Englanti opiskelussa

kokoko6t56759759

Olen aikonut hakea TKK opiskelemaan Geomatiikkaa. Huolen aiheeni on se, että olen huono englannissa. Todistuksessa pitkästä 6 ja kirjoitin lyhyestä M. Onko TKK mahdollista selvitä huonolla kielitaidolla?

Toisena kysymyksenä vielä, että millainen taso on matiikan ja fysiikan peruskursseilla. Sillä itsellä pitkä matiikka vähän jäi vikana vuonna ja kirjoituksistakin tuli a, mutta keskiarvo on kuitenkin 8 ja olen matiikkassa ollut hyvä, kun olen vain jaksanut panostaa siihen. Sen sijaa fysiikkaa opsikelin vain 4 kurssia. Fysiikassa ei ollut vaikeuksia, mutta ei vain ollut silloin mielenkiintoa opiskella. Joten olisko peruskursseilla tulossa vaikeuksia vai saisiko siellä kirittyä samalle tasolle muiden kanssa?

4

637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kyllä tkk:lla pärjää huonollakin englannilla, mutta ongelmia voi tulla sitten työelämässä. Itselläni englanti oli lukion todistuksessa 5 ja kirjoitin sen lyhyestä myös M:n. TKK meni helposti läpi ilman ongelmia kielen kanssa, mutta kaikissa työpaikkailmoituksissa vaaditaan sujuva englanninkielentaito, joten noin vuosi ennen valmistumista päätin nostaa kissan pöydälle ja aloin opiskelemaan englantia. Nyt pari vuotta valmistumisen jälkeen englanti alkaa pikkuhiljaa sujua, mutta huomattavasti helpommin olisi elämä mennyt jos olisin panostanut englantiin aikaisemmin. TKK:lla on muuten aivan erinomaiset kielten kurssit ja hyvää vastapainoa matemaattiselle vääntämiselle. Kannattaa käydä kokeilemassa heti alkuvaiheessa.

      Ja mitä perus matemattiikkaan ja fysiikkaan tulee, niin ne ovat huomattavasti vaikeampia kuin lukiossa(tahti on nopeampi), mutta jos vain vähän viitsii panostaa niin kursseista saa hyvät arvosanat, vaikka niihin ei olisi panostanut lukiossa .

      • kokoko6t56759759

        Kiitos asiallisesta vastauskesta. Olenkin ajatellut, että jos TKK pääsen/haen niin opiskelisin siellä myös englantia - eihän se muuten parane.

        Matiikkan kyllä olen valmis panostamaan. Aina olen aineesta tykännyt. Lukiossa jäi vain vikana vuonna panostus, niin mietin että olisinko perus matematiikan kursseilla jo heti alusta alkaen pihalla.


      • ?

        Itselläni on tuo kielten opiskelu ollut yhtä tuskaa ja jotenkin aina selvinnyt koulussa kielistä. Kielten opiskelu tuntuu hankalalta ja vähän tylsältä sillä sitä sanakirjaa kun ei vain jaksa opiskella ulkoa ja en kauaa ole jaksanut kielen oppikirjaa lukea itsenäisesti. Joten jos sinulta saisi vinkkejä kuinka paransit kielitaitoa?

        Miten opiskelit, koulussa, itsenäisesti?
        Käytitkö jotain valmismateriaalia?
        Miten sait mielenkiinnon pysyttyä englannin kielen opiskelussa?


      • ...
        ? kirjoitti:

        Itselläni on tuo kielten opiskelu ollut yhtä tuskaa ja jotenkin aina selvinnyt koulussa kielistä. Kielten opiskelu tuntuu hankalalta ja vähän tylsältä sillä sitä sanakirjaa kun ei vain jaksa opiskella ulkoa ja en kauaa ole jaksanut kielen oppikirjaa lukea itsenäisesti. Joten jos sinulta saisi vinkkejä kuinka paransit kielitaitoa?

        Miten opiskelit, koulussa, itsenäisesti?
        Käytitkö jotain valmismateriaalia?
        Miten sait mielenkiinnon pysyttyä englannin kielen opiskelussa?

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi, että kielten opiskelu noin "perinteisessä" mielessä on hyvin tylsää ja motivaatio loppuu nopeasti. Kielioppikirjoista ei saa mitään selkoa, ja sanakirjan ulkoa opettelussa uudet sanat unohtuu heti seuraavana päivänä.

        Kieliä ei opita yhdessä päivässä, joten mielestäni on hyvin tärkeää löytää jotain mielekästä tekemistä jossa samalla oppii kieltä. Näin ollen kielitaito parantuu hitaasti mutta varmasti ja mikä parasta "huomaamatta", eli et edes "muista" opiskelleesi.

        En voi tietysti sanoa mikä menetelmä olisi sinulle paras, mutta itse esimerkiksi katson englanninkielisä sarjoja ilman tekstityksiä joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Tai vaihtoehtoisesti muun kielisiä sarjoja englanninkielisillä tekstityksillä. Luen myös englanninkielistä kirjallisuutta ja sarjakuvia. Lisäksi olen löytänyt netistä muutaman ulkomaalaisen kirjekaverin, joiden kanssa olen yhdeydessä sähköpostilla muutaman kerran kuussa. (Kirjoittaessa oppii hyvin uusia sanoja ja ne jää kerralla mieleen. ) Joskus tulee myös skypen kautta juteltua heidän kanssaan, jolloin saa hieman varmuutta puhumiseen.

        Olen myös käynyt työväenopiston englanninkursseilla. Lähinnä puhe kursseilla, joilla jutellaan niintä näitä, pelataan pelejä (esim. alias) jne. En tiedä onko noista ollut mitään erityistä hyötyä mutta hauskaa siellä on ollut, ja tutustunut uusiin eri-ikäisiin (20-80v) ihmisiin.

        Ja viimeiseksi omasta mielestäni paras menetelmä on yrittää miettiä englanniksi aina kun pystyy. Esimerkiksi kun sinulle tapahtuu jotain, minkä haluat kertoa tuttavillesi, mieti kuinka kertoa se englanniksi. Tai jos sinun pitää kysyä jotain, mieti ensiksi miten tehdä se englanniksi.

        Siinä oli nyt muutama omalla kohdalla toimiva tapa opiskella, mutta tärkeintä on se mikä itsestä tuntuu hyvältä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe