Tolleri asiaa..

_*_Supsu_*_

Olen nyt viime aikoina miettinyt ja pohtinut että jos ottaisin ensi keväänä/kesänä oman koiran ja olen katsellut monia rotuja ja pohtinut mikä olisi minulle hyvä. Niin olen päätynyt novascotiannoutajaan. Minulla on muutama kysymys kuitenkin tästä kyseisestä rodusta. 1. Tuleeko tolleri toimeen kissojen kanssa? 2. Minkälaisia sairauksia rodulla on mahdollista olla? 3. Minkä hintaisia pennut ovat? 4. Tuleeko tolleri toimeen kerrostalossa?

10

780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äikky

      Sinun kannattaa käydä tollereiden kotisivuilla. Sieltä löytyy mukavasti tietoa tollerin luonteesta, sairauksista, pentujen hinnasta jne. Itselläni on kaksi tolleria ja mukavia kaveruksia ovat. Vilkkaita ja energisiä, vaativat paljon liikuntaa ja virikkeitä, joten tuossa mielestäni tolleria koirakseen harkitsevalle ehkäpä suurin harkitsemisen ja mietinnän paikka. :) Ihana rotu, mutta ei laiskan ihmisen rotu. (enkä todellakaan tarkoita sanoa tätä pahalla sinulle, ihan omasta kokemuksestani puhun). Sivut löytyvät googlettamalla tollerit... Varmasti voit vaikka soittaakin joillekin kasvattajille ja kysellä lisää, uskon, että ainakin useimmat kasvattajat kertovat sinulle lisää ihan mielellään.

    • wertgfygd

      Heip!

      1. Tulee toki, tietysti pitää antaa kissalle aikaa rauhassa tutustua koiranpentuun. Meillä tolleri pentu on vähän meidän kissan makuun liian energinen, kyllä sähähtää jos liian lähelle menee. Kun pentu nukkuu silloin kissa uskaltaa käydä nukkuvaa pentua nuuskimassa ; )
      2. Sairauksista saat parhaiten infoa käymällä rodun kotisivuilla.
      3. Hinta riippuu ihan kasvattajasta ja vanhemmista. Oma pentu oli sijoitus, joten hinta oli 600e. Sisarrukset maksoivat 1100e
      4. Meillä pentu tulee vallanmainiosti toimeen kerrostalossa, ei hauku rapun ääneille. Yksinoloa itkettäessä ulina kaikuu "hienosti" rapussa mutta naapureita jututtaessa ei ole kuulemma häirinnyt (ovat päivisin töissä ja onneksi ovat koiraihmisiä) Tilaa jos miettii niin ethän sinä koiran kanssa sisällä harrasta vaan sisätilat ovat lepäilyä ja oleskelua varten. Sisäsiisteydessä kerrostalo ehkä hidastaa mutta on omasta viitseliäisyydestä kiinni.

      • lkjhgf

        Minä myös olen viime aikoina tutkiskellut paljon sopivaa koirarotua itselleni ja tolleri on kuulostanut kaikin puolin mielenkiintoiselta. Itse asun myös kerrostalossa tällä hetkellä, joten yksi tärkeä kriteeri olisi että se soveltuisi sinne, ei esimerkiksi olisi kova haukkumaan. Tuntuu että noita tollereita vaan on kovin vähän saatavilla vai enkö ole vain osannut etsiä oikeista paikoista? Kovin harvinaiselta rodulta vaikuttaa? Yhden kasvattajan löysin, jolla olisi pentuja suunnitteilla. Olisiko vinkkejä mistä etsiä?


      • fi/pentuvälitys
        lkjhgf kirjoitti:

        Minä myös olen viime aikoina tutkiskellut paljon sopivaa koirarotua itselleni ja tolleri on kuulostanut kaikin puolin mielenkiintoiselta. Itse asun myös kerrostalossa tällä hetkellä, joten yksi tärkeä kriteeri olisi että se soveltuisi sinne, ei esimerkiksi olisi kova haukkumaan. Tuntuu että noita tollereita vaan on kovin vähän saatavilla vai enkö ole vain osannut etsiä oikeista paikoista? Kovin harvinaiselta rodulta vaikuttaa? Yhden kasvattajan löysin, jolla olisi pentuja suunnitteilla. Olisiko vinkkejä mistä etsiä?

        Novascotian noutaja ry:n kotisivuilla oli tällä hetkellä kaksi astusta joista pentuja voi tulla.


      • lkjhgf
        fi/pentuvälitys kirjoitti:

        Novascotian noutaja ry:n kotisivuilla oli tällä hetkellä kaksi astusta joista pentuja voi tulla.

        Juu löysinkin ne sieltä ja myöskin apulan sivuilta ja tori.fi sivuilta löysin kaksi pentuetta. Kiitos ilmoituksesta!


      • poju323
        lkjhgf kirjoitti:

        Juu löysinkin ne sieltä ja myöskin apulan sivuilta ja tori.fi sivuilta löysin kaksi pentuetta. Kiitos ilmoituksesta!

        Ensinnäkin, en suosittele Apulaa tai muuta vastaavaa mistä pentuja katsella, kuten tässä kesällä oli juuri surullisen kuuluisa esimerkkitapaus Eurasta....
        Joko rotuyhdistyksen sivuilta tai sitten kannattaa katsoa sitoumuskasvattajat jotka myös löytyy www.tollerit.fi sivuilta, joilla on tulossa parin vuoden sisään pentuja ja ei kun puhelin käteen tai meiliä kirjoittamaan, moni kasvattaja haluaa tutustua tulevaan perheeseen jotta varmistuu kelle haluaa myydä. Kannattaa miettiä mihin käyttöön tollerin ottaa koska ei mielestäni sovi ihan vaan koti-koiraksi vaan tarvitsee virikkeitä ja tolleri sopii moneen harrastukseen....
        Maltti on valttia tolleria ostaessa jotta et sitten saa sikaa säkissä.


      • Jaana-
        lkjhgf kirjoitti:

        Minä myös olen viime aikoina tutkiskellut paljon sopivaa koirarotua itselleni ja tolleri on kuulostanut kaikin puolin mielenkiintoiselta. Itse asun myös kerrostalossa tällä hetkellä, joten yksi tärkeä kriteeri olisi että se soveltuisi sinne, ei esimerkiksi olisi kova haukkumaan. Tuntuu että noita tollereita vaan on kovin vähän saatavilla vai enkö ole vain osannut etsiä oikeista paikoista? Kovin harvinaiselta rodulta vaikuttaa? Yhden kasvattajan löysin, jolla olisi pentuja suunnitteilla. Olisiko vinkkejä mistä etsiä?

        Tollerit ovat nykyään kovasti yleistymässä. Suosittelen rotua niille jotka jaksavat harrastaa koiran kanssa ja jaksavat hoitaa turkkia. Tollerit ovat ystävällisiä, iloisia ja sopivat lapsiperheisiin. :)


      • tolleristi
        lkjhgf kirjoitti:

        Minä myös olen viime aikoina tutkiskellut paljon sopivaa koirarotua itselleni ja tolleri on kuulostanut kaikin puolin mielenkiintoiselta. Itse asun myös kerrostalossa tällä hetkellä, joten yksi tärkeä kriteeri olisi että se soveltuisi sinne, ei esimerkiksi olisi kova haukkumaan. Tuntuu että noita tollereita vaan on kovin vähän saatavilla vai enkö ole vain osannut etsiä oikeista paikoista? Kovin harvinaiselta rodulta vaikuttaa? Yhden kasvattajan löysin, jolla olisi pentuja suunnitteilla. Olisiko vinkkejä mistä etsiä?

        mikko.fi sivulta löytyy jos et oo vielä hankkinu tolleria.maksaa 900e


      • tulleristi
        tolleristi kirjoitti:

        mikko.fi sivulta löytyy jos et oo vielä hankkinu tolleria.maksaa 900e

        "Tollerit ovat nykyään kovasti yleistymässä. Suosittelen rotua niille jotka jaksavat harrastaa koiran kanssa ja jaksavat hoitaa turkkia. Tollerit ovat ystävällisiä, iloisia ja sopivat lapsiperheisiin. :) "

        No eipä tollerin turkkia juuri mitenkään tarvitse hoitaa. Ja tolleri ei todellakaan ole mikään minikultsu! Pahimmassa tapauksessa saat dominoivan ja huonohermoisen tehopakkauksen! Rotu on todella vilkas ja vaatii määrätietoisen ja osaavan kouluttajan! Tolleri oppii nopeasti, myös huonot tavat. Ei ensimmäiseksi koiraksi, ja pelkästään harrastavaan kotiin!


    • Tolleri!

      Tulleristi puhuu asiaa! Mutta jos aiot harrastaa koiran kanssa kunnolla ja koulutat se oikein etkä luista mistään niin tolleri on sinulle luotu! mutta jos se pääsee kerrankin huipulle voi sinne takaisin pääsy olla jopa mahdotonta! MIETI SIIS TARKKAAN KUN HOMMAAT TOLLERIA! Kasvattajat ovat myös tarkkoja mihin koiransa antavat ( suurin osa )! Mieti siis todella tarkaan onko tämä sinun rotu!
      Koira on kanssasi kuitenkin ainakin sen 10 vuotta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe