Paljo pyytäisitte?

Yaris 2000

Teen tutun Yarikseen huollon, öljyt, suodattimet (öljy, ilma, raitisilma) ja tulpat.
Pesen myös auton käsin sisältä ja ulkoa ja lopuksi vahaus tietty. Ja sisäpesu tulee todella viemään aikaa, autoa aika huonosti pidetty.
Paljon viittis pyytää työpalkkaa?

Ehkä vähän hölmö kysymys, näitä joskus tulee väsyneenä esitettyä.
Mutta jos pirteänä meinaat vastata jotain v*****lua tai haukkumista, niin siinähän paljastat oman idioitismisi.

Kiitos asiallisista vastauksista!

18

808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peltilehmä 2000

      Tutulta ehkä pyytäisin palkaksi 50€ tarvike kulut. Aikaahan tuo sun urakka vie aika paljon.

    • _Pete_

      Minä pyytäisin 80-100 euroa. Ehkä kuitenkin tuon satasen.
      Aaamulla kun alotat,niin työpäivän (8h) puitteissa saat
      rauhalliseen tahtiin homman hoidettua.

      Vahasta hieman: vaikka on muutaman vuoden ikäinen auto,
      niin osta korekin uuden auton vahaa.
      Pystyt levittämään vahan koko autoon ja poispyyhintä
      ja kiillotus on maailman helpointa.

      LÄHTEE LISTOISTA HYVIN POIS,ainut autovaha joka ei takerru listoihin.
      Puhun 10 v käyttäjäkokemuksella ja mustan auton omistajana.

    • 5* lasku

      Pesuun voi tärväytyä aikaa vaikka kuinka. Omalla kohdallani työn hinta riippuisi tuttavuussuhteen laadusta, sekä omasta statuksesta (työtön/työssä/lomautettu). Akalle ilmaiseksi, naapureille ei mistään hinnoista. Esimieheltä pyytäisin 1000, työkavereille en tekesi ollenkaan. Kavereilta en pyytäisi mitään, sillä edellytyksellä että osallistuvat työhön.

    • Ladamiäs

      Varmaan lounas ja kaffet päälle.

    • asdasad

      50e ja kossupullo

    • Älykäs

      Paljonko arvioit tunteja menevän? Huoltoon ei tuntia kauempaa mene, jos ei muuta ilmene ohjaus, jarrut
      lamppujen vaihtoa.
      Pesuihin ja putsauksiin saa kyllä helposti parikin työpäivää 8h menemään, jos hyvän lopputuloksen haluaa.

      Joitakin satasia, plus tarvikkeiden hinta. Tai mitä nyt sitten sovitte, mutta 200 olisi ihan käypä korvaus, työn osalta.

    • Älykäs

      Todennäköisesti, jos autoa kuten kirjoitit huonosti pidetty myös jarruissa tekemistä , samoin jarru ja jäähdytinnesteen vaihto aiheellista.

      • Olis noin suunnilleen duunarin tuntipalkka käteen, 100/8=12.5 e tunti. Toyotalla tuntiveloitus nyt 81.50 €. :O)


      • corolla09
        tapsu55 kirjoitti:

        Olis noin suunnilleen duunarin tuntipalkka käteen, 100/8=12.5 e tunti. Toyotalla tuntiveloitus nyt 81.50 €. :O)

        Tämmönen tää Suomi24:nen, välillä tulee ihan kuraa, tai niinkuin nyt, niin todella asiallisia vastauksia.
        Kiitos vaan paljon kaikille vastaamaan vaivautuneille.
        Kaveri on hyvä kaveri, mutta teknisesti aivan täysi käsi, sitä ei voi avuksi ottaa.
        Noi nesteet sinne on vaihdettu 08.
        Joo, mullakaan ei varmaan itse huollossa juuri tuntia enempää mene, mutta pesun suhteen olen sellainen pilkunviilaaja, että sitä ehkä pitää vähän rajoitaa. Siihen kun saa menemään vaikka pari päiviää, jos oikein kunnolla innostuu nuslaamaan.
        Itse olen statukseltani sairaspäivärahalla. Aika hyvin noihin teidän esittämiin haarukoihin ajattelin työpalkan sijoittaa.

        Hyvää syksyä kaikille!!


      • Älykäs
        corolla09 kirjoitti:

        Tämmönen tää Suomi24:nen, välillä tulee ihan kuraa, tai niinkuin nyt, niin todella asiallisia vastauksia.
        Kiitos vaan paljon kaikille vastaamaan vaivautuneille.
        Kaveri on hyvä kaveri, mutta teknisesti aivan täysi käsi, sitä ei voi avuksi ottaa.
        Noi nesteet sinne on vaihdettu 08.
        Joo, mullakaan ei varmaan itse huollossa juuri tuntia enempää mene, mutta pesun suhteen olen sellainen pilkunviilaaja, että sitä ehkä pitää vähän rajoitaa. Siihen kun saa menemään vaikka pari päiviää, jos oikein kunnolla innostuu nuslaamaan.
        Itse olen statukseltani sairaspäivärahalla. Aika hyvin noihin teidän esittämiin haarukoihin ajattelin työpalkan sijoittaa.

        Hyvää syksyä kaikille!!

        Jarruneste 2 vuoden välein, jäähdytinneste 4 vuotta.


      • Yaris fiksausta
        Älykäs kirjoitti:

        Jarruneste 2 vuoden välein, jäähdytinneste 4 vuotta.

        Joo, unohdin mainita jo tuossa ekassa viestissäni, että keulan etupelti/alapelti vai miksi sitä kutsuin, ja siis muoviihan se on.
        Niin, että maalaisin sen, olen jo aiemmin kitannu sitä, kaverin kolhasun jäljiltä.

        Ja ainahan tällaisessa huonosti pidetyssä autossa aina kaikkea vastaan tulee.
        Ei toi perushuolto kauaa ottanut, kunnes ilmanputsaria vaihtaessani huomasin, jonkun "ammattitaitoisen" edellisen huoltajan murtaneen yhden kiinnikkeistä kokonaan.
        No, korjasin sen.

        Keulaa kun aloin tarkemmin tarkastelemaa, vasen ajo valo oli kiinni vain yhdellä murtuneella kiinnikkeellä. Muut murtuneet. Täytyy korjata.

        Sama läpi koko puskurin, heilui ihan reilusti. Kolmannes kiinnikkeistä varmaan murtunut.
        Purin sitten puskurin ja maalaan seuraavaksi sen alahelman, ja teen puskuriin ja ajovaloon uudet kiinnikkeet.

        Kaveri oli ajanut uudenkin keulakolarin sitten alahelman menon.
        Sellasta se on, kun ajetaan niinkuin autoakin on pidetty.
        Mikäs mulla, ei tässä mihinkään kiire ole.

        Täytyy vaan kirjoittaa kaikki työvaiheet ylös, että tuollainen autosta mitään ymmärtämätönkään tajuaa, että onhan siihen aikaa hieman uponnut.
        Sen faija tän maksaa.
        En mitään älytöntä meinaa pyytää, mutta kyllä mä noista "ylimääräisistä " jotain pyydään.

        Alunperinkin vähän enemmän kun mitä vastailtiin, koska oli se maalauskin mukana, jonka unohdin mainita.


      • miiiiieee
        Yaris fiksausta kirjoitti:

        Joo, unohdin mainita jo tuossa ekassa viestissäni, että keulan etupelti/alapelti vai miksi sitä kutsuin, ja siis muoviihan se on.
        Niin, että maalaisin sen, olen jo aiemmin kitannu sitä, kaverin kolhasun jäljiltä.

        Ja ainahan tällaisessa huonosti pidetyssä autossa aina kaikkea vastaan tulee.
        Ei toi perushuolto kauaa ottanut, kunnes ilmanputsaria vaihtaessani huomasin, jonkun "ammattitaitoisen" edellisen huoltajan murtaneen yhden kiinnikkeistä kokonaan.
        No, korjasin sen.

        Keulaa kun aloin tarkemmin tarkastelemaa, vasen ajo valo oli kiinni vain yhdellä murtuneella kiinnikkeellä. Muut murtuneet. Täytyy korjata.

        Sama läpi koko puskurin, heilui ihan reilusti. Kolmannes kiinnikkeistä varmaan murtunut.
        Purin sitten puskurin ja maalaan seuraavaksi sen alahelman, ja teen puskuriin ja ajovaloon uudet kiinnikkeet.

        Kaveri oli ajanut uudenkin keulakolarin sitten alahelman menon.
        Sellasta se on, kun ajetaan niinkuin autoakin on pidetty.
        Mikäs mulla, ei tässä mihinkään kiire ole.

        Täytyy vaan kirjoittaa kaikki työvaiheet ylös, että tuollainen autosta mitään ymmärtämätönkään tajuaa, että onhan siihen aikaa hieman uponnut.
        Sen faija tän maksaa.
        En mitään älytöntä meinaa pyytää, mutta kyllä mä noista "ylimääräisistä " jotain pyydään.

        Alunperinkin vähän enemmän kun mitä vastailtiin, koska oli se maalauskin mukana, jonka unohdin mainita.

        vuotta sitten oli vakuutus yhtiöiden taksa takaoven maalauksesta 270€.... sen sain kun tein itse korjauksen... ei halpaa... mutta jos tunti työnä ja kaverille niin 20€/tunti aineet vähintään?? kuitilla enempi..


      • Toyota69
        miiiiieee kirjoitti:

        vuotta sitten oli vakuutus yhtiöiden taksa takaoven maalauksesta 270€.... sen sain kun tein itse korjauksen... ei halpaa... mutta jos tunti työnä ja kaverille niin 20€/tunti aineet vähintään?? kuitilla enempi..

        150e pyysin, osiin meni 130e. Ei musta paha, vuosihuolto, ilmamäärämittarin putsaus, täyd.sisäpesu, päältä pesu,keulan alahelman maalaus ja puskurin rikkinäisten kiinnikkeiden uusiminen.
        Mukavahan se on kaverille tehdä. Jäi vielä ihan tällasen duunarin tuntipalkoille.


      • dasgdhsaghd
        Toyota69 kirjoitti:

        150e pyysin, osiin meni 130e. Ei musta paha, vuosihuolto, ilmamäärämittarin putsaus, täyd.sisäpesu, päältä pesu,keulan alahelman maalaus ja puskurin rikkinäisten kiinnikkeiden uusiminen.
        Mukavahan se on kaverille tehdä. Jäi vielä ihan tällasen duunarin tuntipalkoille.

        maksaa veron tuosta 20 eurosta, muutenhan syyllistyit harmaaseen talouteen. eli veeron kiertoon. Toisaalta kaverisi voi laittaa tion 20 e kotitalousvähennykseen..


      • Grandepunto
        miiiiieee kirjoitti:

        vuotta sitten oli vakuutus yhtiöiden taksa takaoven maalauksesta 270€.... sen sain kun tein itse korjauksen... ei halpaa... mutta jos tunti työnä ja kaverille niin 20€/tunti aineet vähintään?? kuitilla enempi..

        Sitten etulokasuojan maalaus Autokeskus 600-700e hyvin maalattu,toisin kuin pomon Toyotassa ,etulokakari aivan väärän värinen ,umpio ja sisälokari repsottaa. Itiksen autotalo.Uusiks meni!


    • -.-

      Palkkaa tutulta...haloo, ei tutuilta oteta palkkaa, hyviä kavereita jeesataan ilmaiseksi tottakai.

      • Toyota69

        Tein ystävälleni palveluksen, hän osoitti minulle kiitollisuuttaan.
        Missään vaiheessa ei käyty mitn. liiketoimintaa.
        Tämä ei ole mitään harmaata taloutta, vaan normaalia kaverimeininkiä, jolla Suomi on aina pyörinyt.
        Jos joskus teen jonkun pikku rempan jollekin, niin kyllä se yhtäpaljon jeesaamista on kuin tienaamista.
        Ystäviä ja tuttuja pitää aina auttaa.


      • Tacometer
        Toyota69 kirjoitti:

        Tein ystävälleni palveluksen, hän osoitti minulle kiitollisuuttaan.
        Missään vaiheessa ei käyty mitn. liiketoimintaa.
        Tämä ei ole mitään harmaata taloutta, vaan normaalia kaverimeininkiä, jolla Suomi on aina pyörinyt.
        Jos joskus teen jonkun pikku rempan jollekin, niin kyllä se yhtäpaljon jeesaamista on kuin tienaamista.
        Ystäviä ja tuttuja pitää aina auttaa.

        käyttämäni korjaamo veloitti talvirenkaitten- , tulppien-, öljyn- ja suodattimenvaihdosta 50€. Tarkisti myös jarrupainesäätöventtiilin liikkuvuuden. Itselläni oli tietysti tarvikkeet mukana. Minusta hinta kohdallaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe