Minäkin olen yksin.
Erikoisesti näin juhlapyhien aikaan tuntuu pahimmalta.
Kukaan ei soita, itse saa soitella.
Mutta onhan se hyvä, että on tämä palsta, jolla saa purettua tunteitaan ja kertoa että on yksin!
Sitä tavallaan ilahtuu, kun saa lukea että on muitakin samanlaisia ja että monella on vielä paljon pahemmin asiat (sorry, mutta se lohduttaa kun tuntee kaiken kurjaksi).
Entä jos ruvettaisiin listaamaan, että miten muuttaa tilanne?
Keksitään keinoja ja ruoditaan niitä täällä?
Oma ehdotus nr 1:
Järjestän jotkut juhlat ja kutsun ihmisiä sinne.
Voisi olla joku teema, esim "Marraskuun illanistujaiset". Voisi olla joku neutraali leikki/laulu/taikka jotain, vähän purtavaa. Tulkoot ne jotka tulee.
Ehdotus nr 2:
Pyydän jotain lähtemään elokuviin.
Ruvetaan listaamaan keinoja!
6
398
Vastaukset
- 345345345
Ehdotukset toimivat jos on joitakin pyytää niihin mukaan ja joku niistä pyytämistä henkilöistä tuleekin. Jos taas ei ole ketään niin nuo ehdotukset toimivat hieman huonommin.
Suurin ongelma lienee siinä ettei ole oikein yhteisöjä joihin liittymällä löytyisi myös keskustelu yms. puheseuraa tai muutenkaan tutustuminen olisi pääasiallinen kriteeri.
Ainoa keino olisi siis laittaa itse pystyyn tuommoinen kerho ja mainostaa nettisivua aktiivisesti tai vaihtehtoisesti itse vain kirjoitella mahdollisimman monelle ja toivoa että jonkun kanssa natsaa. Livepaikoista kannattaisi myös kysellä etukäteen että mitä kautta seuran saaminen voisi onnistua ja mihin aikaan ja sitten rohkeasti menee vain paikalle.
Isommissa kaupungeissa on enemmän ohjelmaa joten myös jotkut vapaakirkot / harrastusryhmät yms. kannattaa noteerata.
Vaikein tilanne on usein siinä kuinka löytää omanlaista seuraa. Tietysti jos kuuluu "valtavirtaan" niin se on helpompaa. - Martta_
Kirjoitin pitkän vastausviestin mutta onnistuin tuhoamaan sen, joten laitan ehdotukseni tähän nyt ihan vain ranskalaisin viivoin. Siis ongelmahan täällä ei varmaankaan ole se, ettei kukaan keksisi itse mitään keinoja, joilla voisi elämäänsä parantaa, vaan se, että ihmiset ovat enemmän tai vähemmän ujoja, masentuneita, epäsosiaalisia, pelokkaita tai ainakin saamattomia jos ei muuta. Näistä asioista monen yksinäisyys johtuu.
Tässä omat ehdotukseni:
- Osallistu Eurosinkkujen toimintaan, tätä olen täällä aikaisemminkin ehdottanut:
http://eurosinkut.net/showMikaEs.do;jsessionid=2E6146FCB828FE66DCF986A5954E2E13
- Ala harrastaa liikuntaa. Lenkillä käyminen ei maksa mitään, uiminen on myös halpaa. Jos on rahaa, mene lähimpään kuntokeskukseen ja teetä itsellesi kunto-ohjelma. Jumpassa ja kuntosalilla näkee uusia ihmisiä, kunto kohenee ja mieliala paranee. Liikunnasta saa valtavasti energiaa: kun käytät siihen tunnin, saat kaksi takaisin eli jaksat tehdä asioita enemmän ja paremmin.
- Ala opiskella jotain tai mene jollekin kurssille. Keväällä ruotsin tai venäjän kurssille ja kesällä junalla Moskovasta Pekingiin! Ainakin isoimmissa kaupungeissa on kansalais- tai työväenopistoja. Opiskella voi myös avoimessa yliopistossa. Itse voin suositella ainakin työväenopiston kokkikursseja, mukavaa yhdessäoloa uusien ihmisten kanssa ja oppii laittamaan ruokaa.
- Käy yksin leffassa. Et ehkä tutustu uusiin ihmisiin, mutta voit keskittyä fiktiivisten henkilöiden elämään parin tunnin ajan. Siitäkin voi oppia jotain.
- Lähde matkalle. Jos et halua matkustaa yksin, hae seuraa tuolta: http://www.pallontallaajat.net/pt2/
Tässä oli joitakin ehdotuksia. Toivottavasti niistä oli apua jollekulle. - vähällä vaivalla
-Liity Postcrossingiin. Vaihda postikortteja satunnaisten ihmisten kanssa ympäri maailmaa. Olisihan se mukavaa saada vaihteeksi oikeaa postia laskujen ja mainosten sijasta. Yksi tuttavani harrastaa tätä, ja vaikuttaa minustakin todella hauskalta idealta.
-Liity Couch Surfingiin tai Hospitality Clubiin, ja majoita tai tapaa paikkakunnallasi vierailevia matkailijoita. Samaa kautta voi etsiä ilmaista majoitusta sitten jos itse matkustaa ulkomailla. En ole kokeillut tätä vielä itse koskaan, mutta miettinyt aina välillä.
-Liity Librarythingiin, ja verkostoidu sellaisten ihmisten kanssa jotka pitävät samoista kirjoista kuin sinä. Tai kuluta muuten vaan aikaa listaamalla kirjakokoelmaasi. Oma tilini on toistaiseksi poissa muiden näkyviltä, koska en ole oikein ehtinyt perehtyä sivustoon vielä.
-Jätä ilmoitus tänne yhteystieto-ketjuun, henkilökohtaista-palstalle tai ystävyys-palstalle, tai vastaa johonkin niissä olevaan ilmoitukseen. Jos Suomesta ei tärppää, niin kokeile jotain kansainvälistä kirjekaverisivustoa.
-Lähetä joulukortti jollekin tutulle jonka kanssa yhteydenpito on jäänyt, ja pistä mukaan vaikka sähköpostiosoite tai joku muu yhteystietosi. Ehkä vastaanottajakin haluaisi tutustua uudestaan. ei välttämättä tämän palstan ihmisten kesken toimi.
Täällä oli joskus kesällä ketju, jossa sovittiin tapaaminen johonkin Helsingin kahvilaan.
Ketju oli suhteellisen suosittu ja useampi taisi lupailla tulla tapaamiseen. Loppujenlopuksi paikalle taisi tulla vain pari ihmistä.
Yksinäiset ovat myös ujoja, epäluuloisia, huonon itsetunnon omaavia ja ties mitä muuta, sen vuoksi vaikealta näyttää ystävystyminen livenä johonkin toiseen ihmiseen.
Monelle yksinäisyys on kuin krooninen sairaus tai kirosus, joka ei näytä ikinä loppuvan.
Meitsikin olisi tyytyväinen jos löytyisi henkilö (mieluiten tietysti nainen), jonka kanssa jotenkin tulisi toimeen. Voisi käydä kahvilla, keilaamassa, elokuvissa, lätkämatsissa ym. mutta mahdottomalta näyttää.- Tee ilmainen treffiprofiili Suomi24 tai muuhun nettitreffipalveluun. Siellä hyvä kirjoittaja on niskan päällä, koska asiat saadaan ilmaistua "tuetusti". Naiset muutenkin etsivät tosissaan sitä oikeaa, eivätkä välitä niin paljon seksisuhteista, kuten baarissa. Varma tapa hankkia tyttöystävä.
- Liity joihinkin ulkomaalaisiin ja suomalaisiin internet keskuteluryhmiin oman mielenkiinnon mukaan. (mm. Love-shy, jatkoaika, suomi24, imdb...)Siellä yksinäinen saisi jakaa omaa maailmaansa muiden samoista asioista kiinnostuneiden kanssa.
- Luo itsellesi terapiasuhde terapeuttiin tai sosiaalityöntekijään. Tämä sosiaalityöntekijä, terapeutti tai sairaanhoitaja kuuntelee yksinäisen murheita ja tarjoaisi peilin yksinäisen ajatuksille. Hän myös voisi järjestää yksinäiselle ryhmiä, joissa yksinäinen voisi jutskata samankaltaisten päähänpotkittujen ihmisten kanssa. On olemassa myös liikunnallisia ryhmiä.
- Liity johonkin vapaaehtoistyöhön, Klubitaloon tai järjestöön. Klubitalolla voi jutella päivittäin useita tunteja syvällisiä kymmenien ihmisten kanssa sekä myös työskennellä omien voimavarojen mukaan.
- Jätä kaveriilmoitus tänne tai johonkin ystäväpalveluun.
- Liity Facebookiin( erittäin tehokas keino yksinäisen saada kavereita).
- Luo nettiin oma foorumi, jonne voisi kerätä kaikki parhaat keskustelukumppanit mitä tuntee.
- Kiertele balttian tai ryssälandian baarit ja pokaa pimuja.- Ehdotus 1-2
Tulipa hyviä ehdotuksia, kiitti!
Niinhän se on, että mitäpä turhaan vain voivotella - parempi ryhtyä tekoihin!
Täällä on nyt roimasti hyviä ehdotuksia, nyt itse korjaamaan tilannetta!
Kaikki mukaan!
Liityin jo itse es-postituslistalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271974
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571360Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?771334Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51933Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 109863
- 73856