KIUSAAJAT JA KIUSATUT

esitelmä

Teen esitelmää aiheesta 'koulukiusaaminen', ja tarvitsisin kummaltakin osapuolelta vastauksia kysymyksiini. En tarvitse nimeäsi, enkä paikkakuntaasi, joten voit vastata täysin anonyymisti. En tuomitse kummankaan osapuolen vastaajaa, tarvitsen vain vastauksia. Kyselyitä on osio 1 ja osio 2. Ykkönen on kiusaajille ja kakkonen kiusatuille. Jos olet ollut kumpaakin osapuolta, voit vastata kumpaankin. Jos tiedät kiusanneesi edes pikkuisen, vastaa vaan rehellisesti. Nyt vaan rehellisesti kaikki vastaamaan, ja kiitos paljon vastauksistasi (: !

OSIO 1. KIUSAAJA

Olen [] tyttö [] poika [] en mielelläni vastaa tähän.
Ikäni [] 10-12 [] 13-15 [] 16 tai enemmän [] täysi-ikäinen.

OLEN KIUSANNUT, TAI KIUSAAN EDELLEEN
[] tiettyä henkilöä [] tiettyjä henkilöitä. [] kaikkia joilla on jotain josta huomauttaa. [] kaikkia jotka eivät miellytä minua. [] pienempiä kuin minä. [] puolustuskyvyttömiä. [] ___________

KIUSAAN, KOSKA
[] se tuottaa minulle mielihyvää. [] se saa oloni tuntumaan vahvemmalta ja suuremmalta.
[] muutkin kiusaavat. [] muut kehottavat. [] saan sillä suosiota ja valtaa. [] siksi, koska: _________

KIUSAAMISEN KOHTEENI ON/OLI
[] tyttö/tyttöjä [] poika/poikia [] kumpikin.
[] nuorempia kuin minä.

KIUSAAMISENI ON YLEENSÄ:
[] nimittelyä, huutelua tai muuta henkistä. [] fyysistä, esim. tönimistä. [] kiusaan netin välityksellä.

AIJOTKO LOPETTAA KIUSAAMISEN?
[] en. [] Lopetin jo. [] ehkä. [] kyllä.
[] Kommentti:

EIKÖ SINUA SÄÄLITÄ/SÄÄLITTÄNYT KIUSATTU?
vastaus:

PUHUTTELIKO KUKAAN AIKUINEN SINUA, JÄITKÖ KIINNI?'
vastaus:

OMA LISÄKOMMENTTINI:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OSIO 2. KIUSATTU

olen [] tyttö [] poika [] tähän en mielelläni halua vastata
ikäni [] 10-12 [] 13-15 [] 16 tai enemmän. [] täysi-ikäinen.

MINUA ON KIUSANNUT, TAI KIUSAA EDELLEEN
[] tietty henkilö. [] tietyt henkilöt. [] monet henkilöt.

MINUA KIUSATAAN....
[] ulkonäköni takia. [] luonteeni takia. [] kokoni takia. [] en tiedä. [] muuten:

KIUSAAMINEN AIHEUTTAA MINULLE
[] pahaa mieltä. [] jokapäiväistä vaivaa. [] lintsaamista. [] opiskelun vaikeutumista. [] itsetuhoisuutta.
[] muuta:

KIUSAAJA/KIUSAAJAT OVAT YLEENSÄ
[] poika/poikia [] tyttö/tyttöjä [] kumpiakin. [] nuorempia kuin minä. [] vanhempia kuin minä.

MINUA KIUSATAAN YLEENSÄ...
[] henkisesti. [] fyysisesti. [] jos haluat kertoa tarkemmin, miten?

OLETKO PUHUNUT ASIANTUNTIJALLE TAI AIKUISELLE?
[] olen [] en [] aijon kyllä [] en enkä aijo. [] 0ma kommentti:

OLETKO PUOLUSTAUTUNUT KIUSAAJILLE?
[] en. [] olen. Miten?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

9

867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esitelmä

      JA KIUSATTUKIN VOI LISÄTÄ LOPPUUN OMAN KOMMENTTINSA !

      • edrtertert

        OSIO 2. KIUSATTU

        olen [] tyttö [x] poika [] tähän en mielelläni halua vastata
        ikäni [] 10-12 [] 13-15 [x] 16 tai enemmän. [] täysi-ikäinen.

        MINUA ON KIUSANNUT, TAI KIUSAA EDELLEEN
        [] tietty henkilö. [x] tietyt henkilöt. [] monet henkilöt.

        MINUA KIUSATAAN....
        [] ulkonäköni takia. [] luonteeni takia. [] kokoni takia. [] en tiedä. [x] muuten: *Koska en polta*

        KIUSAAMINEN AIHEUTTAA MINULLE
        [] pahaa mieltä. [] jokapäiväistä vaivaa. [] lintsaamista. [] opiskelun vaikeutumista. [] itsetuhoisuutta.
        [x] muuta: *En välitä siitä mitenkään*

        KIUSAAJA/KIUSAAJAT OVAT YLEENSÄ
        [x] poika/poikia [] tyttö/tyttöjä [] kumpiakin. [] nuorempia kuin minä. [] vanhempia kuin minä.

        MINUA KIUSATAAN YLEENSÄ...
        [x] henkisesti. [] fyysisesti. [] jos haluat kertoa tarkemmin, miten?

        OLETKO PUHUNUT ASIANTUNTIJALLE TAI AIKUISELLE?
        [] olen [x] en [] aijon kyllä [] en enkä aijo. [] 0ma kommentti:

        OLETKO PUOLUSTAUTUNUT KIUSAAJILLE?
        [] en. [x] olen. Miten? *Aloin ärsyttää kiusaajia, jolloin ne lopettivat. Uusia kiusaajia tuli tietty tilalle*


      • kiusaajaettäkiusattu
        edrtertert kirjoitti:

        OSIO 2. KIUSATTU

        olen [] tyttö [x] poika [] tähän en mielelläni halua vastata
        ikäni [] 10-12 [] 13-15 [x] 16 tai enemmän. [] täysi-ikäinen.

        MINUA ON KIUSANNUT, TAI KIUSAA EDELLEEN
        [] tietty henkilö. [x] tietyt henkilöt. [] monet henkilöt.

        MINUA KIUSATAAN....
        [] ulkonäköni takia. [] luonteeni takia. [] kokoni takia. [] en tiedä. [x] muuten: *Koska en polta*

        KIUSAAMINEN AIHEUTTAA MINULLE
        [] pahaa mieltä. [] jokapäiväistä vaivaa. [] lintsaamista. [] opiskelun vaikeutumista. [] itsetuhoisuutta.
        [x] muuta: *En välitä siitä mitenkään*

        KIUSAAJA/KIUSAAJAT OVAT YLEENSÄ
        [x] poika/poikia [] tyttö/tyttöjä [] kumpiakin. [] nuorempia kuin minä. [] vanhempia kuin minä.

        MINUA KIUSATAAN YLEENSÄ...
        [x] henkisesti. [] fyysisesti. [] jos haluat kertoa tarkemmin, miten?

        OLETKO PUHUNUT ASIANTUNTIJALLE TAI AIKUISELLE?
        [] olen [x] en [] aijon kyllä [] en enkä aijo. [] 0ma kommentti:

        OLETKO PUOLUSTAUTUNUT KIUSAAJILLE?
        [] en. [x] olen. Miten? *Aloin ärsyttää kiusaajia, jolloin ne lopettivat. Uusia kiusaajia tuli tietty tilalle*

        OSIO 1. KIUSAAJA

        Olen [x] tyttö [] poika [] en mielelläni vastaa tähän.
        Ikäni [] 10-12 [x] 13-15 [] 16 tai enemmän [] täysi-ikäinen.

        OLEN KIUSANNUT, TAI KIUSAAN EDELLEEN
        [x] tiettyä henkilöä [] tiettyjä henkilöitä. [] kaikkia joilla on jotain josta huomauttaa. [] kaikkia jotka eivät miellytä minua. [] pienempiä kuin minä. [] puolustuskyvyttömiä. [] ___________

        KIUSAAN, KOSKA
        [] se tuottaa minulle mielihyvää. [] se saa oloni tuntumaan vahvemmalta ja suuremmalta.
        [] muutkin kiusaavat. [x] muut kehottavat. [x]saan sillä suosiota ja valtaa. [] siksi, koska:

        KIUSAAMISEN KOHTEENI ON/OLI
        [] tyttö/tyttöjä [x] poika/poikia [] kumpikin.
        [] nuorempia kuin minä.

        KIUSAAMISENI ON YLEENSÄ:
        [x] nimittelyä, huutelua tai muuta henkistä. [] fyysistä, esim. tönimistä. [] kiusaan netin välityksellä.

        AIJOTKO LOPETTAA KIUSAAMISEN?
        [] en. [x] Lopetin jo. [] ehkä. [] kyllä.
        [] Kommentti:

        EIKÖ SINUA SÄÄLITÄ/SÄÄLITTÄNYT KIUSATTU?
        vastaus: säälitti, mutta pakko oli jatkaa tai minut olisi hylätty porukasta.

        PUHUTTELIKO KUKAAN AIKUINEN SINUA, JÄITKÖ KIINNI?'
        vastaus: jäin. puhuteltiin.

        OMA LISÄKOMMENTTINI: en olisi halunnut kiusata, ja kadun sitä.
        -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        OSIO 2. KIUSATTU

        olen [x] tyttö [] poika [] tähän en mielelläni halua vastata
        ikäni [] 10-12 [x] 13-15 [] 16 tai enemmän. [] täysi-ikäinen.

        MINUA ON KIUSANNUT, TAI KIUSAA EDELLEEN
        [] tietty henkilö. [x] tietyt henkilöt. [] monet henkilöt.

        MINUA KIUSATAAN....
        [x] ulkonäköni takia. [XX] luonteeni takia. [] kokoni takia. [] en tiedä. [] muuten:

        KIUSAAMINEN AIHEUTTAA MINULLE
        [x] pahaa mieltä. [x] jokapäiväistä vaivaa. [] lintsaamista. [/] opiskelun vaikeutumista. [] itsetuhoisuutta.
        [] muuta:

        KIUSAAJA/KIUSAAJAT OVAT YLEENSÄ
        [] poika/poikia [] tyttö/tyttöjä [x] kumpiakin. [] nuorempia kuin minä. [] vanhempia kuin minä.

        MINUA KIUSATAAN YLEENSÄ...
        [x] henkisesti. [x] fyysisesti. [] jos haluat kertoa tarkemmin, miten?

        OLETKO PUHUNUT ASIANTUNTIJALLE TAI AIKUISELLE?
        [] olen [] en [] aijon kyllä [] en enkä aijo. [] 0ma kommentti: olen mutten enääikinä aijo kertoa, koska se pahensi tilaa.

        OLETKO PUOLUSTAUTUNUT KIUSAAJILLE?
        [] en. [x] olen. Miten? sanomalla takaisin muttei paljoa sekään auttanut.


    • 21n

      OSIO 2. KIUSATTU

      olen [x] tyttö [] poika [] tähän en mielelläni halua vastata
      ikäni [] 10-12 [] 13-15 [] 16 tai enemmän. [x] täysi-ikäinen.

      MINUA ON KIUSANNUT, TAI KIUSAA EDELLEEN
      [] tietty henkilö. [x] tietyt henkilöt. [] monet henkilöt.

      MINUA KIUSATAAN....
      [x] ulkonäköni takia. [x] luonteeni takia. [x] kokoni takia. [x] en tiedä. [x] muuten:

      KIUSAAMINEN AIHEUTTAA MINULLE
      [x] pahaa mieltä. [x] jokapäiväistä vaivaa. [x] lintsaamista. [x] opiskelun vaikeutumista. [] itsetuhoisuutta.
      [x] muuta: koulusta jäämistä, hoitoon joutumista.

      KIUSAAJA/KIUSAAJAT OVAT YLEENSÄ
      [] poika/poikia [] tyttö/tyttöjä [x] kumpiakin. [] nuorempia kuin minä. [] vanhempia kuin minä.

      MINUA KIUSATAAN YLEENSÄ...
      [x] henkisesti. [] fyysisesti. [] jos haluat kertoa tarkemmin, miten?

      OLETKO PUHUNUT ASIANTUNTIJALLE TAI AIKUISELLE?
      [x] olen [] en [] aijon kyllä [] en enkä aijo. [] 0ma kommentti: Olen joutunut käymään laitoshoidossa ja psykiatrin juttusilla vielä kun olin alaikäinen.

      OLETKO PUOLUSTAUTUNUT KIUSAAJILLE?
      [x] en. [] olen. Miten? Kiusaaminen alkoi ala-asteella ja olin arempi henkilö, etten puolustautunut. Mutta tuo aika on siis ohi, mutta jäljet on jättänyt....

    • Lonedeath

      OSIO 2. KIUSATTU

      olen [x] tyttö [] poika [] tähän en mielelläni halua vastata
      ikäni [] 10-12 [] 13-15 [x] 16 tai enemmän. [] täysi-ikäinen.

      MINUA ON KIUSANNUT, TAI KIUSAA EDELLEEN
      [] tietty henkilö. [] tietyt henkilöt. [x] monet henkilöt.

      MINUA KIUSATAAN....
      [x] ulkonäköni takia. [x] luonteeni takia. [] kokoni takia. [x] en tiedä. [x] muuten:

      KIUSAAMINEN AIHEUTTAA MINULLE
      [x] pahaa mieltä. [x] jokapäiväistä vaivaa. [] lintsaamista. [x] opiskelun vaikeutumista. [x] itsetuhoisuutta.
      [] muuta:

      KIUSAAJA/KIUSAAJAT OVAT YLEENSÄ
      [] poika/poikia [] tyttö/tyttöjä [x] kumpiakin. [] nuorempia kuin minä. [x] vanhempia kuin minä.

      MINUA KIUSATAAN YLEENSÄ...
      [x] henkisesti. [] fyysisesti. [] jos haluat kertoa tarkemmin, miten?

      OLETKO PUHUNUT ASIANTUNTIJALLE TAI AIKUISELLE?
      [x] olen [] en [] aijon kyllä [] en enkä aijo. [] 0ma kommentti:

      OLETKO PUOLUSTAUTUNUT KIUSAAJILLE?
      [x] en. [] olen. Miten?

    • oddbug.....

      OSIO 1. KIUSAAJA

      Olen [] tyttö [x] poika [] en mielelläni vastaa tähän.
      Ikäni [ ] 10-12 [x] 13-15 [] 16 tai enemmän [] täysi-ikäinen.
      HUOM! : olen 17, mutta laitoin tuohon 13-15, koska kiusaamisaikoina olin 13.

      OLEN KIUSANNUT,
      [x] tiettyä henkilöä [] tiettyjä henkilöitä. [] kaikkia joilla on jotain josta huomauttaa. [] kaikkia jotka eivät miellytä minua. [] pienempiä kuin minä. [] puolustuskyvyttömiä. [] ___________

      KIUSAAN, KOSKA
      [] se tuottaa minulle mielihyvää. [] se saa oloni tuntumaan vahvemmalta ja suuremmalta.
      [(x)] muutkin kiusaavat. [] muut kehottavat. [] saan sillä suosiota ja valtaa. [x] siksi, koska: se oli ainoa tapa päästä äärimmäisen rasittavasta ja ongelmallisesti käyttäytyvästä henkilöstä eroon.

      KIUSAAMISEN KOHTEENI ON/OLI
      [x] tyttö/tyttöjä [] poika/poikia [] kumpikin.
      [] nuorempia kuin minä.

      KIUSAAMISENI ON YLEENSÄ:
      [x] nimittelyä, huutelua tai muuta henkistä. [] fyysistä, esim. tönimistä. [] kiusaan netin välityksellä.

      AIJOTKO LOPETTAA KIUSAAMISEN?
      [] en. [x] Lopetin jo. [] ehkä. [] kyllä.
      [x] Kommentti: lopetin, kun saavutin tavoitteeni, eli hän jätti minut rauhaan.

      EIKÖ SINUA SÄÄLITÄ/SÄÄLITTÄNYT KIUSATTU?
      vastaus: Silloin ei säälittänyt, koska mielestäni oli omalla käytöksellään aiheuttanut itsensä siihen pisteeseen. Nyttemmin säälittää, koska hän pohjimmiltaan halusi vain ystäviä. Vaikka tapansa oli hyvin tunkeileva ja ahdistava, eikä luovuttanut millään.

      PUHUTTELIKO KUKAAN AIKUINEN SINUA, JÄITKÖ KIINNI?'
      vastaus: Olin porukasta se joka sai luistettua itsensä aina irti "pinteestä", joten vain muita kiusaajia puhuteltiin. Itse olin tuolloin sen verran kaksinaamainen paskiainen, ettei minua osattu epäillä.

      OMA LISÄKOMMENTTINI:
      Arvostan häntä ihmisenä. Näin vuosia myöhemmin ajateltuna tein itse paljon enemmän pahaa ja häpeän sitä. Emme pelkästään yrittäneet hankkitua hänestä eroon, vaan käytimme myös hänen hyväuskoisuuttaan hyväksi.
      ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      OSIO 2. KIUSATTU

      olen [x] tyttö [] poika [] tähän en mielelläni halua vastata
      ikäni [] 10-12 [x] 13-15 [] 16 tai enemmän. [] täysi-ikäinen.
      HUOM!: olen 17, mutta kiusatuksi tulemisen aikoina olin 14-15v

      MINUA ON KIUSANNUT,
      [] tietty henkilö. [x] tietyt henkilöt. [(x)] monet henkilöt.

      MINUA KIUSATAAN....
      [x] ulkonäköni takia. [x] luonteeni takia. [] kokoni takia. [] en tiedä. [] muuten:

      KIUSAAMINEN AIHEUTTAA MINULLE
      [x] pahaa mieltä. [] jokapäiväistä vaivaa. [] lintsaamista. [x] opiskelun vaikeutumista. [] itsetuhoisuutta.
      [x] muuta: masennusta, yksinäisyyttä eristäytymistä..

      KIUSAAJA/KIUSAAJAT OVAT YLEENSÄ
      [] poika/poikia [] tyttö/tyttöjä [x] kumpiakin. [] nuorempia kuin minä. [] vanhempia kuin minä.

      MINUA KIUSATAAN YLEENSÄ...
      [x] henkisesti. [] fyysisesti. [x] jos haluat kertoa tarkemmin, miten? - eristetään porukan ulkopuolelle, ollaan kuin minua ei olisikaan, puhutaan ja arvostellaan selän takana, huudellaan ja heitellään typeriä kysymyksiä tai kommentteja.
      Huutelijat yms. ulkonäön takia kiusaavat olivat useinmiten poikia, Syrjiät ja paskanpuhujat yleensä tyttöjä.

      OLETKO PUHUNUT ASIANTUNTIJALLE TAI AIKUISELLE?
      [] olen [] en [] aijon kyllä [x] en enkä aijo. [] 0ma kommentti:

      OLETKO PUOLUSTAUTUNUT KIUSAAJILLE?
      [] en. [x] olen. Miten?: Kommentoijille, arvostelijoille ja huutelijoille olen heittänyt jotain takaisin mikä saa hiljaiseksi (sillä muutaman kiusaajan saanut lopettamaan tekonsa) tai vain naurahtanut jutuilleen siihen malliin, että en loukkaannu. Syrjimiselle en keksinyt puolustuskeinoa. En halunnut ryhtyä samanlaiseksi kuin millaista henkilöä itse aikoinani kiusasin (eli en halua tyrkyttää itseäni, vihaan sitä), joten tyydyin osaani. Pikkuhiljaa kaveriporukka muuttui vähän eri kuvioon ja pääsin takaisin entiseen porukkaan.

      • oddbug....

        oho pieni virhe tuoho tullut :D olen siis tyttö, meni vikaan tuo eka rasti!


    • Eivätkä opettejatkaan saaneet sitä loppumaan. Jos ylipäätääkin joutuu koulukiusatuksi niin lopuu vasta koulun päätyttyä. Näin on. Uskokaa tai älkää. Kiusaaminen on ongelma, eikä tule loppumaan ikinä.

    • yksi_miljardeista

      OSIO 2. KIUSATTU

      olen [] tyttö [x] poika [] tähän en mielelläni halua vastata
      ikäni [] 10-12 [] 13-15 [x] 16 tai enemmän. [] täysi-ikäinen.

      MINUA ON KIUSANNUT, TAI KIUSAA EDELLEEN
      [x] tietty henkilö. [x] tietyt henkilöt. [x] monet henkilöt.

      MINUA KIUSATAAN....
      [x] ulkonäköni takia. [x] luonteeni takia. [] kokoni takia. [x] en tiedä. [x] muuten: erillaisten "nolojen" toimintojeni takia, joita on koulussa, tai koulun ulkopuolella

      KIUSAAMINEN AIHEUTTAA MINULLE
      [x] pahaa mieltä. [] jokapäiväistä vaivaa. [] lintsaamista. [x] opiskelun vaikeutumista. [-] itsetuhoisuutta. (pari kertaa...)
      [x] muuta: en kokenut näistä mitään enään sen jälkeen, kun en enään völittänyt siitä että minua kiusattiin.

      KIUSAAJA/KIUSAAJAT OVAT YLEENSÄ
      [x] poika/poikia [] tyttö/tyttöjä [] kumpiakin. [] nuorempia kuin minä. [] vanhempia kuin minä.

      MINUA KIUSATAAN YLEENSÄ...
      [x] henkisesti. [x] fyysisesti. [] jos haluat kertoa tarkemmin, miten? huudeltu, haukuttu, tönitty, joskus jopa lyöty...

      OLETKO PUHUNUT ASIANTUNTIJALLE TAI AIKUISELLE?
      [] olen [x] en [] aijon kyllä [] en enkä aijo. [] 0ma kommentti: en uskaltanut.. olisin voinut mutta siitä ei tullut mitään..

      OLETKO PUOLUSTAUTUNUT KIUSAAJILLE?
      [x] en. [x] olen. Miten? jos välinpitämättömyys lasketaan puolustautumiseksi, niin se, muuten en oikeastaan. muuten olen hyvin ujo ja arka henkilö etten pystynyt puolustautumaan

      LISÄKOMMENTTI: halusin kirjoittaa pienen lisäkommentin siitä, että kiusaaminen loppui peruskoulusta päästyäni, minua kiusattiin läpi peruskoulun (ylä- ja ala-aste). ja minulla on kaksi ystävää, joille olen kertonut siitä henkilökohtaisesti kiusaamisestani, kenellekkään muulle en ole puhunut siitä, koska en jotenkin pysty kertomaan asioista, ja suljen ne sisälleni...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      31
      6015
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      270
      3706
    3. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      3157
    4. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      143
      2752
    5. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2390
    6. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      112
      2053
    7. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      218
      1969
    8. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      200
      1862
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      58
      1502
    10. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1446
    Aihe