Ehtoko auttaisi?

Asuntokauppa

Olisko avioehto ratkaisu?

Asumme vuokralla eli mitään autoa kummempaa omaisuutta ei ole. Nyt minä saisin sukulaiseni avustuksella ostettua asunnon. Pariskuntana puolison kanssa olemme käyneet parisuhdeterapiassa eli kaikki ei ole kunnossa, vaikka vielä tarkoitus on yrittää jatkaa.

Jos nyt ostan sen asunnon ja sitten me eroammekin puolison kanssa, niin onko avioehto varma tapa siihen, että mahdollisessa erossa asunto lainoineen ilman lisäkuluja tai muita yllätyksiä jäisi varmasti minulle ja sitä kautta sitten myöhemmin lapsille? Asunnosta siis jää kyllä lainaa aika paljon.

Järkevintä olisi tietysti olla ostamatta sitä asuntoa nyt, mutta kun tämä tilaisuus ei varmaankaan enää toistu ja kun sen saisin oman sukulaiseni kautta, niin en haluaisi siitä toiselle puolisolle mahdollisessa erossa antaa.

Koku juttu on ihan uusi minulle, joten jos asiasta tietävät neuvotte, niin kiitän kovasti.

8

1223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juupa2

      Avioehto auttaa! Ota yhteyttä oikeusaputoimisoon, he laativat sen.

    • joojoo2

      [b]joo[/b]

    • >> Asunnosta siis jää kyllä lainaa aika paljon. /Järkevintä olisi tietysti olla ostamatta sitä asuntoa nyt, mutta kun tämä tilaisuus ei varmaankaan enää toistu ja kun sen saisin oman sukulaiseni kautta, niin en haluaisi siitä toiselle puolisolle mahdollisessa erossa antaa.

      • Asuntokauppa

        Onhan ne asumismenot nytkin ja makasan ne tälläkin hetkellä, joten tilanne ei siinä mielessä muuttuisi. Nyt vain maksaisin tosiaan itselleni sitä asuntoa enkä vuokraa vieraalle. Kulutkin olisi suunnilleen samat. Maksan siis nytkin enemmän kaikista ruokakunnan menoista, koska minulla on vähän isompi tulotaso, vaikkei se huikea olekaan (muuten ei kai oltaisi vuokralla oltukaan näin kauaa).


      • Sinuna miettisin
        Asuntokauppa kirjoitti:

        Onhan ne asumismenot nytkin ja makasan ne tälläkin hetkellä, joten tilanne ei siinä mielessä muuttuisi. Nyt vain maksaisin tosiaan itselleni sitä asuntoa enkä vuokraa vieraalle. Kulutkin olisi suunnilleen samat. Maksan siis nytkin enemmän kaikista ruokakunnan menoista, koska minulla on vähän isompi tulotaso, vaikkei se huikea olekaan (muuten ei kai oltaisi vuokralla oltukaan näin kauaa).

        MUISTA avioehdon sovittelu, eli toinen osapuoli voi vaatia osituksen/avioehdon sovittelua ja vaikka se ei läpi menisikään, kulut ovat huimat ja pesänjakajan kulut maksetaan AINA puoliksi. Eli jos on pienikin pelko että toinen haluaa tehdä kiusaa tai on muuten jotain ongelmia parisuhteessa ym.. ja muista että asianajajat ja tuomioistuimen määräämät pesänjakajat tykkäävät näistä... on heille todella helppoa rahaa. Jos kuitenkin ostat asunnon ja teette avioehdon, muista pitää päiväkirjaa jossa on myös kaikki kuitit ja tarkoitan kaikki!!! ruoka, auto, pesuaineet... lista on loputon. Muista myös pyytää todistajat kaikelle mitä sovitte, eli kaikki kirjallisesti (remontit, pienetkin osallistumiset ym.) Itse olen kyseisessä pyörityksessä ollut ja tuntuu että tämä suomen oikeus on iso vitsi... ja osituksen sovittelu on sen vitsin otsikko! Jos olisin nyt Sinä, purkaisin avioliiton ennen talon ostoa.


      • Asuntokauppa
        Sinuna miettisin kirjoitti:

        MUISTA avioehdon sovittelu, eli toinen osapuoli voi vaatia osituksen/avioehdon sovittelua ja vaikka se ei läpi menisikään, kulut ovat huimat ja pesänjakajan kulut maksetaan AINA puoliksi. Eli jos on pienikin pelko että toinen haluaa tehdä kiusaa tai on muuten jotain ongelmia parisuhteessa ym.. ja muista että asianajajat ja tuomioistuimen määräämät pesänjakajat tykkäävät näistä... on heille todella helppoa rahaa. Jos kuitenkin ostat asunnon ja teette avioehdon, muista pitää päiväkirjaa jossa on myös kaikki kuitit ja tarkoitan kaikki!!! ruoka, auto, pesuaineet... lista on loputon. Muista myös pyytää todistajat kaikelle mitä sovitte, eli kaikki kirjallisesti (remontit, pienetkin osallistumiset ym.) Itse olen kyseisessä pyörityksessä ollut ja tuntuu että tämä suomen oikeus on iso vitsi... ja osituksen sovittelu on sen vitsin otsikko! Jos olisin nyt Sinä, purkaisin avioliiton ennen talon ostoa.

        Huoh! Tätä juuri pelkäsin. Nyt asia on toiselle puolisolle ihan ok, mutta kovin moni ei kai lopulta eroa täysin ystävinä, joten sen hetken tilanteesta ei tiedä millaiseksi toinen muuttuu.


      • 28
        Asuntokauppa kirjoitti:

        Huoh! Tätä juuri pelkäsin. Nyt asia on toiselle puolisolle ihan ok, mutta kovin moni ei kai lopulta eroa täysin ystävinä, joten sen hetken tilanteesta ei tiedä millaiseksi toinen muuttuu.

        PIstä ero vireille nyt. Ja osta sen jälkeen asuntosi. Jos tämä on sinusta ainoa mahdollisuus hankkia oma asunto.
        Kannattaa pitää itsekkäästi omista haaveista kiinni.

        Jos teidät on tarkoitettu yhteen tämän hetkisistä vaikeuksista huolimatta niin teillä on se asunto, jonka omistat. Ja johon miehesi ei pääse käsiksi.

        Riitatilanteessa kauniit puheet ja lupaukset unohtuvat ja yleensä se rahanahneus iskee.

        Aatteleppa jos ero kuiteskin tulee ja et ole hankkinut asuntoa, niin se harmittaa.
        ja jos olet hankkinut asunnon ja ero tulee, niin harmittaa.


      • mattikukkaroinen Tre
        28 kirjoitti:

        PIstä ero vireille nyt. Ja osta sen jälkeen asuntosi. Jos tämä on sinusta ainoa mahdollisuus hankkia oma asunto.
        Kannattaa pitää itsekkäästi omista haaveista kiinni.

        Jos teidät on tarkoitettu yhteen tämän hetkisistä vaikeuksista huolimatta niin teillä on se asunto, jonka omistat. Ja johon miehesi ei pääse käsiksi.

        Riitatilanteessa kauniit puheet ja lupaukset unohtuvat ja yleensä se rahanahneus iskee.

        Aatteleppa jos ero kuiteskin tulee ja et ole hankkinut asuntoa, niin se harmittaa.
        ja jos olet hankkinut asunnon ja ero tulee, niin harmittaa.

        Sanokaa minulle, MIKSI yksikään persaukinen mies tekisi tällaisen avioehdon?

        En kyllä käsitä, miksi vaimokaan sitä haluaa. Hänellähän ei nyt ole mitään. Millä maksat sen talon lainan = lyhennykset, korot & elämän muut menot (joita mies tälläkään hetkellä ei pahemmin maksele)?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe