Pääsenkö enkusta läpi?

dolphin96

Oon nyt kasilla ja haluaisin kovasti lastentarhaopettajaks, eli eka pitäis mennä lukioon. Mietityttää vaan, että pääsenkö enkusta läpi. Se on nyt kutonen ja en älyä siitä hölkäsen pöläystä. Saattaa vielä laskee jopa vitoseen, mutta tuskin, jos yritän kunnolla tsempata. Muut aineet menee ihan hyvin, vaikka en mä niissäkään mikää hikke oo, mutta siinä 8-9. Nii ja eiks siellä pidä valita joko pitkä enkku, tai matikka? Pärjääkö hyvin pitkän matika, jos numero on nyt 8?

9

3094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fuckin' english

      Oon nyt lukion kolmosella ja mulla on neljä hylättyä kurssia enkusta peräkkäin. Olen ollut uusinnoissa, käynyt kursseja uusiksi ja tehny kaikkeni.... mutta en pääse läpi. Ja nyt on erittäin suuri vaara että lukioni menee pieleen.

      Eli tosiaankaan en suosittele lukiota jos englanti ei suju. Yläasteella mullakin meni enkku jo heikosti, ja lukiossa se sitten onkin mennyt täysin pieleen. Koska lukiossa englanti muuttuu todella haastavaksi verrattuna yläasteen. Ja kokeessa täytyy olla yli puolet oikein, jotta pääsis edes läpi.

      • dfgerbvb

        Se on sitten ihan varma, että kaikkea ei ole tehty, jos lukion muuten suorittanut ihminen ei ole päässyt kielten kursseja läpi. Mitään ydinfysiikkaa kielioppi ei tuppaa olemaan.


      • että jos

        motivaatio olis kohallaan olisit päässut paremmilla numeroilla.

        En tosiaan syytä! Näyttää mun matikan kurssien tulevaisuuden numeroilta....

        Totta on että enkku menee hassusti vaikeammaksi ekojen kurssien jälkeen.


      • Anonyymi

        vitu paska


    • ei toi lukioon menoa

      estä mitenkään, tai yläasteelta pääsyä.. Pyydä opettajalta apua, siis lisätehtäviä, vikkejä yms.

      BTW kannattaa kattella jotain leffoja englanniks ennglannin kielisellä tekstityksellä tai ilman, ja vaikka kattella hyvien biisien sanotuksia, aina kun tulee sana jota et ymmärrä otat selvää, kohtapa sen muistaa.
      Kirjoja enkuks myös!

      • aasasasa

        Siis enkun kursseja sun pitää tietysti käydä, vaikka ottaisit pitkän matikan. Kyllä kurssit läpi menee, vaikka sitten uusimalla kyseinen kurssi kokonaan, mutta suosittelen valitsemaan sen pitkän matikan kirjotuksia ajatellen. (Koska pitää olla yksi pitkä aine yo-tutkinnossa, matikka tai englanti)

        Matikan voit aina vaihtaa lyhyeen, jos tuntuu ettei kursseista tule mitään. 8 matikan numerolla uskoisin kuitenkin, että pärjäät jos panostat.

        Itsekin olen surkea englannissa, ja nyt odotellaan, pääsenkö ylioppilaaksi... perjantaina tulee tulokset. Kurssit on ollut 4-6. Ja täytyy muistaa, että jos miettii yo-tuloksia, niin panostamalla muihin aineisiin niin ylioppilaaksi voi päästä, vaikka yksi aine ei menisikään läpi (kirjoituksissa)


    • -

      Kannattaa toki alkaa nyt lukemaan kunnolla sitä enkkua, ei sitä tiedä miten käy, itsellänikin ysillä tuli seiskoja enkusta, mutta lukiossa päätin vähän ottaa niskasta kiinni ja lukea sitä enkkua, ja kas kummaa ekasta kokeesta 8½ (: Ja koita matiikkaa, hyvä opettaja osaa kyllä opettaa niin että kaikki tajuaa, ja vaikkei tajuakkaan, pitkästä voi aina vaihtaa lyhyeen, ei kuitenkaan lyhyestä pitkään

    • Anonyymi

      Kannattaa koittaa panostaa enkus ni pääset kyl lukioon! Tee kaikki läksyt YLI HUOLELLA! viittaa AINA KUN TIEDÄT VASTAUKSEN edes ehkä,pyydä Tukiopetusta, ☺️ PYSTYT KYLLÄ 🥲T.enkku 6

      • Anonyymi

        Mjaahah dolphin96
        kiittänee rip'eästä vastauksestemanne


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe