Vauva on seitsemänviikon ikäinen ja on nyt parina iltana vaatinut lisää maitoa kummankin rinnan tyhjentämisen jälkeen. Onneksi on ollut pakkasessa omaa maitoa vielä tallessa, mitä olen antanut. Sitä on juonut n. 50ml. Tänään lypsin vielä päivällä, kun imi vain toisen rinnan tyhjäksi, toisesta talteen iltaa varten, joi senkin kummankin rinnan lisäksi. Uni ei meinannut tulla ja odoteltiin ja annoin lisää rinnasta ja kun ei vatsa vieläkään ollut täynnä sulatin pakasteesta maitoa.
Normaalisti herra juo kummankin rinnan tyhjäksi päivisin, öisin nukahtaa ennen yhdenkään rinnan perusteellista tyhjentämistä, jolloin nostan hänet omaan sänkyyn jatkamaan unia. Tarkoittaako tämä nyt että maitoni on loppumassa, vai onko tämä jotakin tiheänimun kautta? Öisin on heräillyt vähän useammin parina kolmena yönä. Rintaa olen ilolla antanut, kun tiedän että varsinkin yöimetykset lisäävät kuulemma maidon tuotantoa.
P.s. Vippas konsteja nännikivun välttämiseen? Läpi imetyksen oikea nänni mennyt erittäinkin kipeäksi imetyksestä. Olen käyttänyt kipeimpinä aikoina rintakumia ja lisäksi käyttänyt bebanthenia.
Nytkö se loppui?
5
689
Vastaukset
- Sitä maitoa
muodostuu koko ajan lisää, vaikka molemmat rinnat olisi jo tyhjennetty niin "aloita taas alusta" eli sitä ensimmäistä rintaa uudelleen ja sitten toista. Usein iltaisin vauvat saattaa olla tunteja rinnalla ja tankata yötä vasten. Toki jos näyttää, että useiden imetyskertojenkin jälkeen jää nälkäiseksi niin sitten vain lisämaitoa lopuksi. Hyvä jos saisit sen lisämaidon itseltä päivän aikana talteen niin lisämaito ei ainakaan vähennä omaa maidontuotantoasi.
- äiti_78
Tuo on ihan hyvä neuvo että vaihda rintaa monta kertaa. Jopa niin että 2-5 minuutin välein vaihtaa rintaa, vaikka seitsemän tai kymmenen kertaa yhden imetyksen aikana. Silloin maitoa tulee enemmän sillä siinä parin minuutin aikana ehtii muodostua aina vähän lisää maitoa rintaan ja vauva pysyy tyytyväisempänä kuin jos imisi "tyhjää" rintaa (vaikkei se nyt ihan tyhjä olekaan tosiasiassa). Ja kuulemma tuo tekniikka on myös yksi tehokkaimmista maitomäärän lisääjistä! Itsellänikin se toimi kun oli tiheän imun kausi menossa. Tulokset näkyi jo seuraavana päivänä.
- äiti itsekin
On aivan tyypillinen tiheänimun ikä ainakin! Rauhoita elämä imettämiselle muutamaksi päiväksi ja syö ja juo itse hyvin, niin maidontulo nousee vauvan kaipaamalle tasolle. Tsemppiä imetykseen!
- ÄITI ITSEKIN
Kannattaa tarkistaa vielä vauvan imuotetta, jos tuntuu että nännit kipeytyvät. Vauvan oikea imuote tehostaa myös rintojen tyhjenemistä eli tällöin myös täyttymistä.
- erergerg
Meillä annettiin suosiolla korviketta iltaisin ennen nukkumaanmenoa rintamaidon lisäksi. Oma maitoni ei millään riittänyt kun poika ensin söi 9 aikaa kummatkin rinnat tyhjäksi ja jo 10 aikaa vaati lisää maitoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000588944124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132405Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1911560Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221317- 71960
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41897Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72814Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57812En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41762Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75662