Saigoniin Bangkokin kautta

Te jotka olette lentäneet Saigoniin Suvarnabhumin kautta olisin kiinnostunut kokemuksistanne.
Kuinka sujuvaa on toiminta kentällä? Onnistuuko nopea koneen vaihto?
Meillä ei mene matkatavarat ruumaan vaan kulkee mukana.

16

1131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapin ketkale

      Bkk:ssa koneen vaihto Saigoniin 4 tuntia. Terminaali on suuri mutta selkeä. Ei ole koskaan ollu mitään ongelmia.

      • ohoh. Nyt on tullut mulla huti lentojen kanssa. Välissä on 1h 15min.


      • schedule.
        saippa kirjoitti:

        ohoh. Nyt on tullut mulla huti lentojen kanssa. Välissä on 1h 15min.

        Liian lyhyt vaihtoaika, ainoastaan jos lentosi on etuajassa ehdit jatkolennolle. Onnea yritykselle!


      • schedule. kirjoitti:

        Liian lyhyt vaihtoaika, ainoastaan jos lentosi on etuajassa ehdit jatkolennolle. Onnea yritykselle!

        Onko kokemusta viimehetkellä kentältä ostetuista lipuista? Onko ne kalliita vai edullisia?
        Kyllähän sieltä koneita menee joihin paremmin ehditään, mutta ostaako jo nyt lippu vai jättääkö kentälle.


      • saippa kirjoitti:

        ohoh. Nyt on tullut mulla huti lentojen kanssa. Välissä on 1h 15min.

        Ehdit kyllä jos lentosi ei ole myöhässä ja siis jos voit mennä suoraan portille kulkematta lähtöruudun kautta.


      • saippa kirjoitti:

        Onko kokemusta viimehetkellä kentältä ostetuista lipuista? Onko ne kalliita vai edullisia?
        Kyllähän sieltä koneita menee joihin paremmin ehditään, mutta ostaako jo nyt lippu vai jättääkö kentälle.

        niin ota toinen lento jo täältä
        http://www.airasia.com/th/en/home.html

        toi sun 1h 15min saattaa nipinnapin riittää jos lentos on ajallaan, jos siihen aikaan ei oo muita lentoja
        passintarkastuksessa tai saat etuilla jonossa, jos oot kova juoksemaan....(4.s kerros on lähtö krs)
        Mä ottaisin kyllä myöhemmän lennon.

        Itse menin Ho Chi Minhiin viime kuussa 4370baht eestaas.
        Vilkasin äsken Airasian sivua nopeasti ja siellä oli joku tarjous 990baht/sivu????, johon tulee päälle
        niitä verohommia?

        Jos otat vasta kentältä, niin luulen et maksat vähintään tuplana.


      • Lapin ketkale
        saippa kirjoitti:

        Onko kokemusta viimehetkellä kentältä ostetuista lipuista? Onko ne kalliita vai edullisia?
        Kyllähän sieltä koneita menee joihin paremmin ehditään, mutta ostaako jo nyt lippu vai jättääkö kentälle.

        On liput viikon päästä Bkk-HCMH ja kolmen kuukauden päästä takaisin. Yhteensä kahdelta hengeltä 9360 Bth veroineen.


      • kitewind kirjoitti:

        niin ota toinen lento jo täältä
        http://www.airasia.com/th/en/home.html

        toi sun 1h 15min saattaa nipinnapin riittää jos lentos on ajallaan, jos siihen aikaan ei oo muita lentoja
        passintarkastuksessa tai saat etuilla jonossa, jos oot kova juoksemaan....(4.s kerros on lähtö krs)
        Mä ottaisin kyllä myöhemmän lennon.

        Itse menin Ho Chi Minhiin viime kuussa 4370baht eestaas.
        Vilkasin äsken Airasian sivua nopeasti ja siellä oli joku tarjous 990baht/sivu????, johon tulee päälle
        niitä verohommia?

        Jos otat vasta kentältä, niin luulen et maksat vähintään tuplana.

        Jotenkin kuvittelin, homman toimivan niin että tulen koneesta ja menen transfer deskin kautta suoraan koneeseen. Mutta ei kai sitten. Kaikenmaailman passintarkastuksia.

        Meidän jatkolento on jo AirAsialla, ja päivän viimeinen. Että se ei nyt auta, mutta meneehän sieltä koneita.


      • Lapin ketkale
        saippa kirjoitti:

        Jotenkin kuvittelin, homman toimivan niin että tulen koneesta ja menen transfer deskin kautta suoraan koneeseen. Mutta ei kai sitten. Kaikenmaailman passintarkastuksia.

        Meidän jatkolento on jo AirAsialla, ja päivän viimeinen. Että se ei nyt auta, mutta meneehän sieltä koneita.

        Tulin pari paivaa sitten Bangkokin kautta tanne Saigoniin.
        2,5 tuntia ei meinanut riitaa koneen vaihtoon! Maahan tulo lappu on oltava taytettyna kun tulet passitarkastukseen. KLM:n koneessa vaitettiin, etta ei tartte, mutta tarttee.
        Kun tulet ulos koneesta, menet ennen laukkujen hakua viisumi ja passitarkastukseen. Sen jalkeen siis haet laukun ja nouset neljanteen kerrokseen, jossa alkaa uuden lentosi sisaankirjaus ja turvatarkastukset. Joudut siis tuleman ulos ja menemaan AirAsian lahtotiskile.
        Kaikkialle on jono. Mekin jouduimme hakemaan virkailijan, etta paasimme etuilemaan jonossa.
        Matkat kentala on pitkia, etta siirtymisiin tungoksessa menee aikaa.


      • Kuivaliha
        Lapin ketkale kirjoitti:

        Tulin pari paivaa sitten Bangkokin kautta tanne Saigoniin.
        2,5 tuntia ei meinanut riitaa koneen vaihtoon! Maahan tulo lappu on oltava taytettyna kun tulet passitarkastukseen. KLM:n koneessa vaitettiin, etta ei tartte, mutta tarttee.
        Kun tulet ulos koneesta, menet ennen laukkujen hakua viisumi ja passitarkastukseen. Sen jalkeen siis haet laukun ja nouset neljanteen kerrokseen, jossa alkaa uuden lentosi sisaankirjaus ja turvatarkastukset. Joudut siis tuleman ulos ja menemaan AirAsian lahtotiskile.
        Kaikkialle on jono. Mekin jouduimme hakemaan virkailijan, etta paasimme etuilemaan jonossa.
        Matkat kentala on pitkia, etta siirtymisiin tungoksessa menee aikaa.

        No ei varmaan riitä jos rupeet lappuja täyttämään siinä passihässäkässä. Pyhätaivas sun kaa !!!


    • Eipä ehditty ei... Finski lähti myöhässä ja laskeutui samalla minuutilla kentälle kuin seuraavan lennon piti lähteä. Turha siinä enää hötkyillä kun vellit on housussa, tai jotain.
      Noh, mentiin maahantulotarkastuksen kautta ulos ja lipun hankintaan. Palloiltiin neljännessä kerroksessa etsimässä paikkaa mistä ostaa liput. Siihen tuli joku tyyppi kysymään että mitä etsitään. Me kerrottiin. Hän sanoi auttavansa ja soitti puhelun. Puhelun päätyttyä hän totesi että ei mene enää koneita. Kerroin hänelle, että menee kyllä, olin tarkistanut. Hän soittamaan uutta puhelua. Sitten kertoi että kaikki koneet on täynnä. Epäuskoinen ilmeeni ja kummastukseni sai hänet näyttämään jotain henkilökorttia ja väittämään että hän tietää kyllä. Edelleen intin että ei voi olla mahdollista, hän sanoi kysyvänsä pomoltaan!
      Hetken kuluttua kertoi että siltä ja siltä lähtöselvitys tiskiltä voi kysyä. Kipaistiin sinne, ja meille kerrottiin että heillä on täyttä, mutta kysykääpäs tuolta toiselta tiskiltä. Kipaistiin sinne, ja meille kerrottiin, että lippuja on kyllä mutta ne pitää tuolta lipputoimistosta ostaa.
      Vasta siinä vaiheessa silmiin osui suunnaton Thai Airwaysin lipputoimiston kyltti. Sinne siis kipaistiin seuraavaksi. Jonotuksen jälkeen saatiin liput.
      Tehtiin check-in ja huomattiin että alkaa olla kiire. Noh, siitä sitten passintarkastukseen, jossa oli luonnolisesti pitkät jonot. Kyynelsilmin pyysin päästä vanhusten, raskaiden ja invalidien luukulta läpi. Ja niinhän me päästiinkin. Sittenpä olikin edessa turvatarkastus jono. Siinäkin saatii etuilla.
      Ja jälleen kipitysvauhtia portille ja koneeseen :)

      Mitä tästä olen oppinut; varaan riittävästi aikaa koneen vaihtoon tästä lähtien.

      • Monet oppii kantapään kautta, vai mitä?
        Täällä oli vastauksia sun Ap kirjoitukseen. Kyllä ehtii/Ei ehdi.
        Laitoin omani aikaisemmin kokemuksen pohjalta.
        Vaikka koneesi laskeutumisaika Bkk:hon olis ollu aikataulun mukainen, niin tiukka paikka ois ollu siitä huolimatta, eix niin?.
        Mut vaikeuksien kautta voittoon :)).
        Minkä hintaiset oli lennot kentältä ostettaessa?.
        Tais olla "pikkaisen kalliimmat".


      • kitewind kirjoitti:

        Monet oppii kantapään kautta, vai mitä?
        Täällä oli vastauksia sun Ap kirjoitukseen. Kyllä ehtii/Ei ehdi.
        Laitoin omani aikaisemmin kokemuksen pohjalta.
        Vaikka koneesi laskeutumisaika Bkk:hon olis ollu aikataulun mukainen, niin tiukka paikka ois ollu siitä huolimatta, eix niin?.
        Mut vaikeuksien kautta voittoon :)).
        Minkä hintaiset oli lennot kentältä ostettaessa?.
        Tais olla "pikkaisen kalliimmat".

        oppi todellakin on mennyt perille ja oppirahat maksettu. Uusi lippu yhteen suuntaan maksoi n 240e/hlö kun ajoissa ostettu lippu oli 90e/menopaluu.
        Mutta oli kyllä hyvä lentokoneateria :) Ap lento oli AirAsialla ja tämä korvaava VietnamAirinesilla.
        Aika tiukille kyllä olis vetänyt vaikka Finski olisikin ollut ajoissa. . Sen verran on jonottamista eri tiskeillä.
        Mulle on silti edelleenkin epäselvää että oltaisko me voitu käyttää transferdeskejä.
        Tulen sitten taas kertomaan, että korvaako matkavakuutus uusista lipuista mitään.


      • 4160bat
        saippa kirjoitti:

        oppi todellakin on mennyt perille ja oppirahat maksettu. Uusi lippu yhteen suuntaan maksoi n 240e/hlö kun ajoissa ostettu lippu oli 90e/menopaluu.
        Mutta oli kyllä hyvä lentokoneateria :) Ap lento oli AirAsialla ja tämä korvaava VietnamAirinesilla.
        Aika tiukille kyllä olis vetänyt vaikka Finski olisikin ollut ajoissa. . Sen verran on jonottamista eri tiskeillä.
        Mulle on silti edelleenkin epäselvää että oltaisko me voitu käyttää transferdeskejä.
        Tulen sitten taas kertomaan, että korvaako matkavakuutus uusista lipuista mitään.

        Joo semmoset 990bat liput per suunta ostin. Total verojen painojen kaa tuli 4160bat. Vaihtoaikaa varmasti riitämin.Päivällä tulo bangokkiin,seuraavana aamuna kyseinen lento. Luulis ehtivän...ellei bangokin hulina niele kirjoittajaa:=)


      • 12+13
        saippa kirjoitti:

        oppi todellakin on mennyt perille ja oppirahat maksettu. Uusi lippu yhteen suuntaan maksoi n 240e/hlö kun ajoissa ostettu lippu oli 90e/menopaluu.
        Mutta oli kyllä hyvä lentokoneateria :) Ap lento oli AirAsialla ja tämä korvaava VietnamAirinesilla.
        Aika tiukille kyllä olis vetänyt vaikka Finski olisikin ollut ajoissa. . Sen verran on jonottamista eri tiskeillä.
        Mulle on silti edelleenkin epäselvää että oltaisko me voitu käyttää transferdeskejä.
        Tulen sitten taas kertomaan, että korvaako matkavakuutus uusista lipuista mitään.

        En tiedä montako teitä oli, mutta eikö olisi kannattanut jäädä yöksi kenttähotelliin ja ostaa seuraavalle aamulle Airasian liput? Tuo kertomasi hinta oli ilmeisesti business-luokan lippu?


      • 12+13 kirjoitti:

        En tiedä montako teitä oli, mutta eikö olisi kannattanut jäädä yöksi kenttähotelliin ja ostaa seuraavalle aamulle Airasian liput? Tuo kertomasi hinta oli ilmeisesti business-luokan lippu?

        Meitä oli kaksi. Seuraavalle aamulle oli ohjelmaa, joten Ho Chi Minhiin piti päästä samana iltana.
        Ei ollut business-liput.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1516
    Aihe