Onko masturbaatio syntiä ?

Vastatkaa kiltti.

olen jehovan todistaja ja minulle ollaan opetettu että masturbaatio on syntiä =(
mua tekee mieli tehdä sitä mutta uskontoni kieltää =(
kerran kun minulla oli tullut siemensyöksy yöllä ja lakanat oli vähän märät niin isäni löi minua ja kiroili minulle.
Vanhempani ei antaisi minun varmaan mennä koulussa terveystiedon tunnille jos saisivat tietää että siellä opetetaan kaikkea seksi juttuja. mua vaan pelottaa että en pääse taivaaseen jos minua tekee mieli masturboida.

toivottavasti jehova auttaa minua ongelmani kanssa ja minun ei tarvitse haluta masturboida koska se on väärin ja likaista vaikka se tuntuu hyvältä.

Olkaa kilttejä ja kertokaa mitä tehdä =( Kiitos jo etukäteen.

56

2439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syntinen666

      Runkkaaminen ei ole rikos! Vedä kätees vaan äläkä ajattele mitä joku kirkonmies käskee. Voisin veikata että teidän papit tumputtaa ihan samalla lailla kuin kaikki muutkin. On meinaan aika vaikeeta olla 2kin vk siementämättä. Runkkaamalla ehkäset märät unet :)

      • Vastatkaa kiltti.

        Miksi minua kielletään ankarasti Masturbaatio ? =(


      • syntinen666
        Vastatkaa kiltti. kirjoitti:

        Miksi minua kielletään ankarasti Masturbaatio ? =(

        No en usko että KUKAAN mies voi elää runkkaamatta. Jos mies ei tumputa, tyhjenee kivekset automaattisesti yöllisinä siemensyöksyinä muistaakseni 15pv välein keskimäärin. Mut kai sää pystyt ees sillon tällön oman käden oikeudella hoitamaan asian, vai vahditaanko sua 247? En usko että Jumala, olkoon hän sitten Eeli, Allah, Jahve tai Jehova on oikeesti kiinnostunu moisesta aiheesta että miten usein kukin mies vedä käteen. Älä välitä tässä kohtaa muitten mielipiteestä. Helvetissä on ruuhkaa jos tolla perusteella evätään pääsy taivaaseen. En o jehovalaisia vastaan, hyväksyn muitten vakaumuksen, vaikka itte oonkin eronnut evlut kirkosta. Btw yksi syistä oli se, että mun väitettiin runkanneen leirikeskuksen vessassa rippileirillä, vaikak vaan ihan normaalisti kävin paskalla. Oo ihan rauhassa vaan tän asian suhteen äläkä välitä siitä mitä muut ajattelee.


      • Vastatkaa kiltti.
        syntinen666 kirjoitti:

        No en usko että KUKAAN mies voi elää runkkaamatta. Jos mies ei tumputa, tyhjenee kivekset automaattisesti yöllisinä siemensyöksyinä muistaakseni 15pv välein keskimäärin. Mut kai sää pystyt ees sillon tällön oman käden oikeudella hoitamaan asian, vai vahditaanko sua 247? En usko että Jumala, olkoon hän sitten Eeli, Allah, Jahve tai Jehova on oikeesti kiinnostunu moisesta aiheesta että miten usein kukin mies vedä käteen. Älä välitä tässä kohtaa muitten mielipiteestä. Helvetissä on ruuhkaa jos tolla perusteella evätään pääsy taivaaseen. En o jehovalaisia vastaan, hyväksyn muitten vakaumuksen, vaikka itte oonkin eronnut evlut kirkosta. Btw yksi syistä oli se, että mun väitettiin runkanneen leirikeskuksen vessassa rippileirillä, vaikak vaan ihan normaalisti kävin paskalla. Oo ihan rauhassa vaan tän asian suhteen äläkä välitä siitä mitä muut ajattelee.

        Jos isäni saa tietää siitä niin hän suuttuu ja voi lyödä minua =( en haluaisi pelätä.


      • syntinen666
        Vastatkaa kiltti. kirjoitti:

        Jos isäni saa tietää siitä niin hän suuttuu ja voi lyödä minua =( en haluaisi pelätä.

        No kyllä sää keinot keksit toimia huomaamatta. Toi hakkaaminen on tyhmää. :S


      • syntinen666
        syntinen666 kirjoitti:

        No kyllä sää keinot keksit toimia huomaamatta. Toi hakkaaminen on tyhmää. :S

        Nu runkkaa vaikka suihkussa ja huuhtele mällit viemäristä niin ei jää mitään todisteita. Kyllä keinoja ja paikkoja on. Ei vaan tollasessa tilanteessa kannata jättää todisteita mutta se on helppoa.


      • .
        Vastatkaa kiltti. kirjoitti:

        Jos isäni saa tietää siitä niin hän suuttuu ja voi lyödä minua =( en haluaisi pelätä.

        jotenkin minusta tuntuu että se lyöminen ja kiroaminen on yhtä paljon syntiä kuin masturbointi


      • juhani.viitasaari
        Vastatkaa kiltti. kirjoitti:

        Miksi minua kielletään ankarasti Masturbaatio ? =(

        Et kertonut kuka kieltää masturbaation. Lasten , nuorten ja aikuisten seksuaalielämään kuuluu masturbaatio. Edellämainitut ikäryhmät harjoittavat masturbaatiota, joka on luonnollista itsensä tutkimista ja seksuaalisen tyydytyksen hakemista. Miehelle masturbaation tarve vähenee mikäli parisuhteessa seksuaalipartneri on riittävän halukas. Ikääntyminen aikaansaa sekä halukkuuden että kyvykkyyden vähnetmistä.


      • jep jep
        . kirjoitti:

        jotenkin minusta tuntuu että se lyöminen ja kiroaminen on yhtä paljon syntiä kuin masturbointi

        Juu, oon samoilla sanoilla.


      • ateisti ja runkkari
        Vastatkaa kiltti. kirjoitti:

        Miksi minua kielletään ankarasti Masturbaatio ? =(

        Sinulta kielleetään masturbaatio koska uskonnotovat vain ihmistenalistamista varten


      • dsfgfh

        Hieman offtopic mutta todistajilla ei ole pappeja. Vain sisaruksia ja veljeksiä


    • viisikymppinen äiti

      Jos vanhempasi lyövät sinua ota yhteys kuntasi/kaupunkisi lastensuojelu viranomaisiin tai puhu asiasta koulusi terveydenhoitajan kanssa. Jokainen ihminen saa masturboida ja se on aivan luonnollista eikä ole syntiä. Kaikki uskonnot on ihmisen keksimiä jotta he pystyvät alistamaan ja hallitsemaan muita. Tutustu muinaisiin uskontoihin ja filosofiaan niin huomaat, että kristinoppi jehovalaisuus mukaan luettuna ovat vain muinaisista uskoista kopioituja papiston välineiksi valjastettuja keinoja hallita ja alistaa muita. Tämän sanon aivan täydestä sydämmestäni, enkä ole tietämätön jehovien uskosta ja siinä on monia hienoja asioita, mutta nyt viisikymppisenä ja ikäni uskontoja tutkinee voin täysin vakuuttuneena sanoa kaikki uskot ovat ihmisen tekemiä, eikä yhdelläkään niistä ole tekemistä minkään Jumaluuden kanssa.

      • Vastaa kiltti.

        en halua että Minut viedään lastenkotiin. Rakastan vanhempiani mutta masturboiminen on minulle ongelma =(
        pelkään masturboimista. eli haluaisin jonkun ratkaisun miten voisin lopettaa halut masturboida =(


      • syntinen777
        Vastaa kiltti. kirjoitti:

        en halua että Minut viedään lastenkotiin. Rakastan vanhempiani mutta masturboiminen on minulle ongelma =(
        pelkään masturboimista. eli haluaisin jonkun ratkaisun miten voisin lopettaa halut masturboida =(

        No siihen ei oo muuta vaihtoehtoa kuin kivekset pois, jo loppuu panohalut tai sit runkata. Karua mutta totta. Se on ihan joka miehen luontoon kuuluva asia, ei sitä pidä peljätä tai hävetä. Ei sun tartte kaikkee vanhemmillesi kertoa, eikä mennä lastenkotiin. Mut mieti näitä juttuja ihan rauhassa. Runkkaa rauhassa äläkä pelkää isääsi. Aika itsenäistyä ees vähän. Miten vanha muuten oot?


      • Vastaa kiltti.
        syntinen777 kirjoitti:

        No siihen ei oo muuta vaihtoehtoa kuin kivekset pois, jo loppuu panohalut tai sit runkata. Karua mutta totta. Se on ihan joka miehen luontoon kuuluva asia, ei sitä pidä peljätä tai hävetä. Ei sun tartte kaikkee vanhemmillesi kertoa, eikä mennä lastenkotiin. Mut mieti näitä juttuja ihan rauhassa. Runkkaa rauhassa äläkä pelkää isääsi. Aika itsenäistyä ees vähän. Miten vanha muuten oot?

        13 vuotta ja minulla alkoi siemensyöksy 12 vuotiaana.


      • syntinen666
        Vastaa kiltti. kirjoitti:

        13 vuotta ja minulla alkoi siemensyöksy 12 vuotiaana.

        No en keksi tähän hätään mitään enempää muuta kuin toivottaa voimia tasapainoilla oman yksityisyyden ja muitten mielipiteen välillä. Voit tulla tänne vaikka myöhemmin kertomaan miten on sujunut tai kysymään lisää jos joku jäi avoimeksi. En usko että olisit vain provosoidaksesi kirjottanu moista.


    • enpä usko

      Biologisesti katsottuna masturboimien on terve luonnollinen tapa tutustua omaan sukupuolielimeensä. Et ole yhtään outo. Asiasta voi puhua terveydenhoitajan tai lääkärin kanssa jos et nyt minua usko.

      Itse uskon kyllä jumalaan, en ole Jehovan todistaja. En kuitenkaan näe tämän asian lähettävän sinua helvettiin. Elät vain muuten elämäsi hyvin. En näe että jumalalla olisi syytä saati aikaa merkitä alas montako kertaa kukakin masturboi. Maailmassa on isompiakin asioita.
      Tottakai se on likaista samalla lailla kuten on mudassa pyöriminenkin ja käsin syöminen.

      • Vastaa kiltti.

        ei anna minun tehdä sitä ? =(


      • baron von clausewitz
        Vastaa kiltti. kirjoitti:

        ei anna minun tehdä sitä ? =(

        Älä siitä välitä mitä vanhempas tykkää, ei pojat yleensäkään keskustele masturbaatioharrastuksestaan vanhempiensa kanssa. Jotkut on vaan ahdasmielisempiä kuin toiset. Ootko jäänyt koskaan varsinaisesti kiinni itse teosta kuin sen kerran kun oli siemenet aamulla lakanalla? En meinaan itse jos olisin isä olisi vihainen lapsilleni moisesta. Onko isäs muulloin ollu väkivaltanen sua kohtaan?


      • Vastaa kiltti.
        baron von clausewitz kirjoitti:

        Älä siitä välitä mitä vanhempas tykkää, ei pojat yleensäkään keskustele masturbaatioharrastuksestaan vanhempiensa kanssa. Jotkut on vaan ahdasmielisempiä kuin toiset. Ootko jäänyt koskaan varsinaisesti kiinni itse teosta kuin sen kerran kun oli siemenet aamulla lakanalla? En meinaan itse jos olisin isä olisi vihainen lapsilleni moisesta. Onko isäs muulloin ollu väkivaltanen sua kohtaan?

        jos se suuttuu niin se saattaa lyödä ja pistää minut omaani huoneeseeni ''rukoilemaan' =(


      • jatketaampa juttelua
        Vastaa kiltti. kirjoitti:

        jos se suuttuu niin se saattaa lyödä ja pistää minut omaani huoneeseeni ''rukoilemaan' =(

        Ei tollanen hakkaaminen oo kivaa, varsinkaan jos se satuttaa kovasti. niin, masturbaatiosta, kohtuus kaikessa, ei se silloin tällöin tee kenellekään haittaa, mikäli elämässä on muutakin harrastuksia. Miten sitä voi esim verrata vaikkapa tappamiseen? No ei mitenkään. Onko siitä ollut sulle muuta ongelmaa kuin noi isäs raivokohtaukset? Edelleenkin neuvon vaan olemaan nokkela ja valitsemaan ajan ja paikan niin että ei jää kiinni.


      • ateisti-----
        Vastaa kiltti. kirjoitti:

        ei anna minun tehdä sitä ? =(

        Jos kerran isäsi kieltää sinulta masturboimisen, mietipä mitä isäsi teki silloin kun sai sinut alulle... Siinä sitten sillä syntiä se, saisi rukoilla itsensä mittapuussa vielä tänäkin päivänä makuuhuoneessaan.


    • fail troll is fail

      Tämähän on ilmiselvä vitsi. "mua vaan pelottaa että en pääse taivaaseen jos minua tekee mieli masturboida" Suosittelen ensin tarkistaa mihin jehovat uskoo

      • Vastaa kiltti.

        tiedän enemmän kuin sinä meistä ! taivas on meillä (taivas maan päällä)

        eli en sanonut mintään väärää!! haluan vain ratkaisun ongelmaani =( !


    • hei tyttö 89

      En ole Jehova ole ihan luerilainen mutta sen voin sanoa että jos sinusta siltä tuntuu tottakai saat tehsä mitä lystäät. Jos Uskonto ei anna eroa jehovan todistajista. Sitten saat ainakij

      • Vastaa kiltti.

        en ymmärrä kumman valinnan teen =( tämä on niin vaikeata.


      • Anom3345
        Vastaa kiltti. kirjoitti:

        en ymmärrä kumman valinnan teen =( tämä on niin vaikeata.

        Uskonto ei määrää että mitä sinä teet. Uskonto määrää niitä, jotka ovat aivopestyjä. Minua ei ole aivopesty.


      • 12v tyttö
        Vastaa kiltti. kirjoitti:

        en ymmärrä kumman valinnan teen =( tämä on niin vaikeata.

        ymmärrään et on vaikeeta, mut itte oon sitä mieltä, että jos oikeesti haluut masturboida, nii ei sua joku uskonto määrää:) jos se ei oo sulle nii tärkeetä nii älä sitte tee sitä:D


      • O__oooo
        12v tyttö kirjoitti:

        ymmärrään et on vaikeeta, mut itte oon sitä mieltä, että jos oikeesti haluut masturboida, nii ei sua joku uskonto määrää:) jos se ei oo sulle nii tärkeetä nii älä sitte tee sitä:D

        Hyvä sun isäs on sua lyömään ja huutamaan!
        Se on kuule ihan varmasti syyllistyny samaan. Etkai sie siinä muutoin olisi?


      • .m.m.m.
        O__oooo kirjoitti:

        Hyvä sun isäs on sua lyömään ja huutamaan!
        Se on kuule ihan varmasti syyllistyny samaan. Etkai sie siinä muutoin olisi?

        No ei niitä lapsia runkkaamalla tehdä :D Tosin uskon kyllä että on tainnut oma isäkin joskus runkata vaikka kuinka kieltäisi sen.


    • juhani.viitasaari

      Oletko oikeasti Jehovan todistaja? Masturbaatio tarkoittaa siemensyöksyn aikaansaamista penistä rytmikkäästi hieromalla. Yöllinen siemensyöksy nukkuessa, ns märkä uni ei ole masturbaatiota vaan miehen luonnollinen suvunjatkamiskunnon automaatio.Isäsi ei tiedä paljoakaan käytännön elämästä koska hän on Jehovan todistaja. Yriitä päästä mahdollisimman pian pois Jehovan todistajista tai elämäsi tulee olemaan vakavasti häiriintynyttä.

      • el tumppurunnq

        miksi pitää hieroa rytmikkäästi, pitääkö olla joku rumpali, että voi masturboida. Itse vaihtelen tahtia, eikä siinä jumalat valita, vaikka kerran roiskahti ikkunaan.


    • nikovastamaki

      en mäkään mee sanooo mun mutsille et hei mä vedän kätee

    • poikaihmeissäänhöh

      Ei tosiaankaa masturbaatio ole paha juttu. Mua pistää vihaks kaikkien tyhmien uskontojen tee ja älä tee -käskyt. Kyl mies saa ny nautintoa elämässään nii vedä iha vapaasti kätee ja jos sul o oikeesti tollaset hakkaavat vanhemmat nii kerro jonnekin niistä, vaikka sossuille. Tai tee sama omalle isälles jos se sua kiduttaa. Ja älkää alkako jauhaaa vanhempienkunnioituskäskyä, syvältä. Nää uskontojen käskyt pitäs kieltää. Kuule masturboi vaa, se o ihanaa.

    • puhu totta

      Tämä nimimerkki "vastaa kiltti" valehtelee. Ei hän ole Jehovan todistaja, eikä hänen isänsä tai äitinsä.

    • fail troll is fail

      Ahahahahahahhhahahahahh voi moro mää nauran tolle jehovan todistaja jutulle säälittävä trolli.....

    • vfgs

      verähä vaa kätees jos siltä tuntuu ;D

    • älävälitä

      No siis ei siinä ole mitään pahaa kaikki nyt masturbaatioi älä välitä kyllä sinä taivaaseen pääset se on yhtä luonnollista kun homona oleminen joten tumputa vaan!

    • Kristitty&80-luku

      Hmm.. Trolli(ko?), nimittäin jos olet joku näistä "jehovan todistajista", niin kai ne sitten kutsuu Jumalaansa "Jahveksi"? Mutta jos et ole trolli vaan tosissas, nii voit masturboida, sillä olen oppinut, että masturbaatiosta tulee synti silloin, kun siitä tulee Jumalaa tärkeämpi.

    • ateisti ja runkkari

      hah! Joku kuppanen pappi on niin vain sanonut että se on väärin ja vain siksi että joskus keskiajalla sitä
      sitä on pidetty siveettömänä. Ja jos pelkäät joudutko
      taivaaseen vai helvettiin niin kysy itteltäs "onka näitä paikkoja
      edes olemassa" no ei kuule ole. Suosittelen eroamaan jahveista hati kun mahdollista koska 1:jos on oma poika kuolemassa ja ainoa mahis on verensiirto niin silloin jehvat antaa pojan mieluummin kuolla kuin otta verensiirron 2:sulta menee synttärit,joulu,uusivuosi,itsenäisyyspäivä ym kivaa ja vain siksi että omaa kotimaata ei saa juhlistaa liiaksi. Tästä johtuen jehovat eivät saa pyolustaa maatan(tässä tapauksessa suomea) eikä suoritaa ase tai siviilipalvelusta,mistä johtuen monia jahvei on joutunu poseen. Btw tumputa rauhassa äläkä vittu usko mitä teidän kuppainen raamatun käännös sanoo.

    • Masturbaatio ei ole syntiä! Ainut synti on se, että isäsi lyö sinua, jos teet sitä. Kun tulet murrosikäiseksi, on masturbaatio hyväksi. Sitä ei ole pakko tehdä, jos ei halua.

      Jos et pidä jehovan uskonnosta, voit aina aikuisena erota siitä. Jokaisella on vapaus päättää mitä teke, ja mihin uskoo.

    • VITTU MIKÄ NUUBI

      Se ei oo syntii. Sano vanhemmilles että ihan sama. Ei ole sun asias... Ja jos oot tollanen nössö et saa koskaa pilluu

      • ateisti ja runkkari

        VITTU MIKÄ NUUBI on kokeessa et tiu koskaan saamaan pillu tol taval. Olin Jehovan todistaja ja erosin koska se oli ihan perseestä ettei runkata saanu. PS oon 13


      • ateisti ja runkkari
        ateisti ja runkkari kirjoitti:

        VITTU MIKÄ NUUBI on kokeessa et tiu koskaan saamaan pillu tol taval. Olin Jehovan todistaja ja erosin koska se oli ihan perseestä ettei runkata saanu. PS oon 13

        Ei jumalauta tätä automaatista kirjoitus järjestelmää. Tulee saatanasti virheitä


      • ateisti ja runkkari
        ateisti ja runkkari kirjoitti:

        VITTU MIKÄ NUUBI on kokeessa et tiu koskaan saamaan pillu tol taval. Olin Jehovan todistaja ja erosin koska se oli ihan perseestä ettei runkata saanu. PS oon 13

        Ei jumalauta tätä automaatista kirjoitus järjestelmää. Tulee saatanasti virheitä


    • nopea käsi

      Oon vetäny varmaa 100 kertaa kätee ja oon vasta 14 eikä kyll oo ikinää kostautunu joten runkuta minkä kerkeet.

    • eiiiiii2

      Tiede on paras uskonto!!! pääset pc taivaaseen ja siel on koneita kaikki sodat käydään vaan uskonon takia ja vanhaan aikaan uskonto oli vaan sen takii et ihmiset pysyy kurissa

      • eiiiii2

        oot Oikees. Sitä paitsi jahvejen uskonto menee kuta kuinkin näin: "varokaa kaikki maailman loppuu vuoden 2012 joulukuussa kääntykää kaikki äkkiä jehoviks niin pelastutte" hupsista sitten se loppu ei tulekkaan ja tämän maailman lopun ennustuksen laatia katoaa jonnekkin maanrakoon ja lopulta toteaa: "anteeksi laskuni oli väärässä oikea maailman loppu tuleekin 2030 huhtikuun 8 päivä" ja taas maailman loppu ei tulekkaan ja sama kaava toistuu. Että näin :-P


    • Ateisti2

      Joo täälki on jehovii,kiusaavat lapsiaan kait samalviisiin.Aikanaan tääl ol yks perheen isä ja tiukka jehova.Piti monta lastaan tiukast kuris,mut karkas naapurin teinitytön kans Ruotsiin ja vei kaik perreen varat männessää.Teki sitte tytön kansa lapsen ja tyttö ilmiantoi poliisille,ko ei saant ees syömistä.Oli kait teetättäny tytöl jottai härskimpää hommaa,ko sai ehotonta monta vuotta.Jot tälläsii nää jehovat on!

      • yx runkkari

        Mun isän äidin sisko liittyi jehoviin joskus kauan sitten. Noh hän ei pitänyt tästä alkuunkaan joten päätti erota. Hänet nähtiin jehovista eroasimen jälkeen kerran sukulaisten kanssa. Muutaman päivän jälkeen hän katosi. Lopulta selvisi että kyseisen Jehova liiton puheen johtaja oli murhannut hänet. Oikeudessa väitti syyksi luvattoman eroamisen. Sai vankeutta 7.5 vuotta. Että repikää siitä


    • Se kannattaa

      Runkkaaminen ehkäsee eturauhasen syöpää.

      • uh ah

        Oikeestikko, vai onko tää trolli


    • bansku1

      raamattu ei sano mitään itsetyydyksestä joten se ei ole syntiä

    • iloinen1

      Jehovan todistajien ohjekirjan mukaan masturbaatio on sallittu, joten anna mennä vaan itsesi kanssa. Itse olen tehnyt sitä jo 40 vuotta ja tekee gutaa! Pysyy mieli iloisempana :)

    • samaaaaaaaah

      äitis tekee samaa, ellei oo saanu, samoin isäs, kumpikin itekseen eri huoneessa, ääni kuuluu

    • Anonyymi

      Kirjoittaja ei tosiaankaan ole Jehovan Todistaja, eikä näytä heistä paljoa tietävän.

      Tämän näkee ilmaisuista kuten "mua vaan pelottaa että en pääse taivaaseen".

      Taivaaseen toivominen on enemmänkin joidenkin luterilaisten, lestadiolaisten, ja helluntailaisten hommaa.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe