Rotary-kysymyksiä

nainenpunainen

Moikka! Olen nyt 15-vuotias ja olen suunnitellut lähtöä vaihtoon Kanadaan. Vaihtovuosi maksaa yleisesti erittäin paljon, mutta nyt olen löytänyt tämän Rotary-sivuston. Sen kauttahan vaihto tulisi olemaan jo todella halpa!
Mutta nyt kysymyksiini... Kun vaihto-oppilaaksi haetaan niin täytyy ilmoittaa kolme maata joihin olisi valmis lähtemään. Voidaanko nämä maat laittaa johonkin järjestykseen? Itse haluaisin mieluiten Kanadaan, mutta jos en sinne niin USA:an, ja jos en sinne niin ehkä Uuteen Seelantiin. Joten voiko nämä kolme maata laittaa haluamaansa järjestykseen. Eli minun kohdallani: 1. Kanada 2.Usa 3.Uusi-Seelanti (tai jokin muu)
Voiko halunsa lähteä siihen "ykkösmaahan" ilmaista vielä jotenkin erikseen? Sillä itse haluaisin päästä juuri Kanadaan, koska olen kiinnostunut erittäin erittäin erittäin paljon maan kulttuurista, ihmisistä, sekä maan kansallisurheilulajista eli jääkiekosta.

Ja sitten toiseen kysymykseen: USAan ja Kanadaan lähtevät vaihtarit menevät New Yorkiin kolmipäiväiselle maaohjelmalle. Mitä siellä siis oikeastaan tapahtuu? ja milloin?

Ja kolmas kysymys: Onko isäntäperheillä velvollisuus tarjota vaihtarille tietokone ja nettiyhteys, jotta on mahdollista pitää yhteyttä perheeseen ja ystäviin? Vai onko tietokone tuotava Suomesta asti?

Kiitoksia niille, jotka tietävät ja vastaavat!! :)

7

5551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • I-I31IV0IV3IV

En valitettavasti osaa vastata kysymyksiisi, viimeistä lukuunottamatta.

"Onko isäntäperheillä velvollisuus tarjota vaihtarille tietokone ja nettiyhteys?"

Öh mitäs luulisit. Ai että Rotaryn opiskelijavaihtoon liittyviin ehtoihin on kirjattu, että tulee tarjota tietokone ja nettiyhteys... Jos nyt ihan maalaisjärjellä ajattelee niin ei tietenkään. Kuitenkin olen melko varma, että lähes kaikilla isäntäperheillä on tietokone, jota myös vaihtari saa käyttää. Ja jos ei ole niin voit kaiketi käyttää koulun tai kirjaston tietokonetta. Lisäksi olisi varmasti viisas päätös ottaa oma tietokone mukaan (kannettava). Niitä kun saa ostettuakin muutamalla sadalla nykyään. Ei ole suuri summa monen tuhannen vaihtarimaksujen päälle.

• Mastens

Heippa!

Olin itse Rotaryn kautta vaihdossa 2005-2006 ja juurikin Kanadassa.
      Ne 3 maata laitetaan paremmuusjärjestykseen, eli voit ja pitääkin laittaa se Kanada ykköseksi jos sinne mieluiten menisit. Tietty siinä hakutilanteessa voit vielä erikseen mainita, että haluat juuri Kanadaan, mutta kyllä ne päättäjät sen siitä paperista jo ymmärtävät :)

Siellä kolmen päivän New Yorkin orientaatiolla oli muistaakseni luentoja, joissa puhuttiin kulttuurishokista, elämästä Pohjois-Amerikassa yms. Lisäksi käytiin Broadwaylla katsomassa Leijonakuningas-musikaalia, ja mentiin limusiinin kanssa tunnettuun kiinalaiseen ravintolaan. Oli myös Nykin kiertoajelu ja vapaata aikaa pyöriä kaupungilla.

Ei kai niillä isäntäperheillä mitään velvollisuutta ole tarjota konetta ja nettiä, mutta eiköhän jokaisessa taloudessa tietokone nykyään ole. Ainakin mun molemmissa perheissä oli. Ne koneet oli myös muun perheen käytössä, joten ei niissä tuntikausia voinut kerralla olla. Mutta tarpeeksi kylläkin :)

Kanada on ihana maa, toivottavasti pääset sinne! :)

• Minä en olisi

Ovatko vanhempasi valmiita ottamaan ventovieraan vaihtarin teille asumaan kun sinä olet vaihto-oppilaana Rotarien kautta?

• Kunhan mainitsen

Ilmeisesti ei ole pakko ottaa vaihtaria kotiin, vaikka itse meneekin vaihtoon rotareiden kautta. Se on vaan se, että se määrä mitä maahan menee suomesta vaihtareita, myös suomeen pitää tulla kyseisestä maasta vaihtareita. näin olen itse ymmärtänyt...

• Rotarilapsi :D -j

Rotarit hyvä järjestö mutta vain rotarien omat tutut ja lapset valitaan vaikka toisin väitetään!!!

• Anonyymi

ei aina. mua ainakin tultiin ihan kysymään että kiinnostaisko lähteä. meiän koulun rehtori vetää lahden rotarya ja hän oli ehottanu mun enkunopelle et kiinnostaisko mua vielä kun olin kouluun haetessa siitä kirjottanu et on mun pitkäaikainen haave. tässä sitä nyt ollaan epävirallisesti tosin vielä mutta paikka varattuna rotaryssa. itellä ei oo mitää perheyhteyksiä sinne en ees ollu tietonen koko järjestöstä ja oon ehkä vhä köyhemmän luokan sorttia. eli tarkoitus ei oll flexata vaan ilmaista et SINNE PÄÄSEE VAIKKA EI OLIS PERHEKYTKÖKSIÄ. ehkä joo harvemmin mut pääsee silti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei aina. mua ainakin tultiin ihan kysymään että kiinnostaisko lähteä. meiän koulun rehtori vetää lahden rotarya ja hän oli ehottanu mun enkunopelle et kiinnostaisko mua vielä kun olin kouluun haetessa siitä kirjottanu et on mun pitkäaikainen haave. tässä sitä nyt ollaan epävirallisesti tosin vielä mutta paikka varattuna rotaryssa. itellä ei oo mitää perheyhteyksiä sinne en ees ollu tietonen koko järjestöstä ja oon ehkä vhä köyhemmän luokan sorttia. eli tarkoitus ei oll flexata vaan ilmaista et SINNE PÄÄSEE VAIKKA EI OLIS PERHEKYTKÖKSIÄ. ehkä joo harvemmin mut pääsee silti!

Kun ei maksavia enää löydy niin kyllä rotaryn pedarisedät ottaa köyhiä ilmatteeks? Vaihtaritoiminnan todellinen luonne on paljastettu jo aikaa sitten. Lukekaa tämän aihepiirin ketjut, ettette vahingoitu!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe