Eli siis kauan tuttipulloja pitää keittää (mihin ikään asti)? Mitä sen jälkeen kun lopetetaan keittäminen? Pesuohjeita? Fairy kuulostaa aika pelottavalle??? Poitsu ollut pulloruokinnalla alusta asti 3kk siis nyt.
kiitos etukäteen
Jatketaampa näitä tyhmiä kysymyksiä :)
11
4372
Vastaukset
- keittämttömät pullot
ite keitin alotus keiton, sen jäleen olisiko keitetty kerran pari pulloa. ja ihan perus astianesuaineella olen pessy pullot, fairy tms. neiti juonu samoista pulloista 4kk, toki ne voi pestä myös astianpesukoneessa...
- tired_boiler
Siis nyt ei ihan tyhmällä mennyt perille.. Missä iässä siis lopetit niiden keittämisen? :O
Täällä kiehuu joka ilta kaks kattilallista pulloja. Pulloja on yli 13. Keitän siis joka syötön jälkeen eli siis ei saa ollenkaan ''keittämättömästä'' pullosta. Yksi syöttökerta per pullo sit keittoon. Turhaa työtä?? :(( :O
- aventti
Suositus Suomessa on, että pullot keitetään siihen saakka, kunnes lapsi aloittaa kiinteät ruoat. Niin meillä tehtiin. Sitten pesu tavallisella astianpesuaineella - Fairykin ihan ok - ja kunnon huuhtelu. Tiskikoneessakin pullot voi pestä, mikäli pullon oma ohje sen sallii, mutta itse olen sitten vielä konepesun jälkeen huuhdellut pullot kraanavedellä. Ja silloin tällöin vielä keittänytkin.
- tired_boiler
Eli siis kattilat pauhaa vielä? :) Poitsu on nyt aloittanut velliä ja aattelin et alan maistatteleen kiinteitä perunakukkakaali juttuja jne.. Eli siis lopetanko sitten keittämisen vai mitä? Poitsulla ikää se 4kk :)
- sitten..
tired_boiler kirjoitti:
Eli siis kattilat pauhaa vielä? :) Poitsu on nyt aloittanut velliä ja aattelin et alan maistatteleen kiinteitä perunakukkakaali juttuja jne.. Eli siis lopetanko sitten keittämisen vai mitä? Poitsulla ikää se 4kk :)
Itse lopetin keittämisen sitten, kun pääosa ruokavaliosta oli muuta kuin maitoa.
Tämänkin jälkeen olen kyllä aina silloin tällöin kiehauttanut tuttiosat, kun tuntuu, ettei niitä saa käsin tiskaamalla puhtaaksi asti, pyörivät suussa ja lattialla ja sängyssä ja jokapaikassa ja keräävät kaikkea..
En tiedä onko se tarpeetonta, mutta näin olen tehnyt. Muutoin pesen pullot koneessa enkä huuhdo niitä erikseen enää konepesun jälkeen. Välillä kun on hoppu saada pullo käyttöön, pyöräytän pesun käsin, mutta yleensä en kyllä jaksa. Pullo on sen verran monta kierrossa, että ne riittääät kyllä. - ...
tired_boiler kirjoitti:
Pullojen keitto perustuu ruuan steriiliyteen, eli vastasyntyneelle pitää antaa vain steriiliä ruokaa.
Mutta jos lapsi syö jo muutakin kuin steriilisti käsiteltyä äidinmaitokorviketta tai steriilinä tulevaa rintamaitoa, niin suottahan pulloja enää silloin sterilisoi. Steriilipullo menettää tarkoituksensa jos menet laittamaan siihen jotain epästeriiliä.
Steriili: Bakteeriton, täysin puhdas.
Valtaosa bakteereista kuolee jo 60 asteen lämmössä, joten keittäminen kyllä tappaa varmasti aivan kaikki bakteerit, mutta onko siitä mitään hyötyä jos pullo on puhdas, mutta ruoka ei ole bakteeritonta. Varmasti makuasia...
- okjfrthnb
Meillä pullot keitetään vieläkin joka kerran jälkeen, eli joka aamu porisee pata, vauva on nyt 7,5 kk. Eipä niitä enää tarvisi keitellä, mutta tapa on jäänyt päälle :) Tosin meillä ei paljoa tuttipullosta juoda, joten ei ole kovastikaan keiteltävää. Nokkamukia keitän ehkä kerran viikkoon. Muita vauvan astioita en keitä ollenkaan. Tutit keittyvät n. kerran kuukauteen, ehkä (tutteja useita). Mutta suositus on tuo jo mainittu, että siihen asti, kunnes vauva syö kiinteitä. Eli SYÖ, ei vain maistele. Jos juo kraanavettä, ei tarvitse pullojakaan keitellä. Pesu vain.
- keittämttömät pullot
niin meillä ei keitetä, ainoastaan kaupasta kotiin tuotaessa ja 4 pullolla on pärjätty...
- laiska mamma
keittämttömät pullot kirjoitti:
niin meillä ei keitetä, ainoastaan kaupasta kotiin tuotaessa ja 4 pullolla on pärjätty...
perhevalmennuksessa meillekin sanottiin että hyvä pesu ja oma tiskiharja riittää.pumppua, kahta pulloa ja tutteja keittelen n. 2vkon välein. puhdas riittää meillä, kun oli terve täysiaikainen tapaus. 4kk mennyt näin ja pelkällä rintamaidolla on menestyksekkäästi menty.
- kjfasjfsklnfsjfhuer7
Meillä on syöty pelkästään pulloista 2kk ikäisestä lähtien. Pullot (3kpl) keitin aluksi joka ilta n. 1kk:n ajan sen jälkeen aina silloin tällöin. Nyt en enää keitä, pesen fairyllä vaan (vauva 6kk).
Ei ton keittämisen kanssa kannata ottaa stressiä. Ihan pienelle vauvalle tietysti täytyy keittää, mutta sitten kun vauva oppii laittamaa suuhunsa lelut ym. niin mikä järki siinä pullojen keittämisessä on? Eihän niitä lelujakaan keitetä ja nehän pyörivät lattioilla ja joka paikassa, siltähän niitä pöpöjä vasta tuleekin. Ei se paljon enää vaikuta jos pullot on steriilejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022276- 1041694
- 841388
- 1311371
- 1171256
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘751227Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631101- 511047
- 36972
- 33834