Osaako joku kertoa millaiset arvosanat tarvitaan, että pääsee yliopistoon Kanadaan tai USAan? Riittääkö, että on ns keskihyvä oppilas. Olen nyt lukion tokalla ja tavoitteenani olisi päästä lukion jälkeen(ei välttämättä saman tien, mutta parin vuoden sisällä) opiskelemaan jompaankumpaan noista maista. Ehkä opiskelemaan vielä enemmän Kanadaan...
Mitä näissä maissa opiskelu keskinkertaisessa yliopistossa tulee maksamaan? se kiinnostaa minua. Perheeni ei ole rikas, että luultavasti joutuisin itse kustantaa opiskeluni suurimmaksi osaksi. Entä vielä tärkeämpi; Millainen kielitaito on oltava, että ylipäätään pääsee opiskelemaan noihin maihin? Puhun englantia ihan normaalisti, mutta opin sitä koko ajan tietenkin lisää...
Kanada tai Yhdysvallat
3
557
Vastaukset
- 20
on kysymyksiisi vastattu monta kertaa.
- jönssen
Sellaset väh. 50 000e kun haalit ensin kasaan niin voit sen jälkeen alkaa tosissaan miettiä. Lukuvuosimaksut on yleensä luokkaa 20 000 - 35 000 dollaria vuodessa ja siihen päälle vielä elämisestä syntyviä kustannuksia. Ei ole halpaa lystiä. Jos satut harrastamaan jotain urheilulajia ammattilaistasolla niin on mahdollista saada stipendi sitä kautta.
- lukion
arvosanoilla ei ole suurta merkitysta. Sinun pitaa suorittaa SAT ja TOEFL testit ja niiden arvosanoilla joko paaset sisaan tai et. Lisaksi tarvitset henkilokohtaisia suosituksia ja sinun pitaa kirjoittaa essee jossa kerrot itsestasi. Mikaan "my name is Erkki and I live in Finland"-tyylinen juttu ei kelpaa alkuunkaan.
Harrastuksia on myos hyva olla ja yhteiskuntapalvelua (vaaditaan kaikilta USAn oppikoululaisilta).
Jos luulit etta Amerikassa vaan kavelet yliopiston ovesta sisaan niin olet vaarassa. Opiskelu on myos kurssiluontoista ja jos et pysy mukana tulee lahto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk923904Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna922009Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871813- 1441692
- 1671541
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1061539Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651488Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671452Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001354- 861307