Unta auttavat lääkkeet ja terveyshaitat

Minulla on ongelmana se, että en nuku koko yötä putkeen, vaan voin herätä jo neljältä ja sitten ei tule uni. Kun menee nukumaan klo 22-24, niin nukuttua tulee 4-6 tuntia ja se ei riitä, jotta olisi virkeä.
Minulla on lääkkeenä Doxal ja 30mg annoksella nukun sitten jo koko tarvittavan 8-10 tuntia. Ongelmana on se, että minulla on samalla paastoverensokerin kanssa ongelma ja tulee tarkkailla ruokavaliota ja ei saa lihoa. Tuo Doxal nostaa paastoverensokeria ainakin minulla ja samalla on vyötärönympärys kasvanut 96 cm mittaan. Uni on siis parantunut, mutta nyt sivuvaikutusten vuoksi on riskinä sairastua 2 tyypin diabetekseen. Lopetin nyt kokonaan sen Doxalin ja heti ensimmäisenä yönä palasi katkonainen uni painajaisineen. Ristitiitainen tilanne.

Olisiko kenelläkään ideoita tai vaihtoehtoja tilanteeseeni?
1340
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Vaihda tuota lääkettä! Mulla oli kans Doxal ensin, ei toiminut, sitten masennuslääke joka myös väsytti (Mirtazapin), ja se taas lihotti. Nyt käytön Ketopinor 25 mg 1 illassa (alunperin määrätty 2 tablettia) ja nukun tosi hyvin. Paino on noussut, mutta olen tuota käyttäny jo 2 vuotta, ja paino noussut viimeisen puolen vuoden aikana, joten ei johdu siitä. Ja koskaa mitää nukahtamis/psyyke/masennuslääkettä ei saa lopettaa seinään!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Jampppppaaaa kirjoitti:

Minulla on ongelmana se, että en nuku koko yötä putkeen, vaan voin herätä jo neljältä ja sitten ei tule uni. Kun menee nukumaan klo 22-24, niin nukuttua tulee 4-6 tuntia ja se ei riitä, jotta olisi virkeä.
Minulla on lääkkeenä Doxal ja 30mg annoksella nukun sitten jo koko tarvittavan 8-10 tuntia. Ongelmana on se, että minulla on samalla paastoverensokerin kanssa ongelma ja tulee tarkkailla ruokavaliota ja ei saa lihoa. Tuo Doxal nostaa paastoverensokeria ainakin minulla ja samalla on vyötärönympärys kasvanut 96 cm mittaan. Uni on siis parantunut, mutta nyt sivuvaikutusten vuoksi on riskinä sairastua 2 tyypin diabetekseen. Lopetin nyt kokonaan sen Doxalin ja heti ensimmäisenä yönä palasi katkonainen uni painajaisineen. Ristitiitainen tilanne.

Olisiko kenelläkään ideoita tai vaihtoehtoja tilanteeseeni?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu