Kihlasormukset?

Kyynel*

Mentiin kihloihin, no joo. Siis tarkennan, minä menin kihloihin. Mies ei sormusta sormeen halua, joten mitä helvettiä?
Sanoi selitykseksi, että ei tarvitse kun ei sitä pidä koskaan.
Tuntuu että olen kihloissa itseni kanssa, vai kenen, en tiedä yhtään?
Kertokaa miehet, että ymmärtäisin jonain päivänä. Miksi sitä sormusta ei voi pitää?
Itse olen päätynyt siihen tulokseen, että äijä ei halua viestittää kenellekään olevansa varattu.
Eihän tämän näin pitänyt mennä....?

7

1037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätitamperelainen

Ostiko mies sinulle sen sormuksesi? Jos, niin silloinhan hän sinua kuitenkin on kosinut, eli haluaa kanssasi naimisiin. Vai?

Jos hän ei halua pitää sormusta, mutta osti sinulle sellaisen, kaikki on ihan hyvin. Jotkut miehet vain eivät käytä mitään koruja. Jokin muu syy hänellä asiaan on, ei hän sitä sen takia jätä itselleen laittamatta tai ottamatta, etteikö hän sinusta pitäisi ja välittäisi. Ellei hänellä ole kaulaketjua, korvarengasta eikä luokkasormusta tai muutakaan aiempaa korua, ei hän todennäköisesti tunne niihin mitään viehtymystä.

Jos taas sinä itse ostit itsellesi sormuksen ja päätit teidän olevan kihloissa, vaikka sinua ei ole kosittu/et ole kosinut, asia on eri. Kihlaukseen tarvitaan kosinta, johon on vastattu myöntävästi. Ja silloin ollaan kihloissa, eikä sen merkiksi tarvita sormuksia.

Et pysty pitämään miestä itselläsi merkkaamalla hänet sormuksella. Ihmiset ovat toisilleen uskollisia, jos ovat ollakseen. Ja jos tämä mies on jotenkin casanovan tyyppinen, hän on sitä, vaikka hänellä olisi kilo renkaita sormissa.

• Kyynel*

Mies osti sormuksen minulle ja hän myös "kosi" minua, eli halusi kihlata minut.
        Ajatus tuli täysin häneltä, joten kait kaikki sitten on ok ja minä olen vain neuroottinen nainen :)
        Kiitos järkevistä sanoista tätitamperelainen....

• tätitamperelainen
        Kyynel* kirjoitti:

Ajatus tuli täysin häneltä, joten kait kaikki sitten on ok ja minä olen vain neuroottinen nainen :)

Jos asiat ovat tuolla kantilla, mies sitten vain ei pysty sormusta pitämään, mutta haluaa kanssasi olla ja elää. Ole onnellinen sormuksesi kanssa. Nauti kihlauksestasi. Opettele hyväksymään tilanne. Voithan kysyä, haluaako mies kenties vihkisormuksen sitten joskus. Saattaa olla, ettei hän vain kykene siihenkään. Jollakulla kiristää, kun kauluspaidan ylin nappi on kiinni tai kaulassa on solmio. Sormus saattaa olla miehellesi yhtä tuskallinen ajatus, vaikkakin eri ruumiinosassa :).

• kihlat vai "kihlat"?
        Kyynel* kirjoitti:

Kihlaus on kahden ihmisen lupaus toisilleen naimisiinmenosta. Kysyikö mies siis sinua kanssaan naimisiin vai pelkästään kihloihin? Nykyään kun ihmiset ei tunnu tajuavan, että kihlaus ei ole mikään erillinen olotila vaan naimisiinmenoa edeltävä aika. Jos hänellä ei ole aikomusta mennä kanssasi naimisiin niin en sitten tiedä miksi edes sormusta sinulle osti. Jonkun sitoutumisen merkiksi kai. Jos taas olette puhuneet menevänne keskenänne naimisiin niin siinä tapauksessa olette tosiaan kihloissa, oli sormuksia tai ei. Sormus on ainoastaan kihlauksen symboli, ei mitään muuta. Kihloissa voi olla mainiosti ilman sormuksiakin.

• Nakimaatti

Olen pudonnut kärryiltä nykymaailman kihlauksen suhteen. Nytkö voi mennä jo yksinään kihloihin? Laitan sormuksen sormeen ja tadaa olen kihloissa?

Ennen muinoin luulin, että kihlaus tarkoitti, sitä kun mies ja nainen (kaksi osapuolta siis) sopivat keskenään menevänsä naimisiin toistensa kanssa. Ja sen merkiksi voitiin sitten ostaa sormukset. Eli sormuksella viestitettiin, että avioliittolupaus on tehty. Joka joo tarkoittaa yleensä sitä, että on "varattu"...

Meillä ei ole kummallakaan kihlasormusta. Jonkun tulkinnan mukaan emme ilmeisesti kihloissa ehkä ole?

Eikö kaikki teidän tuttunne tiedä teidän olevan varattuja? Jos mies esim. hyppää piiloon aina pensaaseen, kun kävelette kaksin kadulla ja joku miehen tuttu tulee vastaan, niin sitten olisin huolissani. Kenen muun vielä pitäisi tietää? Epäiletkö, että jos joku tuntemanton nainen tulisi iskemään miestäsi niin miehesi ei kertoisi olevan varattu? Ja pettäisi sinua? Lohdutukseksesi voin kertoa, että vaikka miehelläsi olisi sormus, hän voisi pettää, jos haluaa. Ja joku voisi olla hänestä kiinnostunut, sormuksesta huolimatta.

Sormukseen tottumatonkin voi tottua pitämään sormusta. Aluksi se voi tuntua oudolta. Mutta pääasia ei kait kihlauksessa ole sormus. Vai?

Jos mies itse kihlausta oma aloitteisesti ehdotti niin tuntuisi kummalta, että hän ei haluaisi kihloissa kanssasi olla. Ehkä hän ei oikeasti vaan pidä sormuksista.

Keskustelkaa aiheesta keskenänne, jos asia vaivaa.

• Maarettilla

Kihlaus on lupaus avioliitosta. Pyysikö hän sinua kanssaan avioliittoon vai ei? Jos ei, voi hänelle kihlaus tarkoittaa jotain ihan muuta kuin avioliittolupausta, joka kihlaus siis oikeasti on. Sormukset eivät ole pakollisia kihlauksessa kuten ei avioliitossakaan.

Kihlauksenne ei ole kihlaus, jos ette ole puhuneet ja sopineet avioliitosta. Mutta mikäli olette, on se kihlaus ilman sormuksiakin.

• hjökjh

poikaystäväni, ettei hän käytä koskaan mitään koruja. Lähinnä työn takia.
        Toki voihan sitä vihkisormuksen hankkia ja pitää vain ja ainoastaan virallisissa tilanteissa. Eli juhlissa yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe