Tämä kysymys ei nyt kuulu tänne palstalle mutta kysyn nyt kuitenkin. Eli olen 12 vuotias, ei ole vielä menkat alkanu, mutta muut murrosiän muutokset ovat tapahtuneet(rintojen kasvu, valkovuoto jne.) Mutta en käytä vielä deodoranttia koska en viitti ja jaksa kysyä äitiltä että se ostaa...Eli tarviiko minun vielä käyttää? Voinko ostaa jo itse deodorantin? Kiitos niille jotka jaksavat vastata minun vaikeisiin kysymyksiini!:D Vastatkaa pian!
En tiedä...?!!
9
736
Vastaukset
- puhuli
Deodoranttia kannattaa käyttää sitten, kun mielestäsi sitä tarvitset. Se ehkäisee hien hajua ja peittää sen hajun, mikä kainaloista luonnollisesti tulee. Jos hikesi ei haise sen ihmeellisemmälle, et tarvitse välttämättä deodoranttia. Voit tietysti ostaa sellaisen itsellesi, jos haluat.
- lollllleed
nykyäään kato deodorantit on k-18............
- 4+10
Jos hiki ei haise, ei tietenkään tarvitse käyttää. Voit ostaa itse, tottakai. Deodorantin kysyminen äidiltä ei ole noloa. Jos nyt on kynnys kertoa äidille, että haluaisi deodorantin, voi luoja, mikä kynnys tulee olemaan se, että joudut kertomaan menkoistasi äidillesi, ja jatkossa kerran kuussa että tarviit siteitä/tamponeja. Tuo on sitäpaitsi vielä sellainen asia, josta voi kertoa ihan rauhassa vaikka isällesi! Ei se deodorantti pelkästään naisten juttu ole. Itse en kyllä joutunut koskaan pyytämään deodoranttia, vaan äiti osti joskus kun olin 9 tai 10. En tiedä hajunko takia, vai ihan vain siksi, että jos tuntisin tarvitsevani.
- maatilalainen
Mä oo n11v. Kun nyt asun maalla, ja olin kuumana kesäpäivänä viemässä lehmille heinää, niin äiti kyl haisti hyvin miten mun kainalot haisi. (olin siis 10v)
- maatilalainen
lisäys
mun äiti oli ostanu mulle oman dödön :)
- Anonyymi
Moikka! Mä en uskalla kysyy äitiltä dödöö koska en tiiä miks. Mun hiki on alkanut haisee niin oisko paras vaan et ostan itse sen?
- Anonyymi
No osta itse tai sanot äidillesi tai muulle perheestä. Ei yhtään noloo, se olis noloo kun olisit vaikka koulussa liikkatunnilla ja rupee haisee. Yök. Kannattaa ostaa vaikka sitten itse jos et kehtaa kertoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No osta itse tai sanot äidillesi tai muulle perheestä. Ei yhtään noloo, se olis noloo kun olisit vaikka koulussa liikkatunnilla ja rupee haisee. Yök. Kannattaa ostaa vaikka sitten itse jos et kehtaa kertoa!
Jos liikkatunnilla hiki alkaa haista, niin siinä ei ole mitään noloa. Varmasti siellä hikoaa useampi kuin yksi oppilas.
Dödöä saa ostaa nuorikin, sille ei ole ikärajaa.
Tuolla aiemmin mainittiin hien hajusta, niin hiki itsessään ei haise, se on vettä. Haju siihen mukaan tulee ihossa ja ihon alla olevista jutuista ( mitä aineksia nyt siellä olemassa onkaan ) , mutta pelkkä hiki ei haise.
- Anonyymi
Siis oon 11v pian 12v en tiiä mitä tehä kuninkaille meidän luokalla käyttää deudoranttia mutta mun hiki ei oo viellä alkanut haisee mutta haluisin ostaa dldön mutta en tiiä muten sanoisin äitilleni siitä auttakaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579