Millaisia pyykkikoneita teillä on?
Pyykkikoneen hankinta olisi edessä... Meillä on aina ollut päältätäytettäviä, kone on pikkuvessa (vanha puutalo) ja sinne kyllä mahtuisi edestä täytettäväkin... Lattiakaivo on, joten lattiassa kaltevuutta. Niin, käytössä, onko malleilla eroja, kestävyys ja kumpikohan on vaativampi lattian suhteen, toki onhan niissä säätöjalat edessä kaikissa.
Entä onko joku tämän vuoden aikana ostanut koneen, johon on tyytyväinen... ?
Jotain olen netistä selannut ja eivät kerro pesuaikoja enää:( kun olisi kiva, kuin ennen vanhaan, jolloin tavallinen kone pesi lyhyemmässä ajassa kuin nämä reilun kahden tunnin vääntäjät. Onko koneita, jotka pesevät koko koneellisen 40 c reilussa tunnissa kirjopyykkiä? Toki pikaohjelmia on mutta ainakin joissakin malleissa se pika on pikkupyykille eli 1 kg.
Uusi pyykkikone
5
358
Vastaukset
- xuratta
sen, että ohjelmat on pitkiä. Boschilla on 5,5 kilon pikapainike (speed perfect) jolla saa pesuajan about tuntiin mutta ne silti arvioivat ajan likaisuuden ja painon mukaan. Tuo 5,5 kg on siis 8 kg koneelle. Tulos on ihan ok.
- haetaan myöskin
Ei kyse ole pelkästään vedensäästöstä, vaan myös sähkönsäästöstä. Nykyään on perusohjelma, jolle pesuajat yms. ilmoitetaan, onkin ihan poikkeuksetta se mahdollisimman hidas/pidennetty eko-ohjelma, jonka kanssa käytetään / on tarkoitus käyttää myös matalampaa pesulämpötilaa. Halvemmissa koneissa ei sitten muuta vaihtoehtoa olekaan (näin etenkin astianpesukoneissa), joten aina junnataan 2 h.
Yleisesti ottaen näkyy edestäladattavissa pesukoneissa olevan enemmän valinnanvaraa - päältä ladattavat ovat jääneet enemmän sellaisiksi aloittelija/hinnat alkaen -malleiksi - ja ne hätäisemmät vaihtoehdot taitavat tosiaan löytyä akselilta Siemens/Bosch tai E-luxin Time manager mallit.
Parhaiten näistä pesuajoista taitaa päästä jyvälle räpeltämällä konetta liikkeessä - toki sillä edellytyksellä, että siinä on sähköt kytkettyinä. Näissä paremmissa koneissa on nimittäin pesuajan näyttö.
Käyttöohjeista tahi netistä tietoa on melkolailla turhaa etsiä - korkeintaan löytyy vain näiden eko-ohjelmien tiedot ... joita ei siis kannata pelästyä. Itselläni on Siemens, jolle kanssa luvataan 2 h 20 min -tyylisiä pesuaikoja, mutta normaaliohjelmalla 60° kirjopesu menee läpi noin 1½ tunnissa (kone lupaa 1 h 25 min, mutta täysi koneellinen tuppaa kestämään 5-10 min enemmän ... ja vajaa voi mennä vähän nopeamminkin).
Ja jos 1½ h on liikaa, niin löytyy vielä varsinaiset pikaohjelmat max. 2/3 kg pyykkimäärille. Hätäisin "15 min superpika" on kyllä jo vedätystä, kesto tosiasiassa 20-25 min, mutta kyllä silläkin kerran päällä pidetyt paidat tuorestaa. Tunnin kestävä pikaohjelma ei puolestaan jätä enää pesulämpötilan (max. 60 °) eikä -tuloksen suhteen valittamisen varaa ja sen ainoa rajoitus onkin max. 3 kg pyykkimäärä.
- ......
Electroluxissa on parhaat ajanvalintatoiminnot (time manager), nopeimmin saa täyden koneellisen 40 asteessa 40min. Kyllä siinä myös tosi kuraiset farkut puhdistuvat ihan riittävästi kun laittaa pesunestettä tahroihinkin, vaikka periaatteessa pitäisi pestä vain vähän likaista pyykkiä ja likaisempaa pidemmällä ohjelmalla.
Muissa koneissa on vain tunnin "pikaohjelma" ja normaali, mutta Electroluxissa voi melko pienin portain säätää ajankäyttöä kaikissa pesuohjelmissa. Itse olen ollut koneeseen tosi tyytyväinen. - Anonyymi
Onhan noita, mutta ota sivusta.
t:sivusta - Anonyymi
Mekaanikkotuttavani sanoi, että kodinkoneiden hyvyys/kestävyys on suoraan verrannollinen hintaan. Kallista ei tarvitse vaihtaa joka 5. vuosi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391849En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141414Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421377Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81171
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80919