Minua on mietityttänyt, mikä länsimaalaisia ihmisiä buddhalaisuudessa viehättää. Miten on teidän kohdallanne? Onko se tietynlainen mahdollisuus henkiseen rauhaan ja mietiskelyyn kaiken kiireen keskellä?
Mikä buddhalaisuudessa viehättää?
12
1227
Vastaukset
- ajna
Minä näen buddhalaisuuden puhuvan samasta totuudesta jonka näen omin silmin.
- tco
on antanut tien joka on vienyt hyvään suuntaan, se ei perustu sokeaan uskoon vaan omaan kokemiseen.
Eniten siinä viehättää se että voi itse tehdä jotain löytääkseen vastauksia elämän tärkeisiin kysymyksiin. - Sissi
Kuten monissa muissakin itämaisissa uskonnoissa luontoa arvostetaan enemmän kuin monoteistisissa uskonnoissa. Luontoa ei ole annettu ihmisen käytettäväksi, vaan sillä on oma itseisarvo ja oikeus tulla kuulluksi. Sitä minä henkilökohtaisesti arvostan eniten buddhalaisuudessa.
- Mohikaani
Valaistumisen mahdollisuus. Se on nimittäin kova juttu.
- kalle
kurssin läpi käytyäsi voit elää vailla kärsimystä eli vapautua ...ttumaisesta ,kärsimyksen täytteisestä elämästä.
- Oppipoika
Buddhalaisuus ei kyllä ole mikään "kurssi" jolta valmistuttaisiin tosta vaan. Se on ennemmin elämäntapa. Minua viehättää buddhalaisuudessa sen hyvät neuvot vapautua vihaisista asenteista, kalle. Monessa muussakin Buddhan neuvot on osoittautuneet arvokkaiksi.
- kalle
Oppipoika kirjoitti:
Buddhalaisuus ei kyllä ole mikään "kurssi" jolta valmistuttaisiin tosta vaan. Se on ennemmin elämäntapa. Minua viehättää buddhalaisuudessa sen hyvät neuvot vapautua vihaisista asenteista, kalle. Monessa muussakin Buddhan neuvot on osoittautuneet arvokkaiksi.
oppi=kurssi?
- Oppipoika
kalle kirjoitti:
oppi=kurssi?
'Kouluta mielesi....ja tyynnytä mielesi', sanoi Buddha lisäten 'Tämä on Polku'. Polku ja henkinen Tie elämän alusta elämän loppuun, ei mikään pikakurssi ;)
- kalle
Oppipoika kirjoitti:
'Kouluta mielesi....ja tyynnytä mielesi', sanoi Buddha lisäten 'Tämä on Polku'. Polku ja henkinen Tie elämän alusta elämän loppuun, ei mikään pikakurssi ;)
pikaisuudesta en maininnu mitään,oppikurssi polkua pitkin päättyy nirvanaan.
- ajna
kalle kirjoitti:
pikaisuudesta en maininnu mitään,oppikurssi polkua pitkin päättyy nirvanaan.
"kun saavutat vuoren huipun, jatka kiipeämstä"
- kalle
ajna kirjoitti:
"kun saavutat vuoren huipun, jatka kiipeämstä"
"älä mene valoa pidemmälle"!Ylipitkä nirvana jota
ei missään tapauksessa suositella.
- Tara
En ole valinnut buddhalaisuutta viehätyksen perusteella. Buddhalaisuus on uskonto, kutsumus.
Vahva tunne siitä, ettei voi olla toisin.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047