Tynnyrisauna

Mökin muija ja äijä

Tarvitseeko tynnyrisauna rakennusluvan? Myös muut kokemukset tynnyrisaunoista kiinnostavat. Saako esim. hyvät löylyt kun ovat melko matalia ja entä kestävyys?

9

14518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkih pöikhjn pihjkn

Tarvitsee aina rakennusluvan. Poikkeuksena liikuteltavat saunat, siis sellaiset, jotka on tehty vaikkapa autolla vedettäviksi. Nekin pitää tosin katsastaa ja hyväksyttää katsastuskonttorilla.

Löylyistä ei kokemuksia, toisekseen löyly nyt riippuu ilmanvaihdosta, kiukaasta, lämpötilasta. Saunat kestävät aikansa, sekin riippuu kunnossapidosta ja remonteista.

• helppoa kuin!!!!!!!!

Eipä tarvitse katsastaa eikä hyväksyttää kenelläkään ja lisätietona ettei tarvitse rekistöröidä eikä vakuuttaa, ehtoina se ettei käytetä tavarankuljetukseen jolloin rupeaa "maksamaan" valot nyt oman turvallisuuden takia kannattaa olla.

Näitä ovat nämä "taukokopit" sun muut työmaakopit jopa normi asuntovaunusta modifoitu tähän käyttöön.

• Loiskahhdus
        helppoa kuin!!!!!!!! kirjoitti:

Eipä tarvitse katsastaa eikä hyväksyttää kenelläkään ja lisätietona ettei tarvitse rekistöröidä eikä vakuuttaa, ehtoina se ettei käytetä tavarankuljetukseen jolloin rupeaa "maksamaan" valot nyt oman turvallisuuden takia kannattaa olla.

Näitä ovat nämä "taukokopit" sun muut työmaakopit jopa normi asuntovaunusta modifoitu tähän käyttöön.

Laitappa lähde, en oikein usko asiaa. Asia muuten vähän kummallinen. Traktorin peräkärryissä nimenomaan kuljetetaan tavaraa, mutta ei niissä rekisterikilpiä näy olevan. Taitaa olla jokin nopeusrajoitusasia. Se tietenkin, jos tekee omalle maalleen onkin pyörillä olevan systeemin on eri juttu. Se vain, jonkun mielestä se voi pilata rantamaiseman ja se pitää sitten joka saunareissulle erikseen siirtää rantaan jostain....

• Sisusstaja

Ilmeisesti pienimmät kylpytynnyrin kaltaiset eivät mitään lupia tarvitse.

Mikähän muuten on rakennus? - Eli jos ei ole rakennus, niin ei voi tarvita lupiakaan.

• Sisusstaja

http://www.hyvankaupanpaikka.fi/tuotteet/31/225/418.html

Esim. tällainen tuskin tarvitsee mitään lupia. Tynnyri ei tarvitse minkäänlaisia perustuksia ja sen voi siirtää pois niin, ettei paikalle juurikaan jää jälkiä mistään rakentamisesta. Tällaista voi minusta verrata enempi esim.kylpytynnyriin tai puutarhakalusteisiin kuin rakennukseen.

• Tynnyrissä saunonut
        Sisusstaja kirjoitti:

http://www.hyvankaupanpaikka.fi/tuotteet/31/225/418.html

Esim. tällainen tuskin tarvitsee mitään lupia. Tynnyri ei tarvitse minkäänlaisia perustuksia ja sen voi siirtää pois niin, ettei paikalle juurikaan jää jälkiä mistään rakentamisesta. Tällaista voi minusta verrata enempi esim.kylpytynnyriin tai puutarhakalusteisiin kuin rakennukseen.

Alle kymmenen neliön rakunnus ilman tulisiaa ei tarvitse rakennuslupaa.Hyvät löylyt lähtee kuin muistakin saunoista kun ilmanvaihto on kohillaaan. Oli itsellä tuolainen tynnyrisauna vuosia sitten pieni pukukoppi toisessa päässä keskellä pieni teranssi ja löylyhuone toisessa päässä . Kysyit kestävyydest juoduin myymään saunan koska kunta antoi kahden vuoden sopimuksen .Siitä kestävyydestä kaveri osti ja paikallinen maasussi veti hiiapillä niin ylös kuin vartta riitti painava kiuas oli toisessa päässä kun eivät olleet sitä ymmärtää pois ottaa .Liinat jotenkin luiskahtivat pois ja koko komeus romahti maahan . Mutta kyllä siinä muutama åäivä kaverilla meni korjaillessa .Sauna oli tosi mukava kun näin jälkeen päin ajattelen.

• Tehkää itse

Kannattaa itse tehdä !
      Firmat jotka niitä tekevät, ottavat valtavan suuren voiton.
      Vertaus esim. 3,5 m vaaka tynnyrisaunan tekeminen maksaa reilusti alle tuhat euroa kun tekee itse.
      Firman hinta on n. 4000 eu ???????????

• äly hoi

miksi aina joku ehdottaa että tee ITSE: Ja aika harvajoka osaa edes tehdä....tynnysisaunan kun linnunmökkikin tekee jo liikaa.

Minulla on periaate että en osta käytettyä enkä tee mitään itse.

• päätylauteet

Hyvälaatuisen tynnyrisaunan saa n. 4 tuhannella e:lla. Hyvälaatuinen = eristetty seinärakenne, paloturvallinen piippu ja kiuas, ikkuna seinässä ja ovessa valoisuuden takia, mahtuu vähintään 3 aikuista lauteille ja täysin valmiiksi rakennettu.

Sauna tarvitsee aina rakennusluvan, johtuu pitkälti jätevesimääräyksistä joiden suhteen kunnat ja ympäristöviranomaiset ovat erittäin tarkkoja.

Muuten löylyt ovat makoisat hyvälaatuisessa tynnyrisaunassa, siitä on kokemusta. Lämpiää pesällisellä ja alle puolessa tunnissa kylpykuntoon. Kätevää mutta näppärää ;=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1759
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1602
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      90
      1361
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe