lämmöt laski

jre

Asensin koneeseen cpuidle nimisen ohjelman.Lämmöt laski hieman yli 10 astetta.Tuntuu olevan ihan toimiva ohjelma.Lieneekö muilla minkälaisia kokemuksia tuosta ohjelmasta?

28

9744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyjä

      Mistä se löytyy??

      • vastaaja

      • Kyselijä

        SI Sandran mukaan prossun lämpö putosi 69 asteeta 38 asteeseen. Uskomaton juttu.


      • AMD
        Kyselijä kirjoitti:

        SI Sandran mukaan prossun lämpö putosi 69 asteeta 38 asteeseen. Uskomaton juttu.

        Aida32:n mukaan 60:stä 50:een. Huono juttu vaan että ohjelma on 30pv kokeiluversio, rekisteröinti maksaa 30e...


      • AMD
        AMD kirjoitti:

        Aida32:n mukaan 60:stä 50:een. Huono juttu vaan että ohjelma on 30pv kokeiluversio, rekisteröinti maksaa 30e...

        nyt on lämpötila 43 astetta ja taitaa vieläkin laskea!!! Mahtava ohjelma! Pystyyköhän ton kokeiluversion hakemaan yhä uudestaan samalle koneelle...?!


      • AMD
        AMD kirjoitti:

        nyt on lämpötila 43 astetta ja taitaa vieläkin laskea!!! Mahtava ohjelma! Pystyyköhän ton kokeiluversion hakemaan yhä uudestaan samalle koneelle...?!

        ajoin 3DMark03:n ja lämmöt ei noussut 50 astetta korkeammiksi missään vaiheessa. Aiemmin testin jälkeen on ollut noin 63-64 astetta...


      • kyselijä
        AMD kirjoitti:

        Aida32:n mukaan 60:stä 50:een. Huono juttu vaan että ohjelma on 30pv kokeiluversio, rekisteröinti maksaa 30e...

        Minulla on ollut paljon suuremman rahan edestä ongelmia lämpöjen kanssa eli olen valmis maksamaan tuon 30€ kunhan kuukauden loppu lähestyy.


      • Jamppa
        Kyselijä kirjoitti:

        SI Sandran mukaan prossun lämpö putosi 69 asteeta 38 asteeseen. Uskomaton juttu.

        lämmöt laskenut yhtään! Mikäköhän mahtaa olla vikana?


      • Höh
        AMD kirjoitti:

        ajoin 3DMark03:n ja lämmöt ei noussut 50 astetta korkeammiksi missään vaiheessa. Aiemmin testin jälkeen on ollut noin 63-64 astetta...

        ...moista ohjelmaa tarttee. Lämpö idle n.30c ja rasituksessa n.42c

        T:Intel P4


    • Kyselijä

      Kerran vielä kiitos

    • jre

      Löysin sen alun alkaen Tuolta.http://www.tietokone.fi/softa/tiedosto.asp?id=11429
      Siellä on siitä enemmän juttua.mutta tuossa olevasta on olemassa jo uudempi versio.
      Läppäreissä se voisi myös olla ihan hyvä siinäkin mielessä,että akku kestänee pitempään kun virran kulutus pienenee.

    • Minä

      Ei hel...!
      Mul toi softa vaan nosti lämpöi... :D
      Enne ollu alle 40 nyt yli 40.
      Eikä se mul ainakaan osaa tehä sitä mitä se lupaa eli vähentää prossun käyttöä.

      ET HOMMATKAA KUNNO TUULETUS NI EI TARVII TOMMOSII KORVIKKEITA.

      • Kyselijä

        Muistitko käynnistää ohjelman??

        Jos sinulla on prossun lämpötila 40 astetta niin mihin sinä tuota ohjelmaa olisit tarvinnut. Ei sitä prossua sentään pakastaa pidä.


      • Minä (Datanomi opiskelija)
        Kyselijä kirjoitti:

        Muistitko käynnistää ohjelman??

        Jos sinulla on prossun lämpötila 40 astetta niin mihin sinä tuota ohjelmaa olisit tarvinnut. Ei sitä prossua sentään pakastaa pidä.

        Kylmä nyt sen verran osaan konetta käyttää...
        Emmä tota ton lämmön takii kommentoinu, vaan siit ku ei se tee mitä lupaa. Eli vähentää prossun toimintaa...


      • Keijo
        Minä (Datanomi opiskelija) kirjoitti:

        Kylmä nyt sen verran osaan konetta käyttää...
        Emmä tota ton lämmön takii kommentoinu, vaan siit ku ei se tee mitä lupaa. Eli vähentää prossun toimintaa...

        Niin oletko datanomi, opiskelija vai datanomiopiskelija?


      • Piru

        lukea toi FAQ ensin ja sitten tulla huuteleen.


    • tyhmä

      voisiko joku kertoa miten tuo ohjelma toimii, pitääkö tehdä jotain säätöjä ohjelmassa? kertokaa

      • ottu

        Itselläni on ainoastaan options/startup kohdassa rastit. "Run on windows startup" ja "Optimixe CPU/chipset" kohdissa.Niillä tuntuu toimivan.(-15C)


      • Toimii
        ottu kirjoitti:

        Itselläni on ainoastaan options/startup kohdassa rastit. "Run on windows startup" ja "Optimixe CPU/chipset" kohdissa.Niillä tuntuu toimivan.(-15C)

        Ei kun käyntiin vaan.


    • lepi

      Löytyykö crakiä.
      Tai onko joku kokeillut alkaako 30 pv aika alusta jos poistaa ja asentaa uudestaan.

      • AMD

        näköjään ihan hyvin ilmankin. Poistin 30pv kokeiluversion kun se lakkasi toimimasta ja kävin vaan lataamassa uudestaan! Ei mitään ongelmaa ainakaan minulla. Great!!!


    • ja minäkin

      motherboardmonitor? Ja täytyykö sellainen asentaa jos se vaatii sellaista?

      Milläs se lämpö sitten mitataan?

    • kaapo

      Asensin ton ohjelma ja suoritin käyttö 100 prosenttia koko ajan jos ohjelma on auki.

      • Kyselijä

        Se on lumetta. Prossu on käyvinään eli se on varattu cpuidle ohjelmalle ja lämmöt putoaa, katso vaikka itse. Älä anna sen hämätä.


    • Rd27

      Mites tää cpuidle oikeen toimii? Miten se laskee ne lämmöt?

      Saako tästä apua, jos on muuten tehostanu koneensa jäähdytystä alkuperäisestä?

      • Piru

        sulkee prossun, jos kukaan ei tarvi prossulta palveluja.

        Se ilmeisesti muuttaa myös prosessorin ja chipsetin käyttäytymistä muutenkin ainakin tätä tukevilla prossuilla. Eli vähän sama kun että ei pidetä autoa käynnissä, jos ei olla menossa mihinkään.

        Jos taas prosa tai chipset ei tue optimointia, niin lämpötila laskee vain kun prossua ei käytetä. Pelikäytössä ei siis välttämättä näe lämmön alenemista ollenkaan, jos prossu ei optimointia tue.

        10 asteen lämpötilan aleneminen tuplaa prossun köyttöiän, eli aika hyvä softa.

        Aika kovia tuloksia saaneet tuolla, jos 58 asteesta pudonnut 22 asteeseen.


    • jaa

      asensin tuon saman ohjelman ja mbm:n, lämmöt laski... sitten menin pelaamaan battlefieldia, tunnin pelaamisen jälkeen kone oli tuli kuuma ja tuli koneen sisältä ihmeellinen haju, ihan kuin joku oisi palanut. mistähän johtuu? ei tuo ohjelma taida pelaamisessa ainakaan paljoo laskea lämpöjä.

      • jokuvaa

        Prossut kuumenevat koska niiden pienissä johtimissa kulkee paljon virtaa. Virtaa kulkee aina silloin kun kulkee bittejäkin.

        Ainoa ihme on siinä, että kuka toope niitä alkuperäisiä hallintaohjelmia on koodaillut että prossun lämmöt pysyvät korkeina idlatessakin. Minulla ainakin lämpötila putoaa heti kun sammutan BOINC'n. Vaan eipä sillä, jos vaivautuisin puhaltamaan pölyt jäähystä, niin lämpötila olisi luokkaa 55 astetta, mikä on aika hyvin 4-ytimiselle 100% kuormalla 24/7.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      250
      1995
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      1986
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      97
      1671
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1491
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1171
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1140
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      978
    8. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      962
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      106
      957
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      896
    Aihe