Hei! Miltä tuntuu jos on kuivat silmät? Mä en tiiä onko mulla kuivat silmät, mutta jotakin ongelmaa niissä on. Yöllä saattaa rähmiintyä normaalia enemmän, silmien kiinni pitä helpottaa oloa silmissä, silmät tuntuu jotenkin kuivilta(en ole varma kuitenkaan, että miltä silmien kuivuus tuntuu silmissä), silmiä ei kuitenkaan särje, ja välillä saattaa tuntua joku roska tai ripsi silmässä.
Viittaisiko nämä oireet mahdollisesti kuiviin silmiin ja/tai mitä minun pitäisi tehdä?
Oireilu on melko jatkuvaa ja KIUSALLISTA. Tekisi mieli laittaa koko ajan silmät kiinni ja tuntuu silmissä vähän väsyneeltä ja peilistä huomaa varsinkin illalla et silmät eivät ole normaalit. Silmiin saattaa välillä tulla myös jotain rähmää joka sumentaa näkyvyyttä hetkellisesti.
Kiitos paljon jos joku osais auttaa ja kertoa mitä kannattais tehä tai onko jollain ollut samanlaisia ongelmia ja millä niistä on päässyt eroon:))
Kuivat silmät????
5
452
Vastaukset
- Kiusallista2
ja lisäksi oireet helpottavat yleensä ulkona ja jos suuntaan katseen alaviistoon eli alaspäin,( kun yläluomi "levittyy")
- Page up
Minulle ilmaantui kymmenkunta vuotta sitten samoja oireita kuin sinulla. Lisäpiirteenä kyynelehtimistä silmät suljettuina jopa yölläkin. Silmät ovat kuivat, ja kyynelehtiminen on reaktio ärsytykseen.
Minä epäilen syyksi uutta sohvaa, jonka tekstiili haisi voimakkaasti kemialliselle aineelle. Alkuperämaata en tiedä, ehkä jokin alhaisen kontrollin halpamaa. Silmäni ovat normalisoituneet aikaa myöten vaikka välillä on turvauduttava kostutustippoihin. Niitähän saa apteekissa moniakin merkkejä.
Kuivasilmäisyys aiheuttaa myös kyynelnesteen koostumuksen muuttumista. Karsta, jota löytyy aamuisin, ei välttämättä ole siis rähmää. Voihan jokin tulehduskin olla kyseessä, mutta kuivasilmäisyys on kyllä yleistä. - kuivasilmäinen
Page up kirjoitti:
Minulle ilmaantui kymmenkunta vuotta sitten samoja oireita kuin sinulla. Lisäpiirteenä kyynelehtimistä silmät suljettuina jopa yölläkin. Silmät ovat kuivat, ja kyynelehtiminen on reaktio ärsytykseen.
Minä epäilen syyksi uutta sohvaa, jonka tekstiili haisi voimakkaasti kemialliselle aineelle. Alkuperämaata en tiedä, ehkä jokin alhaisen kontrollin halpamaa. Silmäni ovat normalisoituneet aikaa myöten vaikka välillä on turvauduttava kostutustippoihin. Niitähän saa apteekissa moniakin merkkejä.
Kuivasilmäisyys aiheuttaa myös kyynelnesteen koostumuksen muuttumista. Karsta, jota löytyy aamuisin, ei välttämättä ole siis rähmää. Voihan jokin tulehduskin olla kyseessä, mutta kuivasilmäisyys on kyllä yleistä.kun on kuivat silmät, ja minkälaisia tuntemuksia teillä on edellisten lisäksi?
Mulla tämä kuivuus ollut pientä ennen femtolasikia, nyt siis järkyttävää mutta vain toisessa silmässä oikeastaan? Heti leikkauksen jälkeen roskan tunne alkoi vain vasemmassa silmässä kaihertamaan, ja sitä on siitä asti ollut. Milloin roskantunteen pitäisi mennä ohi? Kummallista, että vain toisessa silmässä on..läppä oli kuitenkin hyvin jne kun lääkäri teki lopputarkastuksen. Näen tällä kuivemmalla silmälläkin ihan hyvin silloin kun siinä on kosteutta, eli tippoja menee hirveästi, tunnin välein. Leikkaus oli viime viikolla.
Mitkä tipat olette todenneet hyviksi? Artilact ei tunnu auttavan mitään, geelitippa auttaa hieman.
Sellaista myös kysyisin joudutteko/saako laittaa enemmän kuin yhden tipan kerrallaan, kun tuntuu ettei se yksi auta riittävästi..?
Lisäksi kysyisin halo-ilmiöstä tai mitä se nyt onkaan..on olleet noi autojen valot aivan järkkyjä valosuihkuja, ehkä hieman kyllä jo pienempiä kuin heti leikkauksen jälkeen. Onko kokemusta, miten kauan valot ovat tuollaisia, miten muilla tämän asian kanssa mennyt? Muutamalla tutullani on alussa ollut haloja ja ovat sitten vähentyneet. Tietysti olettaen ettei hajataittoa ole jäänyt/tullut lisää..
Kiitoksia jo etukäteen jos viitsitte raapustaa kokemuksianne. - 12
kuivasilmäinen kirjoitti:
kun on kuivat silmät, ja minkälaisia tuntemuksia teillä on edellisten lisäksi?
Mulla tämä kuivuus ollut pientä ennen femtolasikia, nyt siis järkyttävää mutta vain toisessa silmässä oikeastaan? Heti leikkauksen jälkeen roskan tunne alkoi vain vasemmassa silmässä kaihertamaan, ja sitä on siitä asti ollut. Milloin roskantunteen pitäisi mennä ohi? Kummallista, että vain toisessa silmässä on..läppä oli kuitenkin hyvin jne kun lääkäri teki lopputarkastuksen. Näen tällä kuivemmalla silmälläkin ihan hyvin silloin kun siinä on kosteutta, eli tippoja menee hirveästi, tunnin välein. Leikkaus oli viime viikolla.
Mitkä tipat olette todenneet hyviksi? Artilact ei tunnu auttavan mitään, geelitippa auttaa hieman.
Sellaista myös kysyisin joudutteko/saako laittaa enemmän kuin yhden tipan kerrallaan, kun tuntuu ettei se yksi auta riittävästi..?
Lisäksi kysyisin halo-ilmiöstä tai mitä se nyt onkaan..on olleet noi autojen valot aivan järkkyjä valosuihkuja, ehkä hieman kyllä jo pienempiä kuin heti leikkauksen jälkeen. Onko kokemusta, miten kauan valot ovat tuollaisia, miten muilla tämän asian kanssa mennyt? Muutamalla tutullani on alussa ollut haloja ja ovat sitten vähentyneet. Tietysti olettaen ettei hajataittoa ole jäänyt/tullut lisää..
Kiitoksia jo etukäteen jos viitsitte raapustaa kokemuksianne.Tavallisimpia syitä nyk. on tietokone. Sitä katsotaan niin että ei räpytetä tarpeeksi, ja jos vielä näyttö on niin että katsotaan yläviistoon, silmävaivat on varma tulos.
- quantoo
kuivasilmäinen kirjoitti:
kun on kuivat silmät, ja minkälaisia tuntemuksia teillä on edellisten lisäksi?
Kiitoksia jo etukäteen jos viitsitte raapustaa kokemuksianne.Paljon kysymyksiä ja vastaan muutamaan...
Ensinnäkin, käy silmälääkärillä. Jos ei työpaikan kautta pääse ilmaiseksi niin sitten yksityiselle (maksaa noin satasen). Jos kuivasilmäisyydestä kyse niin näkee sen suoraan ja jos jostain muusta niin voi selvitä sekin sitten.
Meikällä on kuivat silmät ja oireet ilmaantuivat nimenomaan laserin jälkeen. Sinänsä laeri ei kuivasilmäisyyttä aiheuta, mutta altistaa sen oireille yms ja sen sain itse kokea. Minullakin roskan/ärystyksen tunnetta oli enimmäkseen vain toisessa silmässä, mutta molempiin silmiin lääkäri määräsi tipat ja yöksi laitettavan A vitamiinia sisältävän voiteen. Jos sinulla on taipumusta vaikkapa kuivaan ihoon niin se voi olla merkki siitä että myös silmät ovat taipuvaisia kuivumaan.
Itse teen juurikin tietokoneen ääressä töitä ja siksi silmiä tulee räpytletyä harvemmin kuin pitäisi.
Noin yleensä sanoisin että sinulla on niin vähän kulunut vasta leikkauksesta että voisit vetää hirveästi johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen. Voi olla että oireet menevät ohi ajan kanssa.
Minulla eivät ole halo-ilmiöt vielä lähteneet (leikkaus oli kesäkuussa) ja otin alusta asti huomioon sen mahdollisuuden että eivät ehkä lähdekään koskaan. Tällä palstalla olen aiemmin asiaa kysynyt ja joku heitti luvun 4kk jonka jälkeen halo ilmiöt olisivat vähentyneet, mutta minulla on kohta 5kk täynnä ja en ole muutosta juuri huomannut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3472784Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151026Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27944En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82923Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839