Pääsenkö enkusta läpi?

dolphin96

Oon nyt kasilla ja haluaisin kovasti lastentarhaopettajaks, eli eka pitäis mennä lukioon. Mietityttää vaan, että pääsenkö enkusta läpi. Se on nyt kutonen ja en älyä siitä hölkäsen pöläystä. Saattaa vielä laskee jopa vitoseen, mutta tuskin, jos yritän kunnolla tsempata. Muut aineet menee ihan hyvin, vaikka en mä niissäkään mikää hikke oo, mutta siinä 8-9. Nii ja eiks siellä pidä valita joko pitkä enkku, tai matikka? Pärjääkö hyvin pitkän matika, jos numero on nyt 8?

9

3432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fuckin' english

Oon nyt lukion kolmosella ja mulla on neljä hylättyä kurssia enkusta peräkkäin. Olen ollut uusinnoissa, käynyt kursseja uusiksi ja tehny kaikkeni.... mutta en pääse läpi. Ja nyt on erittäin suuri vaara että lukioni menee pieleen.

Eli tosiaankaan en suosittele lukiota jos englanti ei suju. Yläasteella mullakin meni enkku jo heikosti, ja lukiossa se sitten onkin mennyt täysin pieleen. Koska lukiossa englanti muuttuu todella haastavaksi verrattuna yläasteen. Ja kokeessa täytyy olla yli puolet oikein, jotta pääsis edes läpi.

• dfgerbvb

Se on sitten ihan varma, että kaikkea ei ole tehty, jos lukion muuten suorittanut ihminen ei ole päässyt kielten kursseja läpi. Mitään ydinfysiikkaa kielioppi ei tuppaa olemaan.

• että jos

motivaatio olis kohallaan olisit päässut paremmilla numeroilla.

En tosiaan syytä! Näyttää mun matikan kurssien tulevaisuuden numeroilta....

Totta on että enkku menee hassusti vaikeammaksi ekojen kurssien jälkeen.

• Anonyymi

vitu paska

• ei toi lukioon menoa

estä mitenkään, tai yläasteelta pääsyä.. Pyydä opettajalta apua, siis lisätehtäviä, vikkejä yms.

BTW kannattaa kattella jotain leffoja englanniks ennglannin kielisellä tekstityksellä tai ilman, ja vaikka kattella hyvien biisien sanotuksia, aina kun tulee sana jota et ymmärrä otat selvää, kohtapa sen muistaa.
      Kirjoja enkuks myös!

• aasasasa

Siis enkun kursseja sun pitää tietysti käydä, vaikka ottaisit pitkän matikan. Kyllä kurssit läpi menee, vaikka sitten uusimalla kyseinen kurssi kokonaan, mutta suosittelen valitsemaan sen pitkän matikan kirjotuksia ajatellen. (Koska pitää olla yksi pitkä aine yo-tutkinnossa, matikka tai englanti)

Matikan voit aina vaihtaa lyhyeen, jos tuntuu ettei kursseista tule mitään. 8 matikan numerolla uskoisin kuitenkin, että pärjäät jos panostat.

Itsekin olen surkea englannissa, ja nyt odotellaan, pääsenkö ylioppilaaksi... perjantaina tulee tulokset. Kurssit on ollut 4-6. Ja täytyy muistaa, että jos miettii yo-tuloksia, niin panostamalla muihin aineisiin niin ylioppilaaksi voi päästä, vaikka yksi aine ei menisikään läpi (kirjoituksissa)

• -

Kannattaa toki alkaa nyt lukemaan kunnolla sitä enkkua, ei sitä tiedä miten käy, itsellänikin ysillä tuli seiskoja enkusta, mutta lukiossa päätin vähän ottaa niskasta kiinni ja lukea sitä enkkua, ja kas kummaa ekasta kokeesta 8½ (: Ja koita matiikkaa, hyvä opettaja osaa kyllä opettaa niin että kaikki tajuaa, ja vaikkei tajuakkaan, pitkästä voi aina vaihtaa lyhyeen, ei kuitenkaan lyhyestä pitkään

• Anonyymi

Kannattaa koittaa panostaa enkus ni pääset kyl lukioon! Tee kaikki läksyt YLI HUOLELLA! viittaa AINA KUN TIEDÄT VASTAUKSEN edes ehkä,pyydä Tukiopetusta, ☺️ PYSTYT KYLLÄ 🥲T.enkku 6

• Anonyymi

Mjaahah dolphin96
        kiittänee rip'eästä vastauksestemanne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4280
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2161
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      555
      1701
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1425
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1147
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1078
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      903
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      874
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      868
    Aihe