Mihin Kroatiassa?

sinikukka11

Olen surffaillut netissä ja yrittänyt keksia meidän perheelle sopivaa kohdetta Kroatiasta. Mutta kohteita on tietysti niin paljon. Valmismatkakin kävisi mutta ajatuksissa olisi 1vko isommassa paikassa ja 1vko löhölomaa pienemmässä kylässä. Majoituksena etsimme villaa tai apartementosta, ei hotellia. Meillä on 11v. poika ja vanhemmat lähdössä reissuun ja ihan pahimmat turistirysät kierrämme kaukaa :) Tykkäämme retkeillä joko vuokra-autolla tai paikallisbusseilla ja sen vuoksi pienimmät saaret jätetään pois laskuista. Uimamahdollisuus olisi mukava vaikka emme rannoilla makaakaan. Ruoka on tärkeä osa lomaamme ja siksi raavintolatarjonta saisi olla laajempi kuin kaksi ravintolaa :)
Olemme matkailleet paljon mutta tämä kolkka maailmasta on vielä käymättä. Heräsikö kenelläkään ajatusta kohteesta joka voisi sopia meille? Ottaisin kiitollisena kaikki vinkit vastaan ja lähempään tarkasteluun. Myös majoitusvinkit otetaan mieluusti vastaan.

4

2466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akiantti

Oivallinen suunnitelma. Olemme käyneet entisen (ja silloisen jugoslavian rannikolla kai 6-7 kertaa. interhome.fi oli viimekesän majoittajamme. Sieltä löytyy luultavasti teillekin sopiva majoitus, kunhan päätätte missä haluatte käydä - ja milloin?. Lähtökohtana voisi olla jokin hyvä lentoyhteyden päässä oleva kaupunki, esim Split, Dubrovnik tai Pula (Monte Negron puolella Tivat). Itse lensimme Hel-Split, auto vuokralla, 3h k wc parveke -huoneisto Zadarin pohjoispuolella (Diklo).

Saaria ei kannata jättää pois matkasuunnitelmista, Jadrolinja kuljettaa myös autoja.

Kansallispuistoja on useita, maailman perintökohteita jne.
      Kirjastosta saattaa löytyä teos "Jugoslavian aarteet" tai "Treasures of Yougoslavija", josta löytyy historiallisia paikkoja myös pikkukylistä.

Vieraina kielinä vanhemmat ihmiset puhuvat saksaa ja nuoremmat englantia. Venäjäntaitoiset saattavat tulla toimeen kroatiaksi. (Slaavilaisella kieliryhmällä Jäämereltä Välimerelle; miksi meidän pitää opetella ruotsia?)

Ravintoloista en pysty oikein sanomaan mitään. Käytämme niitä kovin vähän. Ruoka ja kraanavesi on ollut turvallista, meillä ei ole koskaan ollut niistä johtuvia ongelmia (eikä muitakaan).

Tarkenna kyselyä, saatan palata palstalle!

• omalla autolla

Ainakin Plitvicen kansallispuisto ja Pulan Amfi. Ja esim. Krk:n saarelle pääsee myös sillan kautta. Me vuokrasimme huoneistot (yksityisomistuksissa) netistä paikallisten matkatoimistojen kautta.

• hp
      • Reissu-Reiska

Linkkvinkki ;)
        http://matkat.mediapard.net osoitteessa on myös Kroatiasta juttua. Useammastakin kohteesta, joten jollekin voipi olla hyötyä osoitteeseen vilkaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe