Bokseripennun koko huolettaa?

boksutytön äiskä

Meillä bokseripentu joka nyt 15vko ikäisenä painaa 10,5kg.. Meillä ei ole ketään kehen verrata joten olen huolissani etenkin siitä kuuluuko pennun maha olla näin "klommolla" vaikka onkin juuri syönyt. Syö 4 kertaa päivässä noin 2,5dl turvotettuja nappuloita.. Ovat ns. penturuoasta se seuraava aste eli kids-ruokaa... Miten teidän muiden samanikäiset pennut?

7

1828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --

      En muista painoa juuri tossa iässä.. Mutta 5kk (eli 20vko) ikäsenä painaa 23kg, narttupennusta on kyse!:)

      • ruoryj

        Meidän narttu painoi 5.5 kuukautisena n.16kg. Oli tosin pentueen pienin,eikä siitä suurta luultavasti tulekkaan (ei kuitenkaan jää alimittaiseksi). On nyt 13kk,vanha ja painaa 21-22kg. Eläinlääkärimme ei ole ollut missään vaiheessa kasvusta huolissaan (kasvattaa itsekin boksereita).
        Meidän narttu on ollut myös aina vähän nirso ruoan kanssa. Meillä on syötetty pentu-aikana royal caninin bokserin penturuokaa lisänä öljyä ja raakaa jauhelihaa (välillä seassa myös kermaviiliä). Tarkkaa dl,määrää en voi sanoa,kun välillä syö enemmän ja välillä vähemmän. Nykyään tarjotaan ruoka 2xpv:ssä,mutta harvemmin syö kokonaan. Nyt aletaan siirtymään pikkuhiljaa royal caninin bokseri adulttiin.
        Jos olet huolissasi kannattaa käyttää koira tarkistuksessa eläinlääkärillä.


    • boksboks

      Painoi 4 kuukauden ikäisenä varmaan noin 15 kg, on myös todella nirso ja aina ollut laiha. Puolivuotiaana noin 18 - 20 kg. Nykyään pian kaksi vuotias, painoa noin 28 kg. Edelleen laiheliini, luut näkyy. Mutta kyllä se pyöreys sitten iän myötä tulee :)

      • boksboks

        Katsoin äsken pentukirjasta ja boksuni painoikin puolivuotiaana lähes 22 kg. Mutta bokserista ei kyllä lihavaa saa, ainakaan kovin helpolla. En ole koskaan nähnyt lihavaa bokseria.


    • veeeera

      Kun mun boksu tuli mulle se paino 6 kiloa. Minulle sanottiin, että normaali kasvu on noin kilo viikossa. Annoin boksulle penskana ruokaa miltei niin paljon kun se söi.. Liikuntana sai olla paljon irti lähimetsässä ja riekkua siellä omaa tahtia. Syötin kans aluksi royalin boksu junioria, mutta vaihdon ekan säkin jälkeen royalin normi junioriin. Nyt boksuni on 11kk ja painaa 26 kiloa. Punnittu kylläkin kuukaus pari sitten, että painoa on voinut tulla lisää...

      • --

        Meillä 6kk narttu painaa 24kg:)


    • bdbdbdbd-

      Kaikkien koirat yksilöllisen kokoisia, ja omasi saattaa kasvaa hitaammin tai jää vain pienemmäksi :) Ja bokserithan kasvavat sinne 3 vuotiaaksi. Meillä nyt narttu bokseri pian 2 vuotias, todella huono syömään ja aikast laihakin (painoa noin 29 kg). Kyllä se sieltä iän myötä sitten massavoituu :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3986
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2151
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1654
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1438
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      21
      1353
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1238
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe