Miten Antti Heikkilää voisi kiittää?

R.K-T

Haluaisin sydämestäni kiittää Antti Heikkilää tämän rohkeudesta ja auktoriteettien kyseenalaistamisesta terveiden elämäntapojen edistamisessä. Voin itse niin mainiosti, verensokeriarvot ovat tipahtaneet normaalille tasolle ja kilot ovat tippuneet ennätysvauhdilla, vaikka luulin etten koskaan voi laihtua ja olin antanut periksi. Väsynyt ja nuutunut olo on mennyttä ja päivän jaksaa olla hereillä aamusta iltaa, mikä oli ennen mahdotonta kun oli pakko ottaa päikkärit. Hoikistunut ja hyvä olo on täysin Antti Heikkilän ansiota. Eräs ystävä antoi hänen kirjansa lainaan, ja päätin kokeilla hänen neuvojaan. Kävin Heikkilän sivuilla, mutta palautelomake on poistettu häiriköinnin takia. En viitsi hänen työmeiliään tukkia, koska se on vain potilasasioita varten. En kyllä mitenkään ymmärrä, miksi joku häntä häiriköi sen takia että hän on neuvonut niin paljon ihmisiä hyvään terveyteen. Mutta ainahan häiriintyneet ottavat jonkun uhrikseen.

74

2043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ystävälleni Antti Heikkilälle sillä minulla on hänen yksityinen sähköpostiosoite. Antti todella ansaitsee kiitoksen. Minäkin vaihdoin ruokavaliota juuri Antin suositusten perusteella.

      • R.K-T

        Jos olet hänen ystävänsä, niin sano, että Varsinais-Suomessa ja Pohjanmaalla on paljon hänen ihailijoitaan. Meillä on suvussa ainakin 7 jäsentä, jotka olemme muuttaneet ruokavaliotamme radikaalisti vähähiilihydraattiseksi. Myös ystävät ovat kiinnostuneet pudonneen painon salaisuudesta. ;) Kaikkien vaivat ovat parantuneet ja minä olen saanut työkykyni takaisin. Seuraamme silmä kovana kaikkia Heikkilän telkkariesiintymisiä. Olisi kiva tietää, ollaanko esim. Diabetesliitosta tai THl:sta yrietty estää hänen esiintymisiään? Tiedätkö mitään tällaista?

        Lämpimät ajatukset seuraavat Anttia ja olemme henkisesti hänen tukenaan, kuten niin moni muukin suomalainen. Hän välittää aidosti ihmisistä.


    • juupelisjuu

      mene rähmälles sen eteen ja kumarra ja nuole kengät..jos se siinä olis vaikka.

    • Eppu.

      hyvin yksinkertainen. Suomalaisilla kun kateus voittaa kiimankin. Ja toinen asia on se että uskaltaa olla erimieltä kuin valtavirta ja vieläpä perustella näkemyksensä.

      Se on asia johon THL ja PP eivät ole koskaan kyenneet. Ja tämän palstan rakkikoirat ovat samaa kastia. Kateellisia ihmisille jotka uskaltavat tehdä jotain mihin heistä ei ole. Uskallusta ottaa oma terveys omiin käsiin.

      • Ota sinäkin

        terveys omiin käsiin ja vaihda tyydyttyneet rasvat tyydyttymättömiin. Uusimpien laajojen metatutkimusten mukaan näin kannattaa tehdä. Vai etkö uskalla ottaa sitä ratkaisevaa askelta, että siirtyisit Heikkilän persettä nuolevien, eläinrasvaa kuolaavien lampaiden jengistä omilla aivoillaan ajattelevien ihmisten joukkoon.


      • Ota sinäkin kirjoitti:

        terveys omiin käsiin ja vaihda tyydyttyneet rasvat tyydyttymättömiin. Uusimpien laajojen metatutkimusten mukaan näin kannattaa tehdä. Vai etkö uskalla ottaa sitä ratkaisevaa askelta, että siirtyisit Heikkilän persettä nuolevien, eläinrasvaa kuolaavien lampaiden jengistä omilla aivoillaan ajattelevien ihmisten joukkoon.

        terveys omiin käsiin ja vaihda keinotekoiset rasvat luonnollisiin. Uusimpien laajojen metatutkimusten mukaan näin kannattaa tehdä. Vai etkö uskalla ottaa sitä ratkaisevaa askelta, että siirtyisit Pekka Puskan persettä nuolevien, margariineja kuolaavien lampaiden jengistä omilla aivoillaan ajattelevien ihmisten joukkoon.


      • Eppu.
        kj.mattila kirjoitti:

        terveys omiin käsiin ja vaihda keinotekoiset rasvat luonnollisiin. Uusimpien laajojen metatutkimusten mukaan näin kannattaa tehdä. Vai etkö uskalla ottaa sitä ratkaisevaa askelta, että siirtyisit Pekka Puskan persettä nuolevien, margariineja kuolaavien lampaiden jengistä omilla aivoillaan ajattelevien ihmisten joukkoon.

        iskostanut rasvapelon niin tiukkaan ihmisten mieliin,että se ei sieltä hevillä lähde. Johan sen nyt tämäkin palsta osoittaa.

        Ei siinä auta tutkimukset eikä järkisyyt. Margariini pelastaa. No toivon todella näkeväni sen päivän kun maailmanlaajuisesti voi ja eläinrasvat lasketaan pannasa. Ja minkä selityksen PP sitten antaa. ja millainen patsas hänelle sen jälkeen pystytetään. Ja kuka on pystyttämässä.

        Johan hänen selityksensä A-talk ohjelmassa olivat luokkaa: "en minä mutta muuta pojat".

        p.s. Kirjakauppa sai vasta eilen toimitettua kirjan Aitoa ruokaa. Ja kuten sanoin jo aiemmin,ensin luetaan ja siten vasta arvostellaan. Joten perästä kuuluu


      • Eppu.
        Ota sinäkin kirjoitti:

        terveys omiin käsiin ja vaihda tyydyttyneet rasvat tyydyttymättömiin. Uusimpien laajojen metatutkimusten mukaan näin kannattaa tehdä. Vai etkö uskalla ottaa sitä ratkaisevaa askelta, että siirtyisit Heikkilän persettä nuolevien, eläinrasvaa kuolaavien lampaiden jengistä omilla aivoillaan ajattelevien ihmisten joukkoon.

        sen jo tehnyt. Milloin itse aiot ottaa.

        Mutta minkäverran luulet minulla kuluvan voita päivässä. Kun en esim syö leipää enkä värkkää jauhokastikkeita.

        Olisikin mielenkiintoista verrata päivittäisiä rasvamääriämme ja sokerimääriämme. Sekä ravinnosta saamiamme lisäaineita. Niitä kun kevyttuotteet on pääosin.

        Ja miettiä kummanko ravinto on terveellisempää.


      • jaahas vai niin
        kj.mattila kirjoitti:

        terveys omiin käsiin ja vaihda keinotekoiset rasvat luonnollisiin. Uusimpien laajojen metatutkimusten mukaan näin kannattaa tehdä. Vai etkö uskalla ottaa sitä ratkaisevaa askelta, että siirtyisit Pekka Puskan persettä nuolevien, margariineja kuolaavien lampaiden jengistä omilla aivoillaan ajattelevien ihmisten joukkoon.

        Uusimpien laajojen ja merkittävien tutkimusten mukaan tyydyttyneet rasvat kannattaa vaihtaa tyydyttymättömiin:

        1. Krauss: "Epidemiologic studies and randomized clinical trials have provided consistent evidence that replacing saturated fat with polyunsaturated fat, but not carbohydrates, is beneficial for coronary heart disease. Therefore, dietary recommendations should emphasize substitution of polyunsaturated fat and minimally processed grains for saturated fat". http://www.springerlink.com/content/f711762755301456/fulltext.html

        2. Jakobsen: "For a 5% lower energy intake from SFAs and a concomitant higher energy intake from PUFAs, there was a significant inverse association between PUFAs and risk of coronary events". Am J Clin Nutr 89: 1425-1432, 2009.

        3. Skeaff: "PUFA for SFA convincing decrease risk (of CHD)". Ann Nutr Metab 2009;55:173–201.

        4. Mozaffarian: "These findings provide evidence that consuming PUFA in place of SFA reduces CHD events in RCTs.

        In this meta-analysis of RCTs, increasing PUFA consumption as a replacement for SFA reduced the occurrence of CHD events by 19%; each 5%E greater PUFA consumption reduced CHD risk by 10%". http://www.plosmedicine.org/article/info:doi/10.1371/journal.pmed.1000252

        Miksi te kuolaavat lampaat roikutte näissä heikkilöissä ja puskissa ja muissa puoskareissa, kun kerran luotettavaa tietoakin on saatavilla?


      • jaahas vain niin
        Eppu. kirjoitti:

        sen jo tehnyt. Milloin itse aiot ottaa.

        Mutta minkäverran luulet minulla kuluvan voita päivässä. Kun en esim syö leipää enkä värkkää jauhokastikkeita.

        Olisikin mielenkiintoista verrata päivittäisiä rasvamääriämme ja sokerimääriämme. Sekä ravinnosta saamiamme lisäaineita. Niitä kun kevyttuotteet on pääosin.

        Ja miettiä kummanko ravinto on terveellisempää.

        Vertailu käy oikein hyvin. Samalla voimme verrata päivittäistä liikuntamäärämme ja lenkkivauhteja, ja miettiä sitä mitä ravinnon terveellisyydellä ylipäätään tarkoitetaan.

        Eilen:

        Aamiainen: kaurapuuroa, lasi gefilus-mehua, kevytmaitoa, 2 siivua hapakorppua, oivariinia, emmentalia ja kasviksia

        Lounas: hernekeittoa sipulilla ja sinapilla, iso lautasellinen salaattia, lättyjä, kermavaahtoa ja hilloa, kevytmaitoa ja kahvi.

        Välipala (ennen lenkkiä): kaksi siivua hapakorppua, bulgarian jugurtti, tilkka hunajaa

        Illallinen (lenkin jälkeen): kaksi kanan rintafilettä, vuohenjuustoa, salaattia, litra piimää.

        Päivän liikunta: ennen töihin menoa koiran kanssa 45 min kävelyä, työmatkat pyörällä yht. 60 min, töiden jälkeen juoksua 60min = 12 km.


      • Eppu.
        jaahas vain niin kirjoitti:

        Vertailu käy oikein hyvin. Samalla voimme verrata päivittäistä liikuntamäärämme ja lenkkivauhteja, ja miettiä sitä mitä ravinnon terveellisyydellä ylipäätään tarkoitetaan.

        Eilen:

        Aamiainen: kaurapuuroa, lasi gefilus-mehua, kevytmaitoa, 2 siivua hapakorppua, oivariinia, emmentalia ja kasviksia

        Lounas: hernekeittoa sipulilla ja sinapilla, iso lautasellinen salaattia, lättyjä, kermavaahtoa ja hilloa, kevytmaitoa ja kahvi.

        Välipala (ennen lenkkiä): kaksi siivua hapakorppua, bulgarian jugurtti, tilkka hunajaa

        Illallinen (lenkin jälkeen): kaksi kanan rintafilettä, vuohenjuustoa, salaattia, litra piimää.

        Päivän liikunta: ennen töihin menoa koiran kanssa 45 min kävelyä, työmatkat pyörällä yht. 60 min, töiden jälkeen juoksua 60min = 12 km.

        hiukan erilainenpäivä kuin normaalisti koska olen vapaalla. Tai lähes. Mutta ei normipäivä liiemmin poikkea eilisestä.

        Aamu. Aamu meni kahvia juoden. Tämä on minulle tavallista en syö aamuisin. Vaikka nyt olisinkin ollut työssä.

        n. klo 10.30 4 palaa piknikpaistia/edellispäiväistä) kaaliraasteen ja salattikastikkeen kanssa.(kevyt versio,en tiedä mistä oli ilmestynyt mutta pois ei heitetä joten ääntä kohti). Juomana kivennäisvettä.

        n.klo 15. Porsaan ulkofilettä ohuiksi leikattuna ja nuijittuna. 4 kpl Pannulla paistettuna(voi oliviöljy) tuoresalaatti(salaatti,kurkku,tomaatti) ja sitä laitti kastiketta.(onneksi loppuu)

        n.klo18.00 n. 200g vanilja kerma jäätelöä.

        n. klo 20.00 pari palaa perinteistä lihahyytelöä, n.3cm siivu meetvurstia ja n.50-100g oltermanni juustoa. Ja kivennäisvettä.

        Kahvia menee useita kupillisia päivässä,

        Lenkkeilen 3-6 kertaa viikossa. Kävellen n.50-60 min /kerta. Riippuen kumman lenkin kierrän. Mutta en ole väittänytkään olevani mikään himourheilia. Ja eikös kyse ollut ruuasta ei muusta aktiviteetistä.


      • jaahas vain niin kirjoitti:

        Vertailu käy oikein hyvin. Samalla voimme verrata päivittäistä liikuntamäärämme ja lenkkivauhteja, ja miettiä sitä mitä ravinnon terveellisyydellä ylipäätään tarkoitetaan.

        Eilen:

        Aamiainen: kaurapuuroa, lasi gefilus-mehua, kevytmaitoa, 2 siivua hapakorppua, oivariinia, emmentalia ja kasviksia

        Lounas: hernekeittoa sipulilla ja sinapilla, iso lautasellinen salaattia, lättyjä, kermavaahtoa ja hilloa, kevytmaitoa ja kahvi.

        Välipala (ennen lenkkiä): kaksi siivua hapakorppua, bulgarian jugurtti, tilkka hunajaa

        Illallinen (lenkin jälkeen): kaksi kanan rintafilettä, vuohenjuustoa, salaattia, litra piimää.

        Päivän liikunta: ennen töihin menoa koiran kanssa 45 min kävelyä, työmatkat pyörällä yht. 60 min, töiden jälkeen juoksua 60min = 12 km.

        Vertailu käy oikein hyvin. Samalla voimme verrata päivittäistä liikuntamäärämme ja lenkkivauhteja, ja miettiä sitä mitä ravinnon terveellisyydellä ylipäätään tarkoitetaan.

        Eilen:

        Ennen kuntosalille menoa lusikallinen kookosöljyä

        Aamiainen: Pari kananmunaa, porsaan kassleria, tomaattia, kurkkua, kiinankaalia, smetanaa ja kyytipojaksi tilamaitoa lasillinen. Kuppi kahvia, kuohukermatilkalla.

        Lounas: kaalikeittoa smetanalla, iso lautasellinen salaattia, lasillinen tilamaitoa. Kuppi kahvia kuohukermatilkalla.

        Välipala Ei mitään välipaloja koska olen VHH:lla

        Illallinen: Kuhafileitä, kukkakaalimuusia, salaattia, lasi tilamaitoa. Vadelmia kermavaahdolla ja kuppi kahvia kermatilalla.

        Päivän liikunta: ennen töihin menoa kuntosalilla tunti ja sitten saunaan ja uimaan ja sauvakävelemään toinen tunti. Illalla vielä tunti reipasta kävelyä.


      • jaahas vai niin
        Eppu. kirjoitti:

        hiukan erilainenpäivä kuin normaalisti koska olen vapaalla. Tai lähes. Mutta ei normipäivä liiemmin poikkea eilisestä.

        Aamu. Aamu meni kahvia juoden. Tämä on minulle tavallista en syö aamuisin. Vaikka nyt olisinkin ollut työssä.

        n. klo 10.30 4 palaa piknikpaistia/edellispäiväistä) kaaliraasteen ja salattikastikkeen kanssa.(kevyt versio,en tiedä mistä oli ilmestynyt mutta pois ei heitetä joten ääntä kohti). Juomana kivennäisvettä.

        n.klo 15. Porsaan ulkofilettä ohuiksi leikattuna ja nuijittuna. 4 kpl Pannulla paistettuna(voi oliviöljy) tuoresalaatti(salaatti,kurkku,tomaatti) ja sitä laitti kastiketta.(onneksi loppuu)

        n.klo18.00 n. 200g vanilja kerma jäätelöä.

        n. klo 20.00 pari palaa perinteistä lihahyytelöä, n.3cm siivu meetvurstia ja n.50-100g oltermanni juustoa. Ja kivennäisvettä.

        Kahvia menee useita kupillisia päivässä,

        Lenkkeilen 3-6 kertaa viikossa. Kävellen n.50-60 min /kerta. Riippuen kumman lenkin kierrän. Mutta en ole väittänytkään olevani mikään himourheilia. Ja eikös kyse ollut ruuasta ei muusta aktiviteetistä.

        Okei. Joko olet päättänyt kumman ruokailu on terveellisempää ja millä perusteilla? Miten muuten määrittelet terveellisen ruuan ja millä perusteilla?

        Itselle terveellinen ruoka on sitä millä jaksan kiireistä arkea ja juoksu kulkee, paino pysyy normaalina, veriarvot hyvinä ja mieli kirkkaana. En tarvitse mitään puskia tai heikkilöitä tai muita puoskareita sanomaan miten ja mitä pitäisi syödä.

        Syön niin tyydyttyneitä kuin tyydyttymättömiä rasvoja sen kummemmin miettimättä jotain vitun omegasuhteita ja ties mitä. Silti näiden Heh heh-tyypin linkittämien meta-analyysien nojalla en kiistä etteikö tyydyttyneitä rasvoja kannattaisi korvata mahdollisimman usein tyydyttymättömillä, esim. lihaa rasvaisella kalalla jne.


      • Eppu.
        jaahas vai niin kirjoitti:

        Okei. Joko olet päättänyt kumman ruokailu on terveellisempää ja millä perusteilla? Miten muuten määrittelet terveellisen ruuan ja millä perusteilla?

        Itselle terveellinen ruoka on sitä millä jaksan kiireistä arkea ja juoksu kulkee, paino pysyy normaalina, veriarvot hyvinä ja mieli kirkkaana. En tarvitse mitään puskia tai heikkilöitä tai muita puoskareita sanomaan miten ja mitä pitäisi syödä.

        Syön niin tyydyttyneitä kuin tyydyttymättömiä rasvoja sen kummemmin miettimättä jotain vitun omegasuhteita ja ties mitä. Silti näiden Heh heh-tyypin linkittämien meta-analyysien nojalla en kiistä etteikö tyydyttyneitä rasvoja kannattaisi korvata mahdollisimman usein tyydyttymättömillä, esim. lihaa rasvaisella kalalla jne.

        siitä mikä on terveellistä ja mikä ei. Loppupeleissä sen sanelee olo ja laboratorio arvot. Jos ne ovat kunnossa. Sopii sinun syömäsi ruoka sinulle. Ja tämä on tietoa joka on luettavissa ainakin Heikkilän kirjoista.

        Ja minulle sopii minun syömä ruoka. Ja tiedän myös ns. "normaaliruuan" sopivuuden itselleni(mitä ihmettä normaali ruoka sitten onkin). Tiedätkö sinä muten miten VHH sopisi sinulle. Eli oletko kokeillut. Ei siis laihdutusmielessä vaan kokeeksi.

        Minua vain ihmetyttä tuo vaahtoaminen miten VHH:lla kylvetään voissa ja eläinrasvoissa. Eikä edes olla otettu asioista selvää ja kokeiltu.

        Joten kun nyt tiedät mitä syön mitä siinä pitäisi siis mielestäsi muuttaa. Eli mistä pitäisi vähentää esim. voita ja miksi. Mistä eläinrasvaa ja miksi. Mistä maitorasvaa ja miksi.


      • jaahas vai niin
        Eppu. kirjoitti:

        siitä mikä on terveellistä ja mikä ei. Loppupeleissä sen sanelee olo ja laboratorio arvot. Jos ne ovat kunnossa. Sopii sinun syömäsi ruoka sinulle. Ja tämä on tietoa joka on luettavissa ainakin Heikkilän kirjoista.

        Ja minulle sopii minun syömä ruoka. Ja tiedän myös ns. "normaaliruuan" sopivuuden itselleni(mitä ihmettä normaali ruoka sitten onkin). Tiedätkö sinä muten miten VHH sopisi sinulle. Eli oletko kokeillut. Ei siis laihdutusmielessä vaan kokeeksi.

        Minua vain ihmetyttä tuo vaahtoaminen miten VHH:lla kylvetään voissa ja eläinrasvoissa. Eikä edes olla otettu asioista selvää ja kokeiltu.

        Joten kun nyt tiedät mitä syön mitä siinä pitäisi siis mielestäsi muuttaa. Eli mistä pitäisi vähentää esim. voita ja miksi. Mistä eläinrasvaa ja miksi. Mistä maitorasvaa ja miksi.

        Syön noin 40 E% HH ja 30 E% rasvaa. Hiilareita en voi vähentää tuosta, koska siiten en enää jaksa kiireistä arkea, juoksu ei kulje ja muutun apaattiseksi. Olen siis kokeillut.

        Tutkimustulosten tyydyttynyttä rasvaa kannattaisi korvata tyydyttymättömällä. Jokainen tekee itse päätöksen rukkaako ruokavaliotaan tutkimusten tai heikkilöiden tai puskien suositusten mukaiseksi. Itseeni tämmöiset eivät vaikuta mitenkään vaan uskon, että kultaista keskitietä kullemalla pääsee parhaimpaan tulokseen.

        "Minua vain ihmetyttä tuo vaahtoaminen miten VHH:lla kylvetään voissa ja eläinrasvoissa."

        Tämä mielikuva on tullut kun lukee Mattila-Heikkilän viestejä.


      • Eppu.
        jaahas vai niin kirjoitti:

        Syön noin 40 E% HH ja 30 E% rasvaa. Hiilareita en voi vähentää tuosta, koska siiten en enää jaksa kiireistä arkea, juoksu ei kulje ja muutun apaattiseksi. Olen siis kokeillut.

        Tutkimustulosten tyydyttynyttä rasvaa kannattaisi korvata tyydyttymättömällä. Jokainen tekee itse päätöksen rukkaako ruokavaliotaan tutkimusten tai heikkilöiden tai puskien suositusten mukaiseksi. Itseeni tämmöiset eivät vaikuta mitenkään vaan uskon, että kultaista keskitietä kullemalla pääsee parhaimpaan tulokseen.

        "Minua vain ihmetyttä tuo vaahtoaminen miten VHH:lla kylvetään voissa ja eläinrasvoissa."

        Tämä mielikuva on tullut kun lukee Mattila-Heikkilän viestejä.

        mielikuvaan on eräät halunneet pitää yllä ja vielä vahvistaa. Syytä kyllä pitää ihmetellä. ja kaikki tuo disinformaatio olisi vältettävissä/vältetty vain lukemalla ja katselemalla vaikka tv:sä esitettyjä haastatteluja.

        Kuten minä olen täällä jo monasti kirjoittanut. Minua ei kiinnosta se mitä kukakin syö. Se on jokaisen oma asia. Tai se mihin uskoo. Mutta keskustelu täytyisi silti sallia. Ja muunlaistakin informaatiota täytyisi sietää kuin THL-PP akselin antama tieto. Mutta eipä sitä keskustelua anneta käydä eikä muuta tietoa hyväksytä. Jopa asiaa enemmälti tutkimatta.

        Kun kirjoitin Vaaralisista vilja kirjasta sain erään kimppuuni. Ja minun olisi pitänyt todistaa asia. Ja kun 380 kirjan lähdettä hänelle esitettin. Ne eivät kelvaneetkaan. Tässä hyvä esimerkki täällä käytävän keskustelun tasosta.

        Mutta eräät/eräs on tehnyt palstasta törkylaarin. Ja asialliset kommentit hukutetaan sinne minne ne on helpointa hukuttaa,viesti tulvaan.


      • jaahas vai niin kirjoitti:

        Syön noin 40 E% HH ja 30 E% rasvaa. Hiilareita en voi vähentää tuosta, koska siiten en enää jaksa kiireistä arkea, juoksu ei kulje ja muutun apaattiseksi. Olen siis kokeillut.

        Tutkimustulosten tyydyttynyttä rasvaa kannattaisi korvata tyydyttymättömällä. Jokainen tekee itse päätöksen rukkaako ruokavaliotaan tutkimusten tai heikkilöiden tai puskien suositusten mukaiseksi. Itseeni tämmöiset eivät vaikuta mitenkään vaan uskon, että kultaista keskitietä kullemalla pääsee parhaimpaan tulokseen.

        "Minua vain ihmetyttä tuo vaahtoaminen miten VHH:lla kylvetään voissa ja eläinrasvoissa."

        Tämä mielikuva on tullut kun lukee Mattila-Heikkilän viestejä.

        Puskan lautasmallin mukaan että saisit 50-60% hiilihydraatteja. Mitä teet tällä palstalla kun vähähiilihydraattisuuteen kuuluu vähentää hiilarit alle 20%:n?

        Minuakin ihmetytyttää miksi tällä palstalla VHH:lla kylvetään hiilihydraateissa.

        Tämä mielikuva on tullut kun lukee heh heh ! ja balleriinan viestejä, kirjoitti hän niitä millä nimimerkillä tahansa.


      • Sanna_
        kj.mattila kirjoitti:

        Puskan lautasmallin mukaan että saisit 50-60% hiilihydraatteja. Mitä teet tällä palstalla kun vähähiilihydraattisuuteen kuuluu vähentää hiilarit alle 20%:n?

        Minuakin ihmetytyttää miksi tällä palstalla VHH:lla kylvetään hiilihydraateissa.

        Tämä mielikuva on tullut kun lukee heh heh ! ja balleriinan viestejä, kirjoitti hän niitä millä nimimerkillä tahansa.

        Kari on oikeassa!


      • jaahas vai niin
        kj.mattila kirjoitti:

        Puskan lautasmallin mukaan että saisit 50-60% hiilihydraatteja. Mitä teet tällä palstalla kun vähähiilihydraattisuuteen kuuluu vähentää hiilarit alle 20%:n?

        Minuakin ihmetytyttää miksi tällä palstalla VHH:lla kylvetään hiilihydraateissa.

        Tämä mielikuva on tullut kun lukee heh heh ! ja balleriinan viestejä, kirjoitti hän niitä millä nimimerkillä tahansa.

        Melko hihhulia :)

        Mattila vetää VHH-rajansa Heikkilän taikurin hatusta tempaisemaansa kohtaan, ja ne jotka eivät pysyttele tämän rajan alapuolella eivät saisi kirjoitella palstalla. Ei se näin mene. VHH:n raja on 40 E% ja tämä on kiveen hakattu ja absoluuttinen tosifakta :)


      • warhammer
        kj.mattila kirjoitti:

        Puskan lautasmallin mukaan että saisit 50-60% hiilihydraatteja. Mitä teet tällä palstalla kun vähähiilihydraattisuuteen kuuluu vähentää hiilarit alle 20%:n?

        Minuakin ihmetytyttää miksi tällä palstalla VHH:lla kylvetään hiilihydraateissa.

        Tämä mielikuva on tullut kun lukee heh heh ! ja balleriinan viestejä, kirjoitti hän niitä millä nimimerkillä tahansa.

        Puskan lautasmalli?

        Se kaveri on syntynyt 1945 Et jos ei kehdosa keksiny,
        niin vituks meni.Niin moni haluu olla jumala,harva vaan on.

        1Etpä palstaa omista.
        2ihmettele rauhassa.
        3menisit hoitoon.

        Ei vanhojen aisoiden penkomisessa oli sitten lautasmalli tai lihansyönti
        ole mitään uutta, öykkäröit siihen malliin kun olisit itse keksinyt lihansyönnin.
        Vaan kun et ole! Sen painon saa tippumaan ihan normaalilla mallilla "Puskan mallina " tunnet tämän..Eli syö vähempi kuin kulutat.
        Voitko kuvitella että hiilareilla pääsee samaan?
        "Puskan" kanssa lyöttäydyn samaan linjaa siinä, ettei yli kilo viikkossa
        tiputus ole sinällään suotavaa kun huomioidaan ihon mukana pysyminen.
        Mahdollista,mutta emme suosittele.

        Olen toki tiputtanut myös markkinoimalalsi tavalla,
        ainoa ero edellä mainittuun oli se, että Vhh, hiv, mikä vittu lie systeemeillä se meni noin 4 kuukaudessa kun nyt menee kaloreita laskiessa
        10 kuukautta mutta silloinkaan en ollut sinusta tietoinen,
        eli ihan omalla järjellä mietin tuon, eli älä ota kunniaa muiden tösitä.


      • warhammer kirjoitti:

        Puskan lautasmalli?

        Se kaveri on syntynyt 1945 Et jos ei kehdosa keksiny,
        niin vituks meni.Niin moni haluu olla jumala,harva vaan on.

        1Etpä palstaa omista.
        2ihmettele rauhassa.
        3menisit hoitoon.

        Ei vanhojen aisoiden penkomisessa oli sitten lautasmalli tai lihansyönti
        ole mitään uutta, öykkäröit siihen malliin kun olisit itse keksinyt lihansyönnin.
        Vaan kun et ole! Sen painon saa tippumaan ihan normaalilla mallilla "Puskan mallina " tunnet tämän..Eli syö vähempi kuin kulutat.
        Voitko kuvitella että hiilareilla pääsee samaan?
        "Puskan" kanssa lyöttäydyn samaan linjaa siinä, ettei yli kilo viikkossa
        tiputus ole sinällään suotavaa kun huomioidaan ihon mukana pysyminen.
        Mahdollista,mutta emme suosittele.

        Olen toki tiputtanut myös markkinoimalalsi tavalla,
        ainoa ero edellä mainittuun oli se, että Vhh, hiv, mikä vittu lie systeemeillä se meni noin 4 kuukaudessa kun nyt menee kaloreita laskiessa
        10 kuukautta mutta silloinkaan en ollut sinusta tietoinen,
        eli ihan omalla järjellä mietin tuon, eli älä ota kunniaa muiden tösitä.

        Sinun kannattaisi miettiä miksi ihmiset syövät enemmän kuin kuluttavat.

        Minä tiedän miksi.

        He syövät liian paljon hiilihydraatteja ja ne eivät pidä nälkää.


      • Ruokaympyrä
        kj.mattila kirjoitti:

        Sinun kannattaisi miettiä miksi ihmiset syövät enemmän kuin kuluttavat.

        Minä tiedän miksi.

        He syövät liian paljon hiilihydraatteja ja ne eivät pidä nälkää.

        Mut jos vetää grilliaterioita, joissa hiilihydraatin osuus on se 20% koko aterian evergiansaannista, niin eikö se silloin ole VHH:n mukainen ateria????


      • Ruokaympyrä kirjoitti:

        Mut jos vetää grilliaterioita, joissa hiilihydraatin osuus on se 20% koko aterian evergiansaannista, niin eikö se silloin ole VHH:n mukainen ateria????

        Onhan se. Grilliaterialla voi syödä grillattua lihaa, kalaa tai kanaa ja ottaa lisukkeiksi kasviksia tai salaattia niin hiilihydraattien osuus jää varmasti reilusti alle 20 prosentin.


      • Ruokaympyrä
        kj.mattila kirjoitti:

        Onhan se. Grilliaterialla voi syödä grillattua lihaa, kalaa tai kanaa ja ottaa lisukkeiksi kasviksia tai salaattia niin hiilihydraattien osuus jää varmasti reilusti alle 20 prosentin.

        Ja hampurilaiset sekä ranskalaiset.


      • Ruokaympyrä kirjoitti:

        Ja hampurilaiset sekä ranskalaiset.

        Minä en syö hampurilaisia enkä ranskalaisia. Ne eivät kuulu grilliateriaan. Lihaa, kanaa, kalaa ja kasviksia voi grillata ilman sämpylöitäkin ja ranskalaisia.


      • Ruokaympyrä
        kj.mattila kirjoitti:

        Minä en syö hampurilaisia enkä ranskalaisia. Ne eivät kuulu grilliateriaan. Lihaa, kanaa, kalaa ja kasviksia voi grillata ilman sämpylöitäkin ja ranskalaisia.

        Oliko se MD:n pekonihampurilainen, jossa hh:n osuus koko ateriasta oli vain n.20% ja loput rasvaa. Eikö se silloin ole vhh:n mukainen ateria????


      • Ruokaympyrä kirjoitti:

        Oliko se MD:n pekonihampurilainen, jossa hh:n osuus koko ateriasta oli vain n.20% ja loput rasvaa. Eikö se silloin ole vhh:n mukainen ateria????

        Ei se ole VHH:n mukainen kun VHH:lla ei syödä sämpylöitä. Niissä on liikaa hiilihydraatteja.


      • Ruokaympyrä
        kj.mattila kirjoitti:

        Ei se ole VHH:n mukainen kun VHH:lla ei syödä sämpylöitä. Niissä on liikaa hiilihydraatteja.

        Mutta, jos aterian hiilihydraattipitoisuus on 20% ja loput rasvaa, niin eikö se silloi ole karppiruokaa?? Itsehän mainostatte, että hiilihydraattien osuus pitäisi olla tuo 20%.


      • Anonyymi
        jaahas vai niin kirjoitti:

        Uusimpien laajojen ja merkittävien tutkimusten mukaan tyydyttyneet rasvat kannattaa vaihtaa tyydyttymättömiin:

        1. Krauss: "Epidemiologic studies and randomized clinical trials have provided consistent evidence that replacing saturated fat with polyunsaturated fat, but not carbohydrates, is beneficial for coronary heart disease. Therefore, dietary recommendations should emphasize substitution of polyunsaturated fat and minimally processed grains for saturated fat". http://www.springerlink.com/content/f711762755301456/fulltext.html

        2. Jakobsen: "For a 5% lower energy intake from SFAs and a concomitant higher energy intake from PUFAs, there was a significant inverse association between PUFAs and risk of coronary events". Am J Clin Nutr 89: 1425-1432, 2009.

        3. Skeaff: "PUFA for SFA convincing decrease risk (of CHD)". Ann Nutr Metab 2009;55:173–201.

        4. Mozaffarian: "These findings provide evidence that consuming PUFA in place of SFA reduces CHD events in RCTs.

        In this meta-analysis of RCTs, increasing PUFA consumption as a replacement for SFA reduced the occurrence of CHD events by 19%; each 5%E greater PUFA consumption reduced CHD risk by 10%". http://www.plosmedicine.org/article/info:doi/10.1371/journal.pmed.1000252

        Miksi te kuolaavat lampaat roikutte näissä heikkilöissä ja puskissa ja muissa puoskareissa, kun kerran luotettavaa tietoakin on saatavilla?

        Oma kokemus paras; esim. äitini 80v. ei kestä margariinia lainkaan. Oli kaatumisen vuoksi sairaalassa ja sanoi tästä siellä; ilmeisesti pitivät hienostelevana... mutta oireet ilmenivät, kun silti annettiin äitini tietämättä margariiniä sisältävää ruokaa... Vasta sitten sairaalassakin uskoivat, ettei todellakaan sovi. Jokainen saa valita syömisensä ja VIISAS osaa lukea omaa kehoaan ja sen reagointia eri ruoka-aineille. Tutkimustuloksiin vaikuttaa jo tutkijoiden ennakkoasenne ja tutkimuksen rahoittaja. Plasebon/ mielen vaikutus on myös valtavan suuri ja siihenhän monien lääkkeidenkin teho perustuu... # Kuinka moni muistaa suosituksen ruokapyramidista, jossa suosituksena syödä eniten viljoja/ pyramidin laajin eli alataso!?!? Voi Luoja, mihin tämäkin suositus perustui. Itse kyllä jo tuolloin opetin oppilaille; itse kyllä laittaisin kasvikset tuonne alimmalle tasolle. Asun muuten maalla ;)


      • Anonyymi
        Ruokaympyrä kirjoitti:

        Mutta, jos aterian hiilihydraattipitoisuus on 20% ja loput rasvaa, niin eikö se silloi ole karppiruokaa?? Itsehän mainostatte, että hiilihydraattien osuus pitäisi olla tuo 20%.

        Voi haloo!!! Jos vaikka HH syö alle 20%, niin se ei tarkoita, että pitäisi sitäkään vähää syödä paskaa!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oma kokemus paras; esim. äitini 80v. ei kestä margariinia lainkaan. Oli kaatumisen vuoksi sairaalassa ja sanoi tästä siellä; ilmeisesti pitivät hienostelevana... mutta oireet ilmenivät, kun silti annettiin äitini tietämättä margariiniä sisältävää ruokaa... Vasta sitten sairaalassakin uskoivat, ettei todellakaan sovi. Jokainen saa valita syömisensä ja VIISAS osaa lukea omaa kehoaan ja sen reagointia eri ruoka-aineille. Tutkimustuloksiin vaikuttaa jo tutkijoiden ennakkoasenne ja tutkimuksen rahoittaja. Plasebon/ mielen vaikutus on myös valtavan suuri ja siihenhän monien lääkkeidenkin teho perustuu... # Kuinka moni muistaa suosituksen ruokapyramidista, jossa suosituksena syödä eniten viljoja/ pyramidin laajin eli alataso!?!? Voi Luoja, mihin tämäkin suositus perustui. Itse kyllä jo tuolloin opetin oppilaille; itse kyllä laittaisin kasvikset tuonne alimmalle tasolle. Asun muuten maalla ;)

        Kaikki merkittävät ravitsemustutkimukset on tehty julkisilla rahoilla ja jos on näyttöä tulosten peukaloinnista niin kannattaa esittää ne todisteet.

        Ei sairaaloissa käytetä margariinia vaan yleensä rypsiöljyä ruuanlaittoon. Millaisiakohan oireita äitisi sai ja miksi olet varma että ne tulivat ruuasta?

        Ennen ruokaoyramidi piirrettiin eri lailla eli vaikka viljat olivat alimmausena niin se ei tarkoittanut sitä että viljoja pitäisi syödä yli puoli kiloa päivässä (kakkostasolla kasvikset ja hedelmät, suositus yli 500 g päivässä) vaan että niistä pitäisi tulla suurin osa energiasta. Nykyinen löytyy kun googlaa 'Ravitsemussuositusten tausta'.

        Lääketutkimuksissa käytetään kaksoissokkotutkimusta jotta päästäisiin eroon biaksesta ja blaseboefektistä. Heikkilällä ei ole tuloksistaan edes systemaattista seurantaa ja bias on erittäin vahva.


    • tanja.rasva

      On kahta lajia ihmisiä eli niitä, jotka tarvitsevat ja etsivät läpi elämänsä pohjattomasti tunnustusta, kiitosta ja toisaalta niitä, jotka haluavat osoittaa pohjatonta kiitollisuutta läpi koko elämänsä.
      Kummankin ääripään tulisi löytää välimuoto...

      No Heikkilä on ilman poikkeavaa sanaa ansainnut merkittävät kiitokset koko elämäntyöstään.
      Mutta ihmisessä itsessään ylenmääräinen kiittely tai kiitoksen etsiminen, jossain vaiheessa pitää tulla ja tulee raja vastaan.
      Esim. silloin joskus kun itselleni kiitoksesta olisi ollut mahd. jotain hyötyä, esim. yliopistolla, niitä ei tullut. Sitten kun niitä ei enää tarvitse, kuulee falskilta kuullostavia imarteluja.

      Ihminen tarvitsee kiitosta tai antaa kiitosta vuolaasti niin kauan kuin tuo "pohjaton kuilu" nimeltä minäkuva ei ole täydentynyt. Ja siihen asti kun ihminen ei tunne itseään.

      "Kun haavani umpeutui, muutoin jääpuikoksi"

      • tanja.rasva

        Antti on saanut jonkinverran kiitosta median puolelta, mutta erittäin myöhään. Mutta ammattipiireissä ihmiset ovat häntä AINA arvostaneet. Kiitoksessa, kun se tulee hyvin myöhään, on aina falski jälkimaku.

        Lääketieteessä suurimmat onnistumiset näkee vain ja ainoastaan potilaan silmistä. Niin sen näki viime vuosisadalla ja niin sen näkee tänä päivänä...minä olen tutkinut Suomen lääketieteen historian ja lääkärit, joten tiedän kuin omat taskuni...


      • sohvanauris

        "On kahta lajia ihmisiä"

        Aika mustavalkoinen maailmankuva sulla. Vain kahta lajia.


      • tanja.rasva
        sohvanauris kirjoitti:

        "On kahta lajia ihmisiä"

        Aika mustavalkoinen maailmankuva sulla. Vain kahta lajia.

        Niin on muuten sinullakin.

        Ymmärrät varmaan mitä tarkoitin, ei tarvitse lukea kirjaimellisesti. Ellet sitten ole ihan rehellisesti tyhmä. Tyhmä lukee asiat aina mustavalkoisina.


      • *****
        tanja.rasva kirjoitti:

        Niin on muuten sinullakin.

        Ymmärrät varmaan mitä tarkoitin, ei tarvitse lukea kirjaimellisesti. Ellet sitten ole ihan rehellisesti tyhmä. Tyhmä lukee asiat aina mustavalkoisina.

        On kahta lajia ihmisiä, kirjoitat. Ei siis mitään välimuotoja? Toinen puoli on aina kiitollinen, ja toinen puoli aina tottunut olemaan kiitollisuuden kohteena. Nämäkö ei koskaan menee sekaisin? Itsellä on sellainen käsitys, että on ihmisiä, jotka ovat joskus kiitollisia ja joskus kiitollisuuden kohteena.

        Tuskin Heikkilä tai kukaan muukaan on kovin kiitollinen siitä paskanheitosta, minkä kohteeksi joutunut. Toisaalta varmasti osaa paskanheiton jälkeen olla kiitollinen sitten niistä kiitoksista, joita potilaat lähettelevät.


      • tanja.rasva
        ***** kirjoitti:

        On kahta lajia ihmisiä, kirjoitat. Ei siis mitään välimuotoja? Toinen puoli on aina kiitollinen, ja toinen puoli aina tottunut olemaan kiitollisuuden kohteena. Nämäkö ei koskaan menee sekaisin? Itsellä on sellainen käsitys, että on ihmisiä, jotka ovat joskus kiitollisia ja joskus kiitollisuuden kohteena.

        Tuskin Heikkilä tai kukaan muukaan on kovin kiitollinen siitä paskanheitosta, minkä kohteeksi joutunut. Toisaalta varmasti osaa paskanheiton jälkeen olla kiitollinen sitten niistä kiitoksista, joita potilaat lähettelevät.

        Lue muuten ihan tuo sinun oma viestisi uudelleen. Siinä ei ole mitään logiikkaa, puhut eri termeillä kuin minä. Ymmärsit, että joku on "tottunut olemaan kiitoksen kohteena"; sillä ei muuten ole mitään tekemistä sen kanssa mistä minä puhuin.

        Eli: Minä mainitsin kaksi psykologista kategoriaa; maaorja-kiittäjät ja ns. herra-syndroomaa potevat kiitoksenkipeät narsistit :D

        Ei muuta. Näkemiin. Tutustu ihmispsykologiaan.

        Ja ei muuten jankata Heikkilästä tässä yhteydessä. Tai sekoiteta sitä, että hän on asiantuntija, tähän. Siitä ei pitäisi olla epäselvyyttä, että hän ansaitsee nimenomaan niin potilaiden kuin myös virallisen tahon tunnustukset. MINÄ sanoin, että TIEDÄN aidoimman palautteen tulevan aina potilaalta, ei tarvitse edes puhua, niin palautteen voi vaistota.


      • sohvanauris

        Kiinnostaa ihan tietää. Vai onko sittenkin olemassa kolmea lajia ihmisiä: niitä jotka

        a) jotka tarvitsevat ja etsivät läpi elämänsä pohjattomasti tunnustusta

        b) niitä, jotka haluavat osoittaa pohjatonta kiitollisuutta läpi koko elämänsä.

        c) niitä, jotka eivät kuulu kumpaankaan, mutta omaavat absoluuttisen ja jumalallisen kyvyn kategorioida ja psykologisoida kaikkia muita, paitsi itseään.


      • sohvajuures

        Eli vastaapa siihen.

        "Olen kuulunut joskus kiittäjiin" Eli maaorja-luokkaan? Mutta mihin kuulut nyt?

        Hyvä kun tiedät totuuden itsestäsi. Minusta tuollaiset stereotypiat ovat syrjinnän ja rasismin lähde, ja ne ovat järkyttäviä. Siksi on outoa kuulla tuollaista polarisointia ja luokittelua ihmiseltä, joka kertoo lukevansa muutakin kuin akkainlehtiä, jotka eivät syyllisty nekään tuollaiseen.


      • tanja.rasva
        sohvajuures kirjoitti:

        Eli vastaapa siihen.

        "Olen kuulunut joskus kiittäjiin" Eli maaorja-luokkaan? Mutta mihin kuulut nyt?

        Hyvä kun tiedät totuuden itsestäsi. Minusta tuollaiset stereotypiat ovat syrjinnän ja rasismin lähde, ja ne ovat järkyttäviä. Siksi on outoa kuulla tuollaista polarisointia ja luokittelua ihmiseltä, joka kertoo lukevansa muutakin kuin akkainlehtiä, jotka eivät syyllisty nekään tuollaiseen.

        Tykkään jutella täällä kevyempiä juttuja...eli on turha profiloida täällä itseäni sen kummemmin...


      • Tyhmä?
        tanja.rasva kirjoitti:

        Niin on muuten sinullakin.

        Ymmärrät varmaan mitä tarkoitin, ei tarvitse lukea kirjaimellisesti. Ellet sitten ole ihan rehellisesti tyhmä. Tyhmä lukee asiat aina mustavalkoisina.

        "Tyhmä lukee asiat aina mustavalkoisina."

        Ja se johtuu siitä, että joku "älykäs" esittää asiat mustavalkoisina eikä osaa mitään muuta?


      • tanja.rasva
        Tyhmä? kirjoitti:

        "Tyhmä lukee asiat aina mustavalkoisina."

        Ja se johtuu siitä, että joku "älykäs" esittää asiat mustavalkoisina eikä osaa mitään muuta?

        Viittasin sillä tyhmällä vaan siihen, että veit täysin sen asian fokuksen sivuun, kun rupesit puhumaan siitä aidasta kun itse juttelin siitä aidanseipäästä. On aina kauhean vaikeaa jutella kun harhautetaan asia ihan sivupoluille...
        Siksi harrastankin enemmän sitä kevyempää keskustelunlajia...


    • Miksi et kirjoita bl

      Miksi et herranjestas kirjoita blogiin, kuten muutkin ihmiset, että mikä ongelma sulla oikein on?
      Sen kun kirjoitat siihen blogin yhteydessä olevaan "kommentoi" kohtaan????

    • Veijo

      Antilla on varmasti osoite kotisibullaan. Kirjoita kiitos sinne. Hän saa samanlaisia kiitoksia päivittäin ja se on se mikä msaa hänet jaksamaan jatkaa hyvää työtään. Yksi kiitos vastaa 10000 älytöntä kirjoittelua jota hän saa lukea päivittäin. Hän tietäää mistä puhuu.

      • heh heh !

        antaa tunnustusta sillä hän on tehnyt enemmän kuin kukaan muu suomalaisten terveyden eteen kuin kukaan muu. Puskat kalpenee Antihn rinnalla.


      • Veijo
        heh heh ! kirjoitti:

        antaa tunnustusta sillä hän on tehnyt enemmän kuin kukaan muu suomalaisten terveyden eteen kuin kukaan muu. Puskat kalpenee Antihn rinnalla.

        Puska? Hän on yksi päätekijöistä tämän puolivusisadan suurimmassa skandaalissa.
        Ihmisille on valehdeltu päin naamaa ja varsinkin diabeetikot, ne jotka jo ovat ja ne jotka THL:n neuvojen avulla ovat tulossa, ovat saaneet kärsiä.


      • Jorma Teräs
        heh heh ! kirjoitti:

        antaa tunnustusta sillä hän on tehnyt enemmän kuin kukaan muu suomalaisten terveyden eteen kuin kukaan muu. Puskat kalpenee Antihn rinnalla.

        Puskan saldo: Suomi viidentenä sydänkuolleisuustilastoissa ja 200 000 diabeetikkoa ja joka vuosi tulee tuhansia uusia. Siitä kiitos Puskalle ja hänen lautasmallilleen. Insuliinitehdas kiittää.


      • R.K-T

        Kotisivulla ei valitettavasti ole meiliosoitetta. Vain Eiran sairaalan kotisivujen osoite. No, ehkä se kiitos menee sitten joskus perille, jos ei kj.mattila muista. Pitää kirjoittaa vaikka etanapostia sinne Eiraan.

        Antti Heikkilää arvostaa korkealle tavalliset suomalaiset, jotka ovat joutuneet vääryyden ja huijauksen uhriksi. Kansa rakastaa aina niitä, jotka taistelevat oikeudenmukaisuuden puolesta. Heikkilä on kuin Robin Hood, sankari, jota ei osteta eikä hiljennetä rahalla eikä pahalla. Muut roolitukset voi itse jokainen päätellä. ;)

        Ymmärrän minäkin sen positiivisen palautteen merkityksen. Yksi kaunis sana vie voiman tuhansilta solvauksilta. Hyvällä on aina suurempi ja kauaskantoisempi vaikutus kuin pahalla.


      • Veijo
        R.K-T kirjoitti:

        Kotisivulla ei valitettavasti ole meiliosoitetta. Vain Eiran sairaalan kotisivujen osoite. No, ehkä se kiitos menee sitten joskus perille, jos ei kj.mattila muista. Pitää kirjoittaa vaikka etanapostia sinne Eiraan.

        Antti Heikkilää arvostaa korkealle tavalliset suomalaiset, jotka ovat joutuneet vääryyden ja huijauksen uhriksi. Kansa rakastaa aina niitä, jotka taistelevat oikeudenmukaisuuden puolesta. Heikkilä on kuin Robin Hood, sankari, jota ei osteta eikä hiljennetä rahalla eikä pahalla. Muut roolitukset voi itse jokainen päätellä. ;)

        Ymmärrän minäkin sen positiivisen palautteen merkityksen. Yksi kaunis sana vie voiman tuhansilta solvauksilta. Hyvällä on aina suurempi ja kauaskantoisempi vaikutus kuin pahalla.

        Mitä haluat sanoa? Kirjoita niin lähetän sen hänelle.

        terv. Veijo


      • Veijo
        Veijo kirjoitti:

        Mitä haluat sanoa? Kirjoita niin lähetän sen hänelle.

        terv. Veijo

        En usko Karin unohtavan lupaustaan.


      • R.K-T
        Veijo kirjoitti:

        Mitä haluat sanoa? Kirjoita niin lähetän sen hänelle.

        terv. Veijo

        Veijo, taidan laittaa Heikkilälle joulukortin. Kiitos sinulle ystävällisyydestä ja siitä, kun jaksat sinäkin kirjoittaa vhh:n hyvistä vaikutuksista.


      • "tattista"
        R.K-T kirjoitti:

        Veijo, taidan laittaa Heikkilälle joulukortin. Kiitos sinulle ystävällisyydestä ja siitä, kun jaksat sinäkin kirjoittaa vhh:n hyvistä vaikutuksista.

        Juu pistä menee vaan. Ite vaan ihmettelen, miksi et pistä myös blogiin asiallista kiitosviestiä.

        Ja mikä estää kävellä Eiran sairaalasta sisään, kolmanteen kerrokseen ja koputat siinä Antin oveen, ja sanot että "tattista".


      • R.K-T
        "tattista" kirjoitti:

        Juu pistä menee vaan. Ite vaan ihmettelen, miksi et pistä myös blogiin asiallista kiitosviestiä.

        Ja mikä estää kävellä Eiran sairaalasta sisään, kolmanteen kerrokseen ja koputat siinä Antin oveen, ja sanot että "tattista".

        Blogi on blogin kommenttiosuutta varten joten en oikestaan katso oman asiani kuuluvan sinne. Asun satojen kilometrien päässä Eiran sairaalasta niin että sekin on vähä hankala vaihtoehto. =) Enkä kyllä menis lääkärin huoneeseen aikaa varaamatta, tietääkseni Heikkilällä on kuukausien potilasjonot, joten lentäisin varmaan ulos. Kyllä se kortti varmaan menee perille, vaikka posti vielä lakkoileekin.


      • "tattista" kirjoitti:

        Juu pistä menee vaan. Ite vaan ihmettelen, miksi et pistä myös blogiin asiallista kiitosviestiä.

        Ja mikä estää kävellä Eiran sairaalasta sisään, kolmanteen kerrokseen ja koputat siinä Antin oveen, ja sanot että "tattista".

        Älä koskaan työnny vastaanottohuoneeseen sisään koputtamalla! Voi olla tutkimus kesken ja potilas vähissä vaatteissa ja siitä voi tulla todellisia ongelmia. Mene sairaanhoitajan/ilmoittautumisen kautta ja pyydä, että nämä soittavat huoneeseen, että voiko tulla tervehtimään.


    • kj.mattiIa

      Heikkilä on todellakin joutunut poistamaan palautelomakkeensa häiriköinnin takia ja siksipä hän on pyytänyt että siipiveikko Kari Mattila Vantaalta ei enää mainitsisi hänen nimeään levittäessään VHH-propagandaa tällä palstalla tai muualla.
      Heikkilä on huomannut että Mattilan lainatessa jotain lausetta se muuttuu paskaksi ja saa ihmiset ärtyneeksi niistä valheista joita Mattila sanomisiinsa laittaa. Ja kun Heikkilä on mainittu niin ilman muuta siitä annetaan hänelle palauteta. Ja Heikkilähän tulkitsee kaiken ei-VHH-myönteisen palautteen häiriköinniksi.

      • Veijo

        on täsmälleen sama mitä kitjoitat täällä.
        Samaa roskaa kaikki ja sen tietää kaikki.


    • Hedelmistään puu tunnetaan eli tämä dieetti on sopinut sinulle mainiosti. Se sopii vain sellaisille, joilla on kehno sokeritasapaino, mutta heille saattaa sopia erinomaisestikin, kuten ilmeisesti sinun tapauksessasi on käynyt.
      Jatka sillä dieetillä, millä sokeri, verenpaine, paino, kolesteroli ja vireys ovat hyvät.
      Heikkilä joutuu kritiikin kohteeksi tyylinsä vuoksi. Hyvä asia hukkuu siihen huonoon tyyliin (insuliini on myrkkyä yms.) ja tiettyyn nimittelyyn (Göbbelssiksi nimittely, varmistimen poisto yms.). Jos hänellä olisi joku manageri, homma menisi paljon paremmin.
      Lähetä vaikka kortti Heikkilälle. Voit lähettää vaikka sinne yksityisvastaanoton osoitteeseen. Kortti varmaan olisi vielä meiliä kivampi ja nykyään erikoisempi.
      Tykkää varmasti.

      • Veijo

        Mukavaa että käyt näyttämässä tietämättömyytesi aina silloin tällöin niin ei tarvitse miettiä tiedätkö mitään LCHF/VHH ruokavaliosta tai sitä oletko lääkäri.


      • ja sinut tunnetaan valehtelusta kun yritit esittää lääkäriä tällä palstalla. Onneksi olet nykyisin unohtanut nuo harha-ajatuksesi että olet lääkäri. Kyllä me kaikki ymmärrämme sinua että mielikuvitusta saa olla. Et edelleenkään ymmärrä mitä tarkoittaa Göbbels tai varmistimen poisto mutta sallitaan se sinulle kun et ymmärrä.


      • TO_PI_KO

        sinä sitten kommentoisit PP:n komentteja "rotanmurkylläkin laihtuu". Tai muutama vuosi sitten esittämää vaatimusta jossa lapsia voitaisiin käyttää tieteellisissä tutkimuksissa edes vanhemmilta lupaa kysymättä.

        Onko tämä asiallista kielenkäyttöa tai lääkärin etiikan mukainen vaade. Sinun pitäisi kai se tietää kun olet "lääkäri". On tainnut hippikrateen vala unohtua PP:ltä. Ja valta ja raha sokaissut kun edes ilkesi moista vaatia.

        Ja mitä tulee Heikkilän tyyliin. On se varmasti THL:lle ja PP:lle punaista vaatetta. Siinä kun kerrotaan asiat niin että tavan ihminenkin sen ymmärtää. Mutta kun kuuntelee esim. PP:n puhetta ei koskaan tiedä mistä oikeasti on kysymys. Ja tällä munkkilatinalla on helppo ihmisiä hämätä.

        Ja insuliini on myös myrkky. Liika insuliini tappaa. Jos et tätä edes tiennyt kannattaa ainakin lopettaa se lääkärileikki. Ja lähteä vaikka miehen avuksi päästelemään silakoita verkosta.


      • Eppu.
        kj.mattila kirjoitti:

        ja sinut tunnetaan valehtelusta kun yritit esittää lääkäriä tällä palstalla. Onneksi olet nykyisin unohtanut nuo harha-ajatuksesi että olet lääkäri. Kyllä me kaikki ymmärrämme sinua että mielikuvitusta saa olla. Et edelleenkään ymmärrä mitä tarkoittaa Göbbels tai varmistimen poisto mutta sallitaan se sinulle kun et ymmärrä.

        Göppels tulee siitä . Kun Heikkilä siteerasi göppelsiä. "Mitä suurempi vale on sitä helpommin ihmiset sen uskovat". Ja käsitääkseni hän tarkoitti juuri tätä kolestroliasiaa. Josta nyt jotkut ovat vetäneet näemmä herneet nenään. Mutta tottahan tuo on. Göppelsin tiedetään näin sanoneen ja kolestrolimyyttihän on suuri vale. Kumpainenkaan ei vain ole Heikkilän syytä.

        Varmistimen poisto taas tulee hänen kiejoituksestaa joka menee jotensakin näin. "kun virallisen ravintosuosituksen edustajat tulevat,on parempi hakea ase ja poistaa varmistin". No se ei mennyt sanasta sanaa. Mutta tarkoitti varmaan THL ja PP:tä. Eräshän jopa sai siitä(arvaa kuka) väänettyä sen,että Heikkilä on uhannut tapaa jonkun. No se mielikuvitus se,mielikuvitus, Tosin minun kalloni hän uhkasi pamauttaa mäsäksi. Ja ihan näillä sanoilla. Eli selkeästi uhkasi henkeäni(arvaappa kuka).


      • kj.mattila kirjoitti:

        ja sinut tunnetaan valehtelusta kun yritit esittää lääkäriä tällä palstalla. Onneksi olet nykyisin unohtanut nuo harha-ajatuksesi että olet lääkäri. Kyllä me kaikki ymmärrämme sinua että mielikuvitusta saa olla. Et edelleenkään ymmärrä mitä tarkoittaa Göbbels tai varmistimen poisto mutta sallitaan se sinulle kun et ymmärrä.

        Göbbelssiin hän vertasi jotain klassisemman linjan kannattajaa, muistaakseni Fogelholmia, minkä vuoksi hänen tätä tekstiään ei voitu julkaista Lääkärilehdessä. Hän ei ollut siitä mielissään.


      • TO_PI_KO kirjoitti:

        sinä sitten kommentoisit PP:n komentteja "rotanmurkylläkin laihtuu". Tai muutama vuosi sitten esittämää vaatimusta jossa lapsia voitaisiin käyttää tieteellisissä tutkimuksissa edes vanhemmilta lupaa kysymättä.

        Onko tämä asiallista kielenkäyttöa tai lääkärin etiikan mukainen vaade. Sinun pitäisi kai se tietää kun olet "lääkäri". On tainnut hippikrateen vala unohtua PP:ltä. Ja valta ja raha sokaissut kun edes ilkesi moista vaatia.

        Ja mitä tulee Heikkilän tyyliin. On se varmasti THL:lle ja PP:lle punaista vaatetta. Siinä kun kerrotaan asiat niin että tavan ihminenkin sen ymmärtää. Mutta kun kuuntelee esim. PP:n puhetta ei koskaan tiedä mistä oikeasti on kysymys. Ja tällä munkkilatinalla on helppo ihmisiä hämätä.

        Ja insuliini on myös myrkky. Liika insuliini tappaa. Jos et tätä edes tiennyt kannattaa ainakin lopettaa se lääkärileikki. Ja lähteä vaikka miehen avuksi päästelemään silakoita verkosta.

        Ei jukopliutsi että olen tyhmä: Tämä TOPIKO on Mattila itse! Ei ketään muuta kalastajan muija kiinnosta pätkääkään! No moro Mattila!
        Aiemminkin kehui Heikkilän tyyliä, ettei ole munkkilatinaa! Niin se historia toistaa itseään! Eikä ketään muuta kiinnosta olenko "lääkäri".
        Jess: Mattilahan se siinä!!!


      • Eppu. kirjoitti:

        Göppels tulee siitä . Kun Heikkilä siteerasi göppelsiä. "Mitä suurempi vale on sitä helpommin ihmiset sen uskovat". Ja käsitääkseni hän tarkoitti juuri tätä kolestroliasiaa. Josta nyt jotkut ovat vetäneet näemmä herneet nenään. Mutta tottahan tuo on. Göppelsin tiedetään näin sanoneen ja kolestrolimyyttihän on suuri vale. Kumpainenkaan ei vain ole Heikkilän syytä.

        Varmistimen poisto taas tulee hänen kiejoituksestaa joka menee jotensakin näin. "kun virallisen ravintosuosituksen edustajat tulevat,on parempi hakea ase ja poistaa varmistin". No se ei mennyt sanasta sanaa. Mutta tarkoitti varmaan THL ja PP:tä. Eräshän jopa sai siitä(arvaa kuka) väänettyä sen,että Heikkilä on uhannut tapaa jonkun. No se mielikuvitus se,mielikuvitus, Tosin minun kalloni hän uhkasi pamauttaa mäsäksi. Ja ihan näillä sanoilla. Eli selkeästi uhkasi henkeäni(arvaappa kuka).

        ymmärtää että "poistaa varmistin" ei sillä ei ole mitään tekemistä aseiden tai fyysisen väkivallan kanssa.

        Kyseessä on kielikuva joka tarkoittaa että pitää olla keskusteluissa varuillaan niinkuin esim. savolaisen tai autokauppiaan kanssa.


      • Sinikka Sandbergille? Hän voisi myös tietää.


    • Tee niinkuin Mattila

      Nuolet Heikkilän anusta...slurps...slurps...

      • hih hih hiiiii

        tuo näytä olevan tutuua puuhaa,anus on vaan PP:n. Ja näytäähän tuo maistuvan.


      • Per Saukko

        Oletko huomannut, ettet enää pysty ajattelemaan mitään muuta kuin anusta? Jopa laihdutuspalstalla on anukset mielessä. Eikö sinun olisi jo aika tulla esiin reilusti kaapista. Toteuta vihdoin tuo fantasia, niin ei tarvi jakaa niitä aina hiukka vastentahtoisen yleisön kanssa.


    • warhammer

      Järkkää vaikka ehdollinen tuomi tai vaihtoehtoisesti tahdonvastainen hoito.
      Nämä ovat ne lain sallimat kiitollisuuden muodot.
      Ylipäätään värkkää ne kiitokset vasta haudassa,sinne ei
      ole enää pitkä matka.

      • pahakarppi1

        Kannattaa hieman malttaa mielensä niitten kiitosten kannsa, sano. Ei tämän Heikkilän markkinoiman pekoni-voi-kananmuna-VHH karppauksen terveellisyyttä ole todellakaan missään todettu. Ne tutkimukset joihin viitataan kun puhe on VHH:n eduista laihdutuksessa on tehty terveellisemmällä ruokavalion koostumuksella.

        Luulisinpa että kun kymmenisen vuotta on tästä vierähtänyt niin Heikkilää voi kiitellä lorauttamalla pi**it sen haudalle. Olettaen tietenkin että munuaiset vielä pelittää vuosien pekoni-voi-kananmuna-VHH karppaamisen jälkeen.


      • pahakarppi1 kirjoitti:

        Kannattaa hieman malttaa mielensä niitten kiitosten kannsa, sano. Ei tämän Heikkilän markkinoiman pekoni-voi-kananmuna-VHH karppauksen terveellisyyttä ole todellakaan missään todettu. Ne tutkimukset joihin viitataan kun puhe on VHH:n eduista laihdutuksessa on tehty terveellisemmällä ruokavalion koostumuksella.

        Luulisinpa että kun kymmenisen vuotta on tästä vierähtänyt niin Heikkilää voi kiitellä lorauttamalla pi**it sen haudalle. Olettaen tietenkin että munuaiset vielä pelittää vuosien pekoni-voi-kananmuna-VHH karppaamisen jälkeen.

        Puskan markkoiman hiilihydraatti-margariini ruokavalion terveellisyyttä ei ole tutkittu missään vaikka Puska puhuu tuhansista tutkimuksista. Minä olen syönyt itseni terveeksi pekoni-voi-kananmuna dieetillä.


    • Anonyymi

      Anrri oli oikeassa. Vertaa Nykyiseen "diabeteshoitoon":

      Diabeetikon ruokavalio (Käypä hoito) (sama kuin THL:n suositus terveille)

      Hiilihydraatit
      Hiilihydraattien osuuden tulisi olla noin puolet kokonaisenergian saannista, ja niitä tulisi saada pääasiassa kuitupitoisista lähteistä (täysjyväviljavalmisteet, juurekset, vihannekset, hedelmät ja marjat).
      Sokerin osuuden ei tulisi olla yli 10 % energiansaannista (enintään 50 g/vrk).

      https://www.kaypahoito.fi/hoi50056#s13

      On muuten ristiriitaa kerrakseen! Ei ihme että lääkintätarve diabeetikolla vaan nousee, diabeetikkojen määrä kasvaa ja seurannaissairaudet kukoista

      Kuinka kehosi käsittelee hiilihydraatit?

      Tärkkelys ja sokeri, joka koostuu kahdesta eri sokerista (polysakkaridit), ovat liian suuria kehöoon imeytymistä varten. Siksi kehosi tuottaa entsyymejä, jotka hajottavat ne yksinkertaisiksi sokereiksi (monosakkarideiksi), jotka voivat imeytyä elimistöösi.

      Näitä yksinkertaisia sokereita käsitellään elimistössä eri tavalla, ja kun on kyse hiilihydraattien vaikutuksista kehoon, on hyvä tietää, miten glukoosi ja fruktoosi imeytyvät.

      Verensokeri kohoaa välittömästi, kun glukoosi tulee verenkiertoon. Nousu saa haiman tuottamaan insuliinia, hormonia, joka auttaa glukoosia poistumisen verestä ja kulkeutumaan soluihisi. Kuinka korkealle verensokerisi nousee- ja kuinka kauan se pysyy korkealla tasolla riippuu useista tekijöistä: syödyn hiilihydraatin määrästä, kuinka paljon insuliinia tuotat ja kuinka herkästi solusi reagoivat insuliiniin.

      Ylläpidon vajakilla kiire piisaa!

      • Anonyymi

        Olet käsittänyt insuliinin tehtävän täysin väärin. Insuliinin pääadiallinen tehtävä on estää maksaa tuottamasta lisää glukoosia vereen silloin kun sitä on muutenkin riittävästi. Kyllä siitä on apua soketin imeytymisessäkin, mutta kyllä sokeri imeytyy lihaksiin ilman insuliiniakin esim. liikunnan yhteydessä.


    • Anonyymi

      Itse laihduin myös todella nopeasti muuttamalla ruokavalion vähähiilihydraattiseksi vaikka kärsin kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja olin koittanut laihduttaa, mutta mikään ei toiminut kuin tämä ja mikä parasta aivosumu ja kummat kolotukset katosi ja vyötärö kaventui roppakaupalla ja sokeriarvot laski. Jos kiinnostaa lukea lisää omasta kokemuksesta niin olen kirjoittanut siitä jutun: https://www.hannashealthylifepurpose.com/

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe