mumbai-goa

lämpöiseen

Kertokaa kokemuksianne, kannattaako matka Mumbai-Goa mennä junalla vai lentäen? Minkälainen junavaunu kannattaa valita jos junalla menee? Saako hotellin Mumbaista helposti paikan päältä vai kannattaako varata jo täältä käsin? Lento Mumbaissa jo aamulla 4.20 pääseekö silloin jo hotelliin vai?
Lähtö on 1.2.11 onko mahdollisesti muita omatoimi matkaajia jotka ovat suuntaamassa myös Goalle?

4

621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lxnjthsljd

Lentäen helppoa ( vaihdat vaan toiseen terminaaliin ), mutta oma elämyksensä tietysti mennä junalla. Jo rautatieaseman kaaos on mieleenpainuva. Junaliput ovat halpoja ja suosittelenkin ottamaan suosiolla kalleimmat liput. Niillä saat oman hytin, joissa taitaa olla ilmastointikin. Matka kesti muistaakseni 12 tuntia ja itse olen tullut yöjunalla. Silloin ei tarvitse miettiä hotellia.

Junan taso on KAUKANA länsimaisesta. Itse matkustin halvassa sleeper-luokassa ( kolme istuu kolmea vastaan ja yöksi kaadetaan seiniltä lisälaverit ). Mielenkiintoista, mutta aika raskasta, kun Intialaiset haluavat kysellä jotain koko matkan. Itse ottaisin jatkossa oman hytin. WC:t on mitä on. Välipalaa ja teetä myydään vaunuissa.

Goassa on useampi rautatieasema. Jos menet pohjois-Goaan, niin asema on Thivim. Mumbai - Goa väliä liikennöi ainakin Konkan-Railways yhtiö.

Itse varaisin hotellin läheltä kenttää etukäteen ja ottaisin myös hotellin puolesta lentokenttähaun. Taxikuskit ovat kovia huijaamaan ja ajeluttavat minne sattuu ja vaihtavat kuskia yms. Jos otat kentältä taxin, ota pre-paid taxi ja anna pre-paid kuitti ehdottomasti vasta perillä. Älä ota lennosta taxia jos ei ole pakko.
      Hotellin lentokenttähaussa taxikuski odottelee sua nimilapun kanssa ja vie varmasti oikeaan paikkaan. Varmista pariin otteeseen sähköpostilla tai tekstiviestillä, että tulevat varmasti hakemaan. Itsellä kahdesti sovittu hakeminen ja molemmissa kuski jäi saapumatta.

Hotellien hintataso on kallis verrattuna muualle Intiaan ja muutaman euron paikat ovat sitten sennäköisiäkin.

Jos sulla on aikaa, niin ota hotelli Colaban alueelta, jossa on muitakin länkkäreitä ja nähtävää ympärillä. Ole pari päivää Mumbaissa ja menet sitten junalla Goaan. Takaan, että ed. mainitun jälkeen Goa tuntuu paratiisille.

Hyvää reissua! Itse saavun Goaan viikkoa myöhemmin.

• Taas joku...

Goan torvelo se jakelee ohjeita... Mitenkähän junamatka Goalle liittyy kysyjän Mumbai majoituksiin ja rannan läheisyyden tiedusteluun?

• mykiö

Hei!
      Pls, antakaa tietoa mihin Mumbaissa kannattaa majoittua. Ei kallista eikä rannan läheisyyskään olisi pahitteeksi. Uskaltaako yksinäinen nainen liikkua siellä?

• goiiiii

Juna on mukava, ehdit sopivasti junaan koneelta ja jos lento on myöhässä, niin sitten voit ottaa lennon Goalle. Dadarin asema on lähin. Suosittelen toisen luokan sleeperiä, eka luokka on ilmastoitu ja ei näe ulos ikkunoista, voi olla kylmäkin. Ota yläpunkka, niin saat nukkua rauhassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2242
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      218
      2119
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      117
      1428
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1190
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      16
      1183
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1051
    7. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      84
      930
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      875
    Aihe