Osaako joku kertoa millaiset arvosanat tarvitaan, että pääsee yliopistoon Kanadaan tai USAan? Riittääkö, että on ns keskihyvä oppilas. Olen nyt lukion tokalla ja tavoitteenani olisi päästä lukion jälkeen(ei välttämättä saman tien, mutta parin vuoden sisällä) opiskelemaan jompaankumpaan noista maista. Ehkä opiskelemaan vielä enemmän Kanadaan...
Mitä näissä maissa opiskelu keskinkertaisessa yliopistossa tulee maksamaan? se kiinnostaa minua. Perheeni ei ole rikas, että luultavasti joutuisin itse kustantaa opiskeluni suurimmaksi osaksi. Entä vielä tärkeämpi; Millainen kielitaito on oltava, että ylipäätään pääsee opiskelemaan noihin maihin? Puhun englantia ihan normaalisti, mutta opin sitä koko ajan tietenkin lisää...
Kanada tai Yhdysvallat
3
590
Vastaukset
- 20
on kysymyksiisi vastattu monta kertaa.
- jönssen
Sellaset väh. 50 000e kun haalit ensin kasaan niin voit sen jälkeen alkaa tosissaan miettiä. Lukuvuosimaksut on yleensä luokkaa 20 000 - 35 000 dollaria vuodessa ja siihen päälle vielä elämisestä syntyviä kustannuksia. Ei ole halpaa lystiä. Jos satut harrastamaan jotain urheilulajia ammattilaistasolla niin on mahdollista saada stipendi sitä kautta.
- lukion
arvosanoilla ei ole suurta merkitysta. Sinun pitaa suorittaa SAT ja TOEFL testit ja niiden arvosanoilla joko paaset sisaan tai et. Lisaksi tarvitset henkilokohtaisia suosituksia ja sinun pitaa kirjoittaa essee jossa kerrot itsestasi. Mikaan "my name is Erkki and I live in Finland"-tyylinen juttu ei kelpaa alkuunkaan.
Harrastuksia on myos hyva olla ja yhteiskuntapalvelua (vaaditaan kaikilta USAn oppikoululaisilta).
Jos luulit etta Amerikassa vaan kavelet yliopiston ovesta sisaan niin olet vaarassa. Opiskelu on myos kurssiluontoista ja jos et pysy mukana tulee lahto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle402797Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362591Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532564Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt962114Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle401971Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3131752- 1501526
- 731388
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231158Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.271133