miten tyhjentää kissan virtsarakko?

h.annnaaa..a

meillä on kissa, joka on loukannut itsensä pahasti ja todennäköisesti vaurioittanut rakkonsa pahasti että joudutaan lopettamaan parin päivän päästä, koska ei rakko tunnu toimivan. eläinlääkärissä neuvottiin seuraamaan kissan tilaa paripäivää että alkaako virtsarakko tomia, eikä kissaa laatikolla ole näkynyt, joten rakko pitäisi itse tyhjentää. sitä on yritetty mutta pissaa ei tule, jotan mistä kohta sitä suunilleen pitäisi painella että rakko tyhjentyisi-?? koska kissa on juonut ja kyllä sitä virtsaa sielä on... auttakaa hyvät ihmiset!

11

3452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soitat

      sille lääkärille ja kysyt sieltä tai paremminkin viet sen kissan sinne ja rakko tyhjennetään siellä, etkä kysele neuvoja tällaisilta palstoilta. Itse jos menet painelemaan saatat aiheuttaa rakon repeämisen ja sitä kautta kyllä sen kissan tuskallisen kuoleman, tosin eikös se nyt ole jo menossa piikille muutenkin?

      Jotenkin on taas niin selvää trollimeininkiä, ettei paremmasta väliä.

      • Karkkikisut

        Asiaa tietysti siinä, että lääkäriin kyllä pitää yhteyttä ensisijaisesti ottaa. Mutta miksi sitä pitää noin rumasti vastata ihmiselle, jolla on hätä? Ihmettelen vaan.

        Valitettavasti itse asiaan en nyt osaa muuta sanoa, kuin että lääkärille. Ja toivotella kisulle kuitenkin toipumista.


      • 5+44
        Karkkikisut kirjoitti:

        Asiaa tietysti siinä, että lääkäriin kyllä pitää yhteyttä ensisijaisesti ottaa. Mutta miksi sitä pitää noin rumasti vastata ihmiselle, jolla on hätä? Ihmettelen vaan.

        Valitettavasti itse asiaan en nyt osaa muuta sanoa, kuin että lääkärille. Ja toivotella kisulle kuitenkin toipumista.

        Jos kissan virtsarakko on vaurioitunut, niin totta helvetissä eläinlääkäri leikkauksella yrittää saada sen kuntoon jos mahdollista ja jos ei, niin sitten kivuton nukutus välittömästi eikä 2-3 päivän päästä.

        Kissan virtsarakkoa ei todellakaan painella, eli jos kissa ei kykene virtsaamaan, on se vietävä HETI oikealle eläinlääkärille eikä millekään puoskarille, sillä jo vuorokauden virtsaamattomuus saattaa aiheuttaa kissan kuoleman!!!!! Kissan virtsarakkoa ei voi eikä saa itse koettaa tyhjentää, sillä se voidaan tehdä ainoastaan katetroiden virtsaputkesta tai vatsanahkan läpi suoraan virtsarakosta piikillä imien = eläinlääkärin toimenpiteitä.

        Aloittaja voisi netissä vinkumisen sijasta auttaa omaa kissaansa ja kiidättää sen välittömästi ammattitaitoisen eläinlääkärin vastaanotolle, mieluummin eläinklinikalle jossa mahdollisuus kissaa hoitaa muutenkin kuin toteamalla että kipeä taitaa olla!!!!!


      • oikeasti..
        Karkkikisut kirjoitti:

        Asiaa tietysti siinä, että lääkäriin kyllä pitää yhteyttä ensisijaisesti ottaa. Mutta miksi sitä pitää noin rumasti vastata ihmiselle, jolla on hätä? Ihmettelen vaan.

        Valitettavasti itse asiaan en nyt osaa muuta sanoa, kuin että lääkärille. Ja toivotella kisulle kuitenkin toipumista.

        jos ihminen on niin hölmö, ettei tuollaisessa tilanteessa osaa soittaa lääkärille ja kysyä, vaan alkaa kysellä tällaisella kissapalstalla, niin päätäkö tässä pitäisi taputella? Jos lääkäriltä on osattu kysyä muutakin, niin tuo nyt ainakin pitää sieltä kysyä ja kyllä lääkäri olisi sen neuvonut jos olisi halunnut omistajan toimivan niin. Tervettäkään rakkoa ei tietämättömän omistajan pidä mennä painelemaan, saati jos se on vaurioitunut.

        En ymmärrä sitä, että osataan kyllä nettiä käyttää ja hienot kännykät pitää olla kaikilla, jopa alaikäisillä kakaroilla, mutta soittaa hätätilanteessa ei osata vaan kysytään palstalta. Minulla ei tulisi mieleenikään kysellä hätätilanteessa mistään muualta kuin lääkäriltä ja sellaisen saa kiinni mihin vuorokauden aikaan tahansa. Vaikkei se olisi juuri sillä paikkakunnalla, niin kyllä se jostakin löytyisi edes puhelimen päähän neuvomaan.


      • Karkkikisut
        oikeasti.. kirjoitti:

        jos ihminen on niin hölmö, ettei tuollaisessa tilanteessa osaa soittaa lääkärille ja kysyä, vaan alkaa kysellä tällaisella kissapalstalla, niin päätäkö tässä pitäisi taputella? Jos lääkäriltä on osattu kysyä muutakin, niin tuo nyt ainakin pitää sieltä kysyä ja kyllä lääkäri olisi sen neuvonut jos olisi halunnut omistajan toimivan niin. Tervettäkään rakkoa ei tietämättömän omistajan pidä mennä painelemaan, saati jos se on vaurioitunut.

        En ymmärrä sitä, että osataan kyllä nettiä käyttää ja hienot kännykät pitää olla kaikilla, jopa alaikäisillä kakaroilla, mutta soittaa hätätilanteessa ei osata vaan kysytään palstalta. Minulla ei tulisi mieleenikään kysellä hätätilanteessa mistään muualta kuin lääkäriltä ja sellaisen saa kiinni mihin vuorokauden aikaan tahansa. Vaikkei se olisi juuri sillä paikkakunnalla, niin kyllä se jostakin löytyisi edes puhelimen päähän neuvomaan.

        Mielellään kuitenkin peräänkuuluttaisin edes alkeellisia käytöstapoja näilläkin palstoilla. Jos kysyjä mielestäsi on hölmö, niin tarvitseeko silti täällä ruveta haukkumaan? Siitä ei seuraa mitään hyvää kenellekään loppujen lopuksi. Jos on hyviä neuvoja annettavaksi, niin niistä voi joku hyötyäkin.


      • minä...
        Karkkikisut kirjoitti:

        Mielellään kuitenkin peräänkuuluttaisin edes alkeellisia käytöstapoja näilläkin palstoilla. Jos kysyjä mielestäsi on hölmö, niin tarvitseeko silti täällä ruveta haukkumaan? Siitä ei seuraa mitään hyvää kenellekään loppujen lopuksi. Jos on hyviä neuvoja annettavaksi, niin niistä voi joku hyötyäkin.

        kyllä taidan olla yksi niistä harvoista jotka tällä palstalla niitä neuvoja on ollut antamassa ja tehnyt sitä jo vuosia. Jos sana hölmö on sinusta haukkumista, niin voisit kyllä puuttua sitten myös niihin oikeisiin haukkumisiin. Minä kun niitä haukkumisia ja nimittelyjä taidan täällä eniten saada, mutta minua se ei haittaa kun nimittelijät yrittää sillä vain ärsyttää, onnistumatta siinä;) Minusta ihminen joka ei kysy lääkäriltä ohjeita tuollaiseen toimintaan, varsinkin kun on jo ollut yhteydessä sinne aiemmin, on vaan hölmö. Kyllä nykypäivänä kun osataan nettiä käyttää ja tietoa sitä kautta saadaan, pitää ymmärtää soittaa lääkärille kissan tervyttä tai sairautta koskevissa asioissa. Jos sitten kysellään muiden mielipiteitä jatkoa ajatellen muuten, niin siihen voi nettipalstoja käyttää.

        Täällä oli aiemmin vastaamassa pieneläinhoitaja omalla palstallaan, omalla nimellään, vaan se loppui heti alkuunsa kun nämä trollit aloittivat oikein ajojahdin. Siinä olisi ollut oiva paikka kysellä, vaan sitä täällä ei haluttu, haluttiin vain provoilla kuten aina on tehty. Siksi tämä palsta ei ole oikea paikka kysellä vakavista asioista yhtään mitään, siihen löytyy parempiakin paikkoja joissa on kunnon ylläpito ja joilla ei trollit viihdy.


      • X.
        minä... kirjoitti:

        kyllä taidan olla yksi niistä harvoista jotka tällä palstalla niitä neuvoja on ollut antamassa ja tehnyt sitä jo vuosia. Jos sana hölmö on sinusta haukkumista, niin voisit kyllä puuttua sitten myös niihin oikeisiin haukkumisiin. Minä kun niitä haukkumisia ja nimittelyjä taidan täällä eniten saada, mutta minua se ei haittaa kun nimittelijät yrittää sillä vain ärsyttää, onnistumatta siinä;) Minusta ihminen joka ei kysy lääkäriltä ohjeita tuollaiseen toimintaan, varsinkin kun on jo ollut yhteydessä sinne aiemmin, on vaan hölmö. Kyllä nykypäivänä kun osataan nettiä käyttää ja tietoa sitä kautta saadaan, pitää ymmärtää soittaa lääkärille kissan tervyttä tai sairautta koskevissa asioissa. Jos sitten kysellään muiden mielipiteitä jatkoa ajatellen muuten, niin siihen voi nettipalstoja käyttää.

        Täällä oli aiemmin vastaamassa pieneläinhoitaja omalla palstallaan, omalla nimellään, vaan se loppui heti alkuunsa kun nämä trollit aloittivat oikein ajojahdin. Siinä olisi ollut oiva paikka kysellä, vaan sitä täällä ei haluttu, haluttiin vain provoilla kuten aina on tehty. Siksi tämä palsta ei ole oikea paikka kysellä vakavista asioista yhtään mitään, siihen löytyy parempiakin paikkoja joissa on kunnon ylläpito ja joilla ei trollit viihdy.

        Toki aina pitäisi koettaa kirjoittaa asiallisesti, mutta joskus pinna palaa kun vastassa on piruilua ja provoilua työkseen harrastava tyyppi tai sitten todellinen riemuidiootti joka kirjoittaa että "kissa tuli kotiin ja siltä puuttuu puoli päätä, onkohan se kipeä, mitähän sille on tapahtunut ja mitä minä teen?".

        Jos on varaa pitää tietokonetta ja nettiyhteyttä (ja osaa niitä käyttää), niin pitäisi olla varaa ja ymmärrystä hoitaa myös kissaansa kunnialla.. ja siihen sisältyy se että se kiidätetään heti eläinlääkäriin kun epäillään ettei kaikki ole kunnossa, eikä vikistä ja mussuteta nettipalstalla!

        Sitten näitä pitäisi paapoa ja silittää päätä.. potku persauksille niin että tuntuu olisi aiheellisempi.


      • Soolo
        Karkkikisut kirjoitti:

        Asiaa tietysti siinä, että lääkäriin kyllä pitää yhteyttä ensisijaisesti ottaa. Mutta miksi sitä pitää noin rumasti vastata ihmiselle, jolla on hätä? Ihmettelen vaan.

        Valitettavasti itse asiaan en nyt osaa muuta sanoa, kuin että lääkärille. Ja toivotella kisulle kuitenkin toipumista.

        Karkkikisut

        Minuakin ihmetyttää se töykeä tyyli joillain on vastata asiallisiin kysymyksiin, varsikin jos omistajalla on kova hätä kissastaan.
        Minäkin neuvoisin viemään pikaisesti eläinlääkärille.


    • 55+55

      Alkoiko pisu tulemaan vai jouduttiinko se lopettamaan?

    • Runkkarri

      Oottecihan jutun tyhmiä tapoakaa se kisaaaa

    • Anonyymi

      9mm Burana auttaa aina 😂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7598
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      116
      2139
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1414
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1341
    Aihe