Mitä eroa näillä on?
Olen elänyt uskossa, että apumiehet kantelevat lautoja ja työntävät kottikärryjä ja näitä hommia aikansa tehtyään he etenevät rakennusmiehiksi esim. käyttelemään naulapyssyä ja sahailemaan lautoja yms. Viimeisenä tulevat taitavat konkarit eli kirvesmiehet jotka sitten tekevät vaativimmat hommat.
Teoriani ei taida olla oikea, sillä näin äsken ilmoituksen, jossa etsitään apumiehiä joilla on väh. 5vuotta kokemusta.. Eikös tuossa viidessä vuodessa luulis yleensä jo pääsevän muihinkin kun lautapojan hommiin?
apumies,raksam., kirvesm?
6
4991
Vastaukset
- Eki
Meilläpäin näin. Apumiehella ei mitään alaan liittyvää koulutusta. Rakennusmies on juuri amiksen Talonrakennuspuolelta valmistunut. Kirvesmies sama mutta yli 2v työkokemus.
- kutale
Tuo on selkeä tapaus tuo 5 vuoden työkokemuksen vaatimus. Firma hekee porukkaa apumies nimikkeellä mutta vaatii kovan kokemuksen raksalta ja se tarkoittaa, että palkka on apumiehen mutta työt paikoitellen tai jopa kokonaan ammattitöitä.
Kokenut rakennusmies pystyy tekemään lähes jokaista tai ainakin jokainen joitain hommaa vähintään heikomman ammattimiehen tasoisesti, usein paljon paremminkin. Useimmat (ei kuitenkaan kaikki) timpurin, muurarin ja betonimiehen hommat hoituu melkoisen hyvin jokaiselta kauemmin raksoilla pyörineeltä.
Apumiehen hommia on raivaukset, siivoukset, tavaran kantaminen ja muu kaikista vi...maisin työ, eikä siihen tarvita juurikaan kokemusta jos hauista ja sitkeetä luonnetta löytyy. Apumiehet on viime vuosiin asti otettu suoraan kadulta ja nyttemmin enimmäkseen filunkifirmojen reserveistä.
Tuo sama firma haeskelee tämän tästä porukoita samoilla vaateilla, ei taida porukka kaikilta osin suhtautua myönteisesti tuommoiseen kieroiluun.- toinen kirvesmies
pystyy tekemään timpurin tai muurarin hommat tuskin silloihan kannattaisi hakea suoraan vaikka timpuriksi ja palkka nousisi 5 euroo tunnilta rakennusmiehet yleensä tuleviatimpureita tai vähä-älysiä vanhoja juoppoja poikkeuksia tietenkin löytyy aina apparit taas yleensä koulunsa keskeyttäneitä nuoria poikia jotka siivoilevat raksoilla.
- räppäri
toinen kirvesmies kirjoitti:
pystyy tekemään timpurin tai muurarin hommat tuskin silloihan kannattaisi hakea suoraan vaikka timpuriksi ja palkka nousisi 5 euroo tunnilta rakennusmiehet yleensä tuleviatimpureita tai vähä-älysiä vanhoja juoppoja poikkeuksia tietenkin löytyy aina apparit taas yleensä koulunsa keskeyttäneitä nuoria poikia jotka siivoilevat raksoilla.
>Kokenut rakennusmies pystyy tekemään lähes jokaista tai ainakin jokainen joitain hommaa vähintään heikomman ammattimiehen tasoisesti, usein paljon paremminkin. Useimmat (ei kuitenkaan kaikki) timpurin, muurarin ja betonimiehen hommat hoituu melkoisen hyvin jokaiselta kauemmin raksoilla pyörineeltä.<
>>rakennusmieskö pystyy tekemään timpurin tai muurarin hommat tuskin silloihan kannattaisi hakea suoraan vaikka timpuriksi ja palkka nousisi 5 euroo tunnilta - paksupasi
räppäri kirjoitti:
>Kokenut rakennusmies pystyy tekemään lähes jokaista tai ainakin jokainen joitain hommaa vähintään heikomman ammattimiehen tasoisesti, usein paljon paremminkin. Useimmat (ei kuitenkaan kaikki) timpurin, muurarin ja betonimiehen hommat hoituu melkoisen hyvin jokaiselta kauemmin raksoilla pyörineeltä.<
>>rakennusmieskö pystyy tekemään timpurin tai muurarin hommat tuskin silloihan kannattaisi hakea suoraan vaikka timpuriksi ja palkka nousisi 5 euroo tunnilta - Mortti
paksupasi kirjoitti:
nimikkeet saattaa joskus jollekkin herättää erinlaisia mielikuvia
mutta mun käsityksen mukaan
-apumies (voi olla todellinen ammattimes siinä missä muurari tai timpurikin )
avustaa urakkaa tekevää ammattimiestä (voi olla mukana ko urakassa)
- Rakennusmies (ammattipassin suorittaneen Rakennusmiehen rinnalla kalpenee moni itseään ammattilaisenakin pitävä muurari tai kirvesmies )
tutkinnon suroittajan tulee olla työsekennellyt
3/4 seuraavista kohteista "satamat,sillat" ,"teollisuus","voimalaitokset"ja"talonrakennus"
itsellänikin jäi tuo ammattipassi 10v rakennusmiehen kokmuksella hankkimatta syy että kaikki työt pääsääntöisesti vain talonraknnuspuolella.
50000 ihmisen kaupungissa tunnen henkilökohtaisesti ainoastaan yhden jonka kokemus riittää tuohon .
21 vuotta talonraknnus alalla on nyt täynnä mutta mulla 3/4 puuttuu edelleen .
Noista pultsareista en käytä edes nimitystä rakennusmies/apumies kyllä hyvän rakenus /apumiehen tunnistatte kun sellainen sattuu kohdalle :))
jk. tommonen henkilöstö vuokraus pitäis lailla kieltää orja työ lakkautettiin amerikassa´kin jo vuonna .....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203