viime kesä oli kamalin,koska olen pieni luinen,nin käsivarteni kyynärpäistä sormin näyttivät aivan anorektikon käsiltä,ja allit vain heilui.Tilanne on sama nytkin.Siinä voi ajatella,kuinka pieniluinen olen,kun ranteenikin ympärysmitta on 11.5cm ,eli n.10vuotiaan mitoissa.
        Nyt minun on pakko syödä kaikkea mahdollista.Karamellipusseja ostab aina 2kerrallansa,herkuttelen leivonnaisilla,mutta paino ei nouse.
        Olen myös työkyvyttömyyseläkkeellä selkäni vuoksi,joten jos olisi intoa harrastaa liikuntaa,niin siinä on ajateltava paljon mitä liikkeitä ja lajeja voin harrastaa.Kipulääkitys kylläkin on päällä.Tradolanit ja Epilepsialääke Neurontin,jonka pitäisi pehmentää kipua.Mutta lääkkeen sivuvaikutuksena on painon nousu,mutta se ei tapahdu minulle.

        Vaateostoksille mennessäni tunnen olevani sama ihminen,kuin ennen ja kävelen 44-46 vaatetankojen luo,sillä miellän vain,että ne vaatteet ovat omiani.
        En usko peilistä näkymää,että miten pieni olen.Vaatteet,farkut,nuorekkatkin vatteet ovat nyt päälläni,ja kyllä tunnen miesten katseet.Pystyn vielä tässä iässä pitämään suhtkoht lyhyitä hameita,koska sain syntymälahjana kauniit sääret,eikä painonputoaminen vaikuttanut niihin,mutta reiden sisäpintaan aika ylös vaikutti.
        Aamulla ,kun laitan vaatteet päälle,jä koitan sitä löysää vatsanahkaani laittaa vaikka farkkuihin,ja rintoja liiveihin,niin voin sanoa,että menee jonkin aikaa,kun se löysä nahka "asettuu"jtnki paikoilleen,eikä näy vaatteiden läpi.

        Mutta alasti en totta vie pysty olemaan.Häpeän suunnattomasti.Eikä yrityksistä huolimatta paino nouse lainkaan.
        Nahkaa ei voi jumpata,kun alla ei ole lihasta,kun ei ole voinut treenata selän vuoksi juuri mitään.
        Että sitä kärsii.

        Nyt Joulukuun 7 pv menen tavallisen sairaalan Fysiatrian polille,ja sieltä sitten siirto selkäkirurgille Helmikuussa.
        Koitan uskaltaa pyytää nyt,että rintani kokotettaisiin ihan yleisellä puolella,koska riippuminen tekee jatkuvaa niska hartia kipua,ja kuppikokoni oli ennen D/E riippui mallista.Nyt sullon niitä B/75.
        Otan esiin siksi nämä rinnat,että saisin niskahartiaseutuni kuntoon.Vatsanahkaankin pyydän apua.En tiedä saanko,mutta minulla olisi tavallaan kumpaankin leikkaukseen lääketieteellinen syy.Ja vielä ,että leikkaus tapahtuisi yleisellä sektorilla,sillä ei yksityiseen ole varaa.

        Haluan muistuttaa siellä ylläkirjoittanutta,että älä ala lihottamaan,kun hurjan hienon saavutuksen olet tehnyt,vaan koita puhua yleisen puolen lääkäreille.Keskustelussa oli jollakin hyvä ehdotus tämä Psykologi/Psykiatri,joiden luona kävisit ja ottaisit jompaankumpaan yhteyttä.

        Minä valitsin Psykiatrin,sillä hänen sanoillaan on enemmän painoarvoa.
        Itse kerroin,että olen täysin masis tähän tilanteeseen,johon en ole mitenkään itse voinut vaikuttaa.Kun paino alkoi pitaan,niin se vaan putosi.
        Muuten olen sinut itseni kanssa,mutta vain ja ainoastaan vaatteet päällä.

        Ilman vaatteita olen se roikkupussi,ja tunnen ikäänkuin olevani väärässä kehossakin.
        Näitä leikkauksia ei todellakaan kannata ajatella kauneusleikkauksina,vaan terveyden kannalta hyvänä ratkaisuna.

        Toivotan Sinulle onnea,kun menen keskustelemaan kaikkien noiden työryhmäläisten kanssa ,jotka pyörii sieltä Prykiatriasta asti.
        Uskallat Sinä,sillä minäkin aion nyt uskaltaa tosissaankin.Eikä ole hauskaa olla ihmisten hampaissa,jos nyt kulkee lastenpuolen vaatteissa osittain,ja silti henkisesti kärsii.
        Odotan itse ainakin innolla,että minuun suhtaudutaan Sairaalassa tervejärkisenä ihmisenä,joka toivoo saavansa apua,ja joka minulle kuuluukin antaa.Mutta jännittää silti.
        Minähän olen heidän asiakkaansa,ilman asiakkaita ei ole töitä.Tuolla lausekkeella valan toivoa itselleni!


      • 9+17
        pikkunen roikkunahka kirjoitti:

        Olen 162 cm ja 52kg erittäin pieniluinen 54vuotias nainen.
        Hoitaja ammatiltani.

        Painoin 3-4v sitten 92-94 kg,olin onneton silloin painostani,mutta en alkanut millekkään kuurille,sillä paino ei sitten tuosta kuitenkaan noussut.

        En tiedä mitä n.3-4v.sitten tapahtui,mutta painoni alkoi itsestään laskemaan todella nopeasti,enkä voinut vaikuttaa asiaan mitenkään.Paino vain tippui.
        Jokainen 200-500kg/vrk tippunut paino,ei tullut takaisin.Punnitsin itseni miltei joka aamu.Kilpirauhas ym.arvot ok?
        Ainoa asia joka sattoi oli se,että esikoiseni sairastui Ms-tautiin (hänen diagnoosinsa purettiin kyllä 3v.jälkeen ja lääkitys lopetettiin),ja otin sen tosi raskaasti.Ehkä suru ja stressi teki sen,että paino vain laski.
        En kerinnyt urheilemaan,muutakuin hoitamaan 2:den kodin asioita ja loput ajat nukuin.Jopa 14/h yössä.
        Ja paino vain laski.Ja pieninä määrinä laskee edelleen.

        Ihmiset alkoivat puhumaan ja kauhistelemaan painoni laskemista.Viime kesä oli kamalin,koska olen pieni luinen,nin käsivarteni kyynärpäistä sormin näyttivät aivan anorektikon käsiltä,ja allit vain heilui.Tilanne on sama nytkin.Siinä voi ajatella,kuinka pieniluinen olen,kun ranteenikin ympärysmitta on 11.5cm ,eli n.10vuotiaan mitoissa.
        Nyt minun on pakko syödä kaikkea mahdollista.Karamellipusseja ostab aina 2kerrallansa,herkuttelen leivonnaisilla,mutta paino ei nouse.
        Olen myös työkyvyttömyyseläkkeellä selkäni vuoksi,joten jos olisi intoa harrastaa liikuntaa,niin siinä on ajateltava paljon mitä liikkeitä ja lajeja voin harrastaa.Kipulääkitys kylläkin on päällä.Tradolanit ja Epilepsialääke Neurontin,jonka pitäisi pehmentää kipua.Mutta lääkkeen sivuvaikutuksena on painon nousu,mutta se ei tapahdu minulle.

        Vaateostoksille mennessäni tunnen olevani sama ihminen,kuin ennen ja kävelen 44-46 vaatetankojen luo,sillä miellän vain,että ne vaatteet ovat omiani.
        En usko peilistä näkymää,että miten pieni olen.Vaatteet,farkut,nuorekkatkin vatteet ovat nyt päälläni,ja kyllä tunnen miesten katseet.Pystyn vielä tässä iässä pitämään suhtkoht lyhyitä hameita,koska sain syntymälahjana kauniit sääret,eikä painonputoaminen vaikuttanut niihin,mutta reiden sisäpintaan aika ylös vaikutti.
        Aamulla ,kun laitan vaatteet päälle,jä koitan sitä löysää vatsanahkaani laittaa vaikka farkkuihin,ja rintoja liiveihin,niin voin sanoa,että menee jonkin aikaa,kun se löysä nahka "asettuu"jtnki paikoilleen,eikä näy vaatteiden läpi.

        Mutta alasti en totta vie pysty olemaan.Häpeän suunnattomasti.Eikä yrityksistä huolimatta paino nouse lainkaan.
        Nahkaa ei voi jumpata,kun alla ei ole lihasta,kun ei ole voinut treenata selän vuoksi juuri mitään.
        Että sitä kärsii.

        Nyt Joulukuun 7 pv menen tavallisen sairaalan Fysiatrian polille,ja sieltä sitten siirto selkäkirurgille Helmikuussa.
        Koitan uskaltaa pyytää nyt,että rintani kokotettaisiin ihan yleisellä puolella,koska riippuminen tekee jatkuvaa niska hartia kipua,ja kuppikokoni oli ennen D/E riippui mallista.Nyt sullon niitä B/75.
        Otan esiin siksi nämä rinnat,että saisin niskahartiaseutuni kuntoon.Vatsanahkaankin pyydän apua.En tiedä saanko,mutta minulla olisi tavallaan kumpaankin leikkaukseen lääketieteellinen syy.Ja vielä ,että leikkaus tapahtuisi yleisellä sektorilla,sillä ei yksityiseen ole varaa.

        Haluan muistuttaa siellä ylläkirjoittanutta,että älä ala lihottamaan,kun hurjan hienon saavutuksen olet tehnyt,vaan koita puhua yleisen puolen lääkäreille.Keskustelussa oli jollakin hyvä ehdotus tämä Psykologi/Psykiatri,joiden luona kävisit ja ottaisit jompaankumpaan yhteyttä.

        Minä valitsin Psykiatrin,sillä hänen sanoillaan on enemmän painoarvoa.
        Itse kerroin,että olen täysin masis tähän tilanteeseen,johon en ole mitenkään itse voinut vaikuttaa.Kun paino alkoi pitaan,niin se vaan putosi.
        Muuten olen sinut itseni kanssa,mutta vain ja ainoastaan vaatteet päällä.

        Ilman vaatteita olen se roikkupussi,ja tunnen ikäänkuin olevani väärässä kehossakin.
        Näitä leikkauksia ei todellakaan kannata ajatella kauneusleikkauksina,vaan terveyden kannalta hyvänä ratkaisuna.

        Toivotan Sinulle onnea,kun menen keskustelemaan kaikkien noiden työryhmäläisten kanssa ,jotka pyörii sieltä Prykiatriasta asti.
        Uskallat Sinä,sillä minäkin aion nyt uskaltaa tosissaankin.Eikä ole hauskaa olla ihmisten hampaissa,jos nyt kulkee lastenpuolen vaatteissa osittain,ja silti henkisesti kärsii.
        Odotan itse ainakin innolla,että minuun suhtaudutaan Sairaalassa tervejärkisenä ihmisenä,joka toivoo saavansa apua,ja joka minulle kuuluukin antaa.Mutta jännittää silti.
        Minähän olen heidän asiakkaansa,ilman asiakkaita ei ole töitä.Tuolla lausekkeella valan toivoa itselleni!

        mulla tulee mieleen myös sokeritauti, tuon sinun rajun laihtumisen myötä. suosittelisin käymään labrassa ottamassa ne kilpirauhasnäytteet ja sokerin kattomiassa pissasta, jos et ole vielä käynyt.


      • Pullukkainen nainen
        kulkija kirjoitti:

        jos iho on sellane ettei palaudu ei se palaudu vaikka kuinka töitä tekis, aika sen parantaa ja sopiva liikunta. ei kaikilla ole sitä vaivaa että iho roikkuu, toisilla roikkuu yhden lapsen jälkeen vaikka mitä tekis toisilla ei vaikka olis neljä lasta synnytettynä. näin se on ja turhaan sitä on liikunnanpuutteesta laihduttaja syyttää.

        tekee just tuota...itse laihdutan nyt 5kg kerrallaan pienissä erissä puoli ja kilo viikkoon...hidasta mutta ei näy niitä ongelmia mistä kerrot ..ikää minulla jo 50 eikä mihinkään kiire..2v päästä aijon mennä uimarannalla ja en kaihda katseita ,mutta terveys se eka miksi laihdutan monet taudit vaanii lihavaa..sipsit nrkaan ja suklaat..syön vain norm ruokaa ja liikun...ja paino on lähtenyt tasaisesti...pina painan 99kg ja siitä jatkan...ei tarv kirurgia kun ottaa järjen käyttöön eikä liian paljoa kerralla laihduta...ja ne tasanne vaihteet just siksi..että pitää painoaan ei liho eikä laihdu..ja sitten vaan jatkaa hommaa..pikkusen kerrallaan..on todella hommaa..mutta terveyden eteen sen teen.


      • p,ogksops
        oikein.... kirjoitti:

        Painoa ei kannata pudottaa nopeasti vaan hitaasti. Nopea painon pudotus keski- iässä ilman liikuntaa saa kyllä aika ruman näköisiä tuloksia. Lihavan pitää liikkua koko ajan ettei se nahka jää roikkumaan jos laihduttaa. Monta tuntia päivässä ja välttää istumista jotta koko ajan kuluttaa energiaa. Nykyään ei paljoa näe muita kun jotka välttelee parhaansa mukaan liikkumista ja iho on huono vaikkei ylipainoa oliskkaan mutta syö väärin tai ei syö ollenkaan ja toiset taas syö enemmän mitä laki määrää eikä liiku ollenkaan. Iho on todellakin hyvä mittari ja siitä näkee heti kuinka hyvin tai huonosti sisäkalut voivat. Joku laihakin joka ei liiku riittävästi niin näkee sen heti naamasta. Olen nähnyt ylikuntoilevilla pergamentti ihoa kun eivät syö rasvaa ollenkaan vaan ovat anorektisen laihoja. Ei ole ihan normalia jos keki- ikäinen on ihan tikku laiha ja se muuten vanhentaa ajos ei ole yhtään rasvaa kehossa. Finnit naamassa tietää heti sen ettei elimistössä ola kaikki kohdallaan. Kaikki vitun herpekset ym. ongelmat tahtovat sanoa sen ettei ihminen osaa huolehtia itsestään. Ihmisen kroppa kyllä ilmoittaa heti jos se voi huonosti. Sen näkee naamasta mitä syö juo ja liikkuuko tarpeeksi. Pergamentti iho keski- ikäisenä kertoo ravinteiden imeytymis häiriöstä ja finnit siitä että saa elimistö saa jotain myrkkyä liikaa.

        Ihan luurankomainen olemus on sairaalloista ja yli urheileminen. Mielestäni on epänormaalia jos keski- ikäinen näyttää tulitikulta niin ettei ole lihaksia muuta kuin luut ja nahka pällä. Ei varmasti sellainen syö mitään jolla ei ole mitään kunnon lihaksia luidensa päällä muuta kuin nahka. Luuranko varmasti jaksaa juosta mutta onko mitään järkeä jos ei ole ole lihaksia?

        moi olen kemuli arviainen ja kärsin vakavasta liika lihavuudesta (240kg)


    • Kampua

      No tuota tuo on kyllä varmaan aika kiusallista mutta minun ehkä "parhain" neuvoni on että koita kiinteyttää paikkoja esim juoksemalla lenkkeilemällä ja voit ja ehkä suosittelen kyllä että kävisit salilla :)).
      Mutta älä nyt missään nimessä rupea taas lihotuttamaan itseäsi,voit saada itsetuntosi takasin kun kiinteytät itsesi ja voit hankkia jonkun salikaveriksi niin siten se ei tunnu niin yksinäiseltä mennä salille.Tässä oli minun neuvoni ja toivon että ajan kanssa siitä on apua!!.

      P.s Muista että ,kun kiinteytät ota yläkroppa vaikka ensin ja sitten menet koko kropan läpi.
      P.P.s Lenkkeily ja sauvakävely kiinteyttää jalkoja ja erityisesti käsiä!

      Toivottavasti auttoi

    • kekruttaja

      En nyt ihan allekirjoita tota että liikunnalla laihduttamalla ei jää roikkumaan. Itse laihdutin 50kg nimenomaan lenkkeilleen ja salilla käyden ja kyllä niin roikkuu että morjes!! Toki varmasti ilman liikuntaa roikkuisi vielä enemmän, mutta ei se autuaaksi tee. Ja asiaan vaikuttaa paljon sekin kauan on ollut lihava/minkä ikäisestä. Itse olen lapsesta asti ollut vakavasti ylipainoinen ja jo siinä vaiheessa kun lihoi, paikat repesi ja roikkui, nyt ne vasta kauheat onkin. Sisareni joka oli aikuisiälle hoikka ja lihoi sitten 30kg, lihoi paljon "kiinteämmin" ja kun nyt laihdutti, ei roiku eikä riipu. Ihmisestä riippuu, joten lakatkaa hokemasta että liikunnalla allit katoaa. Pienenee, ei katoa. Kun painoa on ollut kymmeniä kiloja ylimääräistä ja pitkään, kirurgia tarvitaan jos bikinit meinaa päälle laittaa (tai on aikasmoiset geenit saanut lahjaksi).

      Tsemppiä aloittajalle, älä masennu moisesta vaan mene tosiaan rohkeasti lääkärin puheille, kunnallisella pitää osata vaatia!! Ja kyllä sekin mies vielä tulee joka ihastuu sinuun eikä pelästy pusseja ja patalappuja ;)

    • nahkapuku liian suur

      Jos pystyy näyttämään, että pystyy pitämään painonsa alhaisena niin nahankeruuleikkauksen saa poliklinikkamaksulla. On kai se vuosi rajana. Aivan saletti en ole.

    • skarpell

      mahtavasta painonpudotuksesta.
      Nyt kipin kapin lääkärille näyttämään itseäsi ja kertomaan fiilikset. Pääset todennäköisesti seurantaan ja jos nahka ei ala vetäytyä, hyvällä lykyllä julkisen terveydenhoidon piikkiin korjausleikkaukseen.
      Ei sinusta missivartaloista leikata, eikä laiteta implantteja pussien täytteeksi, mutta vatsasta järjettömät roikot pois elämää haittaamsta.
      Sitä odotellessa, kerro hyvissä ajoin miehille joiden kanssa alkaa "lämmetä" mitä vaatteittesi alta löytyy, ja miksi ;)

    • ...

      Olet hyvä esimerkki siitä miten käy kun 'ahnehtii' laihduttamisen kanssa. Olet yksinkertaisesti antanut kehosi repiä proteiinin lihaksistasi ja näin olet kadottanut lihakset, vaikka läskejä olet yrittänyt kadottaa. Ei näin. Kannattaa aina ottaa kunnolla selvää laihduttamisesta, eikä lähteä jonkun 'suurimman pudottajan' innostamana asialle.

      • sivusta kiukkuava

        Sinunkin kannataa ottaa asioista selvää, ennen kuin puhut. Milläköhän liikunnalla saan veltot, navassa roikkuvat rintani täyteen "lihasta", kun se ei anatomisesti ole mahdollista. Rinnan roikkuva osa kun on rasvakudosta, eikä lihasta. Hohhoijaa.


      • SiruliinaM
        sivusta kiukkuava kirjoitti:

        Sinunkin kannataa ottaa asioista selvää, ennen kuin puhut. Milläköhän liikunnalla saan veltot, navassa roikkuvat rintani täyteen "lihasta", kun se ei anatomisesti ole mahdollista. Rinnan roikkuva osa kun on rasvakudosta, eikä lihasta. Hohhoijaa.

        Jokainen, jolla on terve itsetunto laihduttaa miehenkin takia. Niin tein minä myös ja turha kiistää etteikö se ole tosiasia muillakin. Pitäähän site tehdä kaikkea, vaikka laihduttaa toista miellyttääkseen. Ei laihduttaminen ole sen vaikeampaa kuin tupakan polttelun lopettaminen.


      • ...
        sivusta kiukkuava kirjoitti:

        Sinunkin kannataa ottaa asioista selvää, ennen kuin puhut. Milläköhän liikunnalla saan veltot, navassa roikkuvat rintani täyteen "lihasta", kun se ei anatomisesti ole mahdollista. Rinnan roikkuva osa kun on rasvakudosta, eikä lihasta. Hohhoijaa.

        "Rinnan roikkuva osa kun on rasvakudosta"

        No, sitähän se on jos et hävitä niitä laihduttaessa. Laihduttamisen pitää perustua aina rasvan polttoon, eikä lihaksen. Ihmettelen kun puhutaan roikkuvasta ihosta, kun se kumminkin on pääasiassa läskiä.


      • Tri Phil.
        sivusta kiukkuava kirjoitti:

        Sinunkin kannataa ottaa asioista selvää, ennen kuin puhut. Milläköhän liikunnalla saan veltot, navassa roikkuvat rintani täyteen "lihasta", kun se ei anatomisesti ole mahdollista. Rinnan roikkuva osa kun on rasvakudosta, eikä lihasta. Hohhoijaa.

        Toisin sanoen olet laiha läski, lihakset ovat kadonneet läskit ei...


      • riippuuja roikkuu
        Tri Phil. kirjoitti:

        Toisin sanoen olet laiha läski, lihakset ovat kadonneet läskit ei...

        En ole ap.kirjoittaja enkä ole laihtunut enkä laihduttanut. Olen useita lapsia synnyttänyt ja imettänyt nainen, jonka rinnat ovat veltostuneet. Kirjoitin siksi, että yhäkin joillakin näkyy olevan kuvitelma, että rintojen roikkumiseen voisi jollain tapaa "kiinteyttävää liikuntaa" harrastamalla vaikuttaa.

        Joillakin ihmisillä rasva kerääntyy rintoihin aivan luonnostaan ja joillakin ei. Eri ihmiset myös laihtuvat eri tavalla; joku laihtuu heti vatsasta ja toinen laihtuu tasaisesti joka puolelta. En millään tapaa kiistä enkä kyseenalaista liikunnan terveellisyyttä, mutta RINTOIHIN sillä ei ole mitään vaikutusta. Tunnen mielettömästi liikuntaa harrastavia ihmisiä, joiden rinnat riippuvat, vaikka ovat olleet AINA hoikkia ja urheilullisia.


      • Kastekukka*
        riippuuja roikkuu kirjoitti:

        En ole ap.kirjoittaja enkä ole laihtunut enkä laihduttanut. Olen useita lapsia synnyttänyt ja imettänyt nainen, jonka rinnat ovat veltostuneet. Kirjoitin siksi, että yhäkin joillakin näkyy olevan kuvitelma, että rintojen roikkumiseen voisi jollain tapaa "kiinteyttävää liikuntaa" harrastamalla vaikuttaa.

        Joillakin ihmisillä rasva kerääntyy rintoihin aivan luonnostaan ja joillakin ei. Eri ihmiset myös laihtuvat eri tavalla; joku laihtuu heti vatsasta ja toinen laihtuu tasaisesti joka puolelta. En millään tapaa kiistä enkä kyseenalaista liikunnan terveellisyyttä, mutta RINTOIHIN sillä ei ole mitään vaikutusta. Tunnen mielettömästi liikuntaa harrastavia ihmisiä, joiden rinnat riippuvat, vaikka ovat olleet AINA hoikkia ja urheilullisia.

        Kiitän yläkertaa hyvistä geeneistä!


    • tulokset

      Mitään et voi enään menettää ja ala harrastamaan joka päiväistä liikuntaa niin saat nahkasi kiristymään. Laihduttaminen ilman liikuntaa on mielestäni typerintä mitä voi ollakkaan. Näen joka päivä hoikkia ihmisiä joilla on todella huono iho ja väsyneitä, ei syö juurikaan mitään ja niitä helvetin lihavia jotka välttelee liikuntaa kaikin keinoin mutta syö kuin siat välittämättä yhtään siitä mitä napaansa ahtaa.

      Oliko se itsetunto lukemissa jos ne säkit oli täytetty sokerilla ja kaikella epäterveellisellä ravinnolla? Juu ei ainakaan minulla, päinvastoin. Minä en suosittelisi laihduttamaan ilman liikuntaa. Olen keski-iässä saanut nahkani kutistumaan jokapäiväisellä liikunnalla ja saanut itseni kiinteytymään. Sohvanpohjassa ruikuttaminen ei auta. Ihan varmasti itstunto lukemat ovat pohjassa jos vaan koittaa ruokavaliolla laihduttaa mutta ei lisää joka päiväistä liikuntaa joka kiinteyttää ja tuo itsevarmuutta. Olen itse saanut allit pois sauvakävelyllä ja painojen nostelulla eikä ruokavalioo ole tarvinnut muuttaa. Lähden ulos joka säällä eikä niin huonoa säätä olekkaan etten voisi lähteä ulkoilemaan. Välttelen autolla kulkemista niin paljon kun voi. Älä ihmeessä vaihda hamppi aterioihin ja sokeriin jos olet niistä onnistunut itsesi vieroittamaan. Koskaan ei ole liian myöhäistä alkaa liikunnalla kiinteyttämään itseään ja hommaa askelmittari jotta voit tarkkailla päivittäisen liikunnanmäärää. Kaaikki ei tykkää sisä liikunnasta kuten en minäkään ja ulkoilen sitäkin enemmän. Minä vihasin jumppatunteja ja kaikkia ohjattuja liikuntamuotoja ja viisas liikunnan ohjaaja päästikin minut aina luontoon liikkumaan kun pyysin. Mitään pelejä en voinut ikinä sitää ja ne olivat yhtä kärsimystä. Uimahallit olivat yhtä kärsimystä ja koskaan aikuisenakaan en lähde kylpylöihin siis kylpemään joihinkin paska vesiin joihinka ihmiset päästelevät eritteensä. Ainut liikunta muoto jota rakastan on kävellä metsäpoluilla ja vaikka tuntikausia.

      Keksi siis sinäkin itsellesi mieluisa liikunta muoto joka kiinteyttää kroppaa. En yhtään ihmettele jos masentuu pelkällä syömättömyydellä laihduttaessa ja kun ei enään jaksa nii kaikki kilot tulevat takaisin jos ei ota jotain liikuntaa eläntavakseen. Minä olen hommannut kilometri mittarin jolla tarkkailen päivittäisen liikunnan määrää. Alle tuhanteen ei saa jäädä pitääkseen terveyttä yllä ja laihtuakseen pitää mennä vähintään 20 000 askelta päivässä. Löysät nahat eivät jää roikkumaan kun liikkuu ja pitää liikkua helvetisti.

    • 98tut

      Ei kannata lihottaa itseään takaisin vaan marssit terveyskeskukseen, lääkärille, ja olet päättäväinen ja sitkeä: hän taatusti yrittää rahaa säästääkseen väheksyä ongelmaasi ensin. Mutta. Kerrot masennuksesta, sano nahkan haittaavan ja hiertävän, sano, että sinut on sen takia jätettykin, ja älä vähättele yhtään, maalaat vaan semmoiset kauhukuvat että! Muuten ne ei ota tosissaan. Sen lisäksi sano, että jos et saa apua, lihotat itsesi takaisin, koska et kestä, he voivat sitten voitaa niitä lihavuudesta aiheutuneita vaivoja.

      Mutta sinulla on oikeus korjausleikkaukseen, koska roikkuva nahka on tosiaan noin paha itsetunto-ongelma, ja kuntoutukseen, missä voidaan kiinteytyksellä auttaa.

      Tyhjänä rintasi tuskin vielä tuossa 70 kilon kohdilla roikkuu, epäilen suuresti, ja jos pimppi ei näy, niin kyllä ihmetyttää, ei se nimittäin niin paljon voi se nahka roikkua ja epäilenpä, että ei se ole noin lyhyellä 110 kiloisenakaan näkynyt kuin esiin etsimällä. Siinä kohtaa taatusti liioittelet, provoat tai etsit tekosyytä päästä taas mässäämään.

      Osalla jää enemmän ja osalla vähemmän nahkaa, sekin on yksilöllistä. Joillain kiinteytys auttaa enemmän ja joillain vähemmän. Mutta apua on saatavilla, kun sitä vaatimalla vaatii. Nahka voi roikkua vähän, mutta jos olet todella tehnyt pitkäjänteisesti töitä (2 vuotta) ja parantanut elämän tapojasi etkä vaan syönyt vähemmän, olet taatusti paremmassa kunnossa kuitenkin! Voit siis myös onnitella itseäsi ja olla tyytyväinen.

      • kyl se siitä

        Kun nahka roikkuu niin ei piä olla ruokalappua ku murut tippuu nahkaan ja sit vaan ravistellee pois.


    • Samma här...

      Juu, samoin kävi minulle. Lihavana sentään jotkut miehet tykkäsi, nyt saa olla yksin. Minä tosin tiesin, että näin kävisi, osasin varautua roikkuvaan nahkaan ja tiesin, että laihdutus tarkoittaisi samalla loppuelämää yksin. Kunnalliselle puolelle minäkin aion mennä pyytämään leikkausta, koska iho hiertyy poimujen alta, mutta sinun ongelmaasi se ei auta, koska siitä jää niin suuret ja rumat arvet, ettei miehet siltikään huoli.

      Moni on tässä ketjussa sanonut, että pelkällä ruoalla laihdutettaessa iho venähtää ja liikunnan avulla ei. Se ei itseasiassa ole totta, vaan ihan perintötekijöistä kiinni. Minä nimittäin olen aina harrastanut paljon liikuntaa ja laihduttaessa vielä enemmän ja tunnen pelkällä ruoalla laihduttaneita, joiden iho on paljon parempi kuin minun. Kyse on myös siitä, että jos olet lihonut hitaasti, on ihokin ehtinyt mukaan ja myös palautuu, mutta nopeasti lihoessa iho repeilee ja siihen ei auta kuin leikkaus.

      En oikein tiedä mitä sinulle vastaisin... Mulle oli niin itsestäänselvyys, ettei miehet enää huoli, ettei asia tullut minään yllätyksenä ja minä en missään nimessä halua takaisin lihavaksi. Ehkä jos lihoisit vähän isommaksi, jo se auttaisi?

      • sekä että

        Periaatteessa kai yhteiskunnan varoilla (kunnallisessa) pitäisi saada apua syöppöjen kun juoppojakin autetaan ja hoidetaan leikellään ja paikkaillaan esim. kännikaatumisten vuoksi. Molemmissa tapauksissa kontrolli ei riitä kieltäytymään ruuasta (lihottavasta) tai viinasta, ja kun on tietyn rajan yli menty/jouduttu, niin ei enää ajatella hirveästi koko ongelmaa, vaan annetaan mennä. Jos on roska- jne. lihottavalla ruualla, juomilla, sipseillä, makeisilla jne. itsensä lihottanut suht. muodottomaksi, mielestäni pitäisi myös seuraukset kantaa itse eli kustantaa esim. plastiikkakirurgiset korjausleikkaukset omasta pussista. Mutta koska juoppojakin hyysätään yötäpäivää, samalla logiikalla voidaan kai auttaa syöppöjä ja yrittää ratkaista heidän ongelmiaan.


      • -55kg
        sekä että kirjoitti:

        Periaatteessa kai yhteiskunnan varoilla (kunnallisessa) pitäisi saada apua syöppöjen kun juoppojakin autetaan ja hoidetaan leikellään ja paikkaillaan esim. kännikaatumisten vuoksi. Molemmissa tapauksissa kontrolli ei riitä kieltäytymään ruuasta (lihottavasta) tai viinasta, ja kun on tietyn rajan yli menty/jouduttu, niin ei enää ajatella hirveästi koko ongelmaa, vaan annetaan mennä. Jos on roska- jne. lihottavalla ruualla, juomilla, sipseillä, makeisilla jne. itsensä lihottanut suht. muodottomaksi, mielestäni pitäisi myös seuraukset kantaa itse eli kustantaa esim. plastiikkakirurgiset korjausleikkaukset omasta pussista. Mutta koska juoppojakin hyysätään yötäpäivää, samalla logiikalla voidaan kai auttaa syöppöjä ja yrittää ratkaista heidän ongelmiaan.

        Laihdutitko pelkästään ruokavaliolla vai oliko mukana tarpeeksi monipuolista liikuntaa?

        Nahkasta kaikki ei vedä sisään mutta erilaiset liikuntamuodot kyllä kiinteyttävät leppakkonahkaa huomattavasti. (esim. rinnoille tekee uskomattomia tuloksia) Tietenkin kauneuskirurgia on yksi hyvä.. Ruotsissa huomattavasti halvempaa ja vähintään yhtä turvallista kuin Suomessa ellei turvallisempaakin. Viroon en menisi..

        Laihdutettu 55kg.. :)


      • aivan varmasti

        Jos joku muuta väittää niin paskaa jauhaa. Perintötekijöillä ei ole mitään vaikutusta vaan se että kuluttaa.

        On se kummallista kun en koskaan näe lenkkipoluilla sairaalloisesti lihavia kävelemässä mäkiä ylös niin kuin itse menen. Pitääkseni itseni siinä kunnossa että mahdun yhden ihmisen penkkiin bussissa saan työskennellä oikein olan takaa mutta kaikkia ei kiinnosta kun läskit roikkuu käytävällä ja niin vitun iso perse ettei vireen mahdu muuta kuin anorektikko. Minä käyn sentäs joka viikonloppu ja arkenakin lenkkipoluilla ja kosaan en näe siellä sellaisia joidenka juuri pitäisi liikkua vaan ennemmin anorektikkoja joilla just nahka luun päällä. Sairaan lihavat välttelevät liikkumista ja turvautuu ennemmin kirurgisiin toimenpiteisiin siis kalliisiin leikkauksiin. Jollain poppaskontilla kun lihavan pitää päästä läskeistään tekemättä sen eteen yhtään työtä. Ei tarvitse kuin istua ja maata ja joku auttaa leikkamalla läskit pois niin johan on sairasta touhua.


      • sillä siisti
        sekä että kirjoitti:

        Periaatteessa kai yhteiskunnan varoilla (kunnallisessa) pitäisi saada apua syöppöjen kun juoppojakin autetaan ja hoidetaan leikellään ja paikkaillaan esim. kännikaatumisten vuoksi. Molemmissa tapauksissa kontrolli ei riitä kieltäytymään ruuasta (lihottavasta) tai viinasta, ja kun on tietyn rajan yli menty/jouduttu, niin ei enää ajatella hirveästi koko ongelmaa, vaan annetaan mennä. Jos on roska- jne. lihottavalla ruualla, juomilla, sipseillä, makeisilla jne. itsensä lihottanut suht. muodottomaksi, mielestäni pitäisi myös seuraukset kantaa itse eli kustantaa esim. plastiikkakirurgiset korjausleikkaukset omasta pussista. Mutta koska juoppojakin hyysätään yötäpäivää, samalla logiikalla voidaan kai auttaa syöppöjä ja yrittää ratkaista heidän ongelmiaan.

        En ole ollut koskaan yli 90 kg mutta ei tuo pimppi kuitenkaan näy, nyt painoni on 55 kg hällä väliä näkyykö "hän" vai ei jos kaivettaisiin. HUUMORILLA HYVÄT NAISET JA MIEHET. Olin kerran työ haastattelussa, haastatteliana oli samallainen punkero kun minä hän sanoi että olen liika lihava, jolloin kysyin oletteko katsonut koskaan itse peiliin josko sieltä katsoisi samallainen punkero. Kiitin ja toivotin hyvää päivän jatkoa ja näkemiin. Niin lähdin, enkä jäänyt odottamaan vastausta.


      • HALOOOO!
        sekä että kirjoitti:

        Periaatteessa kai yhteiskunnan varoilla (kunnallisessa) pitäisi saada apua syöppöjen kun juoppojakin autetaan ja hoidetaan leikellään ja paikkaillaan esim. kännikaatumisten vuoksi. Molemmissa tapauksissa kontrolli ei riitä kieltäytymään ruuasta (lihottavasta) tai viinasta, ja kun on tietyn rajan yli menty/jouduttu, niin ei enää ajatella hirveästi koko ongelmaa, vaan annetaan mennä. Jos on roska- jne. lihottavalla ruualla, juomilla, sipseillä, makeisilla jne. itsensä lihottanut suht. muodottomaksi, mielestäni pitäisi myös seuraukset kantaa itse eli kustantaa esim. plastiikkakirurgiset korjausleikkaukset omasta pussista. Mutta koska juoppojakin hyysätään yötäpäivää, samalla logiikalla voidaan kai auttaa syöppöjä ja yrittää ratkaista heidän ongelmiaan.

        Ei ne asiat aina ole noin yksinkertaisia. Tuskin yksikään ylipainoinen ihminen, oli sitten ollut lapsesta asti tai vasta aikuisiällä, niin sen takia ahtaa itseään täyteen erittäin energiapitoisia ja epäterveellisiä herrkuja kun haluaa lihottaa vaan itteään. Kyllä se yleensä on ihan merkki huonovointisuudesta, henkisestä sellaisesta. Se on korvike ja tuo mielihyvää. Törkeää edes väittää tuollaista. Sama pätee alkoholisteihin, yritetään saada aikaiseksi mielihyvää ja korvata jotakin, paikata pahaa oloa.


      • Kastekukka@
        aivan varmasti kirjoitti:

        Jos joku muuta väittää niin paskaa jauhaa. Perintötekijöillä ei ole mitään vaikutusta vaan se että kuluttaa.

        On se kummallista kun en koskaan näe lenkkipoluilla sairaalloisesti lihavia kävelemässä mäkiä ylös niin kuin itse menen. Pitääkseni itseni siinä kunnossa että mahdun yhden ihmisen penkkiin bussissa saan työskennellä oikein olan takaa mutta kaikkia ei kiinnosta kun läskit roikkuu käytävällä ja niin vitun iso perse ettei vireen mahdu muuta kuin anorektikko. Minä käyn sentäs joka viikonloppu ja arkenakin lenkkipoluilla ja kosaan en näe siellä sellaisia joidenka juuri pitäisi liikkua vaan ennemmin anorektikkoja joilla just nahka luun päällä. Sairaan lihavat välttelevät liikkumista ja turvautuu ennemmin kirurgisiin toimenpiteisiin siis kalliisiin leikkauksiin. Jollain poppaskontilla kun lihavan pitää päästä läskeistään tekemättä sen eteen yhtään työtä. Ei tarvitse kuin istua ja maata ja joku auttaa leikkamalla läskit pois niin johan on sairasta touhua.

        pohjalla niin liikunta on ilo, peiliä ei tarvitse ajatella, olo on hyvä.
        Ruokailu on nautinto, sen vähintään 5 kertaa päivässä.
        :))


      • Mistä sinä
        aivan varmasti kirjoitti:

        Jos joku muuta väittää niin paskaa jauhaa. Perintötekijöillä ei ole mitään vaikutusta vaan se että kuluttaa.

        On se kummallista kun en koskaan näe lenkkipoluilla sairaalloisesti lihavia kävelemässä mäkiä ylös niin kuin itse menen. Pitääkseni itseni siinä kunnossa että mahdun yhden ihmisen penkkiin bussissa saan työskennellä oikein olan takaa mutta kaikkia ei kiinnosta kun läskit roikkuu käytävällä ja niin vitun iso perse ettei vireen mahdu muuta kuin anorektikko. Minä käyn sentäs joka viikonloppu ja arkenakin lenkkipoluilla ja kosaan en näe siellä sellaisia joidenka juuri pitäisi liikkua vaan ennemmin anorektikkoja joilla just nahka luun päällä. Sairaan lihavat välttelevät liikkumista ja turvautuu ennemmin kirurgisiin toimenpiteisiin siis kalliisiin leikkauksiin. Jollain poppaskontilla kun lihavan pitää päästä läskeistään tekemättä sen eteen yhtään työtä. Ei tarvitse kuin istua ja maata ja joku auttaa leikkamalla läskit pois niin johan on sairasta touhua.

        sen tiedät, jos kerran olet aina pitänyt itsesi laihana?


    • 8.4

      Siis tahdot takaisin lihavaksi... No, eiköhän se onnistu samalla tavalla kuin aikaisemminkin. Ei liene alkuunkaan vaikeata. Mutta jos sitten taas haluat enempi niistä ekstra nahoista eroon, se onkin ihan eri juttu.

      • itsekin laihduttaa

        Bodypump, aerobic ja lenkkeily.... tosi hyviä lajeja ja kiinteytyy... Löysä iho kyllä kiinteytyy treenillä. Eikö kukaan kertonut, ettei liian nopea laihdutus ilman liikuntaa kiinteytä? Otat itsellesi nyt uuden tavoitteen liikkua ja kiinteytyä.


    • X

      Onnea vain onnistuneesta laihdutuksesta. Lenkkeilya ja kuntosalia voisi kannattaa myos kokeilla, tekisi varmasti kaikin puolin hyvaa. http://mattiviikate.newsvine.com/

    • meree

      Onnitelut suuresta saavutuksesta !
      Tiedän mistä puhut, mulla sama ongelma. Olen pudottanut kuluvan vuoden aikana 44kg vaaka näyttää vielä n 80kg että vielä olis matkaa normaalipainoon.
      Olen koko laihdutuksen ajan sauvakävellyt, lenkkeillyt ja käynyt salilla. Ja sitä en sano että ei nahkani olisi vetäytynyt takasin paremmin...pakosta on.. mutta ei todellakaan tarpeeksi. Kädet, reidet ja rinnat ovat pahimmat paikat vatsanseutu ja peppu menettelee. Uimahalli käynnit on vähentynyt. Elän aviossa, että uusien katseiden kauhua saatan vain kuvitella. Eikä tulisi mieleenkään lähteä uutta miestä etsimään.
      Se on todella raivosttuttavaa kun masennus iskee eikä ole millään itseensä tyytyväinen ja parempi oli kun nahka tosiaanki oli täynnä rasvaa, itsetuntoni oli parempi. Mutta mitä ikinä nyt ajattelenkin niin lihoa en halua, elämäni lasten kanssa on mahtavaa. Jaksan touhuta niiden kanssa ja mikä ihanampaa esim. viime kesänä olin lasten kanssa puuhamaassa ja äiti pääsi lasten kanssa laitteisiin, ja ensi kesää odottelen huvipuisto ja muita mukavia paikkoja. Lenkkeilen ja virtaa riittää, työ on raskasta ja senkin jälkeen innostusta riittää.
      Olen päättänyt mennä ajan kanssa rintaa kohottavaan leikkaukseen, kun saan rahaa säästettyä. Leikkaus maksaa kuitenkin oman mittapuun mukaan yhden etelän matkan verran perheen kanssa ja se on pieni raha siitä että itsetuntoni nousee ja pidän itsestäni.
      Välillä on päiviä että suorastaan inhoan itseäni, en siksi miltä näytän nyt. Vaan siksi että olen päästnyt itseni niin lihavaksi .

      • ihmettelen....

        Kuinka joku haluaa mennä leikkaukseen? Olen saamut rinnanseutuni pienenemään joka päiväisellä kymmenen kilometrin sauva lenkkeilyllä. Ei tarvitse kuin kunnolliset vähän kalliimmat liivit niin en menisi mistään hinnasta silpomaan itseäni. Älä inhoa itseäsi jos joskus repsahtaa sillä mä ihmettelen ihmisiä joka häpeää sitä. Välttele auton käyttöä ja minunkin naapurini ihmteelee kun ei ole autoa eika kakaroita. Olen joku kummatus kun kailla on auto ja liuta kakaroita. Ne kuvittelevat minun olevan päästäni sairas kun en elä normien mukaisesti. Kaikilla normaaleilla ihmisillä kun on kakaroita auto ja lapsenlapsia mutta minä olen poikkeava. Poikkeavat kun ei mahdu tähän yhteisöön kun kaikkien pitäisi olla samanlaisia. Mihinkään työ yhteisöönkään ei mahdu poikkeva olen sen niin monasti kokenut ja karvaastii niin etten enään edes yritä.

        En inhoa muuta kuin sellaisia ihmsiä joidenka pitää silpoa itseään tullakseen hyväksytyksi tai koittaa elää valtaväestön ihanteiden mukaisesti tekemällä ne pakko kakaratkun tosissaan ajattelee niin tarviiko yhteiskunta enään niin paljon ihmisiä kun nytkin on ylijäämiä niin paljon ettei tiedetä minne niitä laitettaisiin. Olen huomannut että epäsosiaalisten vanhempien lasten pitää lisääntyä hti edes ammattia ensin hankkimatta ja se on surullinen tie aloittaa elämäänsä. Parisuhde ei satavarmasti suju niin nuorilla mutta kakaraa pukkaa heti.


    • kiinteyttää

      Hyvillä urheiluliiveillä voi rinnat nostaa vaikkapa leuan alle. Ison vatsan voi kiinteyttää kävelemällä joka päivä kymmenen kilometriä vähintään eikä tarvitse tinkiä herkku ruuista kunhan ei syö sokeria.

      • hunger

        mitäs olit läski!!!!


      • toksoplasmoosi
        hunger kirjoitti:

        mitäs olit läski!!!!

        Tsemppiä sinulle! Muitakin liikuntamuotoja löytyy kyllä, kävely, uinti, pyöräily, arkiliikunta, jooga, jos jumpat eivät kiinnosta... Tärkeintä tosiaan olisi, kuten tässä ketjussa on mainuttu, että rakastaisit itseäsi. Älä tee mitään toimenpiteitä ketään varten. Tee juuri niin, kuin sinun on hyvä olla ja voit olla itseesi tyytyväinen. Valitettavasti kaikki lähtee korvienvälistä. Et voi odottaa rakkautta, jos et hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet. Älä murehdi, miltä näytä vaatteitta. Ensimmäisenä iltana ei tarvitse mennä sänkyyn vai tarvitseeko?


      • Ei tosiaan

        onnistu, jos iho on repeillyt. Vai saatko sinä kulahtaneen ja venyneen vaatteen entisen kokoiseksi jollain keinolla? Ei onnistu, kuten ei ihonkaan kanssa.


      • 100c

        ei ole isoja kokoja olemassakaan.


    • mea.n

      Tsemppiäjumppaan.Terveyden kannalta varmaan tosi hyvä,kun olet laihempi.

    • haloja

      se ! älä edess kuvittele lihoavasi. nyt itsetunto kohdalleen hei!jotain pitää kärsiäkin

    • varhottu

      Hei! Luin koko rimssun vastauksia tähän asti ja mielestäni vain joissain mainiittiin tukevista rintaliiveistä. Kiinteytys, tarvittaessa leikkaus, näihin en ota nyt kantaa, vaan puhuisin alusvaatteista.
      Niitä on monenlaisia, peittäviä ja vähemmän peittäviä. On muotoilevia housuja ja bodeja. Sukkahousuja on kohottavia ja nyt uusimmat sokoksessa joissa muotoileva vyötäröosuus jatkuu koko vatsan alueen ja aina rintaliiveihin asti.
      Meidän kulttuurissa kaksi henkilöä oletetaan keskenään olevan ihan ilkosillaan - vaan onko se välttämätöntä, ja itse asiassa edes romanttista, saati eroottista aina? Pikemminkin verhoamalla saa em. tuloksen. Älä turhaan huoli nahasta, kaikilla meillä se menee lopulta huonoon kuntoon, kellä ennemmin, kellä myöhemmin. On upeaa että olet onnistunut laihduttamaan! Kuitenkin jos keskityt siihen mikä itselläsi on hyvin terveessä kehossasi, ja keskityt kauniisiin puoliisi, ja etsit itsellesi alusasuja, joissa voit oleilla kotonasi, joissa voit nukkua, yöpukuja jotka ovat hyviä puoliasi korostavia jne. Esim. etelä-Euroopan maissa naiset usein nukkuvat rintaliiveissään. Ihan paras vaihtoehto se ei tietenkin joka yölle ole, mutta erikoisempiin tilanteisiin. Eli jos kokonaan unohdat suomalaisen täysalastomuuden ja siirryt viettelevämmälle puolipukeiselle latinolinjalle. Viehättävät rintaliivit, sen päällä joko muotoileva alusmekko, tai löyhä baby-doll pitsiunelma, ylipolvensulkat "lämmittämään" tai säärystimet, kaulassa joku koru, johon silmä osuu. Pakkoko sitä on niin hurjan luonnollinen olla?! Kainompi verhoaa itsensä. Sitten kun mennään tositoimiin, katsot että valot on poissa tai olet järjestänyt huoneeseesi pehmeän persikkaisen sävyisen valon, niin voit vähentää vaatetustasi strategisista kohdista. Ei tarvitse etsiä tällaisia uni-/kotiasuja alan liikkeistä, kyllä ihan normaalit lindexit ja kappahlit ovat varautuneet että mitä erilaisemman kokoiset ja näköiset naiset haluavat jotain viehättävää hepenettä päälleen. Rohkeasti vaan kokeilemaan, huomaat että täysalaston - vaikka olisi oikein kauniskin kroppa- on itseasiassa aika tylsä ja no, naku. Verhotumpi on sexympi.

      • verhottu

        Siis kyllä ihmiset jotka välittää todella toisistaan, keskittyy toisen kauniisiin puoliin, ja näkee itseasiassa toisen ihan kauniina aina. Rakkaus näkee vain kauneuden, ja hyppää muun yli, hups vaan. Eli se että verhoaa itsensä kauniisiin alus- ja yöasuihin, ei tarkoita sitä että ihan piilottaa itsensä, vaan koittaa tuoda itsensä suotuisammassa valossa esiin. Kyllä jokainen ymmärtää ettei tässä mitään täydellisiä olla. Ihan niinkuin naist kaunistavat itseään meikillä, voi sopivalla tilanteeseen sopivalla vaatetuksella vähän parantaa asiaa. Jos asu on viehättävä, tuskin mies sitä haluaa pois ottaa, kyllä läpikuultavat kankaat ja ohuet pitsit ovat useimmista viehättäviä. Jos tämä on sellainen ylimenokausi, jolloin pääset taas sinuksi kehosi kanssa ja opit näkemään sen hyvät puolet, terveyden, vahvuuden jne. Eteeriset tuoksut ja musiikki voi myös viedä mukanaan. Eli jos keskittyy tosiaan muihin asioihin kuin niihin omiin ongelmakohtiin, ja siihen tarvitaan vaivannäköä ja valmistelua, keskittymistä toiseen myös. Onnea matkaan! Olen varma että henkilö joka on Sinuun ihastunut näkee kauniit silmäsi ja iloisen hymysi, ja varmasti huomaa vaivannäkösi muissa asioissa.


      • +6+16+
        verhottu kirjoitti:

        Siis kyllä ihmiset jotka välittää todella toisistaan, keskittyy toisen kauniisiin puoliin, ja näkee itseasiassa toisen ihan kauniina aina. Rakkaus näkee vain kauneuden, ja hyppää muun yli, hups vaan. Eli se että verhoaa itsensä kauniisiin alus- ja yöasuihin, ei tarkoita sitä että ihan piilottaa itsensä, vaan koittaa tuoda itsensä suotuisammassa valossa esiin. Kyllä jokainen ymmärtää ettei tässä mitään täydellisiä olla. Ihan niinkuin naist kaunistavat itseään meikillä, voi sopivalla tilanteeseen sopivalla vaatetuksella vähän parantaa asiaa. Jos asu on viehättävä, tuskin mies sitä haluaa pois ottaa, kyllä läpikuultavat kankaat ja ohuet pitsit ovat useimmista viehättäviä. Jos tämä on sellainen ylimenokausi, jolloin pääset taas sinuksi kehosi kanssa ja opit näkemään sen hyvät puolet, terveyden, vahvuuden jne. Eteeriset tuoksut ja musiikki voi myös viedä mukanaan. Eli jos keskittyy tosiaan muihin asioihin kuin niihin omiin ongelmakohtiin, ja siihen tarvitaan vaivannäköä ja valmistelua, keskittymistä toiseen myös. Onnea matkaan! Olen varma että henkilö joka on Sinuun ihastunut näkee kauniit silmäsi ja iloisen hymysi, ja varmasti huomaa vaivannäkösi muissa asioissa.

        tai kuka sittten oletkaan;))


    • hioöaeguibhd

      Eiköhän merkitse enemmän se, että nykyinen painosi on paljon terveellisempi. Terveyttä ei voi ostaa eikä vaihtaa, ei edes rakkauteen. Ehkä mies joka on kiinnostunut sinusta sellaisenaan, on parempi kuin ulkonäön metsästäjät.

    • ...

      selkee provo

      • norsut ei kiinnosta

        Tilanne kuullostaa niin tyypilliselle suomalaiselle merinorsufemakolle että menee ihan oppikirjojen mukaan. nyt kyn viehättävästä neidosta on tullut lehmä niin totta helvetissä se on MIEHEN vika hah hah....

        Kuuleppas työ naiset olette viimevuodet niin lytänneet miehiä että jossain vaiheessa sitä saa mitä tilaa. jos toi on viimeinen veto että kyllä miehen pitää rakastaa ja nähdä kuoren alle niin sanon teille että PASKA puhetta.

        Menkää asioitten alkujuurille, yksikään neito ei synny ylipainoiseksi pääsääntöisesti. vaan siihen päädytään kun katsellaan mainoksia shoppaillaan ja mässytetään. tuohon päälle vielä sitä kuuluisaa suominaisen VITTUILUA miehelle niin on sa vaan kumma miten miestä kiinnostaa vaikkapa thai tyttö... eikö olekkin todella kumma juttu :D :D :D


      • Leikkuri lekuri
        norsut ei kiinnosta kirjoitti:

        Tilanne kuullostaa niin tyypilliselle suomalaiselle merinorsufemakolle että menee ihan oppikirjojen mukaan. nyt kyn viehättävästä neidosta on tullut lehmä niin totta helvetissä se on MIEHEN vika hah hah....

        Kuuleppas työ naiset olette viimevuodet niin lytänneet miehiä että jossain vaiheessa sitä saa mitä tilaa. jos toi on viimeinen veto että kyllä miehen pitää rakastaa ja nähdä kuoren alle niin sanon teille että PASKA puhetta.

        Menkää asioitten alkujuurille, yksikään neito ei synny ylipainoiseksi pääsääntöisesti. vaan siihen päädytään kun katsellaan mainoksia shoppaillaan ja mässytetään. tuohon päälle vielä sitä kuuluisaa suominaisen VITTUILUA miehelle niin on sa vaan kumma miten miestä kiinnostaa vaikkapa thai tyttö... eikö olekkin todella kumma juttu :D :D :D

        Saanut pakit suomalaisnaisilta toistuvasti. Mutta asiaan, ne ylimääräiset roikkuvat ihokaistaleet eivät todellakaan häviä minnekkään, liikuitpa kuinka paljon tahansa. Ainoa keino on leikkaus, eli kirurgisesti ne poistetaan. Valitettavasti toimenpide on yksityisellä puolella varsin hintava, mutta terveyskeskus auttaa asiassa, joten julkinen puoli tulee kustannuksiin mukaan. Koeta keskustella paikkakuntasi terveyskeskuksessa asiasta. Tsemppiä!


      • valkeakani
        Leikkuri lekuri kirjoitti:

        Saanut pakit suomalaisnaisilta toistuvasti. Mutta asiaan, ne ylimääräiset roikkuvat ihokaistaleet eivät todellakaan häviä minnekkään, liikuitpa kuinka paljon tahansa. Ainoa keino on leikkaus, eli kirurgisesti ne poistetaan. Valitettavasti toimenpide on yksityisellä puolella varsin hintava, mutta terveyskeskus auttaa asiassa, joten julkinen puoli tulee kustannuksiin mukaan. Koeta keskustella paikkakuntasi terveyskeskuksessa asiasta. Tsemppiä!

        Tuo on sitten fakta. Itselläni on myös vakavahkoja ongelmia ylimääräisten nahkojeni takia ja Hyks:in sisätautiosaston ylilääkäri totesi, että jos löysää nahkaa on liikaa ei siihen tehoa kuin leikkaus. Eli jumpat ja hieronnat eivät sitten enää kunnon tapauksissa auta. Pientä kiinteytymistä niillä saa. Ihon kiinteytyminen on paljon myös yksilöllinen asia, joillain iho on kimmoisampi kuin toisilla, eli ihmiset saavuttavat eri tuloksia vaikka metodit olisivat samat.

        On vaikea kertoa kuinka hankalaa elämä liian isojen nahkojen kanssa on sellaisille, joilla ei sitä ongelmaa ole. Kun näyttää alastoman niin poikkeavalta ei tee mieli riisua itseään missään julkisesti, uimahallissakin yrittää kiitää juoksujalkaa altaaseen ettei kukaan ehtisi katsoa. Ongelma ei aina ole ulkonäöllinenkään, jäin kerran työssäni käsivarren löysistä nahoista kiinni työtä tehdessäni ja muutamia kertoja ihopoimujen välit ovat tulehtuneet. Eli ongelma voi olla myös tervydellinen. Ongelma on myös sellainen, ettei siitä haluaisi julkisesti puhua. Minäkin puhun siitä vain kohtalotoverieni kanssa, kun vietämme yhteisiä iltoja.

        Parisuhteista joku totesi, että miehet ovat lempanneet kun ovat nähneet löysät nahat, itselläni tuo kriittinen vaihe taitaa olla kohta edessä ja pelkään itsekin pahinta. Hyvähän tässä on sanoa, kun itsekin olen "altavastaajana" ja nahkoja puolustamassa, mutta ne jotka lemppaavat toiset tällaisilla syillä voisivat itse miettiä että mitä sitten, jos heille sattuisi joku ulkonäköä radikaalisti muuttava asia esim. onnettomuus. Miltä heistä tuntuisi silloin, kun kumppani lemppaakin ulos ulkonäkösyistä?

        Ihmisten ulkonäkökeskeisyydestä toteaisin vielä, että meitä on joka junaan. Toiset eivät aidosti välitä ulkonäkövirheistä, mutta toiset voivat olla todellakin julmia ja tällä hetkellä tämä maailma on niin ulkonäkökeskeinen, että "standardista" poikkeavilla ei ihan helppoa ole. Täytyisi olla hyvä itsetunto ja paksunahkainen, että aina jaksaisi ne törkeydet mitä toiset katsovat oikeudekseen laukoa. Ja tuo vääryyksien kokemisen kostaminen muille on sitten todella raukkamaista! Minua on kohdeltu kuin koiraa ja olin niin saatanan tyhmä, että siedinkin sitä aika kauan. Ajattelin naiivisti että jos minä vain olen tarpeeksi kiltti ja rakastava niin minut lopulta hyväksytään. Just! Mutta ei tulisi mieleenikään alkaa kostamaan kaltoinkohteluani muille miehille! Pistäkääpä kättä sydämmelle ja miettikää haluatteko aivan todella pahoittaa muiden mielen? Niinkö haluaisitte itsellennekin tehtävän, kerta toisensa jälkeen? Silloinko teillä olisi hyvä olla?


    • -30 kg

      Heippa vaan ja onnea sullekin. Itse laihdutin 30 kg vuodessa, 48- vuotiaana. Nyt on paino pysynyt noin vuoden samana. Kumma kyllä mulla ei jäänyt mtään roikkumaan, en jumpannut, mutta koiran kanssa käyn lenkillä melkein päivittäin. Ylipainoa on vielä 5-10 kg, mutta jotenkin inspiraatiota ei ole tällä hetkellä laihduttaa enempää, onneksi olen pysynyt painossani, joudun kyllä joka suupalaa miettimään mitä syön ja punnitsen itseni joka aamu, sillä jos tulee retkahdus se ei ole niin suuri.
      Kyllä niitä Suomesta löyty aitojakin miehiä, jotka hyväksyy sut sellaisena kuin olet, miehenkään ei tarvitse olla mannekiinimitoissa, ne muuten on kaikkein nipoimpia vartalon suhteen niin oman kuin kumppaninkin.

    • HELLYS

      Kuule, osta 1,5 kg käsipainot ja alat niiden kanssa taivuttelemaan kummallekkin puolelle ja lattiaa kohden venytyksiä. Nostelet,kuvittelet että nostat sellaista tankoa. Siis ihan tavallista verryttelyä. Kyllä voimat lisääntyy ja rupeat kaipaamaan liikettä. Sitten kävelyä, eikä tarvi välttämättä kävelysauvojakaan.Eikä tarvitse riuhtoa itseään väsyksiin. Hiljaa hyvä tulee.
      Painoa heilutat kädessäsi sivuttain selkää kohden ,sivukautta eteen hujautat rinnan kohdalle. Näin kummallakin kädellä,kiinteytyy käsivarret näin,mutta anna niille käsivarsille aikaa,kyllä kiinteytyvät ihan väkisinkin :o)). Vaikka jonkun kivan musiikin laitat inspiraatioksi soimaan. EIKÄ TARVI KUIN NOIN 20 MIN. tai itse sen voimailuajan päätät. Lepopäivän voi pitää milloin haluaa,tai 2 päivää. Ja soutulaite on hyvä juttu.
      Eikä tarvi tuntisotalla souta. Se venytys siinä kiinteyttää ihoa ihan väkisinkin.Minäkin laihdutan ja ihan RAUHALLISESTI Hyvää syksytalvea sulle ja heiiii!

    • laihrunut roikkuja

      Olen laihtunut 75 kiloa 2 vuodessa ja nahkaa on ylimääräistä toisillekin jakaa.elämänlaatu ihana nyt ja roikkuva nahka pienin ongelma vaatteethan ne peittää.olin ennen rintava ,pepukas ja reitevä nyt roikkuvat allit ja roiskeläppä tisua ja ylimääränen laukku masussa roikkuu ei estä menoa .opi katsomaan peilistä hymyssäsuin uutta olemustasi

    • Laihaläski39

      Olipa sinänsä mukava huomata, etten ole yksin tämän ongelman kanssa!
      Minäkin laihdutin reilut 20 kiloa (ruoan vähentämisellä ja liikkumalla) ja kyllä sitä löysää jäi roikkumaan. Osaltaan kyllä selitän roikkumista itsellä juuri ihotyypistä johtuen, sain aikoinaan raskaana ollessani huomattavan suuret raskausarvet (siis reippaasti yli navan tulevat, sivulta sivulle) ja tälläiset sai myös äitini aikoinaan, eli uskon että tuo on ihotyypistä kiinni. No laihdutettuani vatsastani on kyllä tullut aika karmaiseva näky! Toki muutkin paikat roikkuu, mm reisien sisäpinnat ylhäältä (joku tässä siitäkin jo mainitsi).

      Vaatteet päällä näytänkin kohtuullisen hyvältä, ja miehet piirittävät, mutta.. Kun tosiaan seurustelussa edetään, niin useimmat ovat kyllä sitä kohtuullisen aikaiseen todenneet, että ollaan kuitenkin aika erilaisia, hm.. Olenkin sitten vaan miettinyt, että onko se tuo roikkuva nahka (ja muutenkin ns laihaläski olemus) vai onko vika jossain muualla (kuten tässä ketjussa joku sanoikin). Mutta nykyään tosiaan tuntuu, että huijaan miehiä näyttämällä vaatteet päällä ihan hyvältä, mutta alasti huoh.. Yleensä kuitenkin sanon jo alkuvaiheessa laihduttaneeni , mutta luulen että miehet eivät kuitenkaan aavista mitä mitä tuo minun kohdallani tarkoittaa..

    • pysytään hoikkina:)

      ...Kuule, on ihan sama, mistä syystä laihdutit, ei se meille kuulu. Pääasia, että koet itsesi fyysisesti ja henkisesti parempivointiseksi.
      Noita kauneusjuttuja pidempään seuranneena olen oppinut, ettei kaikkien iho, oli laihduttaja nuorempi tai iäkkäämpi, vetäydy/kiinteydy vaikka jumppaisi ja liikkuisi kuinka paljon.

      Noinkin paljon laihduttaneena ihosi roikkuu varmasti. Sinuna kävisin kuitenkin lääkärillä juttelemassa asioista.
      On hienoa, että sait itsestäsi pois tuollaisen painon, jatka siis siitä eteenpäin kokonaisvointisi hyväksi ja yritä saada itsestäsi sellainen, että olet tyytyväinen.

      ..Ja kyllä se painonpudotus on myöhemmin terveytesi kannalta eduksi.

      • --------------------

        itsekin olen laihduttanut nyt 113kg-> 86kg ja matka jatkuu alas. Ei ihoa voi kiinteyttää jumppaamalla eikä rasvaamalla. ainoa keino on veitsi. Venynyt iho ei palaudu koska se on kadottanut elastisuutensa. Miehet osaa tuon itsetunnon tuhoamisen. Oma ukko ihan samaa maata. On kyllä tuhonnut kaiken iloni saavutuksestani muistuttamalla rumasti roikkuvasta vatsastani ja rinnoistai.Olen oppinut häpeämään omaa kehoani ja pitämään sitä rumana kun siitä välillä aina muistutetaan. No pysyypä akka ruodussa eikä ala luulla itsestään mitään.


      • sillä siisti.
        -------------------- kirjoitti:

        itsekin olen laihduttanut nyt 113kg-> 86kg ja matka jatkuu alas. Ei ihoa voi kiinteyttää jumppaamalla eikä rasvaamalla. ainoa keino on veitsi. Venynyt iho ei palaudu koska se on kadottanut elastisuutensa. Miehet osaa tuon itsetunnon tuhoamisen. Oma ukko ihan samaa maata. On kyllä tuhonnut kaiken iloni saavutuksestani muistuttamalla rumasti roikkuvasta vatsastani ja rinnoistai.Olen oppinut häpeämään omaa kehoani ja pitämään sitä rumana kun siitä välillä aina muistutetaan. No pysyypä akka ruodussa eikä ala luulla itsestään mitään.

        Onnitteluni sinulle 86kg pidä vain hurttihuumori yllä, älä anna periksi, yleensä oma aviosiippa on se kaikista loukkaavin kun vaimon nahat alkaa roikkumaan, iän tai painonpudotuksen vuoksi " eikä huomata omaa ikä kertymää ".Mäin se vain on. Ehkä me naiset olemme samallaisia, ei ole siitä kokemusta. Miten on miehet? olemmeko me naiset yhtä loukkaavia. Mutta pidä kiinni tavoitteestasi äläkä anna periksi, terveemmän tulevaisuuden vuoksi.


      • ----------------
        sillä siisti. kirjoitti:

        Onnitteluni sinulle 86kg pidä vain hurttihuumori yllä, älä anna periksi, yleensä oma aviosiippa on se kaikista loukkaavin kun vaimon nahat alkaa roikkumaan, iän tai painonpudotuksen vuoksi " eikä huomata omaa ikä kertymää ".Mäin se vain on. Ehkä me naiset olemme samallaisia, ei ole siitä kokemusta. Miten on miehet? olemmeko me naiset yhtä loukkaavia. Mutta pidä kiinni tavoitteestasi äläkä anna periksi, terveemmän tulevaisuuden vuoksi.

        vaikka joka toinen päivä leikkausvaatimuksia tuleekin miehen puolelta. Mä en ole niin ulkonäkökeskeinen kuin mies, että naisessa tärkeintä on isot tissit, vaikka sitten korvien välissä humisisikin ihan tyhjää:) Jos seurustelen jonkun kanssa niin se kelpaa sellaisena kuin se on. Ulkonäön kun näkee heti, enkä harrasta projekteja muilla ihmisillä.


      • pyöreä vältän itel
        -------------------- kirjoitti:

        itsekin olen laihduttanut nyt 113kg-> 86kg ja matka jatkuu alas. Ei ihoa voi kiinteyttää jumppaamalla eikä rasvaamalla. ainoa keino on veitsi. Venynyt iho ei palaudu koska se on kadottanut elastisuutensa. Miehet osaa tuon itsetunnon tuhoamisen. Oma ukko ihan samaa maata. On kyllä tuhonnut kaiken iloni saavutuksestani muistuttamalla rumasti roikkuvasta vatsastani ja rinnoistai.Olen oppinut häpeämään omaa kehoani ja pitämään sitä rumana kun siitä välillä aina muistutetaan. No pysyypä akka ruodussa eikä ala luulla itsestään mitään.

        ukkojen puolelta tuollainen akan paino kiinnostaa ja siitä täytyy jatkuvasti mainita..eroon se meillä vei en alkanu kuunnella alle 80kg ja oli lihava..pituuutta 165 cm...ja itsehän kiloni kannoin...nuoruuden 55kg en haluakaan olisin liian laiha..luukasa..mieluummin vähä pyöreä...ukot sais kattoo peiliin omaa mahaa..niinpä


      • Heitä tuollainen
        -------------------- kirjoitti:

        itsekin olen laihduttanut nyt 113kg-> 86kg ja matka jatkuu alas. Ei ihoa voi kiinteyttää jumppaamalla eikä rasvaamalla. ainoa keino on veitsi. Venynyt iho ei palaudu koska se on kadottanut elastisuutensa. Miehet osaa tuon itsetunnon tuhoamisen. Oma ukko ihan samaa maata. On kyllä tuhonnut kaiken iloni saavutuksestani muistuttamalla rumasti roikkuvasta vatsastani ja rinnoistai.Olen oppinut häpeämään omaa kehoani ja pitämään sitä rumana kun siitä välillä aina muistutetaan. No pysyypä akka ruodussa eikä ala luulla itsestään mitään.

        ukko pihalle, mitä iloa hänestä sinulle on?!! Yksin on paljon parempi kuin huonon miehen kanssa!


      • on tuhoontuomittu
        pyöreä vältän itel kirjoitti:

        ukkojen puolelta tuollainen akan paino kiinnostaa ja siitä täytyy jatkuvasti mainita..eroon se meillä vei en alkanu kuunnella alle 80kg ja oli lihava..pituuutta 165 cm...ja itsehän kiloni kannoin...nuoruuden 55kg en haluakaan olisin liian laiha..luukasa..mieluummin vähä pyöreä...ukot sais kattoo peiliin omaa mahaa..niinpä

        sit pitää olla reilusti sitä pätäkkää povaris ja luonnetta et se kroppa korjataan kuntoon. ite hyväksyisin lieveät raskausarvet jne ,jonkinmoiset pienet nahkariekaleet kumppanilta. mutta kun itse ollut koko 27v elämäni alta 10 rasvoissa ,niin ainakin omakuvani alkaisi järkkyä jos olisi reilusti yli kympin rasvat ja sikspäk näkys huonosti ,vaikka kuulostaa varmasti monen mielestä naurettavalta. -elämäntapa treenari-


    • Pulskaa paneskellut

      Olen keski-ikäinen mies ja ikäni vehtaillut laihojen tai normaalivartaloisten naisten kanssa.
      Pari viikkoa sitten sain kuitenkin paneskella nuorehkoa mutta lihavaa naista. Se oli mukavan myönteinen kokemus. Kerrankin alla oli tukeva alusta, vaikkakin hytkyvä mutta hyvät kyydit se antoi.

      • LäskineN

        En uskallakaan mennä laihdutusleikkaukseen, jos kerta miehet alkavat kiinnittää huomiota. On ollut kohta 45 vuotta tosi rauhallista läskieni kanssa.


    • Hmmmm..

      Oletko ottanut huomioon että vika voi olla myös siinä jos olet liian helposti hypännyt sänkyyn? tai jos seksi ei ole muuten sujunut toivotusti? jos tykkää ihmisestä niin muutamat lärpäkkeet siellä täällä ei luulis menoa haittaavan.

    • Toinen ex-pullero

      Heh, huvittiko ketään muuta etusivun kuva, joka ilmeisesti liittyi tähän keskustelunavaukseen: ilmeisesti suht sopusuhtainen, oikein kaunis- ja sileäihoinen henkilö nipistää tasaista, upeaa hipiäänsä saadakseen aikaan jotain mitä voisi nimittää ylimääräiseksi :)

      Itse rapiat 40 kg laihtuneena ja jo lähtötilanteessa melkoisen arpikokoelman omaavana (arvet ei helpota ihon palautumista) tunnen empatiaa aloittajaa kohtaan. Vinkkejä minulla ei tosin ole :( Muuta kuin intensiivinen itsensä arvostamisen opettelu ja vähemmän pinnallisten ihmisten seuraan hakeutuminen. Hurjasti onnea ja tsemppiä!

      • ent xxxl

        Joo. Monen ihannepaino ja unelma olisi tuo suloinen "pehmeys"

        Mutta jo 5kg laihtuminen laskee verenpainetta, lisä määrä vähentää monen syövän riskiä. Tuki -ja liikuntaelimet voi paremmin. Saat halvempia vaatteita, olet ketterämpi ja vähemmän hikinen.

        Elinikä nousee, elät tosiaan terveempänä.

        Paljon plussaa.
        osteoporoosi ja väärä seksi miinuksina.

        Aktiivinen, iloinne nainen kelpaa sängyssä.
        Pukeudu liivihamoseen, jossa rintsikoissa kiinni läpinäkyvä helma. Pornokaupoissa myydään halkiohousuja, joten alasti ei tartte olla ku ollaan sillee.
        Mies nauttii ku nainen nauttii.
        Itsekuria ja selkärankaa on laihduttaneilla ja vielä siinä pysyneillä.

        Ja toki jos terveyshaittaa niin siipale roikkoa pois ja hymyä ylä-ja alapäähän.....


    • väinö1969

      Silloin kun laihduttaa paljon pitää myös liikkua koska iho alkaa muuten roikkua . Kannattaisi mennä kuntosalille urheilemaan niin ehkä se roikkuva säkki alkaisi kiinteytymään !

    • sdlvkofj

      Aika erikoinen politiikka, kun mua kannustetaan lukijana lukemaan ja kommentoimaan tota aivopaskaa...Mahtaa ollla miesnörtti asialla!

      Voin kertoa sinulle, etä meiklä paksuilla on ihan mukavaa. Minä olen alimmillaaan painanut 38 kiloa, ihannepainossa 52 kg ja ylimmillään 65, ja olen jotakisen yli sataplusylikuuskytjasenttimetrejä. Läskiys on kivaa. Toki niin lihavaksi sinun ei pidä, itsräsi vanuttaa, että sinua ahdistaisi katsoa itseäsi peilistä, mutta mä ainakin SYÖN RASVAA, tungen naamariini roskaruokaa JA NAUTIN SIITÄ. Mulla tosin syynä on äärimmäisen harvinainen autoimmuunisairauteni, jonka puolesta minulle on parempa mättää hampparia, kuin syödä salaattia, joskin rakastamaani salaattia syön myös. Tarkoitan, että jollen halua tulla sairaaksi, pitää mun mättää rasvaa ja roskaruokaa kuin viimeistä päivää.

      Minun mielestäni on ok., jos joku vetää ison pihvin ja muusit tai kalafileen ja punaviinit siihen päälle, kuin että ihminen valittaisi nälkää. Itselleni taas on aivan sama, että minkä kokoinen olen, niin kauan, kuin mahdun normaalivaaatteisiin.

      Yksi ystäväni laihtui pysyvästi missimittoihin alkaessaan SYÖDÄ RASVAA ja protetiinia, eli pekonia, munia, tuorekasviksia, lihaa, kalaa, hyviä juustoja ja vähemmän hiilareita, kieltäytyen myös täysin ostamasta mitään kevyttuotteita. Itse uskon, että olisin laiha kuin tikku, jos söisin joka aamu kaksi kananmunaa, pekonia, kasvisterriaanin ja jos vielä juoksisin vielä muutaman kilometrin joka ikunen aamu, määrittäen muutenkin päiväni kilokalorit. Laihtumiseen riittää lisäksi älytön määrä perunamuusia joka ilta ja iso, joku hyvijn laitetty pihvi.

      En kylläkään välitä olla laiha, mutta jos tolla ohjeella ei kukaan onnistu, on ihme. Taviskin laihtuu pelkällä juustojen ja kalarasvojen lisäämisellä, liikauttamatta evääkään.

      Kaikkea vilpitöntä hyvää ja tsemppiä sinulle aloittaja, mutta epäilen kirjoitustasi trolliksi ja ilkeäksi sellaiseksi.

    • no pain..t

      Näin tein ja hiilariton 6kk -25kg.
      Sit uittu löysää.."ihoa"

      Nooh joskun taas uida...

      Vuosi ajasta taakse, leikattiin ja luudutettiin, mulle titaani 4-5-6 vartalo.
      lol ..

    • MikkoTerbaze

      Poika, opettele trollaamaan !!

      Tee trollaus tyylillä äläkä jää heti kiinni, olet häpeäksi provokaattoreille.

    • Tyhjä Säkki

      Heipsat!

      Muistelin tässä hiristen tätä viestiäni jota nyyhky-itkien ja täristen aikoinaan kirjoitin. Löytyihän se vielä, Lihavuus-keskustelujen arkistosivulta 11(kohansoli)! Ylläpidon nosto silloin aikoinaan etusivulle oli kauhea shokki ja pelkäsin täristen että nyt joku tuttu kyllä tunnistaa! Käytinhän tekstissäni "omia" sanoja kuten ne kännykkäkotelotissit.. :)) En sitten uskaltanut enään edes kirjotella teille vastauksia.

      Aallonpohjalla kirjoitettu viesti, ylläripylläri? :D Kauhea masis, itsetunto nollassa ja kaikki oli kauheaa shaissea! Niin ja se päätös laihduttamiseen.. En ole ikinä ollut hoikka, joskus teininä vähän aikaa normaali. Halusin ostaa vaatteita joita ei tarvitsisi katsella isojen tyttöjen osastolta, ja ehkä joskus ostaisin jopa kokoa M tai L. En tuntenut itseäni edes naiseksi, vaan jokin... Möykky! Sieluton möykky joka vain katselee lasittunein silmin illat telkkaa levittäytyen eväiden kanssa sohvalle! Sitten huomasin että minä en ole sellainen, en todellakaan... Sisälläni on oikea nainen joka haluaa ulos! Halusin olla ennemmin nainen kuin möykky!

      Väsyin silloin aikoinaan helposti ja otin joka ikinen päivä parin tunnin päikkärit, en jaksanut edes tiskata ilman taukoa! En jaksanut puuhailla pojan kanssa, en jaksanut pihatöitä sen kummemmin kun kotitöitäkään. Pyykkiä pesin vain kun oli pakko, kun kaapit alkoi näyttää jo tyhjää. En jaksanut edes shoppailla tai kylästellä! Jne.

      Mutta tosiaan, mun ihoni on sellainen, että jopa pahemmanlaatuisesta riuhtaisusta saan raskausarven. Varsinaisesta raskaudesta jäikin sitten kyljeltä kyljelle yltävät arvet, jotka lähtevät laskemaan heti rintojen (kännykkäkotelojen) alapuolelta yltäen aina tuheron yläpuolelle, alimman vatsapoimun päähän. Ja kyllä, vatsapoimu on sellainen jonka takaa tuheroa ei näy. Laittaisin vaikka kuvan jos se olisi suotavaa! :D

      Laihdutin siis aikoinaan puhtaasti ruokavalioremontilla ja lenkkeilyllä, joka myöhemmin muuttui juoksuksi. Juostessa poimut ja varsinkin rinnat oli ihan hirveitä läpsyttimiä, mutta onneks kaapista löytyi tukevampaa vaatetta. :))

      Salilla on nyt kuljettu ahkeraan. :) Muuta en ole huomannut, kun takamus ja rinnat ovat hieman nousseet "normaaleille paikoille" lihasten osalta. Nahka on yhä siinä. Niiden lihasten päällä. Lerpsattamassa! Niin ja reidet ovat nyt ulkopuolelta suht kiinteät. Mikään nahka missään osassa kroppaa en ole huomannut että olisi vetäytynyt tai timmimpi.

      Salia kummempaa en ole poimujen karkottamiseksi tehnyt. Haaveilen nyt siitä leikkauksesta. Rahaa ei yhä edelleenkään ole hirmuisia määriä, että pitää sit vain säästää. Välistä saan yhä näitä aallonpohjia et masentaa tää kroppa, ja sit taas salaa itketään. Ne on hirveitä päiviä...

      En edes tiedä tavoittaako tämä päivitys teistä ketään, mutta halusin vain kertoa. :) Ihanaa kesän loppua jok'iikalle!

    • **Sannukka**

      Heippa sulle!

      Luin koko ketjun vasta nyt ja onnittelut mahtavasta suorituksesta, et ole enää möykky vaan nainen, varmastikin vielä oikein ihana nainen:)

      Mene ihmeessä kunnallisen puolelle kysymään leikkauksesta kuten jotkut tässä ketjussa neuvoivatkin. Ei se ota jos ei annakaan. Jos kunnallisella puolella ei nappaa, niin säästelet vain tai otat lainaa ja menet yksityiselle puolelle leikkaukseen. Ei se varmasti mikään kauhean iso operaatio edes ole.

      Kaikkea hyvää elämääsi ja onnea matkaan jatkossakin!:)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1635
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1312
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1059
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      897
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      815
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      729
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      711
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      694
    Aihe