mumbai-goa

lämpöiseen

Kertokaa kokemuksianne, kannattaako matka Mumbai-Goa mennä junalla vai lentäen? Minkälainen junavaunu kannattaa valita jos junalla menee? Saako hotellin Mumbaista helposti paikan päältä vai kannattaako varata jo täältä käsin? Lento Mumbaissa jo aamulla 4.20 pääseekö silloin jo hotelliin vai?
Lähtö on 1.2.11 onko mahdollisesti muita omatoimi matkaajia jotka ovat suuntaamassa myös Goalle?

4

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lxnjthsljd

      Lentäen helppoa ( vaihdat vaan toiseen terminaaliin ), mutta oma elämyksensä tietysti mennä junalla. Jo rautatieaseman kaaos on mieleenpainuva. Junaliput ovat halpoja ja suosittelenkin ottamaan suosiolla kalleimmat liput. Niillä saat oman hytin, joissa taitaa olla ilmastointikin. Matka kesti muistaakseni 12 tuntia ja itse olen tullut yöjunalla. Silloin ei tarvitse miettiä hotellia.

      Junan taso on KAUKANA länsimaisesta. Itse matkustin halvassa sleeper-luokassa ( kolme istuu kolmea vastaan ja yöksi kaadetaan seiniltä lisälaverit ). Mielenkiintoista, mutta aika raskasta, kun Intialaiset haluavat kysellä jotain koko matkan. Itse ottaisin jatkossa oman hytin. WC:t on mitä on. Välipalaa ja teetä myydään vaunuissa.

      Goassa on useampi rautatieasema. Jos menet pohjois-Goaan, niin asema on Thivim. Mumbai - Goa väliä liikennöi ainakin Konkan-Railways yhtiö.

      Itse varaisin hotellin läheltä kenttää etukäteen ja ottaisin myös hotellin puolesta lentokenttähaun. Taxikuskit ovat kovia huijaamaan ja ajeluttavat minne sattuu ja vaihtavat kuskia yms. Jos otat kentältä taxin, ota pre-paid taxi ja anna pre-paid kuitti ehdottomasti vasta perillä. Älä ota lennosta taxia jos ei ole pakko.
      Hotellin lentokenttähaussa taxikuski odottelee sua nimilapun kanssa ja vie varmasti oikeaan paikkaan. Varmista pariin otteeseen sähköpostilla tai tekstiviestillä, että tulevat varmasti hakemaan. Itsellä kahdesti sovittu hakeminen ja molemmissa kuski jäi saapumatta.

      Hotellien hintataso on kallis verrattuna muualle Intiaan ja muutaman euron paikat ovat sitten sennäköisiäkin.

      Jos sulla on aikaa, niin ota hotelli Colaban alueelta, jossa on muitakin länkkäreitä ja nähtävää ympärillä. Ole pari päivää Mumbaissa ja menet sitten junalla Goaan. Takaan, että ed. mainitun jälkeen Goa tuntuu paratiisille.

      Hyvää reissua! Itse saavun Goaan viikkoa myöhemmin.

      • Taas joku...

        Goan torvelo se jakelee ohjeita... Mitenkähän junamatka Goalle liittyy kysyjän Mumbai majoituksiin ja rannan läheisyyden tiedusteluun?


    • mykiö

      Hei!
      Pls, antakaa tietoa mihin Mumbaissa kannattaa majoittua. Ei kallista eikä rannan läheisyyskään olisi pahitteeksi. Uskaltaako yksinäinen nainen liikkua siellä?

    • goiiiii

      Juna on mukava, ehdit sopivasti junaan koneelta ja jos lento on myöhässä, niin sitten voit ottaa lennon Goalle. Dadarin asema on lähin. Suosittelen toisen luokan sleeperiä, eka luokka on ilmastoitu ja ei näe ulos ikkunoista, voi olla kylmäkin. Ota yläpunkka, niin saat nukkua rauhassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe