Kanada tai Yhdysvallat

alfredddie

Osaako joku kertoa millaiset arvosanat tarvitaan, että pääsee yliopistoon Kanadaan tai USAan? Riittääkö, että on ns keskihyvä oppilas. Olen nyt lukion tokalla ja tavoitteenani olisi päästä lukion jälkeen(ei välttämättä saman tien, mutta parin vuoden sisällä) opiskelemaan jompaankumpaan noista maista. Ehkä opiskelemaan vielä enemmän Kanadaan...

Mitä näissä maissa opiskelu keskinkertaisessa yliopistossa tulee maksamaan? se kiinnostaa minua. Perheeni ei ole rikas, että luultavasti joutuisin itse kustantaa opiskeluni suurimmaksi osaksi. Entä vielä tärkeämpi; Millainen kielitaito on oltava, että ylipäätään pääsee opiskelemaan noihin maihin? Puhun englantia ihan normaalisti, mutta opin sitä koko ajan tietenkin lisää...

3

548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20

on kysymyksiisi vastattu monta kertaa.

• jönssen

Sellaset väh. 50 000e kun haalit ensin kasaan niin voit sen jälkeen alkaa tosissaan miettiä. Lukuvuosimaksut on yleensä luokkaa 20 000 - 35 000 dollaria vuodessa ja siihen päälle vielä elämisestä syntyviä kustannuksia. Ei ole halpaa lystiä. Jos satut harrastamaan jotain urheilulajia ammattilaistasolla niin on mahdollista saada stipendi sitä kautta.

• lukion

arvosanoilla ei ole suurta merkitysta. Sinun pitaa suorittaa SAT ja TOEFL testit ja niiden arvosanoilla joko paaset sisaan tai et. Lisaksi tarvitset henkilokohtaisia suosituksia ja sinun pitaa kirjoittaa essee jossa kerrot itsestasi. Mikaan "my name is Erkki and I live in Finland"-tyylinen juttu ei kelpaa alkuunkaan.
      Harrastuksia on myos hyva olla ja yhteiskuntapalvelua (vaaditaan kaikilta USAn oppikoululaisilta).
      Jos luulit etta Amerikassa vaan kavelet yliopiston ovesta sisaan niin olet vaarassa. Opiskelu on myos kurssiluontoista ja jos et pysy mukana tulee lahto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      320
      7600
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1853
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      56
      1181
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe