GoPro kypäräkamerat

sakarim

Näistä ei ollut tuoretta yleiskeskustelua olemassa, joten päätin aloittaa.
Mitä mieltä olette olleet kyseisistä kameroista ja niiden lisävarusteista? Itselle varsinkin uusin firmwarepäivitys toi tämän kameran täyden potentiaalin (yhdellä napilla nauhotus ja PAL -tuki) esiin. Kamera toimii niin monessa muussakin tarkoituksessa, pelkästään kypäräkamerana. Itse olen ottanut kyseisen kameran matkoillekin mukaan ainoana videokamerana ja olen ollut todella tyytyväinen varsinkin vesitiiviiseen koteloon.

Kertokaa miten olette käyttäneet kameraa! Millaista kuvaa on tullut? Oletteko olleet tyytyväisiä?


Tänne voisi kasata keskusteluja kyseisistä kameroista.
Mistä olette ostaneet lisävarusteita kameraan? Itse ostin itse kameran http://www.blobber.fi/epages/OVK.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/01102009-155535/Categories/Video tuolta ja ajattelin tilata myös lisäkiinnikkeitä tuolta. Mistä muualta ihmiset ovat löytäneet kyseisiä kameroita?

38

6619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vv97vv

      Olisiko mitään järkeä tilata GoPro:ta amerikasta?

      • Bandats

        Kyllä nuo kamerat jenkeissä hieman edullisempia on johtuen taalan kurssista. Postikulut tosin syö sen erotuksen aika hyvin. Takuutapauksissa saattaa vielä joutua lähettämään kameran takaisin jenkkeihin. I
        tse ostin juuri gobanditin gps:lla varustetun kypäräkameran xcam.fi :sta.
        http://www.xcam.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=gbd


      • YLI 1000 TILAUSTA

        "Olisiko mitään järkeä tilata GoPro:ta amerikasta?"


        kai joku ja monikin tilaa, eikä täysin uudessa kamerassa useinkaan mitään vikaa ole takuuaikana.

        Mutta kyllä se yksinään kulkee pitkän matkan, ainakin minun muut tuotteeni, aina ainakin 2-5 euroopan maassa ja 3 Suomen kaupungissa, ennenkuin se Hämeenlinnaan päätyy, niin yksittäinen paketti, ei mikään isompi laatikko sekalavalla, KUTEN NE TULEVAT KAUPPAAN.
        Tärinä ja kolhut on kameran pahimpia asioita.

        Vaikka toimii, voi toimia puutteellisesti kuten minunkin kotona 30 cm pudonneet kamerat, tarkentavat esim. eri tilanteissa vasenta ja oikeaa sivua yms eritavalla ja väärin. Myös valotus itää ola -1,5 - -2.0

        Eli jos on vikaa, siitä seuraa monenlaista harmia eikä ainakaan kamera ole käytettävissä 2-3 kk, haittaako se.

        en tilaisi kameraa, tilaisin vain silloin jos saisi täysin uuden ja alta puoleen hintaan.


    • Digitohtori

      Jenkeissä on eri tv järjestelmä, kuin Euroopassa, siitä voi koitua ongelmia, esimerkiksi jos editoidessa yhdistää PAL-järjestelmän ja NTSC- järjestelmän videioita keskenään.

      • Jos olen oikein ymmärtänyt, niin ongelma ei noissa ole värijärjestelmän vaan kuvataajuuden kanssa. Aloittajan linkkiä kun katselin, niin ainakin sen mukaan kuvaus tapahtuu 30fps tai 60fps. Sen kun muuttaa euroopan 25fps-kuvataajuudeksi, kuvan liikkeet ei välttämättä näytäkään kovin kauniilta.
        En kyllä ole varma pystyykö kuvataajuuden valitsemaan tuosta kamerasta vai ei. Editissä tietenkin pystyy vaihtamaan, mutta silloin jätetään osa frameista pois. Itse värijärjestelmä on käsittääkseni HD-kamassa ihan sama maanosasta riippumatta (nuo värikoodaukset kuvasignaalin joukkoon oli lähinnä analogia-ajan kompromisseja).

        Toisaalta mikään ei estä kuvaamasta ja leikkaamasta kaikkea jenkkitaajuudella. Nykyisille telkkareille ja dvd-toistimillehan kelpaa kumpi tahansa.

        Miten muuten on, eihän ulkomailta tilaamisessa ainoa vaihtoehto ole USA. Euroopasta varmaan Saksasta saa edullisemmin tai mikä ettei Euroopan ulkopuolelta voi tilata myös Aasiasta. Eiköhän nuo kuitenkin Aasiassa kaikki järjestäin tehdäkin.
        Aasiassa muuten on TV-järjestelmänä käytössä PAL.

        Mutta nyt en puhu mitään varmana tietona. Tarkistakaa itse oikeellisuus, sillä saatan puhua vastoin parempaa tietoa.
        Ja jos puhun paskaa, niin korjatkaa ihmeessä.


    • käytössä2
    • kamerasta myös kyse

      Mikä on tuo "MAKU LEHTI KOKKAAJILLE" mainos joka tulee s-24 tekstien päälle? miten sen mainoksen saa pois? en näe lukea vastauksia kun tuo mainos peittää tekstiä.

    • epätietäväinen

      Kertokaa joku kokeneempi, että onko nuo kyseisen kameran mukana tulleet kiinnikkeet kertakäyttöisiä?

    • GoProFan

      Ite varmaan hankkimassa tämmöstä ja semmosen tiedon tartteis, että onko siinä iha peruspaketissa tuleva suojakotelo se jolla voi vaikka lähtee sukeltamaan, että ei vesi tuu sisään? Vai pitääkö jostain hommata joku erillinen vesikotelo? Ite en kyl oikeen mitää tommosia koteloita löytäny kotisivuilta...

      Ja ei ole nuo kiinnikkeet kertakäyttösiä.

    • tiedoksi

      ebaysta löytyy noita jo aika halvallla jollain 300$ eli noni 230e ja vieläki halvemmal...

    • :( goper..

      Ostin jouluna, nyt video oli vihreää. Ei ilmeisesti tykkää kylmästä -8C ;-)
      Ostakaa kameranne suomesta, ostin saksasta ja on kuulemma takuiden kanssa ongelmia. Gopro foorumissa oli aika paljon kirjoituksia samasta ongelmasta, en vain löytännyt korjausta. Kaikki vaan valitti ettei tuelta saa mitään apua, käskevät vain päivittää ohjelmiston, eikä siitä ole apua. Nyt toimii sisällä, pitää mennä vielä testaan pihalle.

    • fullyhdwater

      kannattaa vilkaista myös uusi vedenpitävä Fullhd kamera

      www.Gobandit.com


      Siinä on myös GPS integroituna ja muuta kivaa

    • gopromenirikkivoivoi

      Hei! Törmäsin tämmöiseen ongelmaan aivan uutukaiseni GoPro hero2 tippui krossipyörän kyydistä ja kamerasta linssi halkesi ja ulompaan suojakuoreen tuli jälkiä . ulompi suojakuori on helppo vaihtaa ja niitä saa uusia mutta mistä saan itse linssin uuden ? olen katsonut videoita missä semoinen vaihdetaan mutta en ole löytänyt mistää vähä helppiä plz

      siinä video kun kamera tippui
      http://www.youtube.com/watch?v=BCkFXxwST_g&feature=plcp

      • Tarviin semmosta?

        Mistä semmosia c-kuvauskeppejä saisi? en ole löytänyt mistään ?? helpii :D


      • teeseitse.
        Tarviin semmosta? kirjoitti:

        Mistä semmosia c-kuvauskeppejä saisi? en ole löytänyt mistään ?? helpii :D

        Tee ite? En tiiä myydäänkö edes missään... Ite en ainakaan alkaisi montaa kymppiä kepistä maksamaan. Aika monessa videossa mitä oon kattonu ni ite tehdyiltä näyttäny. Pieni tutoriali jos ei muka ite keksi miten saada gopro kepin päähän: http://www.youtube.com/watch?v=dG8G3DQMM64

        Olettaen siis että tämä c-kuvauskeppi on tollainen :D


    • likk3

      MOi !ajttelin ostaa gopro hero 3 saksasta ni onkohan mitää eroo esim laadussa?

    • GoRoo

      Oma GoPro2 tuli uitettua väärän kotelon kanssa viime marraskuussa sukellus reissulla. Toki kamera teki tiltin 30 sek kuluttua ja oli täysin toimimaton yli puoli vuotta. Juuri äsken rupesin ihmettelemään outoa ja epäsäännöllistä piipitystä ja paikallistin äänen keittiön yläkaappiin. Kaapissa hehkui näytön valo ja piipitys jatkui. En voinu uskoa silmiäni! Kamera oli päällä ja valikot viuhui pikkunäytössä. Otin näytön irti ja kone stabiloitui. Rullasin valikot läpi ja kaikki oli kunnossa. Päätin ottaa testi videon ja totesin, kaikki on jälleen ok, kuvaus toimii, sekä myös videon tallennus. Laatu oli sama kuin ennenkin. Ilmeisesti näyttö on paskna, sekä muistikortin sisällön joutuu siirtää manuaalisesti koneelle(eli ilman piuhaa) mutta muuten ok.

      Toivottavasti toimii vielä pitkään :)

      WTF GoPro!!!

    • artza4

      Kirjoittakaa Googleen GoPole siellä on niitä keppejä.

    • pete674
    • satus1

      Poika osti kameran ja kiinnityssarjan. Muutama kuukausi ja kaksi osaa hajosi, siis kiinnitysosan väkänen poikki. Ja eikun takuukuitin kanssa expertille. Ei mene takuuseen moinen katkeaminen. Ostan tarvikepussin, johon tulee takuu. Kysyn: Mitä takuu kattaa, jos ei rikkoutuvia osia, niin en saanut vastausta... Tiiättekö työ?? Miksi olla takuu, kun ei kata?

    • hoopee2

      Mistä kannattaa ostaa Gopro kiinnikkeitä?

    • gouproo

      ebayssa on iso valikoima kaikennäköistä härpäkettä kameraan. hinnat alkuperäisiin gopro-tarvikkeisiin verrattuna murto-osa.

      jos kotimaasta haluaa ostaa niin esim. digitarvikke ja kameraliike.fi myy edukkaasti tarvikeosia.
      http://www.digitarvike.fi
      http://www.kameraliike.fi/gopro-c-35.html

    • spock auf

      Tori.fi ja huutonetistä löytää välillä edullisia osia. sieltä olen itse tilannut...

      Huono puoli kun tilaa ebaysta on luottamus ja se toimitusaika.

      Kerran tilasin kiinasta usb tarvikkeita.. kesti 3 VIIKKOA

    • gopro3hero
    • gopro kamera

      Moro,

      Jos tuollainen Gopro on sukelluskotelossa, siis siinä vesitiiviissä, minkälaiseksi äänimaailma muuttuu jos ei ole ulkoista mikrofonia mahdollisuus käyttää ??

      Ajattelin ottaa Gopro Hero 3 black editionin mukaan etelänmatlkalle ainoaksi kameraksi, ja kamerakin vasta tilattu, joten kokeneemmat kertokaas noista audio-ongelmista jos sellaisia on.

      Ja toki muutkin käyttökokemukset kiinnostaa. Youtubessa noita esittelyvideoita on ja niitä katsomalla ei oikeen aukea, ei ainakaan ongelmat.

      • gopro kamera

        Moro !

        No kun ei kukaan kommentoi, teen sen itse.

        Kamera on siis uusi tuttavuus ja muutaman koekuvauksen perusteella ihan kelpo laite. Olen ottanut sillä autosta telineellä ja käsivaralta muutamia otoksia, ja tuo äänimaailma kiinnosti kovasti, millaiseksi se muuttuu.

        Lyhyellä kokemuksella sukelluskotelo lienee paikallaan silloin kun on kosteat olosuhteet, mutta muulloin jos mahdollista kannattaa vaihtaa se aukollinen kotelon takakansi, ja kuvata sillä, tai "paljaaltaan" pelkällä kameralla, ja silleen äänet ovat ihan kuultavissa ja selkeätkin.

        Olen edelleen kovin tyytyväinen uudesta Goprosta :-)


    • Essi543
    • Pekka342
    • Essi342
    • paajapekka

      Moro
      Ostin pojalle Riihimäen Gigantista GoPro Hero 4 silver edition mallin. Vielä ei ole ollut paljon käyttöä, mutta ensituntuma on kuitenkin laadukas ja helppokäyttöinen. Kosketusnäyttö hyvä. Varsinainen asia on kuitenkin seuraavanlainen:
      Tutustuin tuotteeseen ennakkoon Gigantin verkkosivuilla jossa mm.mainitaan osiossa "takuu ja tuotetiedot", että tuotteella olisi kahden vuoden takuu. Myös osiossa "kysymyksiä ja vastauksia" on asiakaspalvelu vastannut kysymykseen takuun kestosta, että siinä oli kahden vuoden takuu. Lisäksi on vastattu kysymykseen käyttöohjeista, että paketti sisältää Suomenkieliset käyttöohjeet.
      Olin juuri maksanut kameran ja poislähtiessäni tokaisin myyjälle, että kamerassahan on kahden vuoden takuu. Myyjä vastasi, että ei ole kuin 1 vuosi ja tarkasti vielä asian tietokoneelta. Luulin muistaneeni takuun keston väärin joten OK.
      Myöhemmin kotona luin Gigantin sivuja uudemman kerran ja siellä lukee "tuotteella on kahden vuoden takuu".
      Uudestaan käymään Riihimäen Gigantissa. Asia käytiin läpi ja myyjät edelleen väittävät takuun olevan yksi vuosi. Gigantin verkossa olevat mainokset vanhemman ja tukevamman myyjän (taitaa olla Boss) mukaan ei liity mitenkään Gigantin myymälään. Bossin mielestä hänelle on ihan sama mitä verkossa lukee takuusta. Edelleen hänen mukaan koko "takuu" sana on aivan turha käsite, koska tuotevirhevastuu on kattavampi. Edelleen ukko kertoi, että Gigantin mainokset ovat Gigantti Oy.n omaisuutta ja sivuja päivittää erillinen ylläpitäjä. Liikkeet ovat kuulma kauppiasvetoisia joilla ei ole sanavaltaa verkkosivuille. Ukko myönsi, että verkkosivuilla annetaan takuun ajasta virheellistä tietoa, mutta ei olla tehty eikä kannata tehdä asian eteen mitään koska liikkeellä ei ole sanavaltaa sivustolle. Mielestäni melkoista markkiointia Gigantilta. Emoyhtiö saa kirjoittaa mainoksissaan mitä sattuu ja kaupat valuu vastuusta kun ripulipaska rikkinäisistä kalsareista. Tämä "Bossin" suhtautumineen ja käytös oli ylipäätään hyvin kyseenalaista kaikkinensa naamanvääntelyineen yms. Taisi olla pahapäivä ukolla.
      Olen ollut yhteydessä valtakunnalliseen kuluttajaneuvojaan asiasta. Heidän selkeä kanta asiaan on että ko.markkionointikeino on laitonta. Lupasivat viedä asiaa eteenpäin. (viikossa ei ole tapahtunut ilmoituksissa mitään muutosta)
      Olen soittanut Gigantin asiakaspalvelu keskukseen ja kertonut heidän tavastaan markkioida kyseistä kameraa. Suhtautuminen oli hyvinkin kohteliasta ja mukavaa. "Lupasivat" tutkia asian. Samalla tilasin keskukselta Suomenkieliset käyttöohjeet kameraan joita paketissa ei siis ole, toisin kuin Gigantin asiakspalvelu verkossa väittää. Lain mukaan oltava paketissa mukana jopa molemmilla kotimaisilla.
      Olen myös lähettänyt useita kertoja Gigantin verkkosivuille osioon "kysymyksiä ja vastauksia" tuosta takuun oikeasta kestosta. Päivän kaksi kirjoitukseni siellä näkyy ja sitte se poistetaan.
      Tiedän entuudestaan, että tuotevirhevasttuu kattaa vähintään kaksivuotta kamerassa ilmenneistä mahdollisista vioista. Nyt ei kuitenkaan ole siitä kyse vaan nimenomaisesti Gigantti oy.n myöntämästä vapaaehtoisesta kahden vuoden takuusta, jota ei sitten oikeasti olekkaan. En pidä siitä, että markkioidaan väärin perustein jotakin tuotetta. Sitä paitsi läheskään kaikki kuluttajat eivät tiedä ns.tuotevirhevastuulaista. Kun kamerassa ilmenee jokin vika yli vuoden päästä, nielevät he sen tällöin mahdollisesti omaan piikkiin.
      Tänään 8.11.15 ainakin vielä mainostetaan kahden vuoden takuuta ja että paketissa olisi Suomenkieliset käyttöohjeet.
      Tämä tiedoksi kameran ostamista harkitsevalle sekä myös niille jotka aikovat ostaa ko.tuotteen käytettynä myyntilmoituksien kautta. Olen törmännyt ilmoituksiin joissa mainitaan yli vuoden takuuta olevan vielä jäljellä. Todellisuudessa TAKUU aika siis jo mennyt umpeen.
      PP.

      • GoproHeebo

        Ostin tänään 16 tammikuuta Gigantin Megastoresta Gopro kameran jolle tuli 2V takuu. Soitin vielä Gigantin asiakaspalveluun tämän jälkeen ja varmistin, että kyseessä varmasti on 2v takuu ja näin oli. Juuri tuon pitkän takuun vuoksi ostin kameran Gigantista, enkä muualta.


    • Äksönkuvaaja

      Mulla on Gopro hero 4 black ja kaksi Sony X1000VR kameraa. Sonyssa on selkeästi parempi kuvanlaatu. Goproossa taasen on todella hyvä varustevalikoima. En ole juurikaan Goproota käyttänyt Sonyjen hankkimisen jälkeen, koska kuvanlaatu on ainakin mulle tärkeämpi kuin tilpehöörit.

    • heromies

      Hyväksi havaittu vaihtoehto on äxönkameroissa myös sjcami jota muutama pulju myy suomessa. Ite tilasin jonneshopista 5000x elite kameran ja olen ollut tyytyväinen, Kamerassa ainakin sonyn kenno, en tiedä kuinka pitkälle muuten on sony tuo kamera. Sopii goproon kiinikkeisiin mitä oli jo vanhaksi tulleen heron jäljiltä läjäpäin, samasessa puljussa oli jotain gopro kammaakin. jonneshop.fi toimitti kyllä kamat nopeaa, Ma iltana tilasin ja noudin kameran Tiistaina. Ei tainnut postilla olla nurmikonleikkausta tai muita ovimikon hommia :P

      • Samatkirjoitusvirheet

        Morjesta Veikko, aika läpinäkyvää.


    • yyiinejäkoolups

      Ei kannata GoProota enää ostaa sikahinnoilla!.
      YI 4K on huippulaadukas, reippaasti parempi kuin GoPro hero 5 ja rajusti halvempi, ja vie goproon marrkinaosuuksia jo nopeeta tahtia :D

    • hpniemi

      Tällä ajanhetkellä Gopro Hero 2018 saa alle 200eurolla ja yksinkertaisesti päivittämällä softan internetissä neuvotulla tavalla siitä tulee Hero 5 Black, eli saa unlokattua esim. 4k ja gps.

      Hero 2018 ja Hero 5 Black ovat raudan puolesta sama laite, erona on vain softa, jossa halvemmassa versiossa napsitaan ominaisuuksia pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      6
      1229
    Aihe