Elikkäs olisi hankinnassa edullinen digikamera jolla tulee vuodessa otettua n. 500-1000 kuvaa, kertokaapa viisaammat olisiko tälläisessä hankinnassa mitään järkeä ja nyt ei siis todellakaan haeta mitään ammattikuvauslaitetta.
http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=133986B009
Hinta on käsittääkseni aikalailla kohdallaan.
Edullinen digipokkari
6
673
Vastaukset
- mara45
Joo mulla on toi ihan hyvä kamera ollu vuoden verran tuo ixus 200 is kuvia otettuna 12 tuhatta.Hyvin pelannu ei mitään hämminkiä ole ollu ihan kelpo perus digipokkari.Kuvailen tuola vielä vuoden pari sitte vaihdan uuteen ixukseen.Ihan hyvä hankinta 149egee hinta nyt ite maksoin yli 300 euroa viime syksynä kannattaa ostaa.
viiskymppiä lisää ja osta sx200is, siinä on hyvät manuaalisäädöt aukolle ja valotukselle.
- Canonisti minäkin
Jos sinulle kelpaa laite, josta puuttuu etsin, niin antaa palaa. Muuten nuo IXUS mallit ovat ok juuri räpsimiseen. Ovat kohtuu kestäviäkin, koska kuori on hyvin muotolltu.
- katsoin tietoja,
Linkkisi ei toiminut, taisi olla Sinunkin kamerasi huippuedullinen,
Samoin oli minunkin kamerani, Rajalasta ostamani CANON LEGRIA HF M36, alle 400 € ostamani, ei näyttänyt enää linkki toimivan.
http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=134356B012AAHD14
Tuokin videokamera sopii jo valokuvaukseen, kun on laaja zuumi, voi ottaa heti tarkasti rajattuja kuvia ja paljon, digiaikana voi sitten yhdistää yms, tosin on hankala aina mukana kuljettaa.
Minä olen kuljettanut todella aina paidantaskussa/naru kaulassa, Canon Ixus 100is ja olen hyvin tyytyväinen, ei vikaa 1v 2 kk aikana. Kamera on ollut kiinni navin telineensä ja kuvannut autossakin matkoja 200 tuntia videota, tietysti tuhonnut kaiken, ollut auton "mustalaatikko".
Ixus 100 jota kehuin ei paljoa enää saa, mutta katsoin
SUOSITUKSENI;
http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=133972B018
CANON DIGI IXUS 120IS BROWN, 149,00 €.
hyvää tuossa kamerassa on ja aivan välttämätöntä aina jos uuden kameran ostaa,
> Videokuvaus (HD) 1 280 x 720, 30 kuvaa/s, koko riittää täysin 40" telkkariin.
> Valovoima f/2,8–f/5,9. Valovoima on myös hyvin tärkeä, ja tuolla saa todella hyvää videokuvaa vaatimattomassa sisävalossakin, jos ei zuumaa paljoa tai yhtään, niin että aukko pysyy alle 3,2 koossa.
Niin saa hyvää, jos pidät sen jossain telineessä, jossa litkutiet, vaikka teline olisi kädessäsi kun kuljet.
Toki vähäsen kalliimmissa malleissa Canonilla on kai joitain etuja,
mutta "lisäedut" vanhenevat vuodessa, aina tulee uutta.
Pitkät zuumit ovat harvoin oikeasti tarpeen, tärkeämpää on valovoima, videokuvaus 1280 kokoon.
Toki on Canonilla 1920 kokoonkin kuvaavaa, suomenkielisellä valikolla omaavaa, on Sonyllakin,
mutta pidän Canonista kun siinä on suomenkieliset valikot, ne oppii muutamassa viikossa täydellisesti, muita ei tahdo paljoa oppia.
Myös tuohon saa halvalla kai 6 € mutta ainakin alle 10 € akkuja ( NB-4L ) ja ne ovat olleet kestäviä, koskaan ei ole tarvinnut vaihtaa samana päivänä juhlia kuvatessakaan akkua kun 2 tuollaista oa ja aidon myin heti pois.
Samoin muistia saa 15-18 € kotiin, 8 Gt, nopeus 4.
Liittimet/johdot normaaleja molemmista päistä.
Ja sokerina, voit ladata käyttöohjeen netistä jo vaikka heti ja tutustua kameraan.
Lisäksi voisin kertoa, kun videokuvaa, voi ja kannattaa sitä kamerassa ja tv:ssä jo pätkiä -kopioida-leikata, näkee paljon helpommin, sitten valmiit sopivat pätkät voi vaikka laittaa tietokoneelle ja dvd:lle siellä kun se on mahdollista.
MIINUS; vika on ixus100 kun sen äänitystä ei saa pois, mutta saahan sen jälkikäsittelyssä ja tv saa äänen pois.
Ja yksi huomio, 100is versiosta:
Videokuvauksessa kannattaa painaa hitaasti kuvausnappia ja voi painaa vaikka johonkin seinään, sillä lailla tarkentaa todella hyvin ja aina, vaikka kuvaisi lähelle ja kauaksi, kyllä se tarkentaa ja säätää valotusta kuvatessa.
Jos painaa hätäisesti, voi olla että ei tarkenna koko aikana, eli pätkä on piloilla.
100is, ei voi zoomata kuvatessa, mutta eipä ole haitannut, olen kävellyt lähemmäksi ja kauemmaksi.
.
(HD) 1 280 x 720, 30 kuvaa/s, katsoin tietoja, kirjoitti:
Linkkisi ei toiminut, taisi olla Sinunkin kamerasi huippuedullinen,
Samoin oli minunkin kamerani, Rajalasta ostamani CANON LEGRIA HF M36, alle 400 € ostamani, ei näyttänyt enää linkki toimivan.
http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=134356B012AAHD14
Tuokin videokamera sopii jo valokuvaukseen, kun on laaja zuumi, voi ottaa heti tarkasti rajattuja kuvia ja paljon, digiaikana voi sitten yhdistää yms, tosin on hankala aina mukana kuljettaa.
Minä olen kuljettanut todella aina paidantaskussa/naru kaulassa, Canon Ixus 100is ja olen hyvin tyytyväinen, ei vikaa 1v 2 kk aikana. Kamera on ollut kiinni navin telineensä ja kuvannut autossakin matkoja 200 tuntia videota, tietysti tuhonnut kaiken, ollut auton "mustalaatikko".
Ixus 100 jota kehuin ei paljoa enää saa, mutta katsoin
SUOSITUKSENI;
http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=133972B018
CANON DIGI IXUS 120IS BROWN, 149,00 €.
hyvää tuossa kamerassa on ja aivan välttämätöntä aina jos uuden kameran ostaa,
> Videokuvaus (HD) 1 280 x 720, 30 kuvaa/s, koko riittää täysin 40" telkkariin.
> Valovoima f/2,8–f/5,9. Valovoima on myös hyvin tärkeä, ja tuolla saa todella hyvää videokuvaa vaatimattomassa sisävalossakin, jos ei zuumaa paljoa tai yhtään, niin että aukko pysyy alle 3,2 koossa.
Niin saa hyvää, jos pidät sen jossain telineessä, jossa litkutiet, vaikka teline olisi kädessäsi kun kuljet.
Toki vähäsen kalliimmissa malleissa Canonilla on kai joitain etuja,
mutta "lisäedut" vanhenevat vuodessa, aina tulee uutta.
Pitkät zuumit ovat harvoin oikeasti tarpeen, tärkeämpää on valovoima, videokuvaus 1280 kokoon.
Toki on Canonilla 1920 kokoonkin kuvaavaa, suomenkielisellä valikolla omaavaa, on Sonyllakin,
mutta pidän Canonista kun siinä on suomenkieliset valikot, ne oppii muutamassa viikossa täydellisesti, muita ei tahdo paljoa oppia.
Myös tuohon saa halvalla kai 6 € mutta ainakin alle 10 € akkuja ( NB-4L ) ja ne ovat olleet kestäviä, koskaan ei ole tarvinnut vaihtaa samana päivänä juhlia kuvatessakaan akkua kun 2 tuollaista oa ja aidon myin heti pois.
Samoin muistia saa 15-18 € kotiin, 8 Gt, nopeus 4.
Liittimet/johdot normaaleja molemmista päistä.
Ja sokerina, voit ladata käyttöohjeen netistä jo vaikka heti ja tutustua kameraan.
Lisäksi voisin kertoa, kun videokuvaa, voi ja kannattaa sitä kamerassa ja tv:ssä jo pätkiä -kopioida-leikata, näkee paljon helpommin, sitten valmiit sopivat pätkät voi vaikka laittaa tietokoneelle ja dvd:lle siellä kun se on mahdollista.
MIINUS; vika on ixus100 kun sen äänitystä ei saa pois, mutta saahan sen jälkikäsittelyssä ja tv saa äänen pois.
Ja yksi huomio, 100is versiosta:
Videokuvauksessa kannattaa painaa hitaasti kuvausnappia ja voi painaa vaikka johonkin seinään, sillä lailla tarkentaa todella hyvin ja aina, vaikka kuvaisi lähelle ja kauaksi, kyllä se tarkentaa ja säätää valotusta kuvatessa.
Jos painaa hätäisesti, voi olla että ei tarkenna koko aikana, eli pätkä on piloilla.
100is, ei voi zoomata kuvatessa, mutta eipä ole haitannut, olen kävellyt lähemmäksi ja kauemmaksi.
.
(HD) 1 280 x 720, 30 kuvaa/s,Minulla oli aikoinaan Ixus 200is harkinnassa mutta päädyin Ixus 120is:ään pienen koon takia. Se kulkee vaikka paidantaskussa. Muutenkin olen siihen tyytyväinen.
Saat pokkarin ja hyvin järkevän zuumauksen 'päälikauppaa'.
Eli on käyttökelpoinen, helppo ja hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129046Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1883610- 202053
- 821270
- 271105
- 751090
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661082Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791065- 551033
- 66972