Kuvasz!!!

Kuvasz

Mitä mieltä olette kyseisest rodust? Ostan sellasen ens viikol.. jee..

18

9871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuisku

      hyvä koira,paras,itsenäinen kuuliainen omalle perheelle.ei voi kuka tahansa silitellä.vaatii paljon tilaa ja pitkiä lenkkejä. EI kerrostaloon.kysele jos haluat tietää lisää.

      • mallu

        Mä olen kanssa ihastunut kyseiseen rotuun. Olis kiva jos joku vois tänne kertoilla lisää kokemuksii. Kokemusta koirista löytyy..tosin berneistä ja taitaa olla aika erilainen rotu. Mahtaisinkohan pärjätä sellaisen kanssa?
        Sit vielä eiks niita oo kahta eri tyyppii? Kuvissa olen nähnyt kihara karvasta ja sitten sellasta sileempi karvasta?


      • Kuvasz
        mallu kirjoitti:

        Mä olen kanssa ihastunut kyseiseen rotuun. Olis kiva jos joku vois tänne kertoilla lisää kokemuksii. Kokemusta koirista löytyy..tosin berneistä ja taitaa olla aika erilainen rotu. Mahtaisinkohan pärjätä sellaisen kanssa?
        Sit vielä eiks niita oo kahta eri tyyppii? Kuvissa olen nähnyt kihara karvasta ja sitten sellasta sileempi karvasta?

        Ostin lauantaina kuvaszin. Famu on luonteeltaan kiltti, rauhallinen, leikkisä, uskollinen ym.. Kuvasz tarvitsee paljon liikuntaa. Turkki voi olla hankala hoitaa, jos ei osaa hoitaa turkkia. Kuvasz on todella hieno rotu. Kannattaa hankkia jos hankitte.


      • valoska
        Kuvasz kirjoitti:

        Ostin lauantaina kuvaszin. Famu on luonteeltaan kiltti, rauhallinen, leikkisä, uskollinen ym.. Kuvasz tarvitsee paljon liikuntaa. Turkki voi olla hankala hoitaa, jos ei osaa hoitaa turkkia. Kuvasz on todella hieno rotu. Kannattaa hankkia jos hankitte.

        Kuvaszin turkkia ei hoideta, joten minkäköhän koiran ostit?

        Luonteesta olleet tiedot pitävät paikkansa, kuvasz on vartioiva paimnkoira yhtä lailla kuin muutkin isot valkoiset rodut.

        Lisätiedot rodusta, rotuyhdistyksen sivuilta
        www.unkarinpaimenkoirat.com


      • kuvasz omistaja
        valoska kirjoitti:

        Kuvaszin turkkia ei hoideta, joten minkäköhän koiran ostit?

        Luonteesta olleet tiedot pitävät paikkansa, kuvasz on vartioiva paimnkoira yhtä lailla kuin muutkin isot valkoiset rodut.

        Lisätiedot rodusta, rotuyhdistyksen sivuilta
        www.unkarinpaimenkoirat.com

        kyllä kuvaszin turkkia hoidetaan ensin harjataa ja sitten pestään niin kiharat säilyy!!!


    • 884

      OON NÄHNY

    • Koirala

      Jos välttämättä haluaa kuvazin ja sinulla ei ole kovin paljon kokemusta suurista vartioivista koirista niin parempi aloittaa Slovakian Kuvazilla. Se on vähän helpompi ja koulutettavampi. En halveksi Unkarilaista yhtään mutta se on suurempi ja kovempi enemmän työkoira. En omista Slovakien kenneliä joten täössä mielipiteessä ei ole oma lehmä ojassa.

      • Kuvasz

        Mul on ihan unkarin kuvasz, helppo kouluttaa, hieman itsepäinen. Tarkoitin yhdessä viestissä, että turkki voi olla vaikea hoitoinen, jos ei OSAA hoitaa turkkia.


      • Koirala
        Kuvasz kirjoitti:

        Mul on ihan unkarin kuvasz, helppo kouluttaa, hieman itsepäinen. Tarkoitin yhdessä viestissä, että turkki voi olla vaikea hoitoinen, jos ei OSAA hoitaa turkkia.

        En erehtynyt tarkoituksessasi. Tunnen molemmat rodut pitemmältä aikaa. Jo ajalta ennenkuin niitä alettiin enemmälti Suomessa harrastaa. Unkarilaiset alkuperäiset eivät ole mitenkään lempeitä jättiläisiä, eikä kovin helppoja kouluttaa. Ei kyllä Slovakikaan, mutta se on hieman pehmeämpi. Kun vaikka näyttelyissä jossa on paljon molempia haastattelee näitten omistajia niin kyllä he jotensakin kaikki tuntuu olevan samaa mieltä. Poikkeuksia on tietysti molemmissa roduissa. Tämä määritelma näitten rotujen luonteista löytyy samanlaisena kaikessa koira-alan kirjallisuudessa, niin suomen kuin englanninkielisessä. On todella hienoa jos omasi on helppo koulutettava ja jos se on vielä uros. Jos helppous säilyy vielä sitten kun se on yli vuoden vanha niin olet saanut todellisen onnenopotkun.


      • Kuvasz
        Koirala kirjoitti:

        En erehtynyt tarkoituksessasi. Tunnen molemmat rodut pitemmältä aikaa. Jo ajalta ennenkuin niitä alettiin enemmälti Suomessa harrastaa. Unkarilaiset alkuperäiset eivät ole mitenkään lempeitä jättiläisiä, eikä kovin helppoja kouluttaa. Ei kyllä Slovakikaan, mutta se on hieman pehmeämpi. Kun vaikka näyttelyissä jossa on paljon molempia haastattelee näitten omistajia niin kyllä he jotensakin kaikki tuntuu olevan samaa mieltä. Poikkeuksia on tietysti molemmissa roduissa. Tämä määritelma näitten rotujen luonteista löytyy samanlaisena kaikessa koira-alan kirjallisuudessa, niin suomen kuin englanninkielisessä. On todella hienoa jos omasi on helppo koulutettava ja jos se on vielä uros. Jos helppous säilyy vielä sitten kun se on yli vuoden vanha niin olet saanut todellisen onnenopotkun.

        Hän on nyt 10kk ja hän on narttu. Kyl hän uskoo mitä sanotaan, ja koulutus sujuu. Onhan hieman itsepäinen kyllä, mutta tietää ketä on pomo. Upea vahtimaan.


      • jere j

        ei taida olla eroa slovakian ja unkarin kuvaszilla.voi slovakian olla
        tosi hankala ja kova.
        mulla on 2 unkarilaista ja lähinnä vaikuttaa kultasila noutajilta.


    • jörgen

      terve,itselläni on pari aikuista kuvaszia ja ne ovat melko kesyjä koiria verrattuna moniin muihin laumanvartiarotuihin.luulenpa että slovakialaiset ovat vähän tiukempia koiria,vuorilta kun ovat. kuvaszin turkille ei tarvitse tehdä muuta kuin harjata joskus ja se pysyy itsestään puhtaana.niille jotka meinaa hankkia kuvaszin,suosittelen luettavaksi andres hallgrenin lempeä koirankasvatus-kirjan(löytyy joka kirjastosta).

      • neeena

        Haasteellinen koulutettava on ainakin meidän unkarilainen uros ollut,koska sillä ei ole juurikaan miellyttämisenhalua.Eli saa käyttää mielikuvitusta motivointiin..Muuten aivan ihana,persoonallinen koira.


    • Harpatso

      Meillä on tällainen natu asustellut kuusi vuotta, ensimäinen koira.
      Iso tontti asutusalueella. Tontti oli pakko aidata, oliskohan nyt 140cm.
      Kuvasz on kova vahtimaan. Vieraat ohikulkijat saa usein haukut niskaansa.
      Perheenjäsenet ovatkin sitten koiralle erityisen tärkeitä.
      Kuvasz on meillä toiminut vahti- ja seurakoirana. Tottelevaisuudesta voi sanoa että tottelee milloin mielenkiintoisempia asioita ei ole näköpiirissä. Koiramme mietiskelytovit komennon jälkeen saa välillä aikaan riemukkaat naurut. Voi sitä silmien pyörittelyä.
      Tämä yksilö on pidetty suurelta osin yöt sisäkoirana.
      Vahtivuoro tuntuu muutoin jatkuvan läpi yön, paikasta riippumatta.
      Hieno koira. Oma piha syytä suojata vahingossa pihalle eksyviltä vierailta. Varoitusnäykkäisy on monen mielestä puraisu.

      • slovakiancuvac

        Jep. Puree kaikkia vieraita kyselemättä. Paskan koiran möivät. Ensi viikolla se lähtee piikille. Tätä helvettiä en ala elämään yhtään enää.


      • Anonyymi
        slovakiancuvac kirjoitti:

        Jep. Puree kaikkia vieraita kyselemättä. Paskan koiran möivät. Ensi viikolla se lähtee piikille. Tätä helvettiä en ala elämään yhtään enää.

        👍🏼


    • mindeliiini

      Itse olen jo etsinyt kyseistä koira rotua puolivuotta eipä ole eteentullut mistä ootte löytäneet omanne?

    • unkarilainen22

      Haet vaikka Unkarista, ei maksa paljoa.
      Googleta sanoilla " Kuvasz kiskutya elado"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1240
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      21
      465
    8. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    9. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    10. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      21
      447
    Aihe