Tämän alan pääsykokeissa käyneiden kokemuksia kaipailisia. Sekä kirjallisesta (ennenkaikkea matematiikka, laskin näkyy olevan sallittu.) osiosta ja myös haastatteluista. Kaikki tieto tervetullutta! :)
Itselläni kokeet Laureassa.
Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohto (restonomi) PÄÄSYKOE!
9
2081
Vastaukset
- k
myös kovasti kiinnostunut, pääsykokeet Laureassa myös! :)
- pöö99
Kävin keväällä Haaga-Heliassa tekemässä Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon pääsykokeen ja pääsin sisään.
Kirjallinen koe oli helppo, kaikki kysymykset (paitsi matikka) olivat tiukasti pääsykoekirjan tärkeimmistä aiheista, joten jos oli jaksanut kirjan pari kertaa lukea läpi niin ei olisi pitänyt olla mitään ongelmia. Vastausvaihtoehtoja taisi olla 3 tai 4 ja vain yksi oli aina oikein, vääristä vastauksista ei edes sakotettu. Matikan kysymykset oli yläastematikkaa (minä hölmö kun kertailin pitkää matikkaa otsa hiessä ennen koetta).
Haastattelussa pääosassa oli motivaatio ja se, että tiedät varmasti minne olet hakemassa. Kysymyksinä oli esim. Mitä tiedät alasta johon olet hakemassa?, Missä näet itsesi 10 vuoden kuluttua?, Kuvaile itseäsi opiskelijana jne. jne. - ...
Moi! Itse olin tuolla pääsykokeissa jo toista kertaa ja haluaisin nyt kuulla teidän muiden mielipiteitä, miten pääsykokeet menivät omasta mielestänne? :)
- j.d.t
Missä olit pääsykokeissa?
- ...
j.d.t kirjoitti:
Missä olit pääsykokeissa?
Laureassa Leppävaarassa
- j.d.t
... kirjoitti:
Laureassa Leppävaarassa
Okei...
Itse olin kans Lepuskin laureassa kokeissa.
Kirjallinen osio jännitti aivan sikana ku en oikeen oo mikään mestari matikassa enkä kyl englannissakaan, mut kai se ihan jees meni.
Haastatteluosio sit menikin mun omasta mielestä paremmin ku olin etukäteen kuvitellu sen menevän.. :) tietty sekin jännitti etukäteen, mut ku siihen tilanteeseen pääs niin sit se menikin ihan omalla painollaan.
mites sulla? ja muillakin? - notsogood.
j.d.t kirjoitti:
Okei...
Itse olin kans Lepuskin laureassa kokeissa.
Kirjallinen osio jännitti aivan sikana ku en oikeen oo mikään mestari matikassa enkä kyl englannissakaan, mut kai se ihan jees meni.
Haastatteluosio sit menikin mun omasta mielestä paremmin ku olin etukäteen kuvitellu sen menevän.. :) tietty sekin jännitti etukäteen, mut ku siihen tilanteeseen pääs niin sit se menikin ihan omalla painollaan.
mites sulla? ja muillakin?Leppävaarassa olin myös. Referaatti oli suht helppo, itselleni ei oikein ihan loppu avautunut ja siitä saattoi tulla virhe jos parikin. Matikkatehtävät oli ihan alkeismatikkaa, mutta koska oli enää vartti koeaikaa jäljellä, kun aloin laskemaan, niin muistinihan palautti laskukaavat mieleen n.½h kokeen jälkeen. Kyllä niihinkin vastaukset kuitenkin sain aikaiseksi. Haastattelu oli mielestäni huonosti järjestetty 7-8 ihmistä samassa tilassa, itseltäni ei kysytty yhtään kysymystä edes toisena. Olisi ollut kiva aloittaa edes yhteen vastaaminen, eikä kuunnella kaikkia muita ensin ja sitten koittaa keksiä vielä jtn sanottavaa. Meillä ryhmässä loppui myös aika niin, ettei kaikkia kysymyksiä ehditty käydä.
Epäilen, etten pääse sisään tälläkertaa, mutta keväällä uudestaan :) - j.d.t
notsogood. kirjoitti:
Leppävaarassa olin myös. Referaatti oli suht helppo, itselleni ei oikein ihan loppu avautunut ja siitä saattoi tulla virhe jos parikin. Matikkatehtävät oli ihan alkeismatikkaa, mutta koska oli enää vartti koeaikaa jäljellä, kun aloin laskemaan, niin muistinihan palautti laskukaavat mieleen n.½h kokeen jälkeen. Kyllä niihinkin vastaukset kuitenkin sain aikaiseksi. Haastattelu oli mielestäni huonosti järjestetty 7-8 ihmistä samassa tilassa, itseltäni ei kysytty yhtään kysymystä edes toisena. Olisi ollut kiva aloittaa edes yhteen vastaaminen, eikä kuunnella kaikkia muita ensin ja sitten koittaa keksiä vielä jtn sanottavaa. Meillä ryhmässä loppui myös aika niin, ettei kaikkia kysymyksiä ehditty käydä.
Epäilen, etten pääse sisään tälläkertaa, mutta keväällä uudestaan :)notsogood. pääsitkö sisään vai miten kävi?
Itse yllätyksekseni pääsin sisään vaikka en osannut sitä oikeastaan odottaa.
Nyt täytyykin vaan miettiä et jatkanko kokin hommia vai alanko opiskelee.. - j.d.t
j.d.t kirjoitti:
notsogood. pääsitkö sisään vai miten kävi?
Itse yllätyksekseni pääsin sisään vaikka en osannut sitä oikeastaan odottaa.
Nyt täytyykin vaan miettiä et jatkanko kokin hommia vai alanko opiskelee..Onko muita AMK hyväksyttyjä?
Mikä koulu ja koulutusala?
Valintakoe pisteet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803