Onko hyvä tai huono idea laittaa vanhan mineriittikaton päälle uusi peltikatto vai pitäisikö vanha aina purkaa pois. Katto ei vuoda mutta on sammaloitunut ja haalistunut iän myötä n.30 vuotta.
Mineriittikatto
4
701
Vastaukset
- Simo***
Ei sitä kannata sinne alle jättää missään nimessä, vaikka käytännössä siitä tuskin tulisi ongelmia. Kun sen purkaa pois jää itselle (asukkaalle) turvallisempi olo ja myyntiä ajatellen, rakenteissa oleva asbesti ei ole koskaan plussaa - voi jopa mennä kauppa sivusuun.
- jjkhhcjk
Luin että vanhemmissa mineriittilevyissä olisi käytetty asbestia. Onko siis mahdollista että esim omassa katossani sitä ei olisi käytetty? Mistä voisin varmistua. Talo on vamistunut helmikuussa -75 Espooseen.
- Purkuun joskus
jjkhhcjk kirjoitti:
Luin että vanhemmissa mineriittilevyissä olisi käytetty asbestia. Onko siis mahdollista että esim omassa katossani sitä ei olisi käytetty? Mistä voisin varmistua. Talo on vamistunut helmikuussa -75 Espooseen.
Mineriittikatoissa on käytetty asbestia 80-luvulle asti. Jos katto on alkuperäinen vuodelta -75 niin siellä on takuulla asbestia.
T: -79 asbestikaton omistaja
- myske
Ota yhteyttä teen ilmaisen kuntoarvion ja tarjouksen kattoremontista satojen kattojen kokemuksella
www.myske.fi-0505183378 Tomi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965