TAMPONIT! APUA!

sssisssssi

Hei! oon 13 vee tyttö ja haluisin ostaa tamponeja. A) Mikä on niiden hinta? B) Mitkä merkit on luotettavia? C) voiko tamponia pitää yöllä? Kaikki joilla on kokemusta nii n kertokaa!? kiitos jo etukäteen =)

33

9933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MurrosikäMeniJo

      Moikka!Mulla alkoi menkat,kun olin 11v. ,ja siitä asti olen käyttänyt pääasiassa tamponeja,koska olen verikammoinen,ja siteet,puhumattakaan kuukupista ei näin tule kysymykseen.
      Kaikki meillä myytävät merkit ovat ihan hyviä,kunhan valitsee sopivan koon eri vuodoille.Ja kokeilee asettimella tai ilman.Nuorelle riittää normaali ja mini tamponi.Kun vuoto on runsaimmillaan,käytä norm. ja kun vähän rauhoittuu miniä.On tärkeää vaihtaa suoja riittävän usein.Luethan pakkauksessa olevan selosteen huolella!Jos sinulla ei öisin pätevää syytä käyttää tamponia,neuvoisin turvautumaan siteeseen,koska yöllä helposti vaihtoväli liian pitkä.
      Hinnat vaihtelee eri merkkien välillä,mutta tulee kyllä siteitä kalliimmaksi..Vertaile hintoja,ja kysy jos huoltaja voisi kurkkia tarjouksia..Rohkeasti kokeilemaan vaan.Tsemppistä!

      • ap

        Mä ostin normaaleja ja en saa sitä millään asettumaan? mitä avuksi? siinä ei ole asetinta? Miten se laitetaan ja sattuuko se. Luin kyllä ohjeet moneen kertaan?! :))


      • kupittaja
        ap kirjoitti:

        Mä ostin normaaleja ja en saa sitä millään asettumaan? mitä avuksi? siinä ei ole asetinta? Miten se laitetaan ja sattuuko se. Luin kyllä ohjeet moneen kertaan?! :))

        Hmm. Jos on todella kuiva, niin tampponin laittaminen voi olla hankalaa, tamponia ei saa käyttää muutakuin silloin kun on kuukautiset. Se kuivattaa limakalvot jos ei verta tule..
        Mutta esim. ob:n normit tamppoonit missä ei ole asetinta saa laitettua ihan helposti. Laita tamponin "alaosa" vaikka etusormen päälle ja työnnä tamponi sormella paikoilleen. kun tamponi on paikallaan ja et tunne kipua, niin pitäisi olla oikein. Harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa :)
        Kuukautiskuppi on hyvä, se ei kuivata limakalvoja, mutta hankalampi asettaa paikoilleen. Joten käytä vaan nyt aluksi tampoonia.


      • Kuukautiset alkanut
        kupittaja kirjoitti:

        Hmm. Jos on todella kuiva, niin tampponin laittaminen voi olla hankalaa, tamponia ei saa käyttää muutakuin silloin kun on kuukautiset. Se kuivattaa limakalvot jos ei verta tule..
        Mutta esim. ob:n normit tamppoonit missä ei ole asetinta saa laitettua ihan helposti. Laita tamponin "alaosa" vaikka etusormen päälle ja työnnä tamponi sormella paikoilleen. kun tamponi on paikallaan ja et tunne kipua, niin pitäisi olla oikein. Harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa :)
        Kuukautiskuppi on hyvä, se ei kuivata limakalvoja, mutta hankalampi asettaa paikoilleen. Joten käytä vaan nyt aluksi tampoonia.

        Mulln on alkanu kuukautiset jo kesällä ja oon käyttäny siteitä nyt oon menossa matkalle ja haluisin ostaa tamponeja kaupasta. mut en tiiä kokoo!!! Mikä koko sopis ensikertalaiselle?


      • runsainvuoto
        Kuukautiset alkanut kirjoitti:

        Mulln on alkanu kuukautiset jo kesällä ja oon käyttäny siteitä nyt oon menossa matkalle ja haluisin ostaa tamponeja kaupasta. mut en tiiä kokoo!!! Mikä koko sopis ensikertalaiselle?

        Justhan tossa sanottiin: normi kun on runsaammillaan ja mini kun ei enää nii paljon.

        Mulla ite alko menkat 10 veenä, ja alotin tamponien käytön kutosella. Mä käytän Tampaxia, superia koska mulla on nykyään (13vee) tosi runsas vuoto.
        Mää käytän supertampoonia sidettä samaa aikaa. Se on ärsyttävää, koska ei tiedä meneekö läpi.


      • Kuukautiset alkanu
        runsainvuoto kirjoitti:

        Justhan tossa sanottiin: normi kun on runsaammillaan ja mini kun ei enää nii paljon.

        Mulla ite alko menkat 10 veenä, ja alotin tamponien käytön kutosella. Mä käytän Tampaxia, superia koska mulla on nykyään (13vee) tosi runsas vuoto.
        Mää käytän supertampoonia sidettä samaa aikaa. Se on ärsyttävää, koska ei tiedä meneekö läpi.

        Kiitti avusta ostin tänään mutta onko sulla koskaan tullu läpi? Koska jos alan käyttää niin haluisin tietää et tuleeko ne helposti läpi?


      • vieras2234792857
        Kuukautiset alkanu kirjoitti:

        Kiitti avusta ostin tänään mutta onko sulla koskaan tullu läpi? Koska jos alan käyttää niin haluisin tietää et tuleeko ne helposti läpi?

        Jos pelottaa että tampooninkin kanssa tulee läpi, kannattaa käyttää kevyitä pikkuhousunsuojia tampoonin kera, ihan vaikka vain oman mielenrauhan takia.


      • Kuukautiset
        Kuukautiset alkanu kirjoitti:

        Kiitti avusta ostin tänään mutta onko sulla koskaan tullu läpi? Koska jos alan käyttää niin haluisin tietää et tuleeko ne helposti läpi?

        Muaki pelottaa tuleeko läpi ja sit viel jossain uimahallis!!!!!!!!! Onko kokemusta????????


        VASTATKAA NOPEESTI!!!!!!!


      • kokemustaonmullaki
        ap kirjoitti:

        Mä ostin normaaleja ja en saa sitä millään asettumaan? mitä avuksi? siinä ei ole asetinta? Miten se laitetaan ja sattuuko se. Luin kyllä ohjeet moneen kertaan?! :))

        tunget vaan sisuksiin


      • Anonyymi
        Kuukautiset alkanut kirjoitti:

        Mulln on alkanu kuukautiset jo kesällä ja oon käyttäny siteitä nyt oon menossa matkalle ja haluisin ostaa tamponeja kaupasta. mut en tiiä kokoo!!! Mikä koko sopis ensikertalaiselle?

        Riippuu minkälainen vuoto sulla on. Ehdotan mitä vaan jossa lukee "normal" tai "mini". Kun kokeilet ekaa kertaa tamponia osta muovi asetin tamponi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu minkälainen vuoto sulla on. Ehdotan mitä vaan jossa lukee "normal" tai "mini". Kun kokeilet ekaa kertaa tamponia osta muovi asetin tamponi.

        Hah oon 13, kokeilin ekaa kertaa tamponia, o.b procomfort normal, hyvin meni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah oon 13, kokeilin ekaa kertaa tamponia, o.b procomfort normal, hyvin meni!

        Ilman asetinta


    • krjtkljlsk4b5b

      A) Tamponit maksaa noin 6 e paketti, muistaakseni. Vähän kalliimpia kuin siteet mutta onhan ne kyllä kätevämpiäkin kun opit käyttämään ja totut :) A) Tampaxia käytän itse kun niissä on asetin. Pari kertaa on OB:ta joutunu käyttämään ja tamponi ilman asetinta on omasta mielestäni ihan surkea. Joskus muistan nähneeni sellasen OB paketin jossa oli muovinen asetin, mutta se oli jotenkin hankalempi kuin Tampaxissa. Kai tämäkin on tottumus kysymys. C) Tamponia voi turvallisesti pitää n. kahdeksan, seitsemän tuntia, joten ehdit nukkua yöunet. Itse nukun kyllä varsinkin viikonloppuna kevyestikin kymmenen tuntia joten käytän mielummin yöllä sidettä tai kuukuppia.

      • Kone__

        Älä aloita! Olet äärimmäisen tyhmä jos aloitat polttamisen... Kärsit siitä vielä paljon....


      • Kone__
        Kone__ kirjoitti:

        Älä aloita! Olet äärimmäisen tyhmä jos aloitat polttamisen... Kärsit siitä vielä paljon....

        Sorke Luulin että tämä keskustelu on tupakoinnista..... Lukuvirhe


      • lol
        Kone__ kirjoitti:

        Älä aloita! Olet äärimmäisen tyhmä jos aloitat polttamisen... Kärsit siitä vielä paljon....

        XDXD


    • minä

      mä haluisin käyttää tamppooni mutta tuntuuu että en pystyisi laittamaan sitä sisälleni. koskeeko se kun sen laittaa ja ottaa pois? tai edes miltä se tuntuu?

    • aiaiai sattui

      no tohon edelliseen vastaisin vähä, eli aika menkkojen alkuvaiheeessa mun vuoto oli tosi runsasta joten sentakia halusin kokeille tamppoonin käytön.. no menin kauppaan ja ostin tamppooneja. Illalla tulin kotiin ja menin suihkuuun ja sen jälkeen menin makuuasentoon sängylle ja levitin haarat. No yritin olla jännittämättä, yritin ajatella rentoja asioita mutta kun laitoin sitä vaan enemmän ja enemmän sisääni niin se sattui.. no välillä otin tamppoonin pois. No ainavaan uudelleen laitoin ja aina vaan sattui. no seuraavana päivänä sitte koitin uudelleen laittaa tamppoonia monissa eri asenonoissa.. mutta.. sain onneksi sen lopuksi kunnolla pilluuni. Sitten myöhemmin halusin ottaa tamppoonin pois ja se sattui. Se sattui enemmän kuin yksikään sisään laitto yritys.. siihen sitten jäi mun tamppoonien laitto kun se sattui niin kovaa. Olen nykyään käyttänyt vaan normaaleita siteitä..

    • tyttö 16v

      Itse aloitin juuri tamponien käytön. Aikasemmin yritin laittaa mutta sattui niin paljon etten pystynyt. Nyt kun olen sormin immenkalvoa hieman venyttänyt niin ei enää satu ollenkaan

    • Seksi on parasta

      Harrastakaa seksiä ah ah

      • nana3

        tamponit keskustelun aiheena, ja sulla mielessä seksi.. Omaan mieleen ei ehkä ekana tulisi... Yök!


    • Tilaanko?

      Kun tuolta obtampons sivuilta voi tilata ilmaisia tamponeja niin onkohan kukaa enties tilannut siitä sitä näytepakkausta ja onko se ihan luotettavaa tilata? Vai tuleekohan siitä kuitenkin joku lasku??

      • 16v

        Ite tilasin just 1,5kk sitten sieltä ja tuli tänään postissa. Ei maksa mitään ja oon luotettava.
        Menkat on kyllä jo melkee loppu niii en kokeile tällä kertaa ja ku jotenki pelottaa et sattuu tai jtn. Mut alkaa työharjottelu syksyllä nii pakko ainakin kokeilla. :)

        mukana saa säilytyspussin niille

        Oon kuullu et ne tampax pearlit sopii aloittelijoille ja niissä on asetin, mut en ainakaa prismasta löytäny niitä :(


      • Tyttö12-13v
        16v kirjoitti:

        Ite tilasin just 1,5kk sitten sieltä ja tuli tänään postissa. Ei maksa mitään ja oon luotettava.
        Menkat on kyllä jo melkee loppu niii en kokeile tällä kertaa ja ku jotenki pelottaa et sattuu tai jtn. Mut alkaa työharjottelu syksyllä nii pakko ainakin kokeilla. :)

        mukana saa säilytyspussin niille

        Oon kuullu et ne tampax pearlit sopii aloittelijoille ja niissä on asetin, mut en ainakaa prismasta löytäny niitä :(

        Tietääkö kukaan minkä hintasii on rainbow tamponit tai lidlin tamponit?


      • Anonyymi
        Tyttö12-13v kirjoitti:

        Tietääkö kukaan minkä hintasii on rainbow tamponit tai lidlin tamponit?

        Rainbow tamponit maksaa yleensä noin 2€ 32 kpl eli 1 tamponi maksaa noin 5 senttiä


    • ....

      tuleeko ne tamnit niinku postilaatikkoon?

    • 1 1

      Onko 11v teidän mielestä liian nuori tampoonien käyttöön? :) itse on 11 ja niiden käyttö houkuttaisi. Inhoan sitä kun siteet rapisee ja niistä voi tulla ohivuotoja :/ tamponi ei tee kipeää ainakaan mulla, eli oisinko valmis tampoonien käyttöön?? :p

      • verkkoaita

        Jokainen voi käyttää tamponeja milloin tahtoo. Itsekkin suosittelen niitä sillä olo on vapaampi ja ihan huolella saa mennä ja kulkea ihan niinkuin ilman menkkoja. Öisin itsellä maksimiksi jää 8h ja jos on mahdollisuudet nukkua yli 8h laitan siteen tai käyn yöllä herätyksen jälkeen vaihtamassa tamponin nopsaa ja takaisin nukkumaan!:)<3


    • 14v poika tietäää

      oon 14 poika ja suosittelen tambaxeja eksä käytti

    • Milkkuuuuu

      Pojat pois näistä keskusteluista!!!!!

      Ja mulla ei tamponin käyttää onnistunu ku yritin ja oon 11v

    • jokas

      Olen 11v enkä voisi kuvitella miten eläisin ilman tamponeja niillä voi uida yms

    • Anonyymi

      o.b. tamponit on parhaimpia tamponeja mitä sä tuut löytämään

      • Anonyymi

        Ja jos immenkalvo ON tiukka ei se siitä muuksi muutu jollei ikää tuel enempi ja ala seksiä harrastaa,harvoilla se siitä kokonaan itekseen poistuu jotenka tampoonin käyttö tulee tiukalle tytölle olemaan aina ongelma!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe