Bauhausista tuli hankittua tällainen laite ja ogelmana on että ei pala tasasuuntajalle tarkoitettu puikko. Esimerkiksi 48.00 ei tomi kysisessä laitteessa.Onko jollain kokemuksia,vai onko viallinen kone.
Herkules IW 160 hitsausinvertteri
14
5274
Vastaukset
- OKOKOKOK
ei pala missään koneessa, jos ei osaa OK 48:lla hitsata. Harjoittele ensin vaikkapa OK 46:lla.
- eiammattilainen
virrat ja napaisuudet on oikein, mutta vaikeampihan tuo 48 on hitsata kun rutiliini... ainakin aloittelijalle. Muista että puikot pitää olla kuivia, laadukkaita ja mielellään uunikuivattuja 300C ennen hitsausta. Tollanen pikkulaite ei sitten polta kunnolla yli 3,25 puikkoja... voihan se laitekin olla viallinen tietysti. Mulla on GYS-merkkinen pikkuinvertteri ja sillä ainakin palaa 2,5 ja 3,25mm OK48.00 puikko kun vähän harjoittelee ja laittaa virrat kohdilleen.
- Lemmy72
Itselläni on myös samanlainen Herkules IW 160 hitsausinvertteri TIG/WIG sarjalla ja mitä itse olen hitsaillut kyseisellä koneella,niin OK48.00 kyllä palaa,mutta ei syty niin hyvin kuin OK46.00 tai OK55.00 puikko.(puikot Esab-merkkisiä,koot 2-3.25 millisiä),jos hitsisaumalta ei vaadita kovin paljon,niin OK46.00 riittää harrastelu hommiin,mutta itse käytän OK55.00 puikkoja,vaikka ovat kalliimpia kuin 46 tai 48 puikot,koska hitsauksilta vaaditaan enemmän.Hitsauspuikoissa on laatueroja ja puikkojen täytyy olla kuivia kun hitsataan.Itse olen huomannut kyseisestä koneesta sen piirteen,kun koneen käynnistää,niin koneen pitää antaa "lämmetä" kymmenkunta sekunttia ennenkuin alkaa hitsaamaan (liekkö vika,vaiko ominaisuus).Kone on kyllä hintansa väärti,kun sillä on vielä 5-vuoden Bauhaus takuu.Ps.Konetta saa myös Einhell ja Biltema merkkisenä.
- stahlw
minkä paksuisella puikolla hitsaat?onko virtaa tarpeeksi,48 puikkoa kannattaa raapia johon vaikka lattiaan niin uudelleen sytytys on helpompi.
- Lemmy72
Huomasin tässä taannoin kyseisessä hitsikoneessa sellaisen piirteen,josta mainitsin edellisessä kirjoituksessani,että koneen täytyy "lämmetä" ennen hitsausta,tämä on nimittäin ominaisuus,sillä koneella ei pysty hitsaamaan ulkona pakkasella tai jos tallissa on lämpö alle viiden asteen.Testattu sama ilmiö naapurin vastaavalla koneella.Itse palautin kyseisen koneen takaisin Bauhausiin,koska laite ei sovellu minun tarpeisiini (koneita palautettu takaisin samasta syystä).Itse laitoin tilalle Migatronic Delta 140E invertterin,joka on tosin on kalliimpi,mutta hitsaa paljon paremmin,eikä ole moksiskaan kylmästä ilmasta (hitsattu -20 pakkasessa lumilinkoa).
- röpöttäjä..--
Kyllä se hinta korreloi laatua.
Samalla nimellisteholla oleva Kemppi maksaa 4kertaa enemmän.
Hitsaus vähän samassa suhteessa.
- PUIKKO HITSARI
HITSAA SILLÄ VAIN 2.5 PUIKKOA JA 46 3.2 PUIKKO ON JO VÄHÄ RAJU
JA ÄLÄ HITSAA PITKIÄ AIKOJA JÄHYTTÄMÄTTÄ VÄLILLÄ
SÄÄTÖ KORKEINTAAN 100 .
.. MULLA POKS POKS - 9+15=?
Uskomatonta. Menit sit ostamaan harrastelijan halpiskoneen vaikka olet puikko hitsari.
- hyssykät sentään
voi hyvät hyssyrät.... minkä takia ostelette halpoja rimpuloita jolla ei mitään tee.... wallius 200 ac/dc se miehen ja mixei myös naisen tarpeet täyttää... jos jotain oikeesti pitää tehdä....
- wallius???
Wallius teettää jossakin Ranskassa Wameta nimellä koneita, en suosittele, herkkiä hajoamaan ja kalliita korjata.
- juuoooh
wallius??? kirjoitti:
Wallius teettää jossakin Ranskassa Wameta nimellä koneita, en suosittele, herkkiä hajoamaan ja kalliita korjata.
Joo olikohan GYSit samoja, mutta kaikkihan valmistajat tuota nykyään vehkeessä kuin vehkeessä tekevät että varsinkin halvimman ja kevyemmän pään vehkeet on ostettu jostain mistä sattuu muualta ja omat tarrat vaan päälle lätkästy.
- hitsinhyvähitsi
Mä ostin tuon Bauhausin invertterin. Ihan hyvä laite. Sain sen avulla korjattua auton pakoputken. Hitsasin katakysaattorin etupäähän uudet kiinnityskorvakkeet. Takapäähän uuden laipan. En tiedä koska ens kerran tarvii hitsata. Onpahan nyt invertteri olemassa niinkus varalla. Tig-varuste on tarpeeton mutta mahtuu se olemaan. Pakkasessa en viitsi hitsata.
- ttgr
Rutiilipuikko syttyy aina helpommin kuin emäksinen.Ihan sama mitä kone on.
Kempin koneiden tekniikka on samaa kuin merkittömissä Kiinalaisissa inverttereissä,niissäkin on nykyisin laatuvalmistajien komponentit.
Hitsisauman laatu Kempin ja merkittömän 2010-11 140A invertterin välillä pelkästään hitsaajasta kiinni.Koneiden kestävyydessä jatkuvassa jokapäiväisessä käytössä voi olla eroja.Kempin invertteri tekniikka tulee Kiinasta ja Intiasta.
Onneksi Kiinalaiset tekevät myös itse koneita tuovat kilpailua ja alentavat hintoja.
Kehitys viimeisen 5 vuoden aikana on ollut kova.Sitä ennen ei ollut tarjolla edes.Hyvänä esimerkkinä plasmaleikkurit. Missä Kempin vastine???- Kukko9
Herkules 190a valov/ voimavirta mikissä tuli ongelma .ei lähesyöttämään lankaa ,kun painaa kahvasta relenapsahtaa vaan . Saako tietoa?',,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216845Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562333- 1471887
- 871281
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981085Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91981- 72980
- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon159796