Kysymyksiä maahanmuuttajille!

sossu opiskelija

Hei maahanmuuttajat!!
Olisin kiinnostunut tietämään lisää maahanmuuttajista ja Suomeen sopeutumisesta. Olisin kiitollinen, jos vastaisitte alla oleviin kysymyksiin. Teen koulua varten monikulttuurisuus esseetä ja haluaisin siihen maahanmuuttajien näkökulmia. Itselläni kun ei ole maahanmuuttaja tuttavia.

1.Mistä olet kotoisin?
2.Kauanko olet ollut Suomessa?
3.Pidätkö Suomesta? Mikä on hyvää?
4.Mikä on ollut vaikeaa?
5.Miten olet sopeutunut Suomeen?
6.Mitä maahanmuuttajille suunnattuja palveluita olet käyttänyt/saanut?
7. Onko palvelut olleet mielestäsi riittäviä?
8. Haluatko kertoa jotain muuta?

Kiitän vaivannäöstänne!! Antakaa rehellisiä mielipiteitä Suomen palvelujärjestelmän toimivuudesta!

5

2423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pettynyt pahasti

      Vastaan nyt samassa muodossa.
      1.Mistä olet kotoisin? - etela Suomesta, asunut puolet elamastani ulkomailla, eri maissa. mieheni on ulkomaalainen, joten tassa nyt kaksi eri kokemusta.

      2.Kauanko olet ollut Suomessa? - alle 2 vuotta

      3.Pidätkö Suomesta? Mikä on hyvää?
      - Rehellisesti sanottuna, emme pida Suomesta. Hyvaa on lumi, jota mina olen kaivannut, ja salmiakki, ja saasteista ilmaa ei ole. Jarjestelmallisyys on hyva, bussit kulkeet aikataulussaan jne. Torakoita ei tarvitse pelata seinilla. kirjastot toimii.

      4.Mikä on ollut vaikeaa?
      - sopeutuminen takalaiseen yhteisoon, silla me paluumuuttajat olemme muuttuneet eri suuntaan kuin mita taalla asuvat suomalaiset. Yleensa kommunikointi, ja terveydenhoito on tosi kurjalla tasolla. Miehellani samoja ongelmia, sopeutua suomalaisten ajatustapaan, rasismi on kauheaa, seka julkisilla sektoreilla etta jokapaivaisessa elamassa.

      5.Miten olet sopeutunut Suomeen? - hyvin huonosti, vaikka todella yrittanyt. Tiedan etten koskaan tule sopeutumaan tanne uudelleen. Mieheni suhteen sama juttu.

      6.Mitä maahanmuuttajille suunnattuja palveluita olet käyttänyt/saanut? - TE-n integraatio pakkaus, joka suoraan sanottuna p... aa, anteeksi vain. Maahanmuuttaja pakotetaan ottamaan heidan "apujaan" jotka todellisuudessa ovat nolla. Kouluun saa odottaa vuoden ja enemmankin, sen jalkeen tyonnetaan tyoharjoitteluun 6 kk kerrallaan, ilmaista tyontekoa siis, palkkaa ei tule. Ja tata oravanpyoraa jatkuu, vaikka haluaisi kunnon palkalliseen tyohon. JOta vaikeaa saada, silla ulkomaalaisia syrjitaan.

      7. Onko palvelut olleet mielestäsi riittäviä? - ei todellakaan.
      8. Haluatko kertoa jotain muuta? - sen etta maahanmuuttajille ei anneta tarpeeksi tietoa, sanotaan vain etta mene katsomaan internetista. TE toimiston virkailijat antavat vaaraa tietoa, joskus tahallaan tekevat virheita tukkiakseen "tien", nain tapahtui meille, enka usko etta olemme ainoat.

      Toivon etta tama on auttanut tutkimuksissanne.

      • sossuopiskielija

        Hyvä, että rokeasti ja rehellisesti vastasit! Saan tästä paljon irti esseetäni varten.
        Iso kiitos!:)


      • Ää ööpisen laidassa

        Ja vaikka olet jo kaksi vuotta ollut maassa ja vielä paluumuuttajana, niin et vieläkään ole oppinut ääkkösiä käyttämään! Ei ihme, että ahdistaa!!!
        Ja sitten pitäisi yhteiskunnan hommata se työpaikkakin! Itse se on meidän muidenkin hommattava, luulitko saavasi erikoiskohtelua sen takia, että tulet paluumuuttajana oikein ULKOmailta?


      • sinä torvi
        Ää ööpisen laidassa kirjoitti:

        Ja vaikka olet jo kaksi vuotta ollut maassa ja vielä paluumuuttajana, niin et vieläkään ole oppinut ääkkösiä käyttämään! Ei ihme, että ahdistaa!!!
        Ja sitten pitäisi yhteiskunnan hommata se työpaikkakin! Itse se on meidän muidenkin hommattava, luulitko saavasi erikoiskohtelua sen takia, että tulet paluumuuttajana oikein ULKOmailta?

        Mitä jos ko. henkilö on tuonut koneensa vaikka portugalin kieliseltä alueelta ?.

        Jeesus, että olet torvi ja jaksat vielä täällä joka viestissä määkiä samaa. Mene jo kotiisi ja peitto korville.


      • byhyyy....
        sinä torvi kirjoitti:

        Mitä jos ko. henkilö on tuonut koneensa vaikka portugalin kieliseltä alueelta ?.

        Jeesus, että olet torvi ja jaksat vielä täällä joka viestissä määkiä samaa. Mene jo kotiisi ja peitto korville.

        " Mitä jos ko. henkilö on tuonut koneensa vaikka portugalin kieliseltä alueelta ?."
        Ja tuossapa oiva syy vaatia paapomista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe