Minua on mietityttänyt, mikä länsimaalaisia ihmisiä buddhalaisuudessa viehättää. Miten on teidän kohdallanne? Onko se tietynlainen mahdollisuus henkiseen rauhaan ja mietiskelyyn kaiken kiireen keskellä?
Mikä buddhalaisuudessa viehättää?
12
1229
Vastaukset
- ajna
Minä näen buddhalaisuuden puhuvan samasta totuudesta jonka näen omin silmin.
- tco
on antanut tien joka on vienyt hyvään suuntaan, se ei perustu sokeaan uskoon vaan omaan kokemiseen.
Eniten siinä viehättää se että voi itse tehdä jotain löytääkseen vastauksia elämän tärkeisiin kysymyksiin. - Sissi
Kuten monissa muissakin itämaisissa uskonnoissa luontoa arvostetaan enemmän kuin monoteistisissa uskonnoissa. Luontoa ei ole annettu ihmisen käytettäväksi, vaan sillä on oma itseisarvo ja oikeus tulla kuulluksi. Sitä minä henkilökohtaisesti arvostan eniten buddhalaisuudessa.
- Mohikaani
Valaistumisen mahdollisuus. Se on nimittäin kova juttu.
- kalle
kurssin läpi käytyäsi voit elää vailla kärsimystä eli vapautua ...ttumaisesta ,kärsimyksen täytteisestä elämästä.
- Oppipoika
Buddhalaisuus ei kyllä ole mikään "kurssi" jolta valmistuttaisiin tosta vaan. Se on ennemmin elämäntapa. Minua viehättää buddhalaisuudessa sen hyvät neuvot vapautua vihaisista asenteista, kalle. Monessa muussakin Buddhan neuvot on osoittautuneet arvokkaiksi.
- kalle
Oppipoika kirjoitti:
Buddhalaisuus ei kyllä ole mikään "kurssi" jolta valmistuttaisiin tosta vaan. Se on ennemmin elämäntapa. Minua viehättää buddhalaisuudessa sen hyvät neuvot vapautua vihaisista asenteista, kalle. Monessa muussakin Buddhan neuvot on osoittautuneet arvokkaiksi.
oppi=kurssi?
- Oppipoika
kalle kirjoitti:
oppi=kurssi?
'Kouluta mielesi....ja tyynnytä mielesi', sanoi Buddha lisäten 'Tämä on Polku'. Polku ja henkinen Tie elämän alusta elämän loppuun, ei mikään pikakurssi ;)
- kalle
Oppipoika kirjoitti:
'Kouluta mielesi....ja tyynnytä mielesi', sanoi Buddha lisäten 'Tämä on Polku'. Polku ja henkinen Tie elämän alusta elämän loppuun, ei mikään pikakurssi ;)
pikaisuudesta en maininnu mitään,oppikurssi polkua pitkin päättyy nirvanaan.
- ajna
kalle kirjoitti:
pikaisuudesta en maininnu mitään,oppikurssi polkua pitkin päättyy nirvanaan.
"kun saavutat vuoren huipun, jatka kiipeämstä"
- kalle
ajna kirjoitti:
"kun saavutat vuoren huipun, jatka kiipeämstä"
"älä mene valoa pidemmälle"!Ylipitkä nirvana jota
ei missään tapauksessa suositella.
- Tara
En ole valinnut buddhalaisuutta viehätyksen perusteella. Buddhalaisuus on uskonto, kutsumus.
Vahva tunne siitä, ettei voi olla toisin.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894