Ei vittu! Tinnitus?!

14v.

Toinen korva tuntuu siltä et siel ois vähä painetta, ja sit tää vitun käsittämätön piippaus! Just heräsin ja siitä lähtien soinu vasemmassa korvassa. Mä en voi uskoa miten mulle on tämmönen tullu! Kuuntelen musiikkii kyl aika koval, mut en nii koval et tärykalvot räjähtää. Tää rupes stressaa mua. Jos tää jatkuu nii pitääks mennä lääkärii? Mitä ne sit tekee? Luin tinnituksesta ja siel puhuttiin jotain ylipainehappihoidosta. Mitä se on?
Mä en viitti sanoo äitille tai kellekkää ku tiedän et ne sanoo että no mitä kuuntelet sit niin isolla. Tää on ihan saatanan vittumainen tää piippaus! Ja tinnitukseenhan ei oo keksitty mitää parannuskeinoo, ainoostaa sitä voi lievittää. Ja oon 14. Voiko niin nuorella tulla tinnitus? Ei jumalauta mä en kestä tätä piippausta!

16

925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monkibomber_93

      Kyllä se voi tulla ihan minkä ikäisenä tahansa. Itse olen nyt 17 ja tinnitus alkoi jossain 13 ikävuoden paikkeilla. Kyllä sen kanssa pystyy elämään, mutta kannattaa oikeasti suojata kuuloaan. Itse olen paljon kierrellyt musiikkihommissa meluisia paikkoja, ja nyt jälkikäteen toivon että olisin käyttänyt korvatulppia.

      • 14v.

        Ku tinnituksessaha hiljaisuutta kanttis välttää. No mut häiritteeks tinnitus paljon nukkumista?


      • Monkibomber_93
        14v. kirjoitti:

        Ku tinnituksessaha hiljaisuutta kanttis välttää. No mut häiritteeks tinnitus paljon nukkumista?

        Kyllä nukkumaan pystyy, muutama vuosi sitten oikein stressasi kun aina hiljaisuudessa kuului vaan vinkumista korvissa, mutta nyt en ole siihen kiinnittänyt huomiota, jolloin sitä ei edes huomaa.


    • poika 94v_<

      Kuulohermo vaurioitunut liian kovalla musiikin kuuntelulla. Siitähän ne munkin vanhemmat varoittelee. Kuulemma ennenvahhaan kun mitään meluavia moottoreita muita melunlähteitä ei oltu keksitty niin ihmisillä oli vielä vanhanakin hyvä kuulo. Itse oon kyllä pienentäny volyymeja, vaikka kyllä joskus tekis mieli täräyttää täysille.

    • jotakin muuta

      Noin nuorella kai on aika harvoin tinnitusta. Korvakäytävässä voi olla myös vahaa, joka ainakin minulla on aiheuttanut kertomiasi oireita. Apteekista saa kyllä vahan poistoon sopivia aineita ja siellä kyllä neuvotaan niiden käyttöä. Jos tämä ei auta, sitten lääkäriin.

      • 14v.

        Melkee olemattomaks jos ei keskity siihe mut kyl se välillä sit taas piippaa vähä kovempaa.


    • hu

      Minkälaiset vanhemmat sulla oikein on? Käyvät vittuilemaan, kun lapsella on terveyden kanssa ongelmia? Pitäiskö sun vaikka ilmoittaa sosiaalihuoltoon, jos on asiat noin huonosti, että terveydentilasi heikkenemistä ei oteta tosissaan ja mäkätetään vaan?

      • 14v.

        Emmätiiä :D Just sanoin sille tosta ni sano just mitä arvelinki: '' sä kuuntelet musiikkia niin kovalla '' :D


    • 13v

      Joo mulla on alkanu piippaamaan korvat oon 13v. Enkä ees kuuntele musiikkii. Joo oon outo. Mut vi*uttaa iha sairaasti se piippaus. Alko joskus pari viikkoo sitte, ei näytä loppuvan.

      • Anonyymi

        Käy lääkärissä, mulla piipannu korvat tänä keväänä, oli tulehtunnu ja lääkjery autto.
        Voi johtuu jopa allergiasta korvakäytävät turpoaa, siihenki lääkkeitä olemassa.
        Ja piippaus todella käy hermoille!
        Toivottavasti saat apua siihen.


    • Varottava kovaa äänt

      Kyllä voi. Ikä ei tuo suojaa siihen. Ei saisi kuunnella liian kovaa ääntä, ellei halua pilata koko loppuelämäänsä. Juttele terkkarin kanssa asiasta.

    • 16v

      Mullakin tinnittänyt jo pari vuotta, enkä ole koskaan kuunnellut musiikkia niin kovaa että se olisi tämän aiheuttanut. Alkuun tuskailin tinnituksen kanssa, mutta enään en huomaa sitä ollenkaan. Jos sitä ajattelee niin sen huomaa.

    • anteeksi asiallisuus

      Jos tinnitus pahasti haittaa, kannattaa käydä lääkärillä. Jos kuulo tuntuu huononevan äkillisesti, voi olla että korvaan kerääntynyt vaikku alkaa yks kaks yllättäen heikentää, ja sen voi kuka tahansa hoitaja millä tahansa lääkäriasemalla hoitaa jopa ilman ajanvarausta.

      Ja lisäksi - tinnitus voi pahentua jos siihen kiinnittää huomiota ja alkaa kuunnella sitä. Kokeilkaapa seuraavaa testiä jos uskallatte: keskellä yötä, kun on aivan hiljaista, kuvitelkaa että naapurin radiossa soi joku tuttu sävelmä. Jotkut alkavat todella kuulla sitä.

    • Polkupyörä

      Vasen korva tinnittaa etenkin iltaisin. Sain oikeanpuoleisen pikkuaivoinfarktin tammikuun 24 päivä 2018, eli yli kaksi kuukautta sitten. Siitä lähtien noin suurinpiirtein alkanut tinnitus. Oikea korva on lukossa enemmän tai vähemmän yli 10 vuotta.

    • Tinnittäjä

      Joo ite huomasin eilen illalla että perkele mullahan tinnittää. Aiemmin luullut sitä kai pakastimen vinkunaksi, mutta nyt oltiin mökillä ni siellä pakastinta ei kai ees oo tai se on niin kaukana. 14v oon. Vituttaa että alko se vitun tinnitus ja en kauheesti ees kuuntele musiikkia kovalla tai ainakaa nii kovalla ku muut esimerkiks mun luokkalaiset. Mutta kyllä näitä kakspyöräsiä veli ja iskä huudattaa että sillee.

    • köäklöä

      Kai se on ees hyvää musiikkia eikä mitään Rihannaa, kiikkiä, aisak ellijöötiä tai ylipäätään mitään rariossa soitettavaa. Huonon musakintapaisen melusaasteen takia ei kannata hankkia tinnitystä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe