auttakaa kokematonta kestoilijat

tumpelouus

Elikkäs, kysymykseni on että saako näistä JO hankkimistani vaippailutarvikkeista yövaipan? siis sellaisen jota ei tarvitsisi vaihtaa koko yönä...vauva ei ole vielä syntynyt ja myöhemmin sitten ostelen vaippoja lisää mikäli siltä tuntuu. Oon ihan pihalla kaikesta. Eli nämä minulla on:

2 x Imse Vimse Flanellette flanellivaippoja
1 x Imse Vimse kuorivaippa Soft
2 x äitiyspakkauksen 2010 Bambino mio puuvillasisävaippaa (sellasia taiteltavia)
1 x äp:n tullut bambino mio kuori
1 x äp:n Kushies Ultra LITE AIO- kestovaippa 4-10kg
4 x Imse Vimsen 100g valkaisemattomat luomupuuvillaiset harsot
äitiyspakkauksen harsot on myös mutta onko ne liian huokoisia vaippailuun? Sitten on muutama kaverilta saatu harso, varmaankin flanellisia, ainakin tosi tiivistä matskua on.
Sitten on sellasia Ikean KRAMA puuvillaisia (koko 30x30cm) pesulappuja vauvalle...voisiko niitä mitenkään hyödyntää kestoilussa?

Todennäköisesti vauva on vielä alle 4kg kun syntyy eli tuo Kushies varmaan käyttöön vasta sitten myöhemmin? Ja nuo Imse Vimsen harsot suositellaan olikohan 1kk alkaen, miksi ei voisi aikaisemmin, siksikö että liian isoja? No mutta silti, saisiko noista hyvän yöpaketin koottua? en aio vielä hommailla lisää vaippoja. Pampers kertakäyttöisiä on paketillinen mutta haluaisin kokeilla jotain "peppuystävällisempää".

6

822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap..

      ettenkö muka tilaisi vaippoja, tuli sitten tilattua testattavaksi neljä erilaista...Joko nämä edellisten lisäksi auttaisivat "pomminvarman" yövaipan luomisessa? Toki myös päivisin käytän osakestoillessa ja sitten kun jonkun hyväksi havaitsen, hankin varmasti lisää.

      Fuzzi Bunz taskuvaippa mikrokuitulisäimu

      Bumgenius AIO

      Little lamb testipaketti (vaippapäällinen, bamboo sisävaippa, lisäimu pestävä kuivaliina)

      Snap-IN yhdenkoon vaippa

      Lisäksi Jollein harsoja ja snappi.

      Kylläpäs nyt onkin sitten hyvä mieli kun on poltellut takapuolta nuo kestot jo niin kauan, vaikkei vauva ole ihan vielä synytynyt, kohta kuitenkin olisi aika :)

      • kestoäiti

        Kannattaa aloittaa kestoilu päivällä ja kun se sujuu, lisää imua pakettiin ja yötkin mukaan.


    • onni täällä vaihtele

      tuskin saat kokyön vaippaa, syystä että se vauveli tuskin nukkuu koko yötä. toki lapset on erilaisia, mutta niin on kestot ja kertiksetkin. oma 4kk tapaus on ollut tosi helppo, eli meillä on herätty n. kerran yössä jos sitäkään, mutta oon aina vaihtanut vaipan. ekat parikuukautta vaipassa oli aina kakka ja pissa, nykyään kakat tulee aamupäivällä ja illalla, harvemmin yövaippaan. mutta siinä onkin pissaa senkin edestä. itse olen vaihtanut pissavaipan silloin yöllä herätessänikin, koska olen herännyt kuitenkin. lisäksi lapseni on ollut helppo nukahtaa uudelleen, eli kava on ollut tissi-vaippa -toinen tissi. aluksi se kaikki kesti tunnin, nykyään puoli tuntia.
      niitä ikean pesulappuja voi esim harsoissa tai imsevimseissä (ne flanelliversiot) pitää lisäimuina, taittaa vaan kolmeen osaan.

      musta tuo yövaipatus ei muutenkaan eroa juurikaan päivällä käytettävistä. myös päivällä saattaa meillä päikkärit venyä sinne kuuteen tuntiin..

      mä en oo oikein tajunnut niitä mio-sisävaippoja. ne imee hyvin, mutta tuskin pitää maitokakkoja ilman esim harsoa. lisäimuna ne meillä on olleet, kuori on ihan ok, mutta jää pian pieneksi.. mutta harson varaan on hyvä rakentaa sopivaksi katsomansa paketti, vaikka oliskin harvempi. ainakin 2009 paketin pippi-harsot on tosi tämäkkää mallia. kushies taas ei oo ainakaan meidän lapselle kovin hyvin istunut, mutta lapsiahan on erilaisia.

      itte mentiin imsevimsen flanelleteilla ja kuosilla (n.17 7 kuorta) sit harsoja ja nauhavaippoja. niitä nauhiksia olisin halunnut käyttää enemmänkin, mutta ei ne ollutkaan käteviä. nyt sit on menty totsbotsin froteilla (näpsykiinnitteisiä) ja samanmallin mukaan itte tehtyjä ja imsevimsen kuorilla. muutama taskukin löytyy.

      Kannattaa hankkia just yks kaks lajiaan, vaikka käytettyinä, ja panostaa sit niihin hyväksi havaittuihin.

      • wergtfbds

        Onko teillä ollut minkälainen nauhavaippa? Baby Idean hamppunauha on loistava! Itse en osannut käyttää sellaisia "lötkis"nauhoja lainkaan, mutta tuo em. on napakka ja helppo laittaa vielä ainakin meidän 7,5 kk vaaville :)


      • onnitäällävaihtelee
        wergtfbds kirjoitti:

        Onko teillä ollut minkälainen nauhavaippa? Baby Idean hamppunauha on loistava! Itse en osannut käyttää sellaisia "lötkis"nauhoja lainkaan, mutta tuo em. on napakka ja helppo laittaa vielä ainakin meidän 7,5 kk vaaville :)

        ne oli/on disanan nauhavaippoja. ehkä rumpukuivauksessa pysyis pehmeinä ja joustavina. nyt saavat olla varavaippana..


    • erthyjgfdfv

      Harsoista saat hyvän yövaipan. Ja toki voi käyttää heti syntymästä, miksi ei voisi? Meillä on käytetty harso villahousut yhdistelmää heti syntymästä n. 6 kk asti. Yöllä ja päivällä. Vaippaa ei ole tarvinnut vaihtaa yöllä (mutta sillein saa vauvan pysymään hereillä ja syömään, että vaihtaa vaipan välillä, joten vaihtelin kyllä yölläkin). Itse en ole tykännyt kuorivaipoista, kun eivät hengitä sen enempää kuin kerttiksetkään, mutta jotkut toki tykkäävät niistäkin. Äitiyspakkauksen (ainakin 2009 pakkauksen) harsot olivat hyviä kestoiluun! Opettele muutama harsontaittelu, netistä saa ohjeita. Origami tytölle ja leija pojalle, niitä saa säädeltyä pienellekin vauvalle.
      Varmasti noita pesulappujakin voit hyödyntää, ainakin myöhemmin lisäimuina.
      Vastasyntynyt ei kerralla pissa paljoa, mutta usein :) Harsot on myös siitä hyviä, että kuivuvat tosi nopeasti narulla. Vaihtele vaippaa tarpeeksi usein, ehkä silloin yölläkin, ettei tule ihottumia. Ja hommaa kuivaliinoja! (ei paperisia...)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe