Tynnyrisauna

Mökin muija ja äijä

Tarvitseeko tynnyrisauna rakennusluvan? Myös muut kokemukset tynnyrisaunoista kiinnostavat. Saako esim. hyvät löylyt kun ovat melko matalia ja entä kestävyys?

9

14587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkih pöikhjn pihjkn

Tarvitsee aina rakennusluvan. Poikkeuksena liikuteltavat saunat, siis sellaiset, jotka on tehty vaikkapa autolla vedettäviksi. Nekin pitää tosin katsastaa ja hyväksyttää katsastuskonttorilla.

Löylyistä ei kokemuksia, toisekseen löyly nyt riippuu ilmanvaihdosta, kiukaasta, lämpötilasta. Saunat kestävät aikansa, sekin riippuu kunnossapidosta ja remonteista.

• helppoa kuin!!!!!!!!

Eipä tarvitse katsastaa eikä hyväksyttää kenelläkään ja lisätietona ettei tarvitse rekistöröidä eikä vakuuttaa, ehtoina se ettei käytetä tavarankuljetukseen jolloin rupeaa "maksamaan" valot nyt oman turvallisuuden takia kannattaa olla.

Näitä ovat nämä "taukokopit" sun muut työmaakopit jopa normi asuntovaunusta modifoitu tähän käyttöön.

• Loiskahhdus
        helppoa kuin!!!!!!!! kirjoitti:

Eipä tarvitse katsastaa eikä hyväksyttää kenelläkään ja lisätietona ettei tarvitse rekistöröidä eikä vakuuttaa, ehtoina se ettei käytetä tavarankuljetukseen jolloin rupeaa "maksamaan" valot nyt oman turvallisuuden takia kannattaa olla.

Näitä ovat nämä "taukokopit" sun muut työmaakopit jopa normi asuntovaunusta modifoitu tähän käyttöön.

Laitappa lähde, en oikein usko asiaa. Asia muuten vähän kummallinen. Traktorin peräkärryissä nimenomaan kuljetetaan tavaraa, mutta ei niissä rekisterikilpiä näy olevan. Taitaa olla jokin nopeusrajoitusasia. Se tietenkin, jos tekee omalle maalleen onkin pyörillä olevan systeemin on eri juttu. Se vain, jonkun mielestä se voi pilata rantamaiseman ja se pitää sitten joka saunareissulle erikseen siirtää rantaan jostain....

• Sisusstaja

Ilmeisesti pienimmät kylpytynnyrin kaltaiset eivät mitään lupia tarvitse.

Mikähän muuten on rakennus? - Eli jos ei ole rakennus, niin ei voi tarvita lupiakaan.

• Sisusstaja

http://www.hyvankaupanpaikka.fi/tuotteet/31/225/418.html

Esim. tällainen tuskin tarvitsee mitään lupia. Tynnyri ei tarvitse minkäänlaisia perustuksia ja sen voi siirtää pois niin, ettei paikalle juurikaan jää jälkiä mistään rakentamisesta. Tällaista voi minusta verrata enempi esim.kylpytynnyriin tai puutarhakalusteisiin kuin rakennukseen.

• Tynnyrissä saunonut
        Sisusstaja kirjoitti:

http://www.hyvankaupanpaikka.fi/tuotteet/31/225/418.html

Esim. tällainen tuskin tarvitsee mitään lupia. Tynnyri ei tarvitse minkäänlaisia perustuksia ja sen voi siirtää pois niin, ettei paikalle juurikaan jää jälkiä mistään rakentamisesta. Tällaista voi minusta verrata enempi esim.kylpytynnyriin tai puutarhakalusteisiin kuin rakennukseen.

Alle kymmenen neliön rakunnus ilman tulisiaa ei tarvitse rakennuslupaa.Hyvät löylyt lähtee kuin muistakin saunoista kun ilmanvaihto on kohillaaan. Oli itsellä tuolainen tynnyrisauna vuosia sitten pieni pukukoppi toisessa päässä keskellä pieni teranssi ja löylyhuone toisessa päässä . Kysyit kestävyydest juoduin myymään saunan koska kunta antoi kahden vuoden sopimuksen .Siitä kestävyydestä kaveri osti ja paikallinen maasussi veti hiiapillä niin ylös kuin vartta riitti painava kiuas oli toisessa päässä kun eivät olleet sitä ymmärtää pois ottaa .Liinat jotenkin luiskahtivat pois ja koko komeus romahti maahan . Mutta kyllä siinä muutama åäivä kaverilla meni korjaillessa .Sauna oli tosi mukava kun näin jälkeen päin ajattelen.

• Tehkää itse

Kannattaa itse tehdä !
      Firmat jotka niitä tekevät, ottavat valtavan suuren voiton.
      Vertaus esim. 3,5 m vaaka tynnyrisaunan tekeminen maksaa reilusti alle tuhat euroa kun tekee itse.
      Firman hinta on n. 4000 eu ???????????

• äly hoi

miksi aina joku ehdottaa että tee ITSE: Ja aika harvajoka osaa edes tehdä....tynnysisaunan kun linnunmökkikin tekee jo liikaa.

Minulla on periaate että en osta käytettyä enkä tee mitään itse.

• päätylauteet

Hyvälaatuisen tynnyrisaunan saa n. 4 tuhannella e:lla. Hyvälaatuinen = eristetty seinärakenne, paloturvallinen piippu ja kiuas, ikkuna seinässä ja ovessa valoisuuden takia, mahtuu vähintään 3 aikuista lauteille ja täysin valmiiksi rakennettu.

Sauna tarvitsee aina rakennusluvan, johtuu pitkälti jätevesimääräyksistä joiden suhteen kunnat ja ympäristöviranomaiset ovat erittäin tarkkoja.

Muuten löylyt ovat makoisat hyvälaatuisessa tynnyrisaunassa, siitä on kokemusta. Lämpiää pesällisellä ja alle puolessa tunnissa kylpykuntoon. Kätevää mutta näppärää ;=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33