Siis olen ottamassa kissanpennun, joka tällä hetkellä syö kuulemma aikuisen kissan ruokaa. Itse olen päättänyt syöttää sille tietenkin penturuokaa.
Niin sitä kysyisin, että voinko antaa vaan heti täällä uudessa kotona penturuokaa vai meneekö sillä maha sekasin?
Pentu syö aikuisen ruokaa, siirto penturuokaan?
5
379
Vastaukset
- tarviiapua
eikö kukaan osaa auttaa
- juuh...
heti koko satsia penturuokaa vaan vähitellen siirryt siihen eli pieni osa penturuokaa ja loppuosa sitä mit on ennenkin syönyt. Seuraile sitä mitä tulee ulos ja lisäilet aina enemmän ja enemmän sitä penturuuan osuutta. Ei ole hyväksi jos pieni pentu saa ripulin!
- tarviiapua
juuh... kirjoitti:
heti koko satsia penturuokaa vaan vähitellen siirryt siihen eli pieni osa penturuokaa ja loppuosa sitä mit on ennenkin syönyt. Seuraile sitä mitä tulee ulos ja lisäilet aina enemmän ja enemmän sitä penturuuan osuutta. Ei ole hyväksi jos pieni pentu saa ripulin!
Kiitos vastauksesta =) teenpä näin.
- Karkkikisut
Pennut saa niin herkästi ripulin jo siitä, kun vaihtavat kotia. Eli totuta se kisusi penturuokaan vähitellen ja sekoitettuna mieluiten samanlaiseen ruokaan, johon se on jo tottunut. Mitä pienempi pentu, sen tärkeämpää, että saa penturuokaa. Aikuisen ruoka on sille liian laihaa.
Mutta yleensä ottaen, mitä monipuolisempaan ruokaan pentu tottuu alunpitäen, sitä helpompaa sen ruokkiminen jatkossa on. On nääs melko turhauttavaa, kun laittaa katille eteen mitä hienompia pöperöitä ja katti vaan mielenosoituksellisesti raapii maata... Nimim. kokemusta on. - Kuopkuop
Karkkikisut kirjoitti:
Pennut saa niin herkästi ripulin jo siitä, kun vaihtavat kotia. Eli totuta se kisusi penturuokaan vähitellen ja sekoitettuna mieluiten samanlaiseen ruokaan, johon se on jo tottunut. Mitä pienempi pentu, sen tärkeämpää, että saa penturuokaa. Aikuisen ruoka on sille liian laihaa.
Mutta yleensä ottaen, mitä monipuolisempaan ruokaan pentu tottuu alunpitäen, sitä helpompaa sen ruokkiminen jatkossa on. On nääs melko turhauttavaa, kun laittaa katille eteen mitä hienompia pöperöitä ja katti vaan mielenosoituksellisesti raapii maata... Nimim. kokemusta on.Meidän kissa raapii maata vain kun se olevinaan piilottaa ruuan :'D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662747
- 2011997
- 711746
- 921648
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.451514Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91471- 791151
- 811060
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes193976