tuotetunnusaktivointi ei onnistu

officeapua

Latasin muutama kuukausi sitten kahdelle läppärilleni office 2010 home and student kokeiluversiot. Havaitsin ohjelmat ihan käteviksi ja päätin ostaa täyden version. Syötin toiseen läppäriini tuotetunnuksen ja kaikki menikin ihan kivuttomasti ja ohjelma tuli aktivoitua. Sitten yritin syöttää tuotetunnusta toiselle läppärilleni, mutta ohjelma väittää, että tuotetunnus ei ole oikea vaikka monet monituiset kerrat sen tarkistin.
Kyseessähän on siis sellainen perhepaketti, millä pitäisi saada kolme konetta aktivoitua.

Lisäksi minulla on toinen ongelma ohjelmien kanssa; tiedostot doc, docx jnejne. eivät aukea suoraan resurssienhallinnasta, vaan ne täytyy avata ohjelman kautta. Yrittäessäni resurssienhallinnasta saan ilmoituksen, että tietokoneeseen ei ole asennettu toiminnon suorittamiseen tarvittavaa ohjelmaa. Yritin myös valitse sovellus- toimintoa eli hakea ohjelmaa tiedostoille manuaalisesti, mutta en löytänyt ohjelman asennuskansiota mistään.

Onko jonkulla samanlaisia kokemuksia? Osaisiko joku auttaa? :o

3

568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poista sen oikuttelevan koeversion asennus kokonaan ja asenna täysversio puhtaalta pöydältä. Eiköhän sitten aktivointi ja tiedostosidoksetkin onnistu.

      • officeapua

        kiitos, tuo auttoi ja nyt toisen läppärin ohjelmat ja tiedostosidokset on kunnossa. Nyt on enää sellainen ongelma, että olen jo antanut toiseen läppäriin tuotetunnukset, mutta tiedostosidokset oikuttelevat. En viitsisi poistaa versiota ja asentaa sitä uudelleen, sillä sitten menettäisin yhden asennuksen. Olisiko mitään keinoa millä saada tiedostosidokset kuntoon?

        tai tietäisikö joku mihin ohjelman asennuskansio tallentuu? siitäkin olisi apua.


      • Naapuri maalla
        officeapua kirjoitti:

        kiitos, tuo auttoi ja nyt toisen läppärin ohjelmat ja tiedostosidokset on kunnossa. Nyt on enää sellainen ongelma, että olen jo antanut toiseen läppäriin tuotetunnukset, mutta tiedostosidokset oikuttelevat. En viitsisi poistaa versiota ja asentaa sitä uudelleen, sillä sitten menettäisin yhden asennuksen. Olisiko mitään keinoa millä saada tiedostosidokset kuntoon?

        tai tietäisikö joku mihin ohjelman asennuskansio tallentuu? siitäkin olisi apua.

        Tuttava osti koneen (W7), jossa esiasennettu Office 2010, sekä lisenssin siihen.
        Ongelmana on englanti, jota ei saa muutettua finskiksi, vaikka asetuksien kielivalinnoissa vaihtoehtoina kumpikin on olemassa.
        Omassa 2007-versiossa vaihto toimii sujuvasti. Tosin valintataulu uudessa versiossa on jostakin syystä muuttunut aikaisempiin verrattuna huomattavasti.

        Mikähän mahtaa kanittaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe