Hyvin työllistävät alat

abc_321

Telakoilta ja paperitehtailta aina vaan vähennetään väkeä. Merkonomit eivät työllisty. Mikä sitten on hoitoalan lisäksi ns. "varmoja" työpaikkoja. Nykypäivänä niitä tuskin on, mutta mikä on parhaiten työllistävä ala? Vai onko ainoa tapa kouluttautua lääkäriksi tai lakimieheksi..

Saan ensi keväänä peruskoulun käytyä ja olen miettinyt, mikä linja olisi hyvä ottaa ammattikoulusta. Kaksoistutkintoa olen ajatellut, KA siinä lähellä kiitettävää mutta pelkkä lukio ei jaksa kiinnostaa.

Neuvoja tähän hätään. Toki olen myös valmis lähtemään kaksoistukinnon jälkeen AMK:hon opiskelemaan.

5

1389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hampuskainen

sähköalaa. Tietääkseni hommia piisaa ja jos kävisit sähköpuolen ammattikoulun ensin ja sen jälkeen vielä sähköinssiksi, niin olisi taatusi hyvä työpaikka tiedossa ja myöskin hyvä palkka! Itse tekisin näin, jos olisin nuorempi ja kaduttaa etten aikoinani tehnyt.

Kävin lukion, jonka jälkeen ei oikein päässyt mihinkään ammattikorkeakouluun vaikka hyvät paperit olikin. Niihin vain on niin julmetusti tunkua. Tuttuni ammattikoulupohjalta pääsi paljon helpommin jatkamaan AMK:n puolelle.

Itse sitten lähdin sinne hoitoalalle ja töitä kyllä riittää niin paljon kuin jaksaa tehdä, mutta ammatti on aika puuduttavan tylsä ja palkka on ihan surkea!

• abc_321

Vanhemmilta myös tullut suosituksia tuolle sähköalalle. Voisitko vielä tarkentaa mitä nuo sähköinsinöörit tekevät kun en itse näistä ihan perilla ole =)?

• hampuskainen
        abc_321 kirjoitti:

Vanhemmilta myös tullut suosituksia tuolle sähköalalle. Voisitko vielä tarkentaa mitä nuo sähköinsinöörit tekevät kun en itse näistä ihan perilla ole =)?

niin kauheasti tiedä, mutta ainakin eräs tuttuni on sähköinssinä jossakin suunnittelutoimistossa. Suunnittelee jotain sähkölinjoja tehtaaseen ja välillä käy siellä tehtaassa tarkastamassa niitä yms.

Mutta eiköhän jollain sanahaulla luulisi löytyvän enemmän tietoa ja kenties jotain videoitakin alasta.

• 575454754

Sairaanhoitaja, lähihoitaja, lääkäri.

• "hanskat" on sulla

meillä sanottiin ainaki, että sähköasentajan työllistyminen on tippunut. elektroniikka tällä hetkellä kasvussa ja tiedän pari paikkaa minne melkein imaistaan sisään kun työvoimaa tarvitaan (ite oon elektroniikka-asentaja). lähihoitajia puuttuu paljon. sillä pelin työllistyis. voisin muuten sanoo myös sähköasentaja, mutta meijän alan ope sano että sen kohdalla on hiukan heikkoa. että elektroniikka-asentaja tai lähihoitaja. ja tosiaan amkin saa käydä. saa sit enempi palkkaa ku on korkeemmalla... ja veikkaan että lähihoitaja puoli tarvitsisi pikaisesti lisää ihmisiä... (ainakin näin kovasti mainostetaan)...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe